Skocz do zawartości


Zdjęcie

Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria


11806 odpowiedzi w tym temacie

#10801 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądZ nienacka

Napisano 07 grudzień 2021 - 10:52

Znalazłem nawet na https://www.youtube....h?v=PxXNjE1efYU. Kiepsko to rozwiązali.



#10802 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 07 grudzień 2021 - 11:27

Jak dla mnie to łatwiej niż w większości nowych smartfonów. Przynajmniej problemu z dostaniem części nie ma, w tym baterii. Weź spróbuj wymienić w Wahoo - o ile w starym Elemnt coś tam da się dobrać (choć łatwo nie jest), to w Boltach i Roam padnięta bateria oznacza wyrok elektrosmiecia. Pozostaje niewielka zniżka na zakup nowego, co zresztą i Garmin przewiduje. Tylko po co, jak można wymienić baterię.

Jakie masz zużycie w profilu bez IQ (potrafią być energożerne) i radaru? Spróbuj również resetu, czasami śmieci po aktualizacji powodują większe zużycie energii.

Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#10803 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 07 grudzień 2021 - 11:39

Da się włamać do Edge 1030 plus żeby wymienić baterię ?

Edge 1030 Plus na pewno jest jeszcze na gwarancji, która powinna ogarnąć problem z baterii po tak krótkim czasie eksploatacji. Brzmi na wadliwą, po roku nie powinna paść - raczej po pięciu latach.



#10804 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądZ nienacka

Napisano 07 grudzień 2021 - 11:48

Na razie bateria padła mi w 810 i zabrałem się za wymianę. Spojrzałem nowego Edga 1030... a tu mała konsternacja, żadnych śrubek i tym podobnych cywilizowanych sposobów dostania się do środka. Jak nie będzie wyjścia to trzeba będzie się za to zabrać.



#10805 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2879 postów

Napisano 07 grudzień 2021 - 11:56

No w Edge 810, 8-letnim modelu miała już prawo... ;)



#10806 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 grudzień 2021 - 12:36

Kiepsko to rozwiązali.

Zawsze mogli zakleić na amen, historia zna takie przypadki ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#10807 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 07 grudzień 2021 - 15:46

Na razie bateria padła mi w 810 i zabrałem się za wymianę. Spojrzałem nowego Edga 1030... a tu mała konsternacja, żadnych śrubek i tym podobnych cywilizowanych sposobów dostania się do środka. Jak nie będzie wyjścia to trzeba będzie się za to zabrać.

E.... w 810 wymiana prosta, wystarczy śrubki odkręcić. Od 520/820 już trzeba wyciągać ekran itd. Edge 1030(+) nie jest wyjątkiem, z tym, że jak akumulatory będą w takim tempie się degradować jak w tej 810, to na długie lata spokój.

 

A wracając do szybkiego przeliczania kursów - wiem, że niektórym to się nie spodoba, ale z tego co mi wiadomo dość długi czas na rozpoczęcie przeliczania jest zrobiony celowo. Dlaczego? Bo to urządzenie typowo sportowe, kursy wgrywa się również po to, żeby jechać wg ustalonych wcześniej tras np. na zawodach, gdzie objazdy są raczej niedopuszczalne (np. skrócenie trasy), albo powodują wydłużenie kursu. Przykład z codziennego życia: zawody (bez wcześniejszego rozpoznania trasy) na skrzyżowaniu zawodnik zamiast w prawo jedzie prosto, co prawda da się dojechać do kursu na następnym skrzyżowaniu, ale będzie to nadłożenie trasy. Gdyby urządzenie od razu przeliczyło trasę, zawodnik nawet mógłby nawet nie zwrócić uwagi, że zjechał z trasy. Kolejny przykład maratonu MTB, gdzie jest sporo możliwości skrócenia trasy. Nawet nieświadome zmylenie drogi i wykorzystanie skrótu (bo urządzenie od razu przeliczyło trasę) bez informacji zwrotnych przez jakiś czas, żeby powrócić jednak na kurs, oznacza oszustwo i prawdopodobną dyskwalifikację.   Stąd przez dłuższy czas urządzenie zawiadamia użytkownika, że zjechał z kursu, żeby ten miał możliwość zrobić powrót do miejsca zjechania z pierwotnego kursu. Wiem, że to dla niektórych dziwnie wygląda, ale tak właśnie jest. Czy w ten sam sposób była oprogramowana nawigacja w urządzeniach "touringowych" np. Edge Explore - tego nie wiem, być może tak, bo komu by się chciało zmieniać algorytmy. No chyba, że się mylę, aczkolwiek również w tego typu urządzeniach planuje się trasę po to, żeby zaliczyć wszystko to co się zaplanowało, a zjazd mógłby oznaczać pominięcie czegoś. Oczywiście można z czystą świadomością jechać dalej skrótem czy objazdem, stąd Edge po pewnym czasie uzna, że użytkownik wie co robi i przeliczy trasę.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#10808 Dziaku

Dziaku
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 09 grudzień 2021 - 14:08

Ustawione mam na automatycznie, on mi daje niby komunikat że oblicza trasę a potem jest komunikat zawróć ;) no ale tak jak mówisz kursy się wyznacza po to żeby po nich jeździć także nie boli mnie to bardzo. Edge zostaje Bolt już sprzedany, a ja się przymierzam do jakiegoś zegarka Garmina :D No i pobawiłem się tymi ustawieniami mapy, teraz jest dużo czytelniej (dla mnie) :)



#10809 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 09 grudzień 2021 - 14:32

W praktyce rekalkulacja się sprawdza, choć szkoda, że nie przenieśli tego co w Edge 1030 Plus do mniej kosztowanych modeli.  No ale musi się czymś wyróżniać, żeby człowiek chciał więcej zapłacić... Właściwie często jeżdżę tylko w opcji bez nawigacji, tylko z włączonym zarysem kursu na mapie (opcja kursów, bardzo przydatna do np. pokolorowania szlaków itp. z opcją jazdy po nich jako kurs), jeśli widzę mapę i nałożony kurs, to wybór optymalnej dla mnie trasy nie jest problemem i nie muszę wspierać się nawigacją. Oczywiście nie wszędzie ma to zastosowanie, w nieznanym mieście wolę jednak, żeby mnie za rączkę prowadziła komunikatami nawigacyjnymi. 

 

Możliwość zmiany ustawień jest (jak dla mnie) dużym plusem. O ile oczywiście ktoś jest świadomy, że można coś zmieniać - to, że jest to standardowa opcja w nawigacjach garmina (wszystkich: od ręczniaków do samochodowych) tego niestety nie każdy jest świadomy, zwłaszcza ktoś, kto przechodzi z urządzeń, gdzie niewiele da się zmienić np. urządzeń typu smartfon, gdzie podstawowe mapy googla (choć nie tylko) spersonifikować ciężko (o ile w ogóle). 

Dalszy wzrost czytelności czy użyteczności mapy można uzyskać poprzez wybory map użytkownika, ale jak dla mnie na rowerze standardowa mapa garmina (i tak bazuje na osm) z tematem kontrastowym spełnia moje wymagania, kiedyś musiałem kombinować z odchudzonymi mapami, żeby pomijać nadmiar niepotrzebnych informacji.  


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#10810 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 13 grudzień 2021 - 13:18

Po aktualizacji 1030 do fw 13.10 zauważyłem brak wykrywania pułapu tlenowego. Widzę, że jest rozpoczęty temat na forum Garmina.
Też u Was występuje ten problem?

 

Beta FW 13.20 wprowadza poprawkę Fixed issue causing VO2 max to not be calculated and performance condition from working.

 

Dodatkowo jest jeszcze beta 20.01 dla Fenix 6 wprowadzająca ulepszenia algorytmu wysokościomierza.

 

Wczoraj zaktualizowałem mapę garminowską dla Edge 1030. Zauważyłem, że mapa zdecydowanie szybciej działa, aktualnie przesuwania i skalowania mapy nie tylko są szybsze, ale nie powodują obszarów "zamrożenia" pokrycia. Na dodatek dotychczas był podział Europy na dwie mapy, teraz chyba jest na trzy, doszła mapa środkowej Europy. 

 

Znalazłem też niedogodność tematu mapy - temat obejmuje wszystkie aktualnie widoczne na ekranie mapy, czyli jeśli mam wyświetloną mapę garmina i nałożoną na nią mapę szlaków np. trialforks (w wersji tylko szlaki), to temat obejmuje wszystkie mapy, dzięki czemu mapa jest co prawda czytelna, ale również pozbawiona kolorków szlaków nałożonej mapki transparentnej szlaków. Czyli tego typu nakładki przestają mieć znaczenie nakładane i wyświetlane w tematach pozbawionych kolorystyki (głównie w temacie kontrastowym, nie sprawdzałem w temacie MTB, może tam będą kolorki? Chociaż wątpię, ale sprawdzę). Oczywiście obejście tego jest dość proste, choć wymagające trochę pracy: ściągnąć ślad szlaku jako kurs, nadać mu odpowiedni kolor i ustawić "zawsze widoczne". Kurs w odpowiednim kolorze będzie wyświetlany również na kontrastowym temacie mapy, dzięki czemu mapa będzie czytelna, nałożony szlak również (i ładnie kolorowo rzucający się w oczy), na dodatek można tym kursem jechać z nawigacją, co ma znaczenie przede wszystkim w przypadku E1030, ale i w E530/830 może być przydatny (oczywiście dla zastosowania MTB, w szosie znikome). 


  • chrabu lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#10811 Bartek_S79

Bartek_S79
  • Użytkownik
  • 39 postów

Napisano 13 grudzień 2021 - 18:43

Pacjent Edge 830: przez kilka ostatnich jazd zauważyłem, że pokazuje absurdalne wartości nachylenia terenu i niestety nie chodzi tu o przeszacowanie lub niedoszacowanie nachylenia. Na stromym podjedzie potrafi pokazywać wartości ujemne, a bywa też na odwrót. Żyje własnym życiem. Nie pokazuje tego tylko na jakiś krótkich hopkach, ale też na dłuższych podjazdach, więc raczej wykluczam czas reakcji. Spotkał się ktoś może z taką przypadłością i czy jest na to jakiś sposób, czy raczej wysyłać na gwarancję. Czy może to być uszkodzenie samego urządzenia czy oprogramowanie niedomaga. Zainstalowaną mam najnowszą wersję oprogramowania 8.20. Sam Garmin ma coś ponad rok.

Z kronikarskiego obowiązku: z uwagi na okres "roztrenowania" 830 poleciała na gwarancję, która została uznana i od tygodnia korzystam z nowego licznika. Żadne resety, kalibracje, ani nowa wersja softu nie naprawiły przypadłości o której pisałem.

ps. licznik miał ponad 2, a nie ponad rok jak pisałem wcześniej. Na moje szczęście licznik zakupiony był w Azymucie, który daje dodatkowy rok gwarancji, dlatego obeszło się bez żadnej dopłaty z mojej strony.



#10812 znajomy

znajomy
  • Użytkownik
  • 86 postów

Napisano 14 grudzień 2021 - 11:20

Cześć

Takie pytanko (może głupie).

Czy jest różnica w poborze prądu w zależności od tego gdy wyświetlacz jest jasny a litery ciemne i odwrotnie?

Pozdrawiam



#10813 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 14 grudzień 2021 - 12:10

Gdyby to był wyświetlacz OLED to powyższe mogłoby być prawdą. Ale nie jest, więc... Nie. Różnicy nie ma. 

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#10814 znajomy

znajomy
  • Użytkownik
  • 86 postów

Napisano 14 grudzień 2021 - 12:14

Dzieki



#10815 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 18 grudzień 2021 - 23:00

Zaczęły krążyć ploty o premierze Fenix 7 w styczniu. Ktoś coś więcej wyczytał, na ile to jest prawdopodobne?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#10816 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 19 grudzień 2021 - 00:18

Plotki o F7 to krążą od... lat?

Gdyby coś miało być, to pojawi się tu: https://fccid.io/IPH a nie ma (o nowym Wahoo Roam, który pojawi się w połowie przyszłego roku i owszem jest). Zresztą nigdy Garmin swoich nowych produktów - zwłaszcza o podstawowym znaczeniu - nie wypuszczał na początku roku. Wiosną czy jesienią i owszem, ale nie na początku roku.

 

Ps. z tego co widzę to może będzie Venu 2 plus (albo coś koło tego). Data zdjęcia poufności: 30.03.2022. No chyba, że ten mityczny "F7" ma kryptonim inteligentnej opaski ;) - raczej wcześniej nic nie powinno się pokazać, na pewno nie w styczniu :P

 

Z innej beczki - Garmin oficjalnie poprawił problem:  Fixed issue causing VO2 max to not be calculated and performance condition from working i wcześniejsza publiczna beta od 15 grudnia jest dostępna dla wszystkich użytkowników E1030 (i wersji Bontrager) jako oficjalny FW.


  • Bzyk lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#10817 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 19 grudzień 2021 - 07:47

No właśnie tu jest wzmianka o FCC i możliwej premierze na CES w Las Vegas.

https://www.fitness-...garmin-fenix-7/

A no i F5 miał premierę w styczniu 2017.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#10818 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 19 grudzień 2021 - 14:41

Właściwie to w styczniu była oficjalna informacja o F5, w sprzedaży od marca.
Z tego co widzę, to te dwie informacje są powiązane z tą wyżej, czyli nowa Smart opaska. Patrząc na listę, to zawsze są dwie informacje plus trzecia powiązanego urządzenia. Czyli raczej jakaś nowa wersja Smart opaski (chyba vivofit się trochę zestarzał?), no chyba, że jednak się mylę. Sprawdził ktoś, czy w parametrach jest certyfikat dotyczy LTE? Opaski raczej tego nie mają...

Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#10819 FigoiFago

FigoiFago
  • Użytkownik
  • 137 postów

Napisano 19 grudzień 2021 - 17:11

Ja czekam na FR255. Czy ktoś z Was porównywał pułap progu mleczanowego obliczny przez Garmina z badaniem w laboratorium?

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
  • artho lubi to

#10820 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 20 grudzień 2021 - 08:52

No właśnie tu jest wzmianka o FCC i możliwej premierze na CES w Las Vegas.

https://www.fitness-...garmin-fenix-7/

A no i F5 miał premierę w styczniu 2017.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Przeglądnąłem certyfikacje na które powołują się w tym linku. Nic z tego, to na pewno jakieś nadajniki/odbiorniki. Moce nadawczo/odbiorcze 2x (wifi) i 20x (BT) takie jak w smart zegarkach garminowskich. Na pewno brak NFC (i prawdopodobnie ANT+). Opaska z kolei ma tylko 2x BT (albo raczej BT i ANT+ po 1mW). Nie, to nie te certyfikaty.

 

Może i coś jest, ale ukryte? W oficjalnych brak ;)


  • Bzyk lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź