Jump to content


Photo

Nowości Rowerowe


2380 replies to this topic

#1661 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1,152 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 12 October 2021 - 13:55

Tak samo jak kiedyś, że Tribana nigdy w AB nie będzie. A jak nadeszła pandemia to kolana zgięło i wjechały Tribany + . +



#1662 Inoodles

Inoodles
  • Użytkownik
  • 63 posts

Posted 12 October 2021 - 15:54

Gdzie w PL można w ogóle kupić Fuji?



#1663 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 12 October 2021 - 16:04

Ja kupiłem u dystrybutora Canondale we Wro :D 

Rower natrzepał już lekko 30 tys. km i prócz urwanych tylnych linek przerzutki nigdy nic się nie stało. Świetny sprzęt! 



#1664 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 12 October 2021 - 18:34

ale oni mieli Fuji przecież, pamiętam parę lat temu jak zaczynałem przygodę z szosą i szukałem pierwszej kolarki, polecali mi Fuji właśnie



#1665 knt

knt
  • Użytkownik
  • 50 posts

Posted 13 October 2021 - 07:21

Gdzie w PL można w ogóle kupić Fuji?

 

Np. w Lublinie sklep na M, ja kupiłem w Gołkowicach(koło granicy z Czechami).



#1666 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,027 posts

Posted 13 October 2021 - 07:37

Np. w Lublinie sklep na M, 

Ja swojego Fuji kupiłem w tym samym sklepie z tym, że w oddziale w Kielcach. Z roweru byłem bardzo zadowolony do momentu pęknięcia ramy i nie uznania gwarancji, także ja z tą marką raczej nie chcę mieć już nic wspólnego. Za to ten sklep na M  ;) oceniam na duży PLUS.



#1667 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,183 posts

Posted 13 October 2021 - 08:10

Z tego co pamiętam, kolega KMQ pisał, że jemu również pękła rama Fuji.



#1668 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 225 posts

Posted 13 October 2021 - 15:05

Co do tych uginających się ram to sprawdziłem, żadna się nie ugina poza Roubaix  i SL7 w wersjach S-WORKS i to dość dużych rozmiarach. 54 SL7 zwykła i SL6 nie do ugięcia na 2 palce. Diverge też mało się ugina. Merida Silex jest na pewno sztywniejsza od Diverga i SL7 ale nie ma aż takie tragedii jak na filmach DR.



#1669 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 13 October 2021 - 15:55

I co z tego, że się ugina? Jakie to ma przełożenie na sztywność ramy tam gdzie jest ona pożądana? Emonda SLR sprzed dobrych kilku lat uginała się na górnej rurze jak aluminiowa puszka.



#1670 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 13 October 2021 - 16:50

Jak co z tego? Można siać panikę w internecie :) 

Wczoraj dzwoniłem do sklepu, gdzie kupowałem Tarmaca. Czekają na ekspander i robimy podmiankę :D



#1671 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 13 October 2021 - 17:18

działa? to zostaw :P



#1672 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 13 October 2021 - 18:46

Z tego co pamiętam, kolega KMQ pisał, że jemu również pękła rama Fuji.


Tak bylo, najpierw probowali naprawic, a w koncu dali nowa rame

#1673 Inoodles

Inoodles
  • Użytkownik
  • 63 posts

Posted 13 October 2021 - 18:55

Co to znaczy naprawić pękniętą karbo ramę? żywicą kleili? No chyba że to alu było.



#1674 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 posts

Posted 13 October 2021 - 20:52

Karbon można naprawić, Alu to już gorzej.

#1675 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 posts

Posted 13 October 2021 - 21:16

Karbon to przecież plecionka z włókna maczana w utwardzanym temperaturowo kompozycie. Da sie sporo uszkodzen naprawić.

#1676 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,238 posts
  • SkądWarszawa

Posted 14 October 2021 - 06:26

Pewnie że da się naprawić, i to duże uszkodzenia. Tylko czy producent w takie coś się bawi? Myślę że rama trafia na „węglowy” złom i klient dostaje nowy egzemplarz.

Z drugiej strony w karbonowych ramach dosyć pieczołowicie układają wykroje włókna, jak to ma się potem do takiej „łaty” z naprawy - trudno powiedzieć. Pewnie ten kawałek może być nawet mocniejszy niż oryginał w tym miejscu, ale wpływ na ramę jako całość pozostaje nieznany.

#1677 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 14 October 2021 - 06:44

Pewnie że da się naprawić, i to duże uszkodzenia. Tylko czy producent w takie coś się bawi? Myślę że rama trafia na „węglowy” złom i klient dostaje nowy egzemplarz.

Z drugiej strony w karbonowych ramach dosyć pieczołowicie układają wykroje włókna, jak to ma się potem do takiej „łaty” z naprawy - trudno powiedzieć. Pewnie ten kawałek może być nawet mocniejszy niż oryginał w tym miejscu, ale wpływ na ramę jako całość pozostaje nieznany.

Zapytaj kogoś, kto naprawia/maluje ramy czy producenci bawią się w takie coś. Okaże się, że tak. I to Ci najwięksi. Z formy często wychodzi produkt, który idealny nie jest.
Producent wydając taki rower podszpachlowany, podklejony czy w inny sposób podpudrowany nie traci nic. I taka rama by poszła na śmietnik i tak.
Jak Ci pęknie to taki Trek daje Ci life time gwarancję i wymienia po 10 latach od zakupu na nową.
Ty uważasz, że jeździsz na rowerze najlepszej marki na świecie, bo po tylu latach pierwszemu właścicielowi wymienili ramę na nową. Pieśń pochwalną po Facebooku i instagramie sklep załatwiający gwarancje niesie.
Przykładowy Trek mógł być ramę w plecy na etapie kontroli jakości ale dzięki geniuszowi mają zadowolonego klienta, reklamę w cenie skasowanej (teoretycznie) ramy.
A klient zapłacił za 6 ram kupując jedną bo przecież marka premium to swoje zapłacił za renomę. I za ramę dla Nibalego i Ministry kolarstwa Jednej na 100 bo takich ram produkują tysiące, a poprawiają setki.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
  • B00mer likes this

#1678 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 882 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 14 October 2021 - 06:47

Myślę ze w większości przypadków koszt produkcji ramy jest niższy niż koszt naprawy.


  • Marcin321 likes this

#1679 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,238 posts
  • SkądWarszawa

Posted 14 October 2021 - 07:05

Myślę ze w większości przypadków koszt produkcji ramy jest niższy niż koszt naprawy.


Też tak sądzę, samo odtworzenie grafik po naprawie to już sporo pracy. Co innego poszpachlować gołą ramę na etapie produkcji jak coś tam z formy nie wyszło jak trzeba, a co innego łatać połamaną ramę.

No ale to gdybanie.

#1680 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,606 posts
  • SkądSzczecin

Posted 14 October 2021 - 07:14

Przede wszystkim nikt nie weźmie na siebie odpowiedzialności za taką połataną sztukę.

 

Największą zaletą produkcji seryjnej jest powtarzalna i przewidywalna jakość produktu. Indywidualne naprawianie całkowicie niweczy ten efekt i daje produkt o całkowicie nieprzewidywalnych właściwościach.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Reply to this topic