Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Hookless


55 odpowiedzi w tym temacie

#41 nbk

nbk
  • Użytkownik
  • 159 postów

Napisano 14 październik 2022 - 08:52

Ok, dzięki 😉

Najśmieszniejsze jest to, że ja do tej obręczy hookless wrzuciłem oponę która nawet nie jest jest tubeless (a na oponie jest napisane, żeby nie zakładać na hookless), wrzuciłem dętkę i nabiłem 7 bar. I tak przejechałem 600 km. Całkiem komfortowo 😜

#42 nbk

nbk
  • Użytkownik
  • 159 postów

Napisano 14 październik 2022 - 22:23

Użytkuję koła hookless od dwóch lat. Do chwili obecnej jeździłem na nich z trzema różnymi modelami opon.

Ja stosuję się do instrukcji producenta kół z uwzględnieniem instrukcji producenta opon.

Obecnie używam GP 5000 S TR, który wskazuje ciśnienie max 5,0 bar dla obręczy hookless.

Przy czym nie podchodzę do tego w sposób laboratoryjny. Z mojego doświadczenia wynika, że te limity ciśnieniowe są określane przez samego gianta i producenta opon z bardzo dużym marginesem. Przez kilka miesięcy pompowałem opony Cadex Race oraz Schwalbe Pro One TLE do dobrych 7 barów, ponieważ nie sprawdziłem tabel z ciśnieniem.

Obecnie pompuję 5 barów z GP 5000 S TR i to jest idealne ciśnienie. Trenuję na tym i ścigam się, koła ani opony nie zawodzą. Czasami dopompowuję troszkę więcej ok 5,5 i też jest OK. Jestem przekonany, że w rzeczywistości ta opona wytrzymałaby i 8 barów, ale nie będę eksperymentował.

Jeszcze pozwolę sobie zapytać jaka szerokość tych Conti GP5000S TR?

#43 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1985 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 październik 2022 - 13:22

25


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#44 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 245 postów

Napisano 22 wrzesień 2023 - 10:08

No dobra odkopuję. Waham się praktycznie między 2 lub trzema modelami kółek. Opony jakie użyję to na 99% będą Pirelli Cinturato Gravel H.
1szy Faworyt Evanalite Road OFF Hooked
Chyba każdy wie co to jest. Co prawda opinie są dobre ale.. w sumie niewiele drożej można dostać bardziej renomowane produkty tylko że Hookles.

2 Dt Spline Grc 1400 (trochę drożej ale piasta 240). Już hookles.

3 3T Discuss ... obręcz chyba taka sama jak w Evanlite, dziwna piasta. Mogą być problemy z serwisem przez dostępność części.

4 Dandyhorse Pulsar, hookless 25wew itp, można złożyć na DT tak jak Evanlite.


Generalnie mimo ceny najbardziej przekonuje mnie opcja DT, bo jest największy limit wagi co sugeruje też najlepszą odporność. Do tego chyba jest to najbardziej legendarny brand. Nie wiem jak z jakością bo każdy zamówił masę sponsorowanych materiałów. Największe obawy budzi oczywiście hookless. Niemniej w oponach jakie planuję użyć nie będzie więcej niż 3bary..może 3,5. Teoretycznie system jest kompatybilny. Opony pro..koła wydają się pro. Powinno być bezpieczne. Widziałem film Velobird gdzie opona mu wystrzeliła na 3barach. Wątpliwości mam, myślę że sporo osób ma ten model DT więc może ktoś mnie uspokoi xd.


Edit moja waga to 90kg, rower 8.5. Szpej mniej niż 2kg.

#45 liftlodz

liftlodz
  • Użytkownik
  • 241 postów

Napisano 22 wrzesień 2023 - 16:16

Nie wypowiem się o hookles ale o DandyHorse jak najbardziej - używam ich kół od prawie 2 lat w gravelu z masą startową 110 kg (teraz 92 ) i koła nawet nie potrzebowały centrowania.
Mogę firmę polecić z czystym sumieniem.
Zadzwoń do nich i pogadaj o swoich wymaganiach , na prawdę są pomocni i wybierz to co ci doradzą.

#46 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 245 postów

Napisano 22 wrzesień 2023 - 20:19

https://youtu.be/Id0NnXN-pAc?t=102

 

Obawiam się takich akcji właśnie :)



#47 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 245 postów

Napisano 22 wrzesień 2023 - 20:19

DUBEL :)



#48 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3195 postów

Napisano 22 wrzesień 2023 - 22:06

Falcon ma dobre opinie i oferuje koła z haczykami.

 

forowicz Tomasz (Blak Cat Wheels) składa koła, na życzenie z haczykami.


  • worms14 lubi to

#49 Mando

Mando
  • Użytkownik
  • 21 postów

Napisano 23 wrzesień 2023 - 06:41

No dobra odkopuję. Waham się praktycznie między 2 lub trzema modelami kółek. Opony jakie użyję to na 99% będą Pirelli Cinturato Gravel H.
1szy Faworyt Evanalite Road OFF Hooked
Chyba każdy wie co to jest. Co prawda opinie są dobre ale.. w sumie niewiele drożej można dostać bardziej renomowane produkty tylko że Hookles.

2 Dt Spline Grc 1400 (trochę drożej ale piasta 240). Już hookles.

3 3T Discuss ... obręcz chyba taka sama jak w Evanlite, dziwna piasta. Mogą być problemy z serwisem przez dostępność części.

4 Dandyhorse Pulsar, hookless 25wew itp, można złożyć na DT tak jak Evanlite.


Generalnie mimo ceny najbardziej przekonuje mnie opcja DT, bo jest największy limit wagi co sugeruje też najlepszą odporność. Do tego chyba jest to najbardziej legendarny brand. Nie wiem jak z jakością bo każdy zamówił masę sponsorowanych materiałów. Największe obawy budzi oczywiście hookless. Niemniej w oponach jakie planuję użyć nie będzie więcej niż 3bary..może 3,5. Teoretycznie system jest kompatybilny. Opony pro..koła wydają się pro. Powinno być bezpieczne. Widziałem film Velobird gdzie opona mu wystrzeliła na 3barach. Wątpliwości mam, myślę że sporo osób ma ten model DT więc może ktoś mnie uspokoi xd.


Edit moja waga to 90kg, rower 8.5. Szpej mniej niż 2kg.

Posiadam w swoim Grizlu GRC 1400 i póki co problemów z niczym nie mam, a przejechałem już na nich ponad 5 tyś km. i też nie było potrzeby centrowania.

Nie jeżdżę na wysokich ciśnieniach, bo nie na tym polega jazda po mieszanych terenach, ale najlepiej się upewniać czy opony z hooklesem są kompatybilne. Na pewno na plus to łatwość zamleczenia, pierwszy raz to robiłem i poszło bez problemów, nawet nie potrzeba było strzału by opona wskoczyła na swoje miejsce, zwykła pompka podłogowa wystarczyła, tyle że najlepiej wyjąc zaworek od wentylu.

Nie wiem, opinie są mocno podzielone z haczykiem czy bez, na szosie raczej wolałbym z haczykiem, off road bez haczyka, mieszana jazda chyba też bez haczyka. Koło raczej bardziej odporne na dobicia powinno być z racji braku dodatku jakim jest haczyk. 



#50 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8631 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 maj 2024 - 08:25

https://bikerumor.co...ookless-wheels/

 

Około 1:20 zaczyna się wypowiedź człowieka z ENVE. Patrząc na jego mowę ciała, czy tylko ja mam wrażenie, że gość sam nie wierzy w to, co mówi? :D

 

Patrząc bardziej technicznie. Kluczowe zdanie wg mnie to "a tubeless tire seals on the bead seat". Potwierdza, że w tym miejscu opona się uszczelnia, ale ani słowem nie stwierdza, że jest utrzymywana w miejscu. Zgrabnie odwraca w ten sposób uwagę od kluczowej kwestii: koła hookless dobrze utrzymują ciśnienie w systemie bezdętkowym, ale nie utrzymują opony na obręczy w razie jego utraty.

 

Zresztą gdyby samo uszczelnienie było wystarczające do utrzymania opony na obręczy, zewnętrzna ściana obręczy nie miałaby racji bytu.

Dalej: "you can achieve the pressures you need for a very safe system". Ergo: jeżeli ciśnienia zabraknie, opona ma prawo się zsunąć i wg ENVE nie należy spodziewać się, że koło utrzyma oponę?

 

BTW nie śledzę aż tak oferty ENVE. Serio to koło nie było aktualizowane od 2016 r.?

 

 

 

Dla kontrastu: bardzo podoba mi się podejście DT. Spokojne, konserwatywne, brzmi jak dobra inżynierska robota. Jak Toyota albo Shimano w swoich najlepszych czasach ;)


  • admsk lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#51 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 316 postów

Napisano 21 maj 2024 - 08:58

Ok, dzięki 😉

Najśmieszniejsze jest to, że ja do tej obręczy hookless wrzuciłem oponę która nawet nie jest jest tubeless (a na oponie jest napisane, żeby nie zakładać na hookless), wrzuciłem dętkę i nabiłem 7 bar. I tak przejechałem 600 km. Całkiem komfortowo 😜


600km przejedziesz i będzie ok, a na 700-setnym na zjeździe walniesz w jakąś dziurę, zwiększy się ciśnienie od nacisku i spadnie Ci opona nagle z rantu i możesz się zabić. Ja bym nie ryzykował. To, że coś działa przez 600 km to nie znaczy, że jest bezpieczne.

 

Opona hookless w szosie spadnie bardzo, bardzo żadko ale... w pewnych warunkach spadnie i to dla mnie argument wystarczający, by omijać z dala wszystkich producentów, którzy oferują hookless do SZOSY. Bo w gravelu to już inna sprawa. Przy tej szerokości opony i przy ciśnieniach używanych w gravelu nie ma żadnej obawy. 

 

Podsumowując: hookless jak najbardziej tak, ale nie w szosie. Na tą chwilę.


  • slaweko, JHartman i bzx lubią to

#52 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8631 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 21 maj 2024 - 10:33

To trochę taka logika, jak z zapinaniem pasów.

 

Po co DZIŚ zapinać, skoro prawdopodobieństwo wypadku DZIŚ to 0,001%. Tyle, że tych ułameczków z czasem się zbiera, a konsekwencje tego jednego DZIŚ będą opłakane.


  • JHartman lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#53 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 postów
  • Skądz Polski

Napisano 30 maj 2024 - 17:06

W końcu poszli po rozum do głowy i oprzytomnieli...

https://portal.bikew...5SAAEspCE4sEg71

#54 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1985 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 maj 2024 - 17:31

Przecież koła od DT zawsze były hooked, to w czym oprzytomnieli?  :D



#55 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 postów
  • Skądz Polski

Napisano 30 maj 2024 - 18:27

Poprzednia edycja była bez "haczyków"...

#56 JacekOpk

JacekOpk
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 30 maj 2024 - 20:24

Okej.

Niezależnie od tego, muszę przyznać, że prześmieszna jest ta histeria z hooklessami tu i na weightweenies. Zaczyna mi to przypominać te rozmowy, jak karbonowe koła zaczęły wchodzić. jak to miało pękać i ludzi zabijać. “kup sobie karbonowe koła Ha ha i od razu umawiaj termin u dentysty ha ha”.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Dodaj odpowiedź