Smar do Łańcucha
#1523
Napisano 23 styczeń 2021 - 16:23
Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
#1526
Napisano 26 styczeń 2021 - 14:03
OK a macie jakieś pomiary ze łańcuch wolniej się wyciąga na parafinie?bo OZ podaje jakieś kosmiczne liczby a jakoś ciężko mi uwierzyć gdy mi Max trzyma 4 tys km niezależnie od firmy.
To raczej kwestia wytrzymałości łańcucha i stylu jazdy. Smar ma w tych puzlach najmniejsze znaczenie.
Przykładowo ten sam łańcuch u tego samego kierownika będzie miał różne przebiegi na płaskim terenie i ciskany non stop na niskiej kadencji po górach. Zakładamy oczywiście że w obu przypadkach są smarowane i napęd czysty.
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#1528
Napisano 26 styczeń 2021 - 21:13
Lepkość, odporność na wymywanie, adhezja do metali itd. nie miałyby niby grać roli? No to równie dobrze można by było lać silnikowy SAE 30 lub dobry dedykowany PTFE i to by było bez różnicy?
Rozumiem, że łańcuch jest okrutnie dobrym magnesem dla brudów, ale tu... czai się kolejna zmienna - jeśli smarowidło jest umiarkowanie przyczepne i lepkie to wymaga częstszego nakładania, w komplecie z szejkowaniem już może to przedłużyć znacznie żywot.
- artho lubi to
#1529
Napisano 26 styczeń 2021 - 22:37
Dlatego przy jeździe na trenażerze można lać cokolwiek co smaruje i nie chlapie po podłodze.
Schody zaczynają się przy jeździe w pyle (brud/piasek) - wtedy potrzeba już smarów opartych o woski które są suche i nie łapią tego brudu. Można tak przelecieć wiele setek km, gdzie przy smarowaniu olejem dostaniemy piękną masę ścierną po kilkudziesięciu km.
Kolejny etap trudności to mokre warunki, gdzie nawet suche woski w końcu polegną bo masa ścierna tworzy się z pyłu i wody, wnika między sworznie i rolki siejąc spustoszenie. Jak już to się stanie to pozostaje jedynie gruntowne czyszczenie, jak przeoczymy ten moment i tylko dosmarujemy łańcuch to bardzo szybko go załatwimy.
Ostatnim najwyższym stopniem trudności to jazda w zimie - czyli mokro, słono i często nie ma nawet jak opłukać roweru po jeździe. Mamy więc pastę ścierną która dodatkowo utlenia metal. Mój najlepszy patent to jeździć wtedy dokąd się da, smarować żeby łańcuch nie zesztywniał jak nieboszczyk, szczotą usuwać stare złogi smaru z napędu żeby jakkolwiek funkcjonował i na wiosnę zmienić napęd na nowy. Warto mieć zimowy rower, np. z napędem 1x8 - wtedy koszty są symboliczne.
#1530
Napisano 27 styczeń 2021 - 07:26
Odniosłem się do pytania
OK a macie jakieś pomiary ze łańcuch wolniej się wyciąga na parafinie?
Bo nie wyciąga się wolniej przy założeniu
Zakładamy oczywiście że w obu przypadkach są smarowane i napęd czysty.
A jak nie smarowany i brudny to @Marcin 321 ładnie napisał.
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#1531
Napisano 27 styczeń 2021 - 18:40
Potwierdzone laboratoryjnie, że smar w czystych warunkach ma ogromne znaczenie (pierwszy wykres):
https://zerofriction...au/lubetesting/
Generalnie strona jest kopalnią wiedzy. O samym Squircie artykuł ma 76 stron. Często są też cytowani w Cycling Tips.
- cauchy, artho i bonobo lubią to
#1533
Napisano 28 styczeń 2021 - 18:26
Potwierdzone laboratoryjnie, że smar w czystych warunkach ma ogromne znaczenie (pierwszy wykres):
https://zerofriction...au/lubetesting/
Generalnie strona jest kopalnią wiedzy. O samym Squircie artykuł ma 76 stron. Często są też cytowani w Cycling Tips.
Czy czytasz 76 stron na temat jednego środka smarującego?
To już nie jest nawet graniczne z absurdem wg mnie.
#1537
Napisano 28 styczeń 2021 - 21:44
Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
#1539
Napisano 02 luty 2021 - 12:23
Dziś wrzucam na testy
Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
- stryjek lubi to