Dziwna sytuacja. Podobnie jak z rowerami, chcesz mieć auto (bądź po prostu musisz) to bierz co jest na placu. A co jest na placu? Tylko dziwnie skonfigurowane opcje, bo perełki wyposażeniowe szybko znikają zamawiane przez zamożniejszych klientów indywidualnych a pustaki szybko znikają na floty. Tak samo oczywiście precyzyjnie dobierane z pomyślunkiem opcje celujące w sensowne optimum.
Za przykład podam tutaj A5-tki, bo akurat ostatnio badałem temat (nie lubię kombi no a rower musi wchodzić bez problemu, za to bardzo lubię liftbacki z sentymentu do pierwszych aut, które miałem): na placach w Polsce stoi obecnie 31 sztuk Sportback-a i jakoś niechętnie znikają. Start od 170k po 270k (nie wliczam wersji specjalnych), a każda pojedyncza ma jakieś niedociągnięcia konfiguracyjne, jakby ktoś to na odwal konfigurował bądź jakby salon przyjmował cokolwiek co było, bo i tak zejdzie jak nie za miesiąc to za 3 miesiące. Te po 170k nie schodzą, bo to pustaki ale są na styk z leasingowym 150k - na floty bardziej idą puste A4 i seria 3 po 100-120k brutto po rabatach. A droższe z kolei albo deskę mają nieruszoną (bazową, niespecjalnie ładne aluminium), albo podstawowe średnio wygodne fotele, albo silnik mocniejszy z kolei bez czterech łap i zawsze coś pomyślane dziwnie. Swoją drogą kumpel, co też nie lubi kombi ale potrzebuje więcej przestrzeni niż w sedanie planuje zamawiać Cayenne - ciekawe ile na takiego potwora poczeka...
Mega się cieszę, że 10 miesięcy temu kupiłem Emondę taką, jaka była, rozmiar się zgadzał i nie czekałem 3-6 miesięcy bo "może nadejdzie normalność". Teraz mimo paskudnej pogody chociaż sobie w weekend łańcuch wyszejkowałem, nałożyłem nowego Squirta, poirytowałem się na kółka tylnej przerzutki ale rower jest, jeździ a nie czekam na "lepsze jutro". Całość umyłem, nałożyłem Bike Protect-a, rower gotowy na jesienne zmiany pogody
. Jeszcze tylko pomęczyć się trochę z oklejaniem newralgicznych miejsc w gravelu, coby torby nie przecierały lakieru bo błyszczący lakier natychmiast matowieje w miejscach gdzie rusza się pasek od toreb.