Jump to content


Photo

Canyon Aeroad Slx 2021 Vs Scott Foil 2021 Vs Merida Reacto 7000-E 2021

foil aeroad reacto

53 replies to this topic

#1 crux

crux
  • Użytkownik
  • 65 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 12 January 2021 - 11:09

Cześć,

Po niecałych 6 latach planuję wymienić szosę na nowszy - ładniejszy model. Celowo nie piszę, że szybszy gdyż wiadomo, nowszy musi być szybszy, nie tylko czerwony ;)

 

Obecnie mam rower endurance (pierwsza szosa), ale dojrzałem do roweru ze sportową geometrią. Zresztą nie tylko ja, ale i mój "człowiek" również ;) Przejrzałem sporo stron producentów, trochę testów chociaż te są ograniczone albo właściwie opłacone przez zleceniodawców. Tak się przynajmniej wydaje. Zostałem z dwoma modelami + trzeci w wariancie "ekonomicznym". Nastawiam się w większości na triathlon, mam już Canyona Speedmax, ustawienie na tyle agresywne by kask był równy z linią pleców, nie mam z tym żadnych problemów więc i szosę aero "ogarnę". 

 

Kryteria następujące:

1. Aero

2. Tarcze

3. Brak linek

4. Elektryka

 

Poniżej modele, ceny w nawiasie jakie są realne dla mnie. Oczywiście chciejstwo to jedno a dostępność czegokolwiek to drugie, ale zostawmy to na razie.

 

1. Canyon Aeroad CF SLX 8 Disc Di2 2021 (23.500)

https://www.canyon.c...c-di2/2450.html

 

2. Scott Foil 10 2021 (ok. 23.000-24.000)

https://www.scott.pl...9/Rower-FOIL-10

 

Wariant "ekonomiczny"

3. Merida Reacto 7000-E 2021 (ok. 15.500)

https://www.merida-b...9/reacto-7000-e

 

Wariant ekonomiczny o tyle ciekawy, że wydatki mogę rozłożyć w czasie. Dokupienie kokpitu (ok. 2000) i kół (ok. 5000) zyskuje to co wyżej, może koła lżejsze (1400g) gdyż Canyon ma dość ciężkie (1700g), Scott (1500g). 

 

Proszę o opinię o ww. modelach, zwłaszcza użytkowników Aeroad SLX 2021, Foil 2019-2021, Reacto 2021. 

 

Pozdrawiam!



#2 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 12 January 2021 - 12:16

O opinię użytkowników będzie ciężko. 

 

Nie wiem, jaki rozmiar szukasz, ale np. na Aeroad w moim rozmiarze musiałbym czekać dłuuugo. To też przemyśl, jak szybko potrzebujesz nowego roweru. Jednego Canyona już masz, więc wiesz co i jak u nich z realizacją, jakością itp. 

 

Aeroad jest piękny :) z pozostałych żadnego bym nie chciał. 



#3 crux

crux
  • Użytkownik
  • 65 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 12 January 2021 - 12:25

O opinię użytkowników będzie ciężko. 

 

Nie wiem, jaki rozmiar szukasz, ale np. na Aeroad w moim rozmiarze musiałbym czekać dłuuugo. To też przemyśl, jak szybko potrzebujesz nowego roweru. Jednego Canyona już masz, więc wiesz co i jak u nich z realizacją, jakością itp. 

 

Aeroad jest piękny :) z pozostałych żadnego bym nie chciał. 

 

Niestety rozmiar popularny a wiec pewnie L/56 (mam 185, noga 90), nie wiadomo o terminie dostępności żadnego z ww. więc na razie rozpoznaję temat.

Rowery to jak z samochodami, nie można jeździć czymś co się nie podoba. Wszystkie trzy mi się podobają w kolejności Scott > Canyon > Merida. Przy czym Scott... piękny ;)

 

2436_800.jpg

 

 



#4 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 12 January 2021 - 12:27

Wszystkie rowery są fajne. Również moja subiektywna opinia odnośnie wyglądu jest taka jak twoja. Wydaje mi się, że wszystkie rowery są na podobnym poziomie, więc po prostu sugerowałbym się dostępnością i preferencją wyglądu.



#5 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 12 January 2021 - 12:27

Wszystkie rowery są fajne. Również moja subiektywna opinia odnośnie wyglądu jest taka jak twoja. Wydaje mi się, że wszystkie rowery są na podobnym poziomie, więc po prostu sugerowałbym się dostępnością i preferencją wyglądu.



#6 marb

marb
  • Użytkownik
  • 298 posts
  • Skądsouth

Posted 12 January 2021 - 17:45

Cześć,

Po niecałych 6 latach planuję wymienić szosę na nowszy - ładniejszy model. Celowo nie piszę, że szybszy gdyż wiadomo, nowszy musi być szybszy, nie tylko czerwony ;)

 

Obecnie mam rower endurance (pierwsza szosa), ale dojrzałem do roweru ze sportową geometrią. Zresztą nie tylko ja, ale i mój "człowiek" również ;) Przejrzałem sporo stron producentów, trochę testów chociaż te są ograniczone albo właściwie opłacone przez zleceniodawców. Tak się przynajmniej wydaje. Zostałem z dwoma modelami + trzeci w wariancie "ekonomicznym". Nastawiam się w większości na triathlon, mam już Canyona Speedmax, ustawienie na tyle agresywne by kask był równy z linią pleców, nie mam z tym żadnych problemów więc i szosę aero "ogarnę". 

 

Kryteria następujące:

1. Aero

2. Tarcze

3. Brak linek

4. Elektryka

 

Poniżej modele, ceny w nawiasie jakie są realne dla mnie. Oczywiście chciejstwo to jedno a dostępność czegokolwiek to drugie, ale zostawmy to na razie.

 

1. Canyon Aeroad CF SLX 8 Disc Di2 2021 (23.500)

https://www.canyon.c...c-di2/2450.html

 

2. Scott Foil 10 2021 (ok. 23.000-24.000)

https://www.scott.pl...9/Rower-FOIL-10

 

Wariant "ekonomiczny"

3. Merida Reacto 7000-E 2021 (ok. 15.500)

https://www.merida-b...9/reacto-7000-e

 

Wariant ekonomiczny o tyle ciekawy, że wydatki mogę rozłożyć w czasie. Dokupienie kokpitu (ok. 2000) i kół (ok. 5000) zyskuje to co wyżej, może koła lżejsze (1400g) gdyż Canyon ma dość ciężkie (1700g), Scott (1500g). 

 

Proszę o opinię o ww. modelach, zwłaszcza użytkowników Aeroad SLX 2021, Foil 2019-2021, Reacto 2021. 

 

Pozdrawiam!

Nie chce Cię martwić ale dzisiaj Aeroad  podrożał o 3000 zł. Poza tym są nowe koła - szersze i cięższe o 120g. 



#7 crux

crux
  • Użytkownik
  • 65 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 12 January 2021 - 18:45

Nie chce Cię martwić ale dzisiaj Aeroad  podrożał o 3000 zł. Poza tym są nowe koła - szersze i cięższe o 120g. 

 

Faktycznie cena Canyona sporo do góry, waga również chociaż niewiele. Scott niedostępny w terminem dostawy na niewiadomo kiedy. Podobnie Merida.

Tak przy okazji tego tematu to coraz bardziej jestem przekonany, że zostanę z obecnym rowerem jeszcze co najmniej 2 lata. Pracuję w branży chemicznej więc mając dostęp do cen surowców w tym metali a właściwie galopujących cen surowców oraz ich coraz mniejszej dostępności, mogę domyślać jak to wpływa na ceny i dostępność gotowych wyrobów, nie tylko rowerów. No cóż, normalność wróci najwcześniej w 2022. 



#8 marb

marb
  • Użytkownik
  • 298 posts
  • Skądsouth

Posted 12 January 2021 - 18:51

Co ciekawe na moment pojawiła się jedna sztuka z dostawą na luty 2021 w moim rozmiarze i kolorze (biały, M) i udało mi się wstrzelić  :) .

 


  • Born Ready and dmxzor like this

#9 crux

crux
  • Użytkownik
  • 65 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 12 January 2021 - 18:54

Co ciekawe na moment pojawiła się jedna sztuka z dostawą na luty 2021 w moim rozmiarze i kolorze (biały, M) i udało mi się wstrzelić  :) .

 

Gratulacje :) Domyślam się tych emocji przy klikaniu, HR pewnie do góry. Więcej takich pozytywnych emocji :)



#10 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 12 January 2021 - 20:30

Aeroad jest piękny :) z pozostałych żadnego bym nie chciał. 

A mnie się średnio podoba. Tak jakby z designem zaczęli dobrze ale na koniec przyszło im dorzucić kokpit i tutaj się okrutnie pogubili. Z tej trójki chyba najlepiej wygląda SCOTT, zresztą British Racing Green wpadający w fiolet wyszedł im naprawdę świetnie. Do bólu poprawność stylistyki Meridy stawia ją wręcz wyżej (jak dla mnie) od Canyona.

 

Ciekawi mnie, czy w tri faktycznie szosą aero zastąpisz SpeedMax-a, jakby nie patrzeć to dość specyficzny wybór, skąd taki pomysł?



#11 crux

crux
  • Użytkownik
  • 65 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 12 January 2021 - 20:46

Ciekawi mnie, czy w tri faktycznie szosą aero zastąpisz SpeedMax-a, jakby nie patrzeć to dość specyficzny wybór, skąd taki pomysł?

 

Szosa Aero ma zastąpić szosę Endurance :) Speedmax zostaje oczywiście jako rower do zawodów a szosa do zabawy. Nie ma najmniejszych szans zastąpić rower TT po właściwym fittingu jakąkolwiek szosą. 



#12 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 12 January 2021 - 20:56

Dzisiaj to wszystko się stało aero a co z Trek-iem Emondą SL7/Madone SL7? Dla Di2 jest to odpowiednio 24k i 28k. W obu oczywiście jest do dokupienia kokpit aero, bo bazowo są sprzedawane z klasycznym mostkiem oraz kierownicą.



#13 crux

crux
  • Użytkownik
  • 65 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 12 January 2021 - 21:08

Dzisiaj to wszystko się stało aero a co z Trek-iem Emondą SL7/Madone SL7? Dla Di2 jest to odpowiednio 24k i 28k. W obu oczywiście jest do dokupienia kokpit aero, bo bazowo są sprzedawane z klasycznym mostkiem oraz kierownicą.

 

Treki nie podobają mi się a wygląd jest szalenie ważny :)



#14 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 12 January 2021 - 21:15

Ale przecież wrzuciłeś tutaj Canyona Aeroad-a.. :P. No nieważne, specyficzny gust, ale dla mnie Scott daleko wygrywa z tych 3  :).



#15 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 12 January 2021 - 21:24

Ja osobiście tez treka bym nie chciał, więc rozumiem gust :).

Niestety realia są takie a nie inne, ze dostępność jest zerowa.



#16 crux

crux
  • Użytkownik
  • 65 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 12 January 2021 - 21:27

Ale przecież wrzuciłeś tutaj Canyona Aeroad-a.. :P. No nieważne, specyficzny gust, ale dla mnie Scott daleko wygrywa z tych 3 :).

Gdybyśmy mieli wszyscy ten sam gust to każdy miałby ten sam rower, samochód, zegarek itd. I to jest właśnie piękne, że mamy różne gusta bo większość by kobiety nie znalazła 😎
A w czym podobny do Aeroad jest Madone poza tym, że ma koła? Chyba bardziej różnych rowerów nie da się znaleźć.

#17 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 12 January 2021 - 21:29

Nie no żartuję przecież, to bardzo dobrze, że każdemu się co innego podoba.

Tylko w tym akurat Canyonie faktycznie ten kokpit nie siadł.

 

Edit: czyli zgaduję, że Cervelo też niespecjalnie podejdą (bo to podobnie smukłe linie jak u Trek-a)?

 

Edit 2: a Wilier-a oferta na 2021? :)



#18 crux

crux
  • Użytkownik
  • 65 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 12 January 2021 - 21:41

Trafiłeś, Cervelo S5 brzydki jak noc. Wilier piękny, ale budżet przekracza w tych opcjach, które mi się podobają. Na Scotta i Meride mam rabat stąd budżet to ok. 23k.

#19 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 12 January 2021 - 21:48

Oj tak obecne S5 niestety coś dziwnego się podziało ale S-Series:

 

https://www.cervelo.com/en/s-series

 

są piękne :). W Di2 nawet się mieści akurat w Twoim budżecie.

 

 



#20 crux

crux
  • Użytkownik
  • 65 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 12 January 2021 - 22:03

S-series z ciekawszymi kołami już ponad, z tymi za 400zl faktycznie się łapie. Jednak nie ma uroku w tym rowerze chociaż ten błękit ciekawy. Zakładałem, że w tym budżecie już rower z kołami w miarę ok powinien być a nie podstawowymi. Stąd też rozważam Meride 7000, której kolor trafia do mnie. Nie ma szału jak przy Scott, ale fajnie wygląda :)

Edit: W sumie jest sporo rowerów, które mi się podobają np. Orbea Orca, ale 28k to już ponad budżetem.
  • artho likes this



Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: foil, aeroad, reacto