Szerokość Obręczy
#22
Napisano 26 sierpień 2019 - 06:20
Kiedyś fajnego gościa czytałem co testował opory opon na normalnych nawierzchniach, a nie bębnach. Wg niego oponki 23 śmiało jeszcze do 19c można zakładać, od 19c powinniśmy dopiero wkładać 25 więc na logikę by wychodziło, że 28mm guma potrzebuje czegoś szerszego, a szersze w tym przypadku to nie raczej o 1mm, a więcej.
#23
Napisano 26 sierpień 2019 - 07:11
Jak sprzedawałem ten komplet z 2017r to miał jeszcze 18mm wewn.daleko nie szukać:
https://zipp.com/whe...brake-clincher/
#28
Napisano 26 sierpień 2019 - 14:34
Aerodynamika
- astronom lubi to
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#30
Napisano 26 sierpień 2019 - 15:24
Conti trzymają wymiar tylko trzeba je umieć zmierzyć, zresztą jak każde inne opony
Większość mierzy szerokość opony z bokami a to jest błąd, bo właściwą szerokość opony podana przez producenta, to jest szerokość samego bieżnika.
W przypadku Conti 4000 S II 700x28 szerokość balona to 31 mm a szerokość samego bieżnika wynosi 28 mm i jest to rzeczywista szerokość opony.
Analogicznie jest z oponami samochodowymi i tak samo mierzy się i podaje szerokość opon MTB.
A wracając do tematu... Czy mozecie zaproponować jakieś inne felgi o szerokości 20-22 mm wewnętrznie niż upatrzone przeze mnie DT Swiss? IMG_20190826_161652.jpg 63,04 KB 16 Ilość pobrań IMG_20190826_161601.jpg 69,97 KB 16 Ilość pobrań
Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
#31
Napisano 26 sierpień 2019 - 17:22
A wracając do tematu... Czy mozecie zaproponować jakieś inne felgi o szerokości 20-22 mm wewnętrznie niż upatrzone przeze mnie DT Swiss?
Hed Belgium Plus, Easton R90 SL, Pacenti Forza, HUNT 4 season gravel, BOYD Altamont Lite, Aforce AL33, Stan's NoTubes Grail
Aerodynamika
Nie wątpię, że w połączeniu z aluminiową niską obręczą ma to kolosalne znaczenie
Moze chodzi o to, ze np Continentale nie maja rzeczywistego wymiaru tylko sa szersze niz sam producent podaje
Mają normalny wymiar jeśli się je założy na obręcz do której zostały zaprojektowane czyli np. dla opon 25c obręcz powinna mieć wewnętrzną szerokość ~15mm (wg. normy)
--
Jeśli ten nowy trend się utrzyma to tak będziemy zakładali opony:
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#32
Napisano 26 sierpień 2019 - 17:43
Hed Belgium Plus, Easton R90 SL, Pacenti Forza, HUNT 4 season gravel, BOYD Altamont Lite, Aforce AL33, Stan's NoTubes Grail
Nie wątpię, że w połączeniu z aluminiową niską obręczą ma to kolosalne znaczenie
Mają normalny wymiar jeśli się je założy na obręcz do której zostały zaprojektowane czyli np dla opon 25c obręcz powinna mieć wewnętrzną szerokość ~15mm
Uraz, wg tabelki ktora zalinkowales (DT) opona 25mm jest rekomendowana dla obreczy o wewnetrznej szerokosci 18-20mm, inne opcje „sa dopuszczane” natomiast np Spec dla Rovali CLX32/50/64 ktore maja 20,7mm wewnetrznej zakladaja fabrycznie opony 26mm co by sie zgadzalo mniej wiecej z tym co pidaje DT swiss
#33
Napisano 26 sierpień 2019 - 17:47
Trzeba zwrócić uwagę że to jest tabelka rekomendująca obręcz do opony a nie oponę do obręczy. DT Swiss nie produkuje opon.
Enve twierdzi że zarówno koła 3.4 które mają 21 mm jak i koła 4.5 które mają 17 mm są zaprojektowane pod opony 25C. Sęk w tym że ich najbardziej interesuje profil aerodynamiczny a nie to na jakiej obręczy opona 25C będzie zachowywała optymalne parametry.
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#34
Napisano 26 sierpień 2019 - 18:10
.
A wracając do tematu... Czy mozecie zaproponować jakieś inne felgi o szerokości 20-22 mm wewnętrznie niż upatrzone przeze mnie DT Swiss? IMG_20190826_161652.jpg IMG_20190826_161601.jpg
Ale po co szukać innych?
#39
Napisano 28 sierpień 2019 - 16:32
Eurobike już za chwilę. Plotki wskazują, że możemy wtedy poznać szczegóły nowych wytycznych.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?