Jaka to piasta? To pytanie zasadnicze, bo od konstrukcji bębenka zależy dalsze działanie.
Napisano 15 wrzesień 2016 - 16:26
Jaka to piasta? To pytanie zasadnicze, bo od konstrukcji bębenka zależy dalsze działanie.
Zwykła czarna piasta Bontragera na stożkach wstawiana fabrycznie w kołach Emondy S4.
Dzisiaj jak na złość wszystko wróciło do normy.
Jeździłem ze znajomym i on ma koła Bontragera na łożyskach maszynowych. Chyba Aura 5 TLR. Jego bębenek cyka 2x głośniej.
Napisano 11 kwiecień 2017 - 19:16
Panowie pytanko czy kaseta (105, 10rz, cs-5700) jest jeszcze w dobrym stanie czy do wymiany już?
https://drive.google...dEk?usp=sharing
Przebieg około ~ 27k.
Nie liczy się sprzęt tylko serce.
Napisano 12 kwiecień 2017 - 10:14
Szanowni Koledzy,
Swojego czasu złożyłem karbonowe stożki na piaście NOVATEC F422SB która dedykowana jest na 8/9/10rz kasety.
Przesiadłem się na ultegrę 11rz no i niestety ostatnia koronka nie wchodzi na bębenek.
W serwisie powiedzieli mi, że nowa piasta i zaplatanie kół.
Czy przypadkiem nie wystarczy zmiana bębenka i ewentualne zaplatanie w celu wyrównania szerokości czy jednak muszę zakupić nową piastę?
Napisano 24 kwiecień 2017 - 11:02
Panowie pytanko czy kaseta (105, 10rz, cs-5700) jest jeszcze w dobrym stanie czy do wymiany już?
https://drive.google...dEk?usp=sharing
Przebieg około ~ 27k.
Wygląda jak nówka w porównaniu do mojego wolnobiegu o podobnym przebiegu
Przy malusiej pomocy dremelka nowy łańcuch się bez problemu przyjął.
Gdyby okazało się, że gdzieś przeskakuje trzeba ingerować. Ze swojej strony dodam , że warto
CykloOpole !!!
Napisano 07 sierpień 2017 - 22:28
Witam nadszedł czas na zmianę łańcucha obecnie posiadam hg40 na kasecie cs hg 41 i zastanawiam się nad dwoma łancuchami kmc x8.93 i connex 808 który bedzie lepszy?
I jeszcze jedno pytanie bo w hg40 mam 114 ogniw a w kmc jest ich 116 czy bedzie on pasował na moją kasetę?
Napisano 08 sierpień 2017 - 04:36
Conneksy średnio się opłacają, KMC ma świetny stosunek jakość/cena.
Fabrycznie nowy łańcuch przeważnie jest za długi do montażu w rowerze. Skracasz go za pomocą skuwacza i potem instalujesz.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 16 październik 2017 - 19:00
Możesz (choć nie jest to pewne) potrzebować delikatnie odsunąć przerzutkę w dół za pomocą śruby opierającej się o hak przerzutki. 2 minuty i po krzyku.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 29 listopad 2017 - 16:04
Nie tylko cykliści mają problem z łańcuchami i zębatkami.
Kiedyś łańcuchowe napędy rozrządu w silnikach były prawie wieczne i bezobsługowe (patrz Mercedes 200D W123), ale drogie i ciężkie. Potem nastała era pasków i sprawdzały się całkiem dobrze, ale trzeba je było okresowo wymieniać wraz z innymi elementami napędu rozrządu i zwykle też pompą cieczy chłodzącej. Niektórzy to zaniedbywali i paski czasem pękały, powodując zwykle poważne spustoszenie w silniku, a przynajmniej w głowicy. Więc wiele firm wróciło do łańcuchów, tylko że materiały już nie te i niestety w niektórych pojazdach sypało się to szybciej niż napędy paskowe. Ok., łańcuch nie musi wytrzymać 1000 000 km, tylko dlaczego wraz z kołem zębatym na wale korbowym trzeba od razu wymieniać cały wał (jak podany przykład z diesla BMW)?
Napisano 28 luty 2018 - 16:14
Napisano 28 luty 2018 - 18:16
A spójrz co masz napisane na tym pierścionku dystansowym - 10s czy 11s? Może to kaseta 10s z nakrętką nie od niej, albo kaseta 11s pozbawiona jednej koronki i pierścienia dystansowego (np. dlatego, że użytkownik miał manetki 11s i starą piastę/bębenek, na którą nie wchodziła kaseta 11s). Możesz też po prostu pomierzyć odległość między koronkami na pająkach(te największe), resztę znajdziesz w necie
Napisano 28 luty 2018 - 18:41
Napisano 05 kwiecień 2018 - 19:07
Witam,
Wymieniłem bębenek w piaście Novatec D042SB na CB-A2-SMN11S-AL z kasetą szosową 11 rzędową Shimano Ultegra CS R8000 11-28 wygląda to tak:
Na pierwszym zdjęciu cała kaseta bez nakrętki, na drugim kaseta bez przedostatniej zębatki, na trzecim bez ostatniej zębatki.
Gwint w nakrętce ma około 4.1mm. Nakrętka łapie 2mm gwintu przy dokręceniu. Gdybym skręcił to tak jak jest to około połowa gwintu tylko by trzymała. Czy mogę bez obaw skręcić i tak jeździć? Czy w piastach 11 rzędowych szosowych też ostatnia zębatka tyle wystaje? Dodam że lubię dokręcać z górki i 11-tka będzie używana.
Pozdrawiam