Jump to content


Photo

Smar do Łańcucha


2121 replies to this topic

#101 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 06 October 2011 - 09:24

thorian -Twój link sporo wyjaśnia (niezły jest!), no właśnie, tego się obawiałem - Rohloff starcza mi na bardzo długo, minimum 300 km albo i lepiej, smaruję gdy zaczyna napęd być słyszalny. No ale do szosy może być, aż tak dużo syfu nie łapie wystarczy przetrzeć szmatką po jeździe i jest gicio. Gorzej w terenie, tam Rohloff się nie sprawdza za bardzo: kurz, pył, błoto - wszystko lepi się do łańcucha i włazi między ogniwa, kiedyś mniej zwracałem na to uwagę, teraz przyzwyczajony do niemalże bezszmerowej pracy napędu, chrobotanie łańcucha na mtb bardzo mnie irytuje. A jeszcze bardziej konieczność czyszczenia tego syfu, co do przyjemności nie należy. Dobrze, że przynajmniej nie muszę tego robić w domu, tym którzy muszą - współczuję.

No ok - czekam na Twoje Marco_ porównanie tych dwóch smarowideł przed decyzją zakupową ;-). No chyba, że jeszcze coś chcesz przetestować z tej partii co zakupiłeś? Spreya nie radzę, bo cholerstwem ciężko aplikować tylko na łańcuch, psika też dookoła (przynajmniej mi się nie udało precyzyjnie aplikować spreya, wolę jednak kapać z butelki...)

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#102 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 posts
  • Skądze znowu

Posted 06 October 2011 - 09:39

w sumie nie musisz kupowac calej flaszki zeby go przetestowac , daj jakis adres , odleje go troche w jakas mala buteleczke i poleci expressem w kopercie z "bombelkami" ...za 3 dni bedziesz mial go w lapkach , wtedy sam potestujesz i ocenic czy Ci odpowiada :-)

Ps; Tylko jeden maly warunek , ocenisz go szczerze nie patrzac na to ze go do Ciebie wyslalem , jesli bedziesz uwazal ze jest do niczego , to tak wlasnie bedziesz musial napisac ;)

#103 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 06 October 2011 - 09:50

Ok, jasne, że tak ;-)

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#104 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 posts
  • Skądze znowu

Posted 06 October 2011 - 09:51

no to tak zrobimy , przy okazji test bedzie jeszcze bardziej wiarygodny ;)

#105 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Posted 06 October 2011 - 10:24

Dobra znalazłem nazwę tego mojego badziewia ale nie da sie już tego chyba kupic w sprau. Bayer chyab nie bawi sie już w sprzedaż detaliczna swojej chemi przemysłowej. To był specyfik baysilion. Teraz dostepne są tylko produkty baysilon w 50kg beczkach, które zapewne słuza jako dodatek do róznych smarowideł, rozcieńczane na potęge, a potem sprzedawane pod róznymi brandami.

#106 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 posts
  • Skądze znowu

Posted 06 October 2011 - 14:32

okey , lancuch mamy wyczyszczony w benzynie , za chwile nasmaruje go MOTOREX`em i bede testowal .
Moze by tak zamontowac kamerke w ten sposob zeby podczas jazdy bylo widac zachowanie lancucha (?) :lol: ... mam taka mala kamerke ..zawsze to cos mowego , test prawie na zywo :-)

Ps; Test przeprowadze po jakiejs polnej drodze , nie ma sensu dymac kilometrow po ulicach , u mnie sa one przewaznie czyste ;)


Dołączona grafika

re;

Wlasnie wrocilem , po 2 godzinach krecenia w extremalnym "syfku", lancuch wyglada tak jak widac ...(uwaga, fota macro) w rzeczywistosci lancuch wyglada - OK ... po "przejechaniu" szmatka czy tez szczoteczka ponownie jest czysty .

Ps; Nie kupie go nigdy wiecej ze wzgledu na specyficzny "zapach ", cos w rodzaju nafty lub parafiny , az mnie zamdlilo , wole Rohloff`a .

Dołączona grafika

#107 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 posts
  • Skądze znowu

Posted 08 October 2011 - 09:16

jeszcze raz "smar " -SQUIRT i troche jazdy w mokrych warunkach ; (odporny na wymywanie , nie przyciaga syfu , po wytarciu szmatka pozostaje nadal czysty i "nasmarowany ")

Zdjety chwile po przyjezdzie / i po przetarciu "szmatka".

Dołączona grafika Dołączona grafika

#108 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 posts
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Posted 08 October 2011 - 09:19

Wlasnie wrocilem , po 2 godzinach krecenia w extremalnym "syfku", lancuch wyglada tak jak widac

Wygląda całkiem czysto. A jak wypada MOTOREX w porównaniu z SquirtLube, pomijając oczywiście jego zapach?

#109 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 posts
  • Skądze znowu

Posted 08 October 2011 - 09:23

masz na mysli w mokrych warunkach ? ... nie testowalem jeszcze , a jesli chodzi o zapach to innym moze sie on podobac ;)
Jesli chodzi o suche warunki , to jak dla mnie SQUIRT wypad lepiej , mysle ze lepiej tez od Rohloff`a (IMO), na 100% mozna byc pewnym dopiero po dluzszych testach , Rohloff`a "znam" dobrze , to b.dobry olej na szose .

Ps; spadam prac "gacie" i czyscic rower , katastrofa , strasznie lalo :mrgreen:

#110 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 posts
  • Skądze znowu

Posted 11 October 2011 - 11:08

Lancuch lustereczko :mrgreen: "nasmarowany smarem" PROLINK CHAIN LUBE ... odpalam testowac nara ;-)

Dołączona grafikaDołączona grafika

#111 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 posts
  • Skądze znowu

Posted 11 October 2011 - 13:35

re ; nie jestem dluzej zainteresowany testowaniem tego srodka , to chyba wszystko co chcialem napisac .

Dołączona grafika

Ps; Po przejechaniu 50km.

#112 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 posts
  • Skądze znowu

Posted 11 October 2011 - 14:14

Lancuch wyczyszcony ponownie , kolejny "smar" to Fin Super .

Dołączona grafikaDołączona grafika

Ps; Zjem cos, polezakuje i odpalam ;)

#113 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 posts
  • Skądze znowu

Posted 11 October 2011 - 20:14

re;

I ponownie mamy doczynienia z tzw; suchym "smarem"/olejem , jak podaje producent z dodatkiem teflonu ktory ma za zadanie niwelowac tarcie .
Przyjemny w zapachu , lecz jego "opary" sa trujace i dlatego lancuch nalezy smarowac w obszarze z doplywem duzej ilosci powietrza a jeszcze lepiej calkiem na zewnatrz (robilem to w masce M3) :-)
Ogolnie "smar" godny polecenia , przyciaga bardzo malo brudu (glownie na tym staram sie skupic uwage ) , nie nalezy tez zapoominac ze testy robione sa w warunkach bardzo duzego zapylenia .

1. fota "macro" robiona " po drodze".

2. rowniez macro , zaraz po zdjeciu lancucha .

3. widok mniejwiecej rzeczywisty .

4. lancuch przetarty lekko szmatka .



1.Dołączona grafika2.Dołączona grafika3.Dołączona grafika4.Dołączona grafika

___________________________________________________________________

edit;(19:42)

Zostal nam ostatni "smar" , na ktorego glownie stawiam ;-) ...ale to juz jutro cd .

Dołączona grafika

#114 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 posts
  • Skądze znowu

Posted 12 October 2011 - 12:37

re ;

Dołączona grafika

Mysle ze nie ma sensu sie niepotrzebnie rozpisywac , zdjecia swiadcza o wszystkim :-) lancuch mam czysciusienki przed jak i po jezdzie ,po prostu hicior jak dla mnie nie majacy sobie rownych "smarow"/olei jak na razie i niewatpliwie zasluguje na miano - PROFI .

Ps; Producent zapewnia ze "smar" jest bardzo wydajny (w co w ogole nie watpie) i zaleca ponownie nalozenie "smaru" dopiero co - 400-600km .

Numer 2 jak dla mnie SQUIRT , idealny szczegolnie na mokre warunki .

1. Fota - lancuch wyczyszczony przed jazda .

2. Lancuch zdjety po powrocie :-)

3. Fota "macro" zdjety po powrocie.

4. Tymi kamykami wysypana jest droga po ktorej testowalem "smary", pod spodem jest ubita ziemia , jak jest sucho to jadac unosi sie jeden pyl .(mam na dzieje ze to zdjecie pozwoli przyblizyc to o czym napisalem )

1.Dołączona grafika2.Dołączona grafika

3.Dołączona grafika4.Dołączona grafika

#115 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 12 October 2011 - 12:57

Piękny teścik. Teraz uważaj, bo mogą zacząć do Ciebie spływać zamówienia na dane specyfiki :-D

O.. np teraz. Ja poproszę tego ostatniego :-D :mrgreen: :mrgreen:

#116 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 posts
  • Skądze znowu

Posted 12 October 2011 - 13:01

omasz :mrgreen: chetnie , ale ode mnie dojdzie pewnie jeszcze clo , nalezy nie zapominac ze SWISS nie jest w UNI , z pewnoscia taniej wyjdzie zamowic z Niemiec i w ogole taniej bo on jest u mnie drozszy :-)

#117 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 posts
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Posted 12 October 2011 - 13:09

A w ogóle to można go dostać w Polsce bez problemów chociażby na popularnym serwisie aukcyjnym.

#118 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 posts
  • Skądze znowu

Posted 12 October 2011 - 13:22

jest jeszcze jeden smar , ktory kiedys bede chcial przetestowac , a mianowicie - S100

http://www.polo-moto...paign=Affiliate

#119 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 posts
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Posted 12 October 2011 - 13:38

Tez można w Polsce kupić :-) tym niemniej chętnie zapoznam się z wynikami testu i zapewne nie tyko ja.

#120 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 12 October 2011 - 14:23

Marco_, no masz, a ja już szykowałem się do testów squirta, no i zabiłeś mi ćwieka. Chyba nabędę butlę PROFI DRY LUBE (faktycznie w RP 400 ml do kupienia za ok. 60 zł) , a przysłaną przez Ciebie próbkę Squirta sprawdzę niedługo, jak warunki będą nieco wilgotniejsze.

Łańcuch na Twoich fotkach wygląda, jakby nie miał w ogóle nałożonej warstwy smarującej...
Dotychczas dla mnie królującym środkiem smarnym był niezastąpiony Rohloff, jednak jego minusem było to, że można było się upierniczyć smarem, zwłaszcza po jeździe (pomimo wytarcia łańcucha przed jazdą). Zastąpienie go np. Profi czy też Squitrem przy treningu w terenie, a zwłaszcza w eksploatacji w domu (trenażer) będzie dla mnie zbawieniem.

Dobra robota Marco ;-)

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Reply to this topic