Smar do Łańcucha
#841
Posted 18 July 2016 - 20:57
Wysłane z mojego LIFETAB_P831X.2 przy użyciu Tapatalka
- smolar16 and kaloo like this
#843 Gosc_marvelo_*
Posted 18 July 2016 - 21:36
Ludzie, dajcie już spokój z tą wyjątkowością smarów do łańcucha i oczekiwaniem od nich jakichś cudownych właściwości.
Musimy się pogodzić z tym, że w rowerze z przerzutką zewnętrzną pracuje przekładnia łańcuchowa otwarta, narażona na wpływy otoczenia, czyli wodę, błoto, kurz, piach i inny syf. KAŻDY smar na łańcuchu z czasem łapie trochę brudu i nie ma szans, aby łańcuch pozostał idealnie czysty przez dłuższy czas.
Dobry łańcuch można nawet smarować przepracowanym olejem silnikowym (a co, przecież jeszcze niedawno na tym oleju, i to mocno rozgrzanym, mógł pracować silnik w Twoim samochodzie i się nie zatarł, więc taki olej wciąż zachowuje, powiedzmy, 90% swoich właściwości, chyba że zmieniasz olej raz na 50 tys. km), a i tak długo pochodzi, a kiepski, nawet smarowany drogimi wynalazkami, i tak zużyje się znacznie szybciej. Takie są przynajmniej moje doświadczenia.
A ten przekładniowy 85W140 muszę w końcu spróbować.
Jak to jest, że łańcuch rozrządu w starym dieslu Mecedesa mógł pracować przez 1mln km, smarowany nawet olejem mineralnym 15W40, a w jakimś nowoczesnym z grupy WV, na oleju syntetycznym 0W40, często jest do wymiany już po kilkudziesięciu tysiącach?Trwałość łańcucha to głównie jakość materiału (oczywiście pomijając szerokość, czy zastosowanie łańcucha dwurzędowego, bo to też ma wpływ w na trwałość rozrządów w samochodach).
http://www.peachpart...n-stretch.html
#844 Gosc_Nikt Ważny_*
Posted 19 July 2016 - 05:21
Patrząc w ten sposób powoli można dość do wniosku, że olej kujawski (z pierwszego tłoczenia!) też mógłby się nadać, a ktoś inny powie, że lepszy jest olejek do opalania, ponieważ jakieś właściwości smarujące i klasę lepkości też ma. Całe szczęście, że rynek jest bogaty w różnego rodzaju "smarowidła" i każdy może sobie wybrać.
#846
Posted 19 July 2016 - 11:43
Szczerze mówiąc, niedawno byłem zmuszony posmarować łańcuch olejem "kuchennym". Nie był to niestety topowy model ze stajni Kujawski PRO Cycling, a jedynie Olek Continental Cycling ... no ale zdał egzamin dość dobrze, przetyrałem na nim ponad 200km, a praca napędu nie wydała mi się wcale głośniejsza, albo mniej dokładna, gdy używałem swojego sprawdzonego Squirt Lube.
#847
Posted 19 July 2016 - 12:01
Kujawski jak najbardziej się nada, ale ja bym przyoszczędził i kupił 5L butlę z biedry. Po co przepłacać, jak działa tak samo.
Popadacie w psychozę z olejami .
Kiedyś z musu , posmarowałem parę razy kujawskim i pneumatycznym i bardzo dobrze smarują .
Firmy robią ludzi w balona wymyślając jakieś specjalne specyfiki do rowerów .
Lipa na kółkach za parokrotnie większą kasę .
A łańcuch jak był usyfiony po nieumiejętnym smarowaniu tak i będzie . Jak się nie dba i nie czyści .
Olej przekładniowy 95w140 który został polecony jest najlepszą opcją .
Najlepiej łańcuch zdjąć , umyć , wygotować w parafinie olejowej ( znicz) i delikatnie przesmarować tym olejem przekładniowym .
Cały napęd jest idealnie czysty - ponieważ parafina jest biała . Nadmiar osadza się na koronkach i zębach tarcz - zabezpieczając przed zużyciem . Ale jest to dość czasochłonne . Kilka łańcuchów od razu robię i potem tylko wymieniam na kolejne które czekają .
(kiedyś miałem oryginalny smar do gotowania łańcucha Castrol - rewelacja , nie produkują / na Campagnolo zrobiłem 14 tys. )
- Greek likes this
#848
Posted 19 July 2016 - 15:08
Wysłane z mojego LIFETAB_P831X.2 przy użyciu Tapatalka
- Mateunio and Dari like this
#849
Posted 20 July 2016 - 17:33
Łańcuch rowerowy wytrzymałość na zrywanie (Sram) = 10 kN
Łańcuch motocyklowy ( np.ścigacz , powyżej 130KM i poj. + 1000cm ) = niecałe 50 kN
Moc motocykla 100KM. = 2 tony obciążenia na łańcuch i zębatki
Moc generowana przez kolarza 500 WATT ( niecały jeden koń mechaniczny ) !!!
Wytrzymałość łańcucha motocyklowego 10 - 20 tyś. km. - w zależności od stylu jazdy .
Wytrzymałość łańcucha rowerowego 3-4 tyś. km.
Koszt łańcucha motocyklowego 500 złotych .
PYTANIE : dlaczego łańcuch rowerowy przy obciążeniu 0,5KM. i wytrzymałości zmęczeniowej na zrywanie 10kN. tak szybko się wyciąga ?
Producenci rowerowi żerują na rowerzystach - począwszy od łańcuchów do cudownych olejów .
#850
Posted 20 July 2016 - 17:57
Może po prostu chodzi o wagę tych łańcuchów? Ten parametr, jeśli chodzi o motocykle, chyba nie jest aż tak ważny.
#851
Posted 20 July 2016 - 18:12
Zaraz zaraz. Ale dlaczego porównujesz zrywanie z wydłużeniem, które następuje przez wycieranie się (zdaje się tulejek)? Przecież to nie jedno i to samo
I druga sprawa - dlaczego uważasz, że wytrzymałość łańcucha rowerowego to 3-4kkm? Nie wrzucaj wszystkich łańcuchów (również tych dobrych) do jednego, japońskiego wora
#855
Posted 20 July 2016 - 18:31
Jeszcze jedno. Kuźwa, ja generuję 1000 W a nie 500, jak się zawezmę! A koledzy pewnie jeszcze więcej!!
#857
Posted 20 July 2016 - 18:40
Dodam jeszcze, że człowiek potrzebuje większej precyzji niż głupia maszyna. Kolarz to nie jest motocyklista, siła idzie z nóg a nie z manetki gazu + etylina 98.
#859
Posted 20 July 2016 - 18:46
Nigdy w coś takiego nie uwierzę !
No to nie uwierz, a tymczasem Słońce dalej będzie krążyć wokół Ziemi, albo wręcz przeciwnie
- qusiu7 likes this