Jump to content


Photo

Co Dziś Zrobiłeś Dla Swojego Roweru


243 replies to this topic

#141 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 posts

Posted 31 August 2021 - 09:03

Dobry wynik! Volvo kilka tygodni temu ogłosiło, że czas oczekiwania na ich elektryki to obecnie minimum rok.

opóźnienia w samych komponentach do elektroniki osprzętu to Ok. 6 m-cy. Nie ma surowców, nie ma produkcji. 



#142 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 31 August 2021 - 09:06

Znam przykład, gdzie firma do swoich produktów kupowała mikroprocesory po 9$ w normalnych czasach. Jak zaczęły się czasy nie normalne to 35$. Teraz 90$ i są niedostępne w perspektywie co najmniej 3 miesięcy optymistycznie zakładając.

#143 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 31 August 2021 - 09:10

W sensie zamówienie już podpisane w lipcu, to nie jest tak, że wczoraj podpisałem i termin za 3 tyg :D. Za to teoretyczna produkcja za 3 tyg ale freeze-a brak. Więc kto wie czy nie przesunie się o miesiąc albo dwa. Na elektryki chyba zawsze się nieco dłużej czekało, chociaż nie jestem ekspertem - u mnie jeszcze "klasyczna" benzyna bez wspomagaczy hybrydowych, litry dwa (kiedyś to by powiedział "klasyczna benzyna" o nieuturbionym silniku..), zwykły autostradowiec (facet+rower ewentualnie facet+żona :P). Natomiast i tak ze stajni VAG-a poszło finalnie w markę tańszą niż droższą, bo obiecali w sumie najlepszy termin (były poprzednie zamówienia już w tym ASO). W przypadku Audi poniżej roku oczekiwania podobno tylko pustaki flotowe, typowe leasingi do 150k, VW i Skoda trochę lepiej natomiast z Seat-em oraz Cuprą ponoć nieprzyjemne sytuacje - kolega czeka na niespecjalnie wypasionego Formentor-a i trochę go z tej Hiszpanii mamią, że będzie będzie, już prawie prawie...



#144 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 31 August 2021 - 11:12

Koncerny moto są same sobie winne. Jak zaczęła się pandemia to natychmiast ścieli zamówienia na elektronikę. No i dostawcy znaleźli sobie innych klientów, zapewne przestawiając linie produkcyjne. Teraz nie ma się co dziwić że mają automotive bardzo głęboko, skoro i tak mają co robić.

Takie wytłumaczenie słyszałem. A kumpel czeka na Tiguana od czerwca, termin ma na koniec listopada ale to też tak po wodzie palcem pisane.
  • cauchy likes this

#145 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 31 August 2021 - 11:47

Dziwna sytuacja. Podobnie jak z rowerami, chcesz mieć auto (bądź po prostu musisz) to bierz co jest na placu. A co jest na placu? Tylko dziwnie skonfigurowane opcje, bo perełki wyposażeniowe szybko znikają zamawiane przez zamożniejszych klientów indywidualnych a pustaki szybko znikają na floty. Tak samo oczywiście precyzyjnie dobierane z pomyślunkiem opcje celujące w sensowne optimum.

 

Za przykład podam tutaj A5-tki, bo akurat ostatnio badałem temat (nie lubię kombi no a rower musi wchodzić bez problemu, za to bardzo lubię liftbacki z sentymentu do pierwszych aut, które miałem): na placach w Polsce stoi obecnie 31 sztuk Sportback-a i jakoś niechętnie znikają. Start od 170k po 270k (nie wliczam wersji specjalnych), a każda pojedyncza ma jakieś niedociągnięcia konfiguracyjne, jakby ktoś to na odwal konfigurował bądź jakby salon przyjmował cokolwiek co było, bo i tak zejdzie jak nie za miesiąc to za 3 miesiące. Te po 170k nie schodzą, bo to pustaki ale są na styk z leasingowym 150k - na floty bardziej idą puste A4 i seria 3 po 100-120k brutto po rabatach. A droższe z kolei albo deskę mają nieruszoną (bazową, niespecjalnie ładne aluminium), albo podstawowe średnio wygodne fotele, albo silnik mocniejszy z kolei bez czterech łap i zawsze coś pomyślane dziwnie. Swoją drogą kumpel, co też nie lubi kombi ale potrzebuje więcej przestrzeni niż w sedanie planuje zamawiać Cayenne - ciekawe ile na takiego potwora poczeka...

 

Mega się cieszę, że 10 miesięcy temu kupiłem Emondę taką, jaka była, rozmiar się zgadzał i nie czekałem 3-6 miesięcy bo "może nadejdzie normalność". Teraz mimo paskudnej pogody chociaż sobie w weekend łańcuch wyszejkowałem, nałożyłem nowego Squirta, poirytowałem się na kółka tylnej przerzutki ale rower jest, jeździ a nie czekam na "lepsze jutro". Całość umyłem, nałożyłem Bike Protect-a, rower gotowy na jesienne zmiany pogody :P. Jeszcze tylko pomęczyć się trochę z oklejaniem newralgicznych miejsc w gravelu, coby torby nie przecierały lakieru bo błyszczący lakier natychmiast matowieje w miejscach gdzie rusza się pasek od toreb.



#146 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 776 posts
  • SkądPodhale

Posted 13 October 2021 - 19:10

Nieubłaganie kończy się sezon dla mojej szosy. Pytanie rower mam od roku  i zrobiłem ok 10 tys km. Napęd czysty jak talala :-) natomiast co byście serwisowali na przyszły sezon a czego nie ruszać. Na pewno musze rozebrać tylne koło i wyczyścić konusy i kulki bo cos mi tam chrobocze :-)


Facebuk i  YT  Strava


#147 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 13 October 2021 - 20:41

Czyszczenie i smarowanie:

1. stery
2. suport
3. bębenek
4. kółeczka przerzutki

Łożyska kół jak chroboczą „w palcach”, jak kręcą się płynnie i nie ma luzów to nie ruszaj.

Możesz psiknąć smarem silikonowym na sworznie w przerzutkach (wytrzyj potem do sucha żeby nie łapały brudu).

Do tego dociągnięcie śrub i kontrola okładzin hamulcowych

#148 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 776 posts
  • SkądPodhale

Posted 13 October 2021 - 21:02

Dzięki bałem się tego pytania gdyż wcześniej na używkach się nie przejmowałem rowerem. Po kupnie jak dla mnie idealnego roweru wkręciłem się w "dbanie" o stan techniczny.
Do przerzutek używamy właśnie suchy smar silikonowy i wszystko gra. Dzięki serdeczne

Facebuk i  YT  Strava


#149 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 14 October 2021 - 00:10

Serwis bębenka zrób. Zdecydowanie konieczne bo przedłuża życie.
Co do silokonu - daję dowolną ilość, bez wycierania. Golenie amortyzatorów olane obficie- syfu nie zbiera- używam poprostu "spraju silikonowego".
Na wszelkiego rodzaju zawiasy używam czegoś lepiej penetrującego- würth 5000. Drogi ale ma bardzo dobre właściwości penetracyjne i antykorozyjne

#150 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 25 October 2021 - 21:27

Czwartek-niedziela jestem w Nowym Targu, korzystam z ostatnich slonecznych dni przed zapadnieciem mroku nad polską krainą. Na tą okoliczność wykąpałem łańcuch, wymyłem korbę i kółeczka przerzutki i założyłem kasetę 11-32 wózek odchylony, mikro adjustment zrobiony, wszystko już nasmarowane i ready to go w tym roku nie licząc wulkanów turystycznie w Legnicy nie byłem w górach.
a0a7b18c6d08ed10d70a1fb8f2aa5b10.jpg

#151 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 26 October 2021 - 08:37

I jak Ci się spisuje kaseta SunRace po przesiadce z DuraAce?

 

Na deser pod koniec weekendu zrób sobie zahacz sobie o Czorsztyńskie i Pieniny, mam wrażenie, że tam to ciągle coś poprawiają.



#152 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 26 October 2021 - 09:54

Czorsztyn i Lesnicke Sedlo idzie na drugi ogien, w sensie w piątek, bo w weekend spodziewam się korków na trasie ;)

Sunrace miałem juz w Karkonoszach i w Tatrach, jest ok, nie mogę się do niczego przyczepić, i ma 15T :)



#153 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 27 October 2021 - 15:43

F*%# zapomnialem kasku, pierwszy raz mi sie zdarzylo bede musial w NT cos wypozyczyc albo jupic jakis najtanszy

#154 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1,527 posts
  • SkądSK

Posted 29 October 2021 - 13:59

Wyczysciłem 3 kasety (2 na trenażer, 1 na szosę), 2 łańcuchy plus korba i przerzutka dostala nowe kółeczka Tripeak czerwone 11bba3c8852469a99c37ee8839cfec5b.jpg

#155 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 07 November 2021 - 20:42

Serwis Sparka:

- mały serwis widelca (po ~75h)
- czyszczenie sterów
- przegląd łożysk w kołach
- czyszczenie i smarowanie bębenka
-czyszczenie i smarowanie sztycy
- podmiana manetki na XTR-a (wróciła po wymianie gwarancyjnej)
- podmiana kominów na aluminiowe

W połowie zimy wpadnie pewnie czyszczenie suportu, a tak to do późnej wiosny mam spokój.

#156 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 14 November 2021 - 12:45

Serwis szosy po sezonie, stan perfect - jedynie klocki z tyłu wymagały wymiany. Stan po 12 tys. km, głównie po Mazowszu.

ac49764f4f7203944c7ba19ccec18373.jpg

#157 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 14 November 2021 - 13:58

Pewnie z jednej strony tłoczek zabrudzony?



#158 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 14 November 2021 - 16:06

Pewnie z jednej strony tłoczek zabrudzony?

Tłoczki mają sie świetnie. Klocki dla porównania: jeden nowy, drugi zużyty :P
  • Bzyk likes this

#159 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 14 November 2021 - 16:27

hahaha, zrozumiałem, że przez cały sezon tylko jeden odbijał i taki efekt... :D


  • Marcin321 and Bzyk like this

#160 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 14 November 2021 - 18:28

No co ty, moje rowery mogą być brudne (chociaż szosa to raczej rzadko) czy lekko poobijane (służą do jazdy a nie na wystawę) - ale mechanicznie są zawsze na tip-top, stan lepszy niż w momencie gdy opuszczały fabrykę.


  • artho likes this



Reply to this topic