Skocz do zawartości


Zdjęcie

Smar do Łańcucha


2121 odpowiedzi w tym temacie

#841 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 18 lipiec 2016 - 20:57

I od dziesięciu lat trwają badania na temat różnych smarowideł oraz sposobów nanoszenia. Olej przekładniowy ok ale on jest przystosowany do przekładni pracujących często w zamkniętych przekładniach. Jedno od lat pozostaje niezmienne: jeździsz dużo to jeden dzień w tygodniu poświęć na czyszczenie swojego rumaka i nasmarować rolkiem, finishem, morganem czy przekładniowym cokolwiek ale czysty będzie służył długo i precyzyjnie.

Wysłane z mojego LIFETAB_P831X.2 przy użyciu Tapatalka


  • smolar16 i kaloo lubią to

#842 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 18 lipiec 2016 - 21:05

Olej przekładniowy ok, ale on jest przystosowany do przekładni pracujących często w zamkniętych przekładniach.

 

No właśnie i bardzo mnie dziwi, że nikt nie bierze tego pod uwagę...



#843 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 18 lipiec 2016 - 21:36

Ludzie, dajcie już spokój z tą wyjątkowością smarów do łańcucha i oczekiwaniem od nich jakichś cudownych właściwości.

Musimy się pogodzić z tym, że w rowerze z przerzutką zewnętrzną pracuje przekładnia łańcuchowa otwarta, narażona na wpływy otoczenia, czyli wodę, błoto, kurz, piach i inny syf. KAŻDY smar na łańcuchu z czasem łapie trochę brudu i nie ma szans, aby łańcuch pozostał idealnie czysty przez dłuższy czas.

Dobry łańcuch można nawet smarować przepracowanym olejem silnikowym (a co, przecież jeszcze niedawno na tym oleju, i to mocno rozgrzanym, mógł pracować silnik w Twoim samochodzie i się nie zatarł, więc taki olej wciąż zachowuje, powiedzmy, 90% swoich właściwości, chyba że zmieniasz olej raz na 50 tys. km), a i tak długo pochodzi, a kiepski, nawet smarowany drogimi wynalazkami, i tak zużyje się znacznie szybciej. Takie są przynajmniej moje doświadczenia.

A ten przekładniowy 85W140 muszę w końcu spróbować.

 

Jak to jest, że łańcuch rozrządu w starym dieslu Mecedesa mógł pracować przez 1mln km, smarowany nawet olejem mineralnym 15W40, a w jakimś nowoczesnym z grupy WV, na oleju syntetycznym 0W40, często jest do wymiany już po kilkudziesięciu tysiącach?Trwałość łańcucha to głównie jakość materiału (oczywiście pomijając szerokość, czy zastosowanie łańcucha dwurzędowego, bo to też ma wpływ w na trwałość rozrządów w samochodach).

http://www.peachpart...n-stretch.html     



#844 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 19 lipiec 2016 - 05:21

Patrząc w ten sposób powoli można dość do wniosku, że olej kujawski (z pierwszego tłoczenia!) też mógłby się nadać, a ktoś inny powie, że lepszy jest olejek do opalania, ponieważ jakieś właściwości smarujące i klasę lepkości też ma. Całe szczęście, że rynek jest bogaty w różnego rodzaju "smarowidła" i każdy może sobie wybrać.



#845 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 19 lipiec 2016 - 11:35

Kujawski jak najbardziej się nada, ale ja bym przyoszczędził i kupił 5L butlę z biedry. Po co przepłacać, jak działa tak samo.


  • Mateunio lubi to

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#846 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 19 lipiec 2016 - 11:43

Szczerze mówiąc, niedawno byłem zmuszony posmarować łańcuch olejem "kuchennym". Nie był to niestety topowy model ze stajni Kujawski PRO Cycling, a jedynie Olek Continental Cycling ... no ale zdał egzamin dość dobrze, przetyrałem na nim ponad 200km, a praca napędu nie wydała mi się wcale głośniejsza, albo mniej dokładna, gdy używałem swojego sprawdzonego Squirt Lube.


Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#847 Red Bull

Red Bull
  • Użytkownik
  • 134 postów

Napisano 19 lipiec 2016 - 12:01

Kujawski jak najbardziej się nada, ale ja bym przyoszczędził i kupił 5L butlę z biedry. Po co przepłacać, jak działa tak samo.

 

Popadacie w psychozę z olejami  .

Kiedyś z musu , posmarowałem parę razy kujawskim i pneumatycznym i bardzo dobrze smarują .

Firmy robią ludzi w balona wymyślając jakieś specjalne specyfiki do rowerów .

Lipa na kółkach za parokrotnie większą kasę .

A łańcuch jak był usyfiony po nieumiejętnym smarowaniu tak i będzie . Jak się nie dba i nie czyści .

Olej przekładniowy 95w140 który został polecony jest najlepszą opcją .

Najlepiej łańcuch zdjąć , umyć , wygotować w parafinie olejowej ( znicz)  i delikatnie  przesmarować tym olejem przekładniowym .

 

Cały napęd jest idealnie czysty - ponieważ parafina jest  biała . Nadmiar osadza się na koronkach i zębach tarcz - zabezpieczając przed zużyciem . Ale jest to dość czasochłonne . Kilka łańcuchów od razu robię i potem tylko wymieniam na kolejne które czekają .

 

(kiedyś miałem oryginalny smar do gotowania  łańcucha Castrol - rewelacja , nie produkują / na Campagnolo zrobiłem 14 tys. )


  • Greek lubi to

#848 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 19 lipiec 2016 - 15:08

Sobie owsianki nie chcą ugotować a łańcuch będą... Z zazdrością patrzę na ludzi którzy mają czas na gotowanie części, długie treningi i jeszcze zaglądanie na forum. Do tego tour de france i te inne. Moja organizacja czasu leży więc z lenistwa ptfe albo morganem smaruje. Czas który spędzam w pracy na szczęście pozwala mi na tak drogie zakupy:-)

Wysłane z mojego LIFETAB_P831X.2 przy użyciu Tapatalka


  • Mateunio i Dari lubią to

#849 Red Bull

Red Bull
  • Użytkownik
  • 134 postów

Napisano 20 lipiec 2016 - 17:33

Łańcuch  rowerowy wytrzymałość na zrywanie (Sram) = 10 kN

Łańcuch  motocyklowy  ( np.ścigacz ,  powyżej 130KM i  poj. + 1000cm ) = niecałe 50 kN

 

Moc motocykla 100KM. = 2 tony obciążenia na łańcuch i zębatki

 

Moc generowana przez kolarza 500 WATT ( niecały jeden koń mechaniczny ) !!!

 

Wytrzymałość łańcucha motocyklowego 10 - 20 tyś. km. - w zależności od stylu jazdy .

 

 Wytrzymałość łańcucha rowerowego 3-4 tyś. km.

Koszt łańcucha motocyklowego  500 złotych .

 

PYTANIE : dlaczego łańcuch rowerowy przy obciążeniu 0,5KM. i wytrzymałości zmęczeniowej na zrywanie  10kN. tak szybko się wyciąga ?

 

Producenci rowerowi żerują na rowerzystach - począwszy  od  łańcuchów do cudownych olejów .

 

 



#850 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 20 lipiec 2016 - 17:57

Może po prostu chodzi o wagę tych łańcuchów? Ten parametr, jeśli chodzi o motocykle, chyba nie jest aż tak ważny.



#851 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 lipiec 2016 - 18:12

Zaraz zaraz. Ale dlaczego porównujesz zrywanie z wydłużeniem, które następuje przez wycieranie się (zdaje się tulejek)? Przecież to nie jedno i to samo :)

I druga sprawa - dlaczego uważasz, że wytrzymałość łańcucha rowerowego to 3-4kkm? Nie wrzucaj wszystkich łańcuchów (również tych dobrych) do jednego, japońskiego wora ;)


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#852 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2020 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 20 lipiec 2016 - 18:18

3-4kkm? Gdyby się tak szybko zużywały to bym już dawno zbankrutował :P



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#853 Red Bull

Red Bull
  • Użytkownik
  • 134 postów

Napisano 20 lipiec 2016 - 18:20

Ilość obrotów/minutę łańcuchów nieporównywalna .

 

waga rośnie proporcjonalnie

 

 

 



#854 Red Bull

Red Bull
  • Użytkownik
  • 134 postów

Napisano 20 lipiec 2016 - 18:23

3-4kkm? Gdyby się tak szybko zużywały to bym już dawno zbankrutował :P

 

Łańcuch 11 biegowy dłużej wytrzyma ?



#855 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 20 lipiec 2016 - 18:31

Jeszcze jedno. Kuźwa, ja generuję 1000 W a nie 500, jak się zawezmę! A koledzy pewnie jeszcze więcej!!



#856 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2020 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 20 lipiec 2016 - 18:37

Łańcuch 11 biegowy dłużej wytrzyma ?

 

Dwie 11'kowe Ultegry mają u mnie zrobione odpowiednio 10 i 11kkm i nie wykazują śladów zużycia. Pociągnę na nich pewno kilka tysięcy jeszcze. 


  • puchaty lubi to


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#857 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 20 lipiec 2016 - 18:40

Dodam jeszcze, że człowiek potrzebuje większej precyzji niż głupia maszyna. Kolarz to nie jest motocyklista, siła idzie z nóg a nie z manetki gazu + etylina 98.



#858 Red Bull

Red Bull
  • Użytkownik
  • 134 postów

Napisano 20 lipiec 2016 - 18:42

Dwie 11'kowe Ultegry mają u mnie zrobione odpowiednio 10 i 11kkm i nie wykazują śladów zużycia. Pociągnę na nich pewno kilka tysięcy jeszcze. 

 

Nigdy w coś takiego nie uwierzę !

 

 



#859 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 20 lipiec 2016 - 18:46

Nigdy w coś takiego nie uwierzę !

No to nie uwierz, a tymczasem Słońce dalej będzie krążyć wokół Ziemi, albo wręcz przeciwnie ;)


  • qusiu7 lubi to

#860 Red Bull

Red Bull
  • Użytkownik
  • 134 postów

Napisano 20 lipiec 2016 - 19:02

Nie ważne z czego idzie moc ( z nóg czy z manetki) tylko  w jaki sposób jest przenoszony napęd .

 

rower = motocykl = przenoszenie napędu

 

czytając niektóre posty = pole do popisu producenci rowerowi  mają duże .

 

 

 





Dodaj odpowiedź