Jaki mechanizm korbowy?
#61
Posted 18 July 2007 - 09:17
Np tutaj
Więc jaka jest różnica wersji 39-52 od zwykłego xenona?
A co sądzicie o przełożeniach 34-48? I czy trzeba do nich specjalnej przerzutki przedniej czy wystarczy regulacja wysokości? Dodam tylko ze przerzutka montowana na hak.
#62
Posted 18 July 2007 - 10:39
zreszta sam zerknij: http://www.campagnol...&pid=120&gid2=5
osobiscie nie schodzilbym tak nisko z duzym blatem, ale to moja opinia, ja jezdze na 39/50 i jest ok!
Wszystko zalezy od tego jak jezdzisz i w jakim terenie, jaki jest twoj charakter jazdy.
Poponowalbym Ci 50/34, ale to zalezy jaka masz kasete z tylu. Znajdz sobie jakis kalkulator przelozen i policz, albo poprostu podziel ilosc zebow na korbie przez ilosc zebow na kasecie.
#63 Gosc_Klaudiusz_*
Posted 18 July 2007 - 12:53
Ja chcialem wejsc w kompakt ale Malik mi odradzal. Na malej tarczy sobie nie pokrece bo jednak wiekszosc treningow robie w plaskim terenie a znow na blacie 50 aby krecic na wysokiej kadencji trzeba dawac mocne krzyze. Kompakt za to jest dobry w gory. Mniejsze tarcze mniej waza, krotszy tez jest lanccuch.
W wyscigowym rowerze MTB mam 2x9 (Rozwiazanie dosc blizniacze do kompaktu w szosie) Ale tam krzyzuje lancuch jak chce ( no prawie, nie wrzucam tylko mala-mala) i jest to zawodniczo najlepsze rozwiazanie na jakim mialem przyjemnosc jezdzic.
#65
Posted 18 July 2007 - 13:51
Moze to tylko chwyt marketingowy zeby sprzedac drozszy sprzet...
Wiem ze sa specjalnie dydykowane przerzutki do korb kompaktowych. np: http://www.wertykal....&kid=57&pid=289
#66 Gosc_tozik_*
Posted 18 July 2007 - 16:33
Ja osobiście polecam, dużo jeżdżę w górach i nt sporo pisałem w tym wątku:A co sądzicie o przełożeniach 34-48?
http://forumszosowe....er=asc&start=90
Jednakże jeśli masz przednią przerzutkę mocowaną na hak to może być problem.
Ja w poprzedniej ramie miałem hak i przerzutkę Suntour Alfa 5000 i z 48-34 był duży problem z regulacją i ogólnie "kulturą pracy" ale jako tako jeździć się dało. A wszystkie problemy wynikały z tego że na haku prezrzutka była za wysoko nad tarczami - łańcuch lubił spadać na zwenątrz itd. Próbowałem się dowiedzieć na czym polega przystowoswnie FD Campy do korb compactowych czli właśnie seria CT (korba i FD) ale nik nie umiał odpowidzieć na pytanie czy w tych FD wózek jest montowany niżej. Problem pozostał nierozwiązany - zmieniłem ramę na normalną - "obejmową" i tu nie ma żadnych problemów z regulacją - z przodu mam normalną 105.
#68
Posted 20 July 2007 - 11:01
klasyczna campa to 135mm i BARDZO ograniczony wybór tarcz (minimalna 39z, max 54z) - poręba ma stronglighty i chyba jeszcze specialitesy (ale czy jest sens wkładać do korb za 150pln, tarczy za 90?)
CT campy to już 110mm, więc można z łatwością dostać co się chce (jakoś od 29z?? do 53z?) - ceny różnie - ale lekko-używki dostępne bez problemu.
Nówki tarcze 110 są jednak droższe od standardu shimano 130mm (tyle, że przy takim rozstawie masz wybór tarcz od 38 w górę... sam mam w przełajce 36z ale z truvativa na 130 - przypuszczam, że wybór mi się ograniczy do 38/39 i będę musiał zapakować jakąś szerszą większą kasetę typu 27z:/
Najtaniej chyba wyjdzie kupić tiagrę HT2 39/52 (zwykle 130mm) - koszt np. w sklepie Arnik ~230pln
Aha - i co do gór to nie zapominajmy o tym, że jak już wjedziemy.. możemy sobie zjechać!! i wtedy, przy 46 czy 48 zębacz sobie nie pokręcimy :/ (jak dla mnie prawdziwy kompakt to 34/50, inne ustawienia typu 36/46,38/46,39/46 itd to zestawienia przełajowe!)
#69
Posted 20 July 2007 - 11:27
Osobiscie mam korbe Campy 135mm i do niej zamontowane blaty 39z i 50z i jest gites.
No moze czasami na podjazdach brakuje... ale coz takie sa juz bieszczady;)
#70
Posted 09 August 2007 - 21:12
Korba - Miche Team 9s / ramiona 172,5 mm (kwadrat)
suport -Miche team 110 mm
Zaczynam odczuwać brak sztywności korby i jak musze przycisnąć to słysze charakterystyczne (jak prawy pedał jest dociskany) ocieranie łańcucha o przerzutkę co mnie bardzo irytuje.
Myśle , że czas by pomyśleć o zmianie na coś sztywniejszego. Tylko co ? Myślałem o campie Veloce ale koniecznie chce 50/39 a o to cieżko (są 52 lub 53 / 39). Waga nie jest istotna.
Czy korba dedykowana do napędu 10s będzie współpracowała z łańcuchem 9s ?
#72
Posted 09 August 2007 - 22:01
Z ofertą wertykala zapoznałem się w pierwszym rzędzie. W żadnym wypadku nie chce 50/34 (po co mi 34 ?).veloce teoretycznie jest 50-34. dzwoniles moze do wertykalowcow?
jutro moge nawiedzic matuszewskiego jak cos i sie dowiedziec co maja z kompaktow.
jaki masz budzet?
korby pod 10ki chodza bez problemow z 9ka.
Są nawet promocje ale na korby na kwadrat.
Patrze jeszcze na oferte Miche - tu łatwo o blat 50.
Co do kasy to max granica to 500 zł (kobra+suport).
#75
Posted 10 August 2007 - 13:50
Witam !
Korba - Miche Team 9s / ramiona 172,5 mm (kwadrat)
suport -Miche team 110 mm
Zaczynam odczuwać brak sztywności korby i jak musze przycisnąć to słysze charakterystyczne (jak prawy pedał jest dociskany) ocieranie łańcucha o przerzutkę co mnie bardzo irytuje.
Myśle , że czas by pomyśleć o zmianie na coś sztywniejszego. Tylko co ? Myślałem o campie Veloce ale koniecznie chce 50/39 a o to cieżko (są 52 lub 53 / 39). Waga nie jest istotna.
Czy korba dedykowana do napędu 10s będzie współpracowała z łańcuchem 9s ?
Witam
Mam to samo w moim rowerze (Olsh 001). Mimo wymiany suportu i korby (teraz campagnolo chorus), licznych regulacji przerzutki, nadal gdy mocno dociskam prawy pedał to pojawia się odgłos ocierania łancucha o ramię przedniej przerzutki. Zaczynam się zastanawiać, czy nie jest to wina ramy?
#76 Gosc_zawodowiec_;)_*
Posted 10 August 2007 - 16:37
#77
Posted 10 August 2007 - 18:28
klesni - dobrze że się odezwałeś ! moja rama to olsh team , a dwa to idzie do mnie nowy suport jak sie okazuje niepotrzebnie :/
zawodowiec_ - teraz wiem czemu chorusa na kwadrat można nabyć w cenie nowego veloce UT.
kr1s1983 - właśnie co do szpeju sh to jest większy wybór a z campą jest troche trudniej ale ponieważ odpowiadają mi łapy campy a nie chce mieszać "wody z ogniem"
Być może poczekam sobie jeszcze z tą korbą i wymienie napęd na nowy.
#79
Posted 10 August 2007 - 20:11
Nie wiem czy korba 50/39 to jest kompakt. Zakładając , że jade 36 km/h po płaskim używam 50/17 (jak jade trochę szybciej to już 50/16). Na tutejsze "podjazdy" używam 39/18 lub 19. Przełożenia 50/13 (to mój max) używam bardzo rzadko (ponad 55 km/h).Dadi, po co Ci kompaktowe korby? Ja jeżdząc w okolicach Brzezin używam przełożeń od 42/19 do 52/12.
Kompakt jest dla słabych mastersów, kompletnych amatorów, albo w duże góry.
A tak na marginesie to jestem kompletnym amatorem 8-) .