Skocz do zawartości


Zdjęcie

Fulcrum Racing Zero/zero Nite Vs Dt Swiss Pr1400 Dicut Oxic


83 odpowiedzi w tym temacie

#1 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 20 czerwiec 2018 - 23:49

Witajcie,

 

Powoli szykuję się do wymiany kół w mojej Emondzie - obecne Aeolusy 5 comp tlr są dość ciężkawe i mają zupełnie dla moich potrzeb zbędny ten "karbonowy" stożek, działający głównie jako żagiel.

 

Po wstępnym rozeznaniu rynku i cen, zdecydowałem się pozostać przy aluminium i, na chwilę obecną, mam trzy zestawy faworytów, spełniające przynajmniej na papierze ;) moje wymagania i mieszczące się w założonych widełkach cenowych

1. Fulcrum Racing Zero Nite

2. Fulcrum Racing Zero

3. DT Swiss PR1400 dicut oxic.

 

Pytanie o Wasze doświadczenia z tymi kołami. Chodziłoby mi o względną bezobsługowość i trwałość, dostęp do naprawdę sensownego serwisu w Warszawie (w razie kłopotów technicznych - nie chciałbym sam podejmować się rozbierania piasty i wyjmowania łożysk). 

Fulcrumy trochę mnie odstraszyły dokumentacją - zalecają przegląd piast co 2 kkm, dla mnie to półtora miesiąca jeżdżenia, lekka przesada, abym oddawał koła do serwisowania z taką częstotliwością, wydaje mi się.

Z kolei DT Swissy są dość wąskie i opony 25 wyglądają na nich trochę "grzybowato" ;)

 

pozdrawiam

Ortogonalny



#2 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 21 czerwiec 2018 - 07:48

Witajcie,

Powoli szykuję się do wymiany kół w mojej Emondzie - obecne Aeolusy 5 comp tlr są dość ciężkawe i mają zupełnie dla moich potrzeb zbędny ten "karbonowy" stożek, działający głównie jako żagiel.

Po wstępnym rozeznaniu rynku i cen, zdecydowałem się pozostać przy aluminium i, na chwilę obecną, mam trzy zestawy faworytów, spełniające przynajmniej na papierze ;) moje wymagania i mieszczące się w założonych widełkach cenowych
1. Fulcrum Racing Zero Nite
2. Fulcrum Racing Zero
3. DT Swiss PR1400 dicut oxic.

Pytanie o Wasze doświadczenia z tymi kołami. Chodziłoby mi o względną bezobsługowość i trwałość, dostęp do naprawdę sensownego serwisu w Warszawie (w razie kłopotów technicznych - nie chciałbym sam podejmować się rozbierania piasty i wyjmowania łożysk).
Fulcrumy trochę mnie odstraszyły dokumentacją - zalecają przegląd piast co 2 kkm, dla mnie to półtora miesiąca jeżdżenia, lekka przesada, abym oddawał koła do serwisowania z taką częstotliwością, wydaje mi się.
Z kolei DT Swissy są dość wąskie i opony 25 wyglądają na nich trochę "grzybowato" ;)

pozdrawiam
Ortogonalny


Ja polecam DT Swis ale skoro PR1400 sa dla Ciebie za waskie to bierz ER1400 (maja 20mm wewnetrznej) masa tylko o 30g wiecej niz PR.

Pod jaka opone potrzebujesz?

#3 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 21 czerwiec 2018 - 08:26

Conti 4000 IIs, 25. Wiem, ze PR spokojnie sobie radza z ta szerokoscia. Jedynie wyglad troche, hehe, grzybowaty :)

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



#4 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 czerwiec 2018 - 08:31

Oxic mają szer wew 18mm i to jest zupełnie wystarczające na opony 25mm. Bardzo fajny zestaw z ceramiczną powłoką. Będzie Ci się dobrze hamowało w deszczu. Nie wiem jedynie na jak długo ta powłoka starcza, powinna na długo, bo nie jest to zwykłe pryskanie powłoką na gorąco, jakie stosują inne marki.

 

Jedyna uwaga co do tych piast, bo miałem już kilka zestawów na serwisie - po przebiegu 10-15k km szprychy zaczynają nieco trzeszczeć. Pomimo idealnego ustawienia centry, sprawdzenia naprężenia szprych, nasmarowania otworów w obręczy i styku szprych na krzyżach, nie udało mi się do końca wyeliminować problemu. Jest dużo ciszej, ale przy podjazdach na stójce nieco nadal słychać szprychy. 

 

Doczytaj jakie nyple stosują w tych kołach. Te co ja serwisowałem to były alu 12mm i po roku była masakra żeby je ruszyć. Bardzo łatwo je uszkodzić nie mając najwyższej klasy klucza do nypli.


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#5 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 21 czerwiec 2018 - 08:42

Poczytalem troche o tej powloce oxic. Wydaje sie bardzo twarda i odoprna na scieranie. Kilka osob na roznych anglojezycznych forach mialo problem nie z jej odpornoscia na scieranie a z kruchoscia. Zdazaly sie zarysowania spowodowane lyzka do opon. Inna sprawa to taka, ze poszkodowani nie pisali jak tej lyzki uzywali - moze nia walili w obrecz;). Co do ER, jak widze, jest tylko wersja pod centerlocki. Ja ma dual pivoty, klasyczne, nietarczowe :)

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



#6 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 czerwiec 2018 - 09:04

Ja łyżki nie używam już od dobrych kilku lat.

Osobiście gdybym stał przed wyborem to poszedłbym w te ceramiki

 

Sam, osobiście będę sobie składał koła na ceramikach, tyle że od Boyda. Wprowadzę również te koła do oferty ze względu na bardzo dobre właściwości i hamowanie w deszczu


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#7 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 21 czerwiec 2018 - 11:40

Jedyna uwaga co do tych piast, bo miałem już kilka zestawów na serwisie - po przebiegu 10-15k km szprychy zaczynają nieco trzeszczeć. Pomimo idealnego ustawienia centry, sprawdzenia naprężenia szprych, nasmarowania otworów w obręczy i styku szprych na krzyżach, nie udało mi się do końca wyeliminować problemu. Jest dużo ciszej, ale przy podjazdach na stójce nieco nadal słychać szprychy. 

 

Doczytaj jakie nyple stosują w tych kołach. Te co ja serwisowałem to były alu 12mm i po roku była masakra żeby je ruszyć. Bardzo łatwo je uszkodzić nie mając najwyższej klasy klucza do nypli.

 

Używam DT RR21, na których są zbudowane OXIC. Faktycznie, po jakimś czasie szprychy w tylnym kole zaczynają "wygrywać melodię" przy mocniejszym naciskaniu na pedały.

Serwis DT sasugerował przeczyszczenie styku szprych na krzyżach własnie i zaaplikowanu jakiegoś smaru. W moim przypadku pomogło, po tej operacji od ok. 1000km jest cicho. Pewnie trzeba będzie to powtarzać co jakiś czas.

Jeślli chodzi o nyple to DT stosuje patent z jakimś klejem zwany "thread lock". Stąd pewnie problem, żeby je ruszyć.

Ogólnie z kół jestem bardzo zadowolony. Dostępność części zamiennych jest bardzo dobra, a ich ceny, w porównaniu do innych producentów, całkiem przystępne. Przynajmniej jeśli chodzi o obręcze i szprychy/nyple.



#8 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 czerwiec 2018 - 12:58

Używam DT RR21, na których są zbudowane OXIC. Faktycznie, po jakimś czasie szprychy w tylnym kole zaczynają "wygrywać melodię" przy mocniejszym naciskaniu na pedały.

Serwis DT sasugerował przeczyszczenie styku szprych na krzyżach własnie i zaaplikowanu jakiegoś smaru. W moim przypadku pomogło, po tej operacji od ok. 1000km jest cicho. Pewnie trzeba będzie to powtarzać co jakiś czas.

Jeślli chodzi o nyple to DT stosuje patent z jakimś klejem zwany "thread lock". Stąd pewnie problem, żeby je ruszyć.

Ogólnie z kół jestem bardzo zadowolony. Dostępność części zamiennych jest bardzo dobra, a ich ceny, w porównaniu do innych producentów, całkiem przystępne. Przynajmniej jeśli chodzi o obręcze i szprychy/nyple.

 

Thread lock nie jest niczym nowym. Chodzi o same nyple z aluminium które z czasem się utleniają. Nypel robi się tak miękki że przy próbie obrotu łatwo się uszkadza.

Poza tymi dwoma detalami koła super. Piasty wytrzymałe, nie potrzeba serwisu chyba że wymiana łożysk


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#9 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 21 czerwiec 2018 - 16:55

Thread lock nie jest niczym nowym. Chodzi o same nyple z aluminium które z czasem się utleniają. Nypel robi się tak miękki że przy próbie obrotu łatwo się uszkadza.

 

W sumie nigdy nie musiałem dotykać nypli, a kiedy odesłałem koła do serwisu na wymianę obręczy to założyli nowe i dalej cieszę się kołami.



#10 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 21 czerwiec 2018 - 17:12

Dzięki serdeczne za opinie nt. DTów. Problem ze skrzypiącymi szprychami osobiście uważam za nieistotny zupełnie, jako, że rozwiązanie wydaje się trywialne - oczyszczenie i odrobina smaru :)

Bezobsługowość piasty uważam za silny argument za DTami - mam zresztą koła tej firmy w MTB, i faktycznie stwierdzam bezobsługowość i bezawaryjność produktów tej firmy.

 

A czy są jacyś uzytkownicy Fulcrumów na forum ? 

 

pzdr

Ortogonalny.



#11 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 21 czerwiec 2018 - 18:16

Dzięki serdeczne za opinie nt. DTów. Problem ze skrzypiącymi szprychami osobiście uważam za nieistotny zupełnie, jako, że rozwiązanie wydaje się trywialne - oczyszczenie i odrobina smaru :)
Bezobsługowość piasty uważam za silny argument za DTami - mam zresztą koła tej firmy w MTB, i faktycznie stwierdzam bezobsługowość i bezawaryjność produktów tej firmy.

A czy są jacyś uzytkownicy Fulcrumów na forum ?

pzdr
Ortogonalny.


Mialem Racing 3 i zlego slowa nie moge powiedziec, nie jedna dziure zaliczylem ale nie mialo to zadnego wplywu na trwalosc :)

#12 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 21 czerwiec 2018 - 19:10

Mam Racing 3. Mają inne szprychy. Piasty mają podobne z tą różnicą, że Racing 0 bodajże mają ceramiczne kulki. Super koła. Wcześniej miałem Khamsiny czyli Racing 7 i żyły długo i szczęśliwie aż rozwaliłem obręcz jeżdżąc szosą po kamieniach w górach :D Kolega jeździ na Shamal-ach które są odpowiednikiem ze stajni Campy i złego słowa nie powie a jeździ na nich dobre kilkadziesiąt tysięcy km. Raz wymieniał kulki i miski. Sam w domu z podstawowymi narzędziami. Raz też wymieniał szprychy po kraksie. Kontakt z Wertykalem i za dwa dni miał szprychy u siebie.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka



#13 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 21 czerwiec 2018 - 23:15

Obawiam się właśnie tych samodzielnych prac. Chociaż - jeśli całość tzw. "zwykłego maintenance'u" sprowadza się do nasmarowania łożysk, tak, jak na załączonym filmie 

https://www.youtube....h?v=7yQcvLbJOW8

to dałbym radę. Bylebym niczego nie musiał wybijać/wbijać :)

 

pzdr

Ortogonalny


  • Mioku lubi to

#14 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 22 czerwiec 2018 - 10:57

No - wyboru dokonałem ostatecznie. Chociaż do zakupu jeszcze parę dni pozostało (po pierwszym ;) ), to chciałbym już przestać o tym myśleć, bo popadnę w natręctwa. Ostatecznie zwycięzkim kołem okazało się .... DT SWISS PR1400 DICUT OXIC :)

Walka była wyrównana, bo obydwaj faworyci mają doskonałe recenzje. Do DT przekonały mnie

1. własne doświadczenia z MTB - faktyczna bezobsługowość, i to słabszego odpowiednio modelu (spline 1900), które używam od czterech ponad lat i nie doświadczyłem najmniejszych problemów. 

2. wypowiedzi Kolegów potwierdzające moje spostrzeżenia (problem ze skrzypiącymi szprychami uważam za nieistotny i, wydaje się, łatwo usuwalny)

3. doskonałe recenzje na forach anglojęzycznych.

 

W Fulcrumach obawiam się owego serwisowania i zaleceń w oficjalnym manualu, aby to robić co 2 kkm. Aczkolwiek przyznam, że gdybym miał kierować się urodą, to właśnie je bym wybrał :), mimo, że przecież DT do brzydkich też nie należą.

 

W obydwu przypadkach zresztą sądzę, że poprawa właściwości jezdnych jest co najmniej przyzwoita - Bontragery comp 5 ważą prawie dwa kilo (bez ogumienia i kasety).

 

raz jeszcze dziękuję Wszystkim za pomoc i pozdrawiam

Ortogonalny



#15 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 23 czerwiec 2018 - 00:47

No i nie wytrzymałem do pierwszego :)

Raz jeszcze serdeczne dzięki za porady. Teraz tylko czekać na przesyłkę :)

 

pzdr

Ortogonalny



#16 -pytoon-

-pytoon-
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 23 czerwiec 2018 - 09:40

Cieszę się z Twojego wyboru. Napisz proszę czy do tych kół potrzebne są specjalne klocki hamulcowe? Teraz używam Shimano WH RS 330 i po redukcji mojej wagi też będę kupował nowe koła. Mam jednak obawę co do trwałości tej powłoki w sytuacji, kiedy w klocku zaczynają zbierać się opiłki metalu, które klocek zbiera z obręczy. Orientujesz się jaka jest szerokość wewnętrzna i zewnętrzna obręczy?



#17 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 23 czerwiec 2018 - 14:12

Klocki dostajesz razem z kołami - to są tzw. oxic brake pady (niebieskie).

Wewn. szerokość to 18 mm, zewn. to 21,5.

Co do trwałości - sporo "googlałem" i nigdzie nie natrafiłem na informacje o nietrwałości. Jedyne, co znalazłem to to, o czym pisalem wyżej: ze dwóch gości potraktowało jakoś niefrasobliwie obręcz (jednemu spadł na nią śrubokręt, drugi natomiast jakoś dziwacznie łyżką do opon majstrował - skutek taki, że powstały jakieś drobne ślady - ten "od śrubokręta" pisał o "kropce" ;) ).

Sama powłoka uchodzi za bardzo twardą, myślę również, że to wpływa pozytywnie na boczną sztywność koła. No, ale zobaczymy w praniu. Na pewno opiszę moje wrażenia po przejechaniu np. z 500 km :)

Tutaj:

https://granfondo-cy...ut-oxic-wheels/

znajdziesz dość fajny test, bo uzupełniony o wrażenia z użytkowania po pierwszych 1500 km.

 

 

Aaa - i jeszcze jedna właściwość - z tego, co czytałem, to owe klocki dość nieprzyjemnie piszczą przez pierwszych 200 km. Potem, po dotarciu, są już ciche. Niezależnie natomiast od dystansu i pogody - hamują b. dobrze.

 

pzdr

Ortogonalny



#18 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 czerwiec 2018 - 18:47

dobry wybór. teraz na rower i jazda :)


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#19 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 218 postów

Napisano 23 czerwiec 2018 - 18:53

Teraz, niestety, najgorszy okres - oczekiwanie na dostawę :) A pogoda w PL akurat taka na testowanie tej powłoki hamującej :)

 

No i jeszcze jedna dobra wiadomość: oficjalnie, ze strony DT Swiss - limit wagi dla "całokształtu" (kolarz + ekwipunek + rower) dla tych kół to nie 110 kg, jak widzę w sporej liczbie miejsc piszących o tych kołach, ale 120 kg :)

 

Źródło: https://dycteyr72g97..._PRT_ZZ_002.pdf

 

 

Strona z linkiem do tego manuala: https://www.dtswiss....upport/manuals/

 

 

Ja, co prawda, na szczęście, mieściłbym się i w 100kg limicie dla całości, nie chwaląc się ;) ale zawsze lepiej mieć więcej zapasu

 

pzdr

Ortogonalny

 

Edit, 27 06: Koła przyszli ;) I udało mi się założyć opony bez łyżek. Poczciwy, stary ludwik :) 

Koła były zapakowane pancernie, w pudle jak na telewizor (nie liczcie na nic Ci, Którzy Chcecie Ukryć Je Przed Wzrokiem Lepszej Połowy ;) ) Jako bonus przyszła czapeczka kolarska DT Swissa - miłe uzupełnienie. Jeszcze czekam na kasetę z łańcuchem, które to też przy okazji wymieniam.



#20 SunPower

SunPower
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 18 maj 2019 - 11:38

Właśnie zastanawiam się nad kupnem roweru, prawdopodobnie Canyon Ultimate CF SL 8.0 Ultegra (za 10 tys. zł) lub może Specialized Tarmac Comp Ultegra (jak utargowałbym z 20% rabatu, bo cena katalogowa to 15 tys. zł - za dużo). Najtańsze koła DT Swiss zamieniłbym na DT Swiss PRC 1400 Oxic (cena 3 tys zł) lub może na Campagnolo Shamal Mille pod Shimano (cena 4 tys. zł), które wszyscy chwalą, że świetnie i lekko niosą... ponadto bardzo mi się podobają wizualnie, sportowo, pro.

 

Drogich kół karbonowych pod szczęki jakoś się boję używać na co dzień na polskich, dziurawych drogach. Zostanę raczej przy aluminium jeżdżąc z bardziej wolną, spokojną głową. Karbonowe koła to raczej temat na przyszłość, jak będą bardziej solidne, mniej kruche, a tak zapewne się stanie za x-lat... albo znacząco poprawi się stan wszystkich polskich dróg. :)

 

DT Swiss wydają się najtańsze i chyba najbardziej trwałe z czarnych kół ceramicznych. Pytanie... jak szybko zużywają się te niebieskie klocki hamulcowe (tak mniej więcej)??? Czytałem, że kilka razy szybciej od normalnych. Czy powłoka ceramiczna nie zużywa się zbyt szybko, jak to gwarantuje producent w teorii??? A co, gdy pomiędzy obręcz, a klocki dostaje się żwir z jezdni??? Albo czy takimi kołami można przejechać polną drogę pełną kamieni (wolno i ostrożnie jadać oczywiście, nie pędząc)??? Wiem, że ceramiczna powłoka z Campagnolo z czasem matowieje i znika do białego aluminium. Ale to po wielu tysiącach km intensywnej jazdy. Nikt na forach zagranicznych nie określił ich żywotności. Kilka lat powinny przejechać niemal jak nowe... oczywiście w zależności od tego, kto ile wyjeździ kilometrów. Tylko tyle wyczytałem.

 

Ortogalny... możesz napisać, jak Tobie służą te Oxic'y DT Swiss???





Dodaj odpowiedź