Dobry wynik! Volvo kilka tygodni temu ogłosiło, że czas oczekiwania na ich elektryki to obecnie minimum rok.
opóźnienia w samych komponentach do elektroniki osprzętu to Ok. 6 m-cy. Nie ma surowców, nie ma produkcji.
Napisano 31 sierpień 2021 - 09:10
W sensie zamówienie już podpisane w lipcu, to nie jest tak, że wczoraj podpisałem i termin za 3 tyg . Za to teoretyczna produkcja za 3 tyg ale freeze-a brak. Więc kto wie czy nie przesunie się o miesiąc albo dwa. Na elektryki chyba zawsze się nieco dłużej czekało, chociaż nie jestem ekspertem - u mnie jeszcze "klasyczna" benzyna bez wspomagaczy hybrydowych, litry dwa (kiedyś to by powiedział "klasyczna benzyna" o nieuturbionym silniku..), zwykły autostradowiec (facet+rower ewentualnie facet+żona ). Natomiast i tak ze stajni VAG-a poszło finalnie w markę tańszą niż droższą, bo obiecali w sumie najlepszy termin (były poprzednie zamówienia już w tym ASO). W przypadku Audi poniżej roku oczekiwania podobno tylko pustaki flotowe, typowe leasingi do 150k, VW i Skoda trochę lepiej natomiast z Seat-em oraz Cuprą ponoć nieprzyjemne sytuacje - kolega czeka na niespecjalnie wypasionego Formentor-a i trochę go z tej Hiszpanii mamią, że będzie będzie, już prawie prawie...
Napisano 31 sierpień 2021 - 11:12
Napisano 31 sierpień 2021 - 11:47
Dziwna sytuacja. Podobnie jak z rowerami, chcesz mieć auto (bądź po prostu musisz) to bierz co jest na placu. A co jest na placu? Tylko dziwnie skonfigurowane opcje, bo perełki wyposażeniowe szybko znikają zamawiane przez zamożniejszych klientów indywidualnych a pustaki szybko znikają na floty. Tak samo oczywiście precyzyjnie dobierane z pomyślunkiem opcje celujące w sensowne optimum.
Za przykład podam tutaj A5-tki, bo akurat ostatnio badałem temat (nie lubię kombi no a rower musi wchodzić bez problemu, za to bardzo lubię liftbacki z sentymentu do pierwszych aut, które miałem): na placach w Polsce stoi obecnie 31 sztuk Sportback-a i jakoś niechętnie znikają. Start od 170k po 270k (nie wliczam wersji specjalnych), a każda pojedyncza ma jakieś niedociągnięcia konfiguracyjne, jakby ktoś to na odwal konfigurował bądź jakby salon przyjmował cokolwiek co było, bo i tak zejdzie jak nie za miesiąc to za 3 miesiące. Te po 170k nie schodzą, bo to pustaki ale są na styk z leasingowym 150k - na floty bardziej idą puste A4 i seria 3 po 100-120k brutto po rabatach. A droższe z kolei albo deskę mają nieruszoną (bazową, niespecjalnie ładne aluminium), albo podstawowe średnio wygodne fotele, albo silnik mocniejszy z kolei bez czterech łap i zawsze coś pomyślane dziwnie. Swoją drogą kumpel, co też nie lubi kombi ale potrzebuje więcej przestrzeni niż w sedanie planuje zamawiać Cayenne - ciekawe ile na takiego potwora poczeka...
Mega się cieszę, że 10 miesięcy temu kupiłem Emondę taką, jaka była, rozmiar się zgadzał i nie czekałem 3-6 miesięcy bo "może nadejdzie normalność". Teraz mimo paskudnej pogody chociaż sobie w weekend łańcuch wyszejkowałem, nałożyłem nowego Squirta, poirytowałem się na kółka tylnej przerzutki ale rower jest, jeździ a nie czekam na "lepsze jutro". Całość umyłem, nałożyłem Bike Protect-a, rower gotowy na jesienne zmiany pogody . Jeszcze tylko pomęczyć się trochę z oklejaniem newralgicznych miejsc w gravelu, coby torby nie przecierały lakieru bo błyszczący lakier natychmiast matowieje w miejscach gdzie rusza się pasek od toreb.
Napisano 13 październik 2021 - 19:10
Nieubłaganie kończy się sezon dla mojej szosy. Pytanie rower mam od roku i zrobiłem ok 10 tys km. Napęd czysty jak talala :-) natomiast co byście serwisowali na przyszły sezon a czego nie ruszać. Na pewno musze rozebrać tylne koło i wyczyścić konusy i kulki bo cos mi tam chrobocze :-)
Napisano 13 październik 2021 - 20:41
Napisano 13 październik 2021 - 21:02
Napisano 14 październik 2021 - 00:10
Napisano 25 październik 2021 - 21:27
Napisano 29 październik 2021 - 13:59
Napisano 07 listopad 2021 - 20:42