Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Hookless


48 odpowiedzi w tym temacie

#41 nbk

nbk
  • Użytkownik
  • 146 postów

Napisano 14 październik 2022 - 08:52

Ok, dzięki 😉

Najśmieszniejsze jest to, że ja do tej obręczy hookless wrzuciłem oponę która nawet nie jest jest tubeless (a na oponie jest napisane, żeby nie zakładać na hookless), wrzuciłem dętkę i nabiłem 7 bar. I tak przejechałem 600 km. Całkiem komfortowo 😜

#42 nbk

nbk
  • Użytkownik
  • 146 postów

Napisano 14 październik 2022 - 22:23

Użytkuję koła hookless od dwóch lat. Do chwili obecnej jeździłem na nich z trzema różnymi modelami opon.

Ja stosuję się do instrukcji producenta kół z uwzględnieniem instrukcji producenta opon.

Obecnie używam GP 5000 S TR, który wskazuje ciśnienie max 5,0 bar dla obręczy hookless.

Przy czym nie podchodzę do tego w sposób laboratoryjny. Z mojego doświadczenia wynika, że te limity ciśnieniowe są określane przez samego gianta i producenta opon z bardzo dużym marginesem. Przez kilka miesięcy pompowałem opony Cadex Race oraz Schwalbe Pro One TLE do dobrych 7 barów, ponieważ nie sprawdziłem tabel z ciśnieniem.

Obecnie pompuję 5 barów z GP 5000 S TR i to jest idealne ciśnienie. Trenuję na tym i ścigam się, koła ani opony nie zawodzą. Czasami dopompowuję troszkę więcej ok 5,5 i też jest OK. Jestem przekonany, że w rzeczywistości ta opona wytrzymałaby i 8 barów, ale nie będę eksperymentował.

Jeszcze pozwolę sobie zapytać jaka szerokość tych Conti GP5000S TR?

#43 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 październik 2022 - 13:22

25


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#44 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 200 postów

Napisano 22 wrzesień 2023 - 10:08

No dobra odkopuję. Waham się praktycznie między 2 lub trzema modelami kółek. Opony jakie użyję to na 99% będą Pirelli Cinturato Gravel H.
1szy Faworyt Evanalite Road OFF Hooked
Chyba każdy wie co to jest. Co prawda opinie są dobre ale.. w sumie niewiele drożej można dostać bardziej renomowane produkty tylko że Hookles.

2 Dt Spline Grc 1400 (trochę drożej ale piasta 240). Już hookles.

3 3T Discuss ... obręcz chyba taka sama jak w Evanlite, dziwna piasta. Mogą być problemy z serwisem przez dostępność części.

4 Dandyhorse Pulsar, hookless 25wew itp, można złożyć na DT tak jak Evanlite.


Generalnie mimo ceny najbardziej przekonuje mnie opcja DT, bo jest największy limit wagi co sugeruje też najlepszą odporność. Do tego chyba jest to najbardziej legendarny brand. Nie wiem jak z jakością bo każdy zamówił masę sponsorowanych materiałów. Największe obawy budzi oczywiście hookless. Niemniej w oponach jakie planuję użyć nie będzie więcej niż 3bary..może 3,5. Teoretycznie system jest kompatybilny. Opony pro..koła wydają się pro. Powinno być bezpieczne. Widziałem film Velobird gdzie opona mu wystrzeliła na 3barach. Wątpliwości mam, myślę że sporo osób ma ten model DT więc może ktoś mnie uspokoi xd.


Edit moja waga to 90kg, rower 8.5. Szpej mniej niż 2kg.

#45 liftlodz

liftlodz
  • Użytkownik
  • 195 postów

Napisano 22 wrzesień 2023 - 16:16

Nie wypowiem się o hookles ale o DandyHorse jak najbardziej - używam ich kół od prawie 2 lat w gravelu z masą startową 110 kg (teraz 92 ) i koła nawet nie potrzebowały centrowania.
Mogę firmę polecić z czystym sumieniem.
Zadzwoń do nich i pogadaj o swoich wymaganiach , na prawdę są pomocni i wybierz to co ci doradzą.

#46 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 200 postów

Napisano 22 wrzesień 2023 - 20:19

https://youtu.be/Id0NnXN-pAc?t=102

 

Obawiam się takich akcji właśnie :)



#47 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 200 postów

Napisano 22 wrzesień 2023 - 20:19

DUBEL :)



#48 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3145 postów

Napisano 22 wrzesień 2023 - 22:06

Falcon ma dobre opinie i oferuje koła z haczykami.

 

forowicz Tomasz (Blak Cat Wheels) składa koła, na życzenie z haczykami.


  • worms14 lubi to

#49 Mando

Mando
  • Użytkownik
  • 21 postów

Napisano 23 wrzesień 2023 - 06:41

No dobra odkopuję. Waham się praktycznie między 2 lub trzema modelami kółek. Opony jakie użyję to na 99% będą Pirelli Cinturato Gravel H.
1szy Faworyt Evanalite Road OFF Hooked
Chyba każdy wie co to jest. Co prawda opinie są dobre ale.. w sumie niewiele drożej można dostać bardziej renomowane produkty tylko że Hookles.

2 Dt Spline Grc 1400 (trochę drożej ale piasta 240). Już hookles.

3 3T Discuss ... obręcz chyba taka sama jak w Evanlite, dziwna piasta. Mogą być problemy z serwisem przez dostępność części.

4 Dandyhorse Pulsar, hookless 25wew itp, można złożyć na DT tak jak Evanlite.


Generalnie mimo ceny najbardziej przekonuje mnie opcja DT, bo jest największy limit wagi co sugeruje też najlepszą odporność. Do tego chyba jest to najbardziej legendarny brand. Nie wiem jak z jakością bo każdy zamówił masę sponsorowanych materiałów. Największe obawy budzi oczywiście hookless. Niemniej w oponach jakie planuję użyć nie będzie więcej niż 3bary..może 3,5. Teoretycznie system jest kompatybilny. Opony pro..koła wydają się pro. Powinno być bezpieczne. Widziałem film Velobird gdzie opona mu wystrzeliła na 3barach. Wątpliwości mam, myślę że sporo osób ma ten model DT więc może ktoś mnie uspokoi xd.


Edit moja waga to 90kg, rower 8.5. Szpej mniej niż 2kg.

Posiadam w swoim Grizlu GRC 1400 i póki co problemów z niczym nie mam, a przejechałem już na nich ponad 5 tyś km. i też nie było potrzeby centrowania.

Nie jeżdżę na wysokich ciśnieniach, bo nie na tym polega jazda po mieszanych terenach, ale najlepiej się upewniać czy opony z hooklesem są kompatybilne. Na pewno na plus to łatwość zamleczenia, pierwszy raz to robiłem i poszło bez problemów, nawet nie potrzeba było strzału by opona wskoczyła na swoje miejsce, zwykła pompka podłogowa wystarczyła, tyle że najlepiej wyjąc zaworek od wentylu.

Nie wiem, opinie są mocno podzielone z haczykiem czy bez, na szosie raczej wolałbym z haczykiem, off road bez haczyka, mieszana jazda chyba też bez haczyka. Koło raczej bardziej odporne na dobicia powinno być z racji braku dodatku jakim jest haczyk. 





Dodaj odpowiedź