Skocz do zawartości


Nie będe juz narzekał na kask.


803 odpowiedzi w tym temacie

#621 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 18 styczeń 2018 - 19:29

.................... znak ograniczenia do 70km/h znaczy że można jechać 80. ....................  :)

 

Coś ty - znak ograniczenia do 70 km/h znaczy jedynie to, że tam lepiej zwolnić do 70 km/h ...... zimą, jak jest ślisko.  :D


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#622 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 18 styczeń 2018 - 22:01

Zlitujcie się nad tym człowiekiem i przyznajcie mu rację to może odpuści ;)
To jakiś atencjusz :D

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#623 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 19 styczeń 2018 - 15:27

Obawiam się że z negowania zatrzasków i kasku przerzuci się na hamulce i wtedy będzie dopiero jatka :devil 

 

EDYTA: Był babol to poprawiłem, thx Prozor :)


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#624 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 19 styczeń 2018 - 17:27

Przeżuci? Przez kogo/co przeżuci? I kto został przeżuty? Marvelo? Chyba jeszcze nikt go nie przeżuł :P

Gorzej jak się przerzuci na narzekanie na hamulce :)


  • przegibek lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#625 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 19 styczeń 2018 - 17:39

One wręcz powodują wypadki, bo ich posiadanie prowokuje do szybkiej jazdy..

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



#626 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 21 styczeń 2018 - 01:32

No właśnie - lecąc na fali odkrywczego stwierdzenia, że kaski, ochraniacze itd. przesuwają lub nawet likwidują zdrowy rozsądek (wielokrotnie podawany przez fanatyków argument, że w kaskach jeździ się nieostrożnie) oczekuję wniosku o likwidację pasów bezpieczeństwa (też fanatycy twierdzą, że więcej szkodzą niż pomagają...), poduszek, kurtyn czy kontrolowanych stref zgniotu.

Taki stary filmik mi się przypomniał:

Ja nawet tych chłopaków rozumiem i traktuję to bardziej jako młodzieńcze wybryki, a wygląda to tak groźnie głównie dlatego, że Subaru Impreza STI pozwala na znacznie więcej nawet przeciętnemu kierowcy. Jak powiedział jeden z pasażerów: "K...a ci powiem, że można dostać jobla takim autem". Miałem okazję parę razy w życiu poprowadzić słabszą wersję WRX (kolega miał i nawet sam zaproponował) i przyznaję, że od razu czuć, że można jechać bardziej dynamicznie, agresywnie, że można wyprzedzić tam, gdzie innym samochodem nawet byś o tym nie pomyślał. Czujesz się bezpieczniej, wiesz, że możesz więcej i automatycznie przesuwasz granicę strefy ryzyka.

 

Kierowca Karol oczywiście odwalił tu parę niebezpiecznych numerów (poza notorycznym łamaniem litery prawa i zasad kultury drogowej), ale w  gruncie rzeczy tej katastrofy w ruchu lądowym jednak nie spowodował (nie znam szczegółów, ale często takie stawiają zarzuty (oprócz samych wykroczeń), podobnie jak było z Frogiem). 

 

Założę się jednak, że zdecydowana większość z nas wsiadając do takiego Subaru jeździłaby jednak odrobinę szybciej, niż dotychczas. Każdy ma swój własny poziom akceptowalnego ryzyka, ale u każdego zapewne ta granica by się jednak nieco przesunęła. Nawet jeśli to zjawisko występuje w niewielkim stopniu, to może zniweczyć wszystkie korzyści zwiększonego poziomu bezpieczeństwa wynikającego z zastosowania jakichś środków.

 

Jeśli kaski chronią przed pewnymi urazami głowy, ale jednak zwiększone "poczucie bezpieczeństwa" powoduje, że noszący je uczestniczą w wypadkach częściej, a dodatkowo kierowcy zachowują się wobec nich inaczej, to całkowity zysk w skali makro może być znikomy lub żaden. 

https://crag.asn.au/...icycle-helmets/

 



#627 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 21 styczeń 2018 - 11:36

Szybki samochód pozwala na znacznie więcej. Można jechać agresywniej. Daje poczucie bezpieczeństwa, można stwarzać niebezpieczne sytuacje na drodze. Wsiadając do takiego samochodu jeździmy szybciej niż normalnie. I to jest ok, bo w gruncie rzeczy nie powodujemy zagrożenie katastrofą (?!!!??!) Takie tam wybryki usprawiedliwiane myśleniem na poziomie ameby. Oczywiście jak już dojdzie do wypadku to duża szansa że to będzie rozpierducha z niewinnymi ofiarami.

 

Wsiadając na rower i ubierając kask też jeździmy dużo bardziej niebezpiecznie, przesuwamy granice ryzyka. I to jest beeeee bo znacznie bardziej narażamy się na wypadek i zwiększamy ryzyko poważnych obrażeń. Najczęściej ewentualną ofiarą tej bezmyślności będziemy tylko my....

 

Dobrze rozumiem czy oświecisz ?


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#628 Rumcajs

Rumcajs
  • Użytkownik
  • 123 postów

Napisano 21 styczeń 2018 - 14:13

Po co komplikować prosty fakt - kask zmniejsza ryzyko wystąpienia urazów głowy. Natomiast analiza psychologiczna jego użytkowników jest już zupełnie innym zjawiskiem. Jeśli ktoś ubierając kask czuje się pewniej i przekracza granice zdrowego rozsądku to zwiększa prawdopodobieństwo wypadku, ale... kask wciąż działa tak samo. 


  • puchaty lubi to

#629 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 21 styczeń 2018 - 18:19

Szybkie auto kupuje się po to, żeby jeździć szybciej,
a nie odwrotnie, jeździ się szybko, bo ma się przypadkiem szybkie auto.

Już widzę jak Pan Franciszek szaleje wsiadając do szybkiego auta ;)


O tym, że nic nie sprawia, że pirat drogowy czuje się mniej bezpieczne
można się przekonać, jeżdżąc po naszych drogach.
Nie myśli kompletnie o bezpieczeństwie, bo na to brakuje mu wyobraźni.

Argumentu, że kask zwiększa poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy, autor podjął chyba na podstawie własnych doświadczeń.
Mojego poczucia taki kask nigdy nie podnosił i zapominam o kasku chwilę po jego założeniu.

Na zawodach człowiek nie jest nawet w stanie myśleć o takich rzeczach czy już przekroczyłem tę granicę,
gdy kask nie pomoże, czy nie. Zresztą jak to niby ocenić. Dla mnie to jakaś bzdura.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#630 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 21 styczeń 2018 - 18:26


Dobrze rozumiem czy oświecisz ?

Tak jak z tą fizyką, nic nie rozumiesz.

Generalizujesz i upraszczasz.

Oświecić Cię - próżny trud.


  • z wiatrem we włosach lubi to

#631 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 21 styczeń 2018 - 18:59

Oświeć.Nie daj się prosić mistrzu Przed ciemnogrodem nieś kaganek oświaty.

Co ranek z wypiekami na twarzy na licach bladych jak u dziewicy, tupiąc niecierpliwie nóżkami czekam na Twe nocne przemyślenia.

Może z kasków przez auta przejdziemy na wpływ zorzy polarnej na miesiączkowanie pingwinów ?


  • Bodzias94 lubi to
To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#632 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 21 styczeń 2018 - 19:04

Jeśli pingwin nie ma kasku - miesiączkuje regularnie.

#633 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 22 styczeń 2018 - 16:02

Argumentu, że kask zwiększa poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy, autor podjął chyba na podstawie własnych doświadczeń.
Mojego poczucia taki kask nigdy nie podnosił i zapominam o kasku chwilę po jego założeniu.

 

Moje doświadczenia dotyczą jazdy w kasku wyłącznie na zawodach, a tam i tak jedzie się inaczej i podejmuje się większe ryzyko, więc nie biorę ich pod uwagę.

 

To, co Tobie się wydaje nie ma żadnego znaczenia. Liczy się to, jak jest naprawdę. Takie rzeczy dzieją się podświadomie.

Teorii o kompensacji ryzyka nie wyssałem sobie z palca. Zauważano to już dawno i napisano na ten temat wiele prac naukowych i przeprowadzono liczne badania. Wszelkie działania mające za zadanie poprawę bezpieczeństwa mogą się odbić w postaci zmiany zachowań osób, których te działania dotyczą, czego częstym skutkiem jest obniżenie oczekiwanego efektu lub modyfikacja skutków zdarzeń w jakimś kierunku. Obszerny przegląd literatury na ten temat znajdziesz np. tutaj:

http://www.steunpunt.../RA-2006-95.pdf

 

Warto posłuchać też tego motocyklisty:



#634 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 22 styczeń 2018 - 17:24

Furthermore, in
evaluating whether individuals display compensating behaviour in response to safety
interventions, not all persons subject to the intervention will necessarily display
compensating behaviour, even if this hypothesis is correct.

Mnie akurat nie dotyczy.
Niestety jak jestem niezalogowany to widzę twoje posty DOH!

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#635 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 22 styczeń 2018 - 21:11

Nikt nie może być sędzią we własnej sprawie, więc należałoby to sprawdzić obiektywnie. 

 



#636 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 22 styczeń 2018 - 21:27

WNP

 

Dokument który sam wkleiłeś podsumowuje że ten efekt tylko zmniejsza i to nieznacznie, pozytywny efekt poprawienia bezpieczeństwa. Nie czytałeś co wklejasz?


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#637 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 23 styczeń 2018 - 07:07

Chyba Ty nie czytałeś, co wkleiłem.

A możesz zacytować, w którym konkretnie zdaniu pada takie stwierdzenie?

Ja nic takiego tam nie widzę.

Wymowa całego podsumowania jest zupełnie inna od tego, co chcesz zasugerować.



#638 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 23 styczeń 2018 - 09:46

Behavioural adaptation generally does not eliminate the safety gains from programmes, but tends to reduce the size of the expected effects. 

Jak przeczytasz badanie na temat pasów bezpieczeństwa, o którym jest tam mowa, to jasno wynika, że bezpieczeństwo w stosunku do zwiększonego ryzyka rośnie kilkukrotnie.
W przypadku gdy kierujący jest jeden a pasażerów kilku wartość można mnożyć.


Z kolei badanie na temat kasków, które wcześniej wklejałeś jasno podkreśla, że nie badano, w jakim celu został użyty kask.
Więc równie dobrze można założyć że kask był zakładany częściej podczas ryzykownej jazdy.

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#639 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 259 postów

Napisano 23 styczeń 2018 - 14:26

Po co ja tu zabłądziłem??? :P

 

Chyba tylko po oto żeby zapytać w co wy "ubieracie" te kaski? W kurtki? W spodnie? I po co - zimno im? :P

 

 



#640 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 styczeń 2018 - 14:44

Matko... zbanujcie tego dziwaka, będzie po problemie. Po co trzymać tu takiego trola?!





Dodaj odpowiedź