Druga Szosa W Granicach 5K Pln
#84
Napisano 26 sierpień 2018 - 18:01
Mój Spec bez pedałów, na fabrycznych kołach, waży 8,5kg a wyjściowo kosztował około 8tyś.
Jest karbon, i jest karbon, jedno o co się nie trzeba martwić to wytrzymałość takich "kloców" bo jest zajebista (przynajmniej na przykładzie mojej Amiry).
- clavdivs lubi to
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#87
Napisano 27 sierpień 2018 - 09:01
no co racja to fakt
mimo wszystko, dobra rada jak uciułasz wolne 1500ziko to zmień te kloce na pół kilo lżejsze
Wątpie w te pół kilo lżej.
Jak kolega w jednym sezonie traci 12kg, to filigranowej budowy nie jest. Czy to dobry pomysł na lekkie koła?
Polecam pojeździć na tych kołach co są. Lżejsze koła o 300g życia nie zmienią, a w portfelu zostanie.
#88
Napisano 27 sierpień 2018 - 10:00
No właśnie dlatego cały czas się zastanawiam czy w moim przypadku nawet jak urwę ten 1kg czy to odczuję.
Co do budowy, to generalnie mam 170cm wzrostu i waga się waha w granicach 73-85kg mniej więcej. Aktualnie jest 80.
Myślę, że póki co na razie skupię się nad budowaniem bazy, bo do tej pory jeździłem max po 1-1,5h raczej bez składu i ładu, bo rower traktowałem jako formę cardio. Ale wkręciłem się i chcę w to pójść bardziej. Przez ostatnie 4 dni wyjeździłem jakieś 5-6h, dzisiaj zrobię off i jutro zrobię test Friel'a, żeby robienie bazy miało z grubsza ręce i nogi.
#90
Napisano 27 sierpień 2018 - 10:16
Co do urwania 1kg, to zależy z czego chcesz urywać. Jeśli z, ogólnie, "elementów niewirujących", to można dać sobie spokój, chyba, że powodem zmiany nie jest urywanie wagi, a np. niewygodne siodełko, czy sztyca z np. innym offsetem, generalnie - fitting.
Jeśli natomiast chcesz urywać wagę z "elementów wirujących", to polecam - różnicę odczujesz. Ja też jestem z tych cięższych, na zmianie kół, wg mojej domowej wagi, zyskałem 60dkg, różnicę odczułem zdecydowanie.
#91
Napisano 27 sierpień 2018 - 10:33
Raczej ciężko za 5k katalogowo taką kupic. Da sie np Romet. Ale to nie jest norma.
7.5 kg na Tiagrze u Rometa wygląda na pomyłkę katalogową. Pewnie miało być 8.5 kg. Najwyższy model na Ultegrze waży o 100 gramów mniej
Tak czy inaczej bardzo wątpię w nowe rowery ważące 7.5 kg za 5 k PLN. Może za 8 k da się urwać coś na dobrej wyprzedaży.
8,4 kg to całkiem dobra waga w tym przedziale cenowym. Ani dużo ani mało.
#92
Napisano 03 wrzesień 2019 - 11:57
U mnie na 105 jest podobnie. Ruszania baryłką mało daje (nawet nie wiem / nie wyczuwam w którą stronę jest mniejszy naciąg), a półbieg na dużej tarczy jest minimalny.
Do tego na dużej tarczy napęd jest głośny, przynajmniej w porównaniu do małej tarczy. Na małej jest praktycznie niesłyszalny. Na dużej myślałem, że łańcuch ociera, ale sprawdzałem z 10 razy i nie, nawet jak jest dużo luzu, to dźwięk jest znacznie większy niż na małej tarczy. Czy to normalne?
Mam ultegre R8000, blat 50-34, kaseta 11-34 i dokładnie to samo. Na dużej tarczy z przodu napęd jest strasznie głośny, na małej jest cichy. Spędziłem już kilka godzin na regulacjach i ciągle to samo. Napęd ma tak od nowości. Znalazł ktoś już jakieś rozwiązanie?
#93
Napisano 23 wrzesień 2019 - 20:09