Jump to content


Photo

Szuranie Hamulcow Tarczowych


114 replies to this topic

#21 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 15 June 2020 - 21:05

Nie no - szok. Serio na czas transportu niczego nie wkładasz pomiędzy okładziny? Nawet zgiętej kilkukrotnie kartki papieru?
Naciśnij przypadkiem porządnie klamkę hamulcową, to nauczysz się zabezpieczać 😁


I...rozepchnie, np nożem. Albo śrubokrętem płaskim. Jest w każdym, raczej, niezbędniku :)
Wokół tego dociśnięcia się klocków krążą straszliwe legendy.
Zdarzyło mi się to sporo razy. I...nic.
Nie mówiąc o tym że po jednym naciśnięciu klamki w wielu hamulcach kompletnie nic się nie dzieje. A nawet jeśli to korekta jest banalnie prosta.

#22 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 15 June 2020 - 21:08

Jak masz zaprzyjaźnionego mechanika, to pewnie da Ci coś takiego za darmo.

A jak nie, to dystanser tłoczków/klocków znajdziesz na allegro. Z drugiej strony teraz zastanawiam się nad szansą otrzymania czegoś takiego free, skoro na allegro kawałeczek plastiku kosztuje 14 - 15 zł :D Plus przesyłka, bo dwa nie łapią się na dolny limit Smarta. Gdybym miał płacić, to wybrałbym opcję DIY z czegokolwiek plastikowego, choćby kart. Grubość dwóch - trzech powinna być już ok.

Zagnij w cztery kawałek papieru toaletowego. Gazety, reklamy marketu. Wszystko działa

#23 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 15 June 2020 - 21:12

Wyjąć klocki, oczyścić dokładnie wacikiem lub patyczkiem do uszu z resztek pyłu zacisk w okolicach tłoczków. Odpowietrzyć i powinno być ok. Mam zaciski i tarcze ultegra i co jakiś czas muszę tak zrobić. To działa. Nie robiłem tego, ale jak jest mocno zasyfiony tłoczek, to po wyjęciu klocków można delikatnie nacisnąć klamkę, żeby trochę wyszły tłoczki i umyć je patyczkiem do uszu nasączonym płynem hamulcowym. Dokładnie umyty wcisnąć z powrotem. I odpowietrzyć. Osobiście wciskam tłoczki plastikową łyżką do opon, bo jak tłoczek jest ceramiczny może pęknąć. Na początku jazdy na tarczach też miałem problem z ocieraniem a ustawianie zacisku nie wiele pomagało. Teraz jak usłyszę, że zdarzy się ocieranie, czyszczę i na jakiś czas problem znika.


Zakładasz klocki i cofasz tłoczki wsuwając między nie zwykły nóż z zestawu "stołowego", cienkie, szerokie ostrze.

#24 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 posts
  • SkądNowy Sacz

Posted 16 June 2020 - 20:16

kurde zmienilem miejscami tarcze przod z tylem i to samo.Odtluszczalem tarcze,docieralem klocki i nic.Moze sprobuje z tym czyszczeniem tloczkow ale kompletnie nie wiem jak odpowietrzyc



#25 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 16 June 2020 - 21:08

Tarcze są fajne, dopóki się nic nie dzieje. Jak jest problem, to się robi mocno pod górkę. Wczoraj zmieniałem klocki i teraz nie idzie ustawić zacisku, żeby nie obcierało. Na nowych klockach jest może z 0,5mm odstępu od tarczy i jak to ma nie ocierać?



#26 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 16 June 2020 - 22:00

Wciśnij tłoczki ile się da, w mojej ultegrze to oznacza że tłoczki są na płasko z zaciskiem.

Jeżeli hamulce były zalewane na nowych klockach o tej samej grubości to nie ma bata żeby nie dało się tego zrobić. Ale jak były zalewane na cieńszych okładzinach to pozostaje „upuścić” trochę płynu z układu.

#27 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 17 June 2020 - 11:15

Bez względu na to ile kloców zostało tloczki trzeba zresetować, czyli cofnąć ponieważ pojemność układu jest kalkulowana dla dopychania płynu do układu w zakresie zużywania klocków.

#28 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 17 June 2020 - 11:20

kurde zmienilem miejscami tarcze przod z tylem i to samo.Odtluszczalem tarcze,docieralem klocki i nic.Moze sprobuje z tym czyszczeniem tloczkow ale kompletnie nie wiem jak odpowietrzyc

Shimano do nowych hydraulików wymaga adaptera, który wkręcany jest w gniazdo w korpusie dźwigni.
Odpowietrzanie szosowych jest uperdliwe i bardziej skomplikowane niż mtb, czego objawem jest to że fabrycznie większość Shimano jest źle odpowietrzona i skok klamki jest bardzo duży. Na stronie Shimano jest "manual" z opisem i rysunkami dla hamulców szosowych.

#29 hubertgal

hubertgal
  • Użytkownik
  • 119 posts
  • SkądWarszawa/Suchedniów

Posted 17 June 2020 - 13:06

Umyj tłoczki - 10 minut roboty a prawdopodobnie to będzie źródło problemu z obcieraniem. Po umyciu wciśnij tłoczki do końca i ustaw zacisk od nowa.



#30 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 17 June 2020 - 21:04

10 minut? Patrzyłem w instrukcji Srama (Sram Level TL), to wymaga to całkowitego rozebrania zacisku, spuszczając przed tym płyn hamulcowy. Potem pewnie trzeba jeszcze odpowietrzyć układ?

 

Tłoczki najpierw oczywiście wcisnąłem do końca. U mnie problemy są zapewne 2: patrząc na sucho, bez tarczy jeden tłoczek wysuwa się bardziej niż drugi, do tego tarcza nie jest idealnie prosta. Stąd pewnie wyszło przy nowych klockach, bo na zużytych odległość od tarczy była większa.



#31 hubertgal

hubertgal
  • Użytkownik
  • 119 posts
  • SkądWarszawa/Suchedniów

Posted 17 June 2020 - 21:31

Mówię o tym:

 


  • kudl4t4 likes this

#32 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 17 June 2020 - 21:57

O, dzięki, nie znałem takiej czynności. Pozostaje kwestia skąd skombinować odrobinę DOTa, bo z tego co czytałem może to stać max kilka miesięcy po otwarciu, bo wchłania wodę z powietrza.



#33 ssnowak

ssnowak
  • Użytkownik
  • 25 posts

Posted 17 June 2020 - 23:09

Z samochodu ;)

#34 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 18 June 2020 - 06:18

Zamiast dota użyj sprayu silikonowego. Np nigrin z Obi. Używam go do różnych "zadań" rowerowych i sprawdza się bardzo dobrze.
Czyszczenie zacisków to dość wątpliwa co do skuteczności rzecz. Obecnie mam dwa Sramy i w obu z jednej strony tłoczki "śpią". Próbowałem je obudzić kilka razy, średnio skutecznie, dopiero wymiana tloczków i uszczelek przyniosła rezultat. Zamontowane fabrycznie nie wyglądały na zniszczone, uszczelki również a jednak zacisk działał jak chciał.

#35 kudl4t4

kudl4t4
  • Użytkownik
  • 15 posts

Posted 18 June 2020 - 09:12

Zamiast dota użyj sprayu silikonowego. Np nigrin z Obi. Używam go do różnych "zadań" rowerowych i sprawdza się bardzo dobrze.[...]

Ja swego czasu zaopatrzyłam się w https://www.bike24.com/p2135560.html

 

hubertgal, bardzo fajny filmik. 



#36 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 18 June 2020 - 10:24

Strona nie działa

#37 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 posts
  • SkądNowy Sacz

Posted 24 June 2020 - 21:46

Okazalo się ze zacisk wadliwy i płyn kapał.Wymienili mi chwilowo na jakaś używkę i dali klocki ktore już się starły.teraz mam problem bo chce założyć nowe klocki ale nie mogę wciskać tłoczków do końca.Rozumie ze za duzo płynu?jak to ewentualnie ciut upuścić?z zacisku coś odkręcać czy przy manetce?dzieki z gory

#38 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 25 June 2020 - 00:27

Niekoniecznie za dużo płynu. Tłoczki mogą być zatarte, zmęczone uszczelki, zajechane gniazda. Pod gumą klamki jest śruba z gniazdem małego imbusa. Odkręć a potem próbuj popchnąć tłoczki. Ale z czuciem bo jeśli popchniesz za mocno to płyn może "wykipieć" przez gwint. Dobrze jest mieć trochę oleju żeby ewentualnie dolać "Pod korek" przed zakręceniem.

#39 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 posts
  • SkądNowy Sacz

Posted 25 June 2020 - 19:35

Bylem z tym w serwisie kolejny zacisk ma problem rozebrali go wyczyścili itp i dalej tłoczek nie wraca na swoją pozycje.Sugeruja ze tez może być problem z manetka możliwe to wogole?

#40 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,029 posts

Posted 25 June 2020 - 20:24

Jak tak czytam ten temat to odechciewa mi się tarcz w szosie...taki "never ending story" się robi ;), albo Twój serwis tego nie ogarnia albo rzeczywiście tyle z tym problemów, albo trafiłeś jakieś feralne zaciski. Osobiście obstawiam opcję 1 albo 3, bo mam takie hample( tzn. tarcze na hydraulice) w mtb i ewentualne obcieranie to sobie sam ogarniam. A dodam tylko, że do specjalnie technicznych to ja nie należę ;)





Reply to this topic