Jaki mechanizm korbowy?
#161
Napisano 30 marzec 2008 - 21:42
Kiedyś ktoś mówił że w jakiejś książce armstronga były następujące informacje:
wewnętrzna długość nogi/długość korby:
<72.5cm/165 mm
72.5-80cm/170 mm
80-85cm/172.5 mm
>85cm/175 mm
A tutaj skan z książki carmichaela, gdzie jest tabela rozmiar ramy/dł. korby:
http://img123.images...image=k9gh6.jpg "
mój post z pewnego topic'u
#162
Napisano 30 marzec 2008 - 21:55
(ciach)
Kiedyś ktoś mówił że w jakiejś książce armstronga były następujące informacje:
wewnętrzna długość nogi/długość korby:
<72.5cm/165 mm
72.5-80cm/170 mm
80-85cm/172.5 mm
>85cm/175 mm
(ciach)
I tego sie trzymać ... ;-)
(ciach) W zamian urwanej korby FSA Gossamer co radzicie kupić w rozsądnych pieniądzach?
Hmmm ... stało sie coś ?
#163
Napisano 30 marzec 2008 - 22:12
W każdym razie, jeźdżę na 152.5mm korbie, przełożenie 44/11 jest nie do rozkręcenia, na 44/13 ciągnie się do 40+kmh i spokojnie da się to utrzymać.
Na korbie 170mm przełożenie potrzeba mi było przełożenia 44/11 aby zrobić to co robię na 44/14 na 152.5 mm.
#165
Napisano 31 marzec 2008 - 06:29
to jak z tymi długościami korb przy moim wzroście 192cm założyć korbe 172,5 czy pozostać przy 175 ? Co radzicie koledzy 8-)
Ogólnie przyjęto, że im większy wzrost zawodnika tym większe powinien mieć korby.
Optymalną korbą jest 172,5mm. Są zawodnicy, którzy jeżdżą na korbach długości nawet 185mm.
Od długości korb zależy siła z jaką jesteś w stanie rozpędzić rower. Nie powinieneś jednak myśleć, że im większa korba tym szybciej pojedziesz. Musisz wiedzieć, że im dłuższa korba tym ciężej utrzymać wysoki rytm.
Dużo łatwiej jeździć z wyższą kadencją na korbie krótszej niż dłuższej.
Krótka korba >170mm
Najczęściej wykorzystywana jest na torze oraz przez zawodników niższego wzrostu.
Nierzadko jednak stosowana w celach treningowych do podniesienia rytmu oraz poprawienia ekonomiki ruchu mięśni.
Korba optymalna >172,5mm
Jest to optymalna długość korby stosowana przez większość zawodników. Utrzymanie optymalnej kadencji oraz rozwinięcie maksymalnej siły nie sprawia kłopotu dla tego jest to wybór optymalny.
Korba długa <175mm
Stosowana szczególnie podczas jazdy indywidualnej na czas oraz wyścigach górskich. Dłuższa dźwignia pozwala na rozwinięcie większych sił i prędkości.
Na krótkiej korbie jesteś w stanie szybko rozpędzić rower i utrzymać bez problemu wysoką kadencję na poziomie nawet 140 rpm przez dłuższy okres czasu.
Na korbie dłuższej jesteś w stanie „przepchnąć” cięższe obciążenie, ale w niższym rytmie.
Ciężko także utrzymać wysoką kadencję na dłuższym dystanse.
#166 Gosc_Anonymous_*
Napisano 31 marzec 2008 - 18:08
to jak z tymi długościami korb przy moim wzroście 192cm założyć korbe 172,5 czy pozostać przy 175 ? Co radzicie koledzy 8-)
Z tego co widziałem na treningu to nawet 177,5 się zmieszczą. Jeśli nigdy nie miałeś kłopotów z kolanami i te korby ci leżą to przy nich zostań.
Pozdrawiam
#167 Gosc_szudri_*
Napisano 31 marzec 2008 - 22:08
Z tego co widziałem na treningu to nawet 177,5 się zmieszczą. Jeśli nigdy nie miałeś kłopotów z kolanami i te korby ci leżą to przy nich zostań.
tak jak mówisz kolego zostawie takie jakie mam, a co do kolan to maiłem kontuzje przyczepu kolanowego. Ale narazie jest ok czasami daje weznaki mysle że to kwestia rozkręcenia.
#168 Gosc_qhome_*
Napisano 01 kwiecień 2008 - 17:13
pewnie nigdy nie cieli w trupa na żadnym kryterium.... ;-)
Powodzenia... 8-)
[ Dodano: 2008-04-01, 18:17 ]
polecam potrenować zbieranie się po nawrocie lub zakrętach a na pewno poczujecie różnice... :-(
#170
Napisano 02 kwiecień 2008 - 12:34
http://www.fact-cana...or-Q-rings.html
??
Tak z ciekawości pytam...
#171 Gosc_Anonymous_*
Napisano 02 kwiecień 2008 - 20:21
Czy ktoś słyszał / używał takie cudo:
http://www.fact-cana...or-Q-rings.html
??
Tak z ciekawości pytam...
W tych blatach chodzi o wyeliminowanie tzw. martwego punktu (kiedy ramiona korb są na godzinie szóstej). Kiedyś kombinowano z eliptycznymi zębatkami jednak ten patent nie przeszedł.
Dodatkowe otwory pozwalają na indywidualne ustawienie blatu i to trzeba zrobić za pomocą prób i błędów.
Rotorcranks można zastosować w przełajach na krótkich treściwych podjazdach kiedy zwykłe korby się "zacinają".
Ogólnie to chodzi o to aby bardziej płynnie obracać korbami.
Powyższe wiadomości zasłyszałem.
#175
Napisano 06 kwiecień 2008 - 19:56
Jeszcze nie kręciłem, bo leczę obolałe żebra. Dzisiaj zamierzam zrobić sobie delikatną wycieczkę rowerową. Właśnie mija równy tydzień, jak odstawiłem rower. Czuje się znacznie lepiej, wiec pora stopniowo wracać na trasy ;-)
Dzisiaj jestem już po dwóch 70km trasach, wiec cosik mogę powiedzieć. Korby sztywniutkie, "ersta klasa" Przed zakupem wyczytałem wasze sugestie odnośnie rozmiaru, dokonałem pomiaru nóg i po zasięgnięciu opinii doświadczonego kolegi kolarza zdecydowałem zamontować korby 175mm, a więc o 2,5mm dłuższe. Wczoraj nie jechało mi się zbyt dobrze, bo zapomniałem zmienić ustawienie siodełka. Dzisiaj siodełko poszło kilka mm w dół i jazda była przednia. Wyraźna różnica na +, w pokonywaniu podjazdów, z kadencją też nie powinienem mieć kłopotów, czyli spodziewam się samych pozytywnych wrażeń :-D
pozdro horny
#179 Gosc_zawodowiec_;)_*
Napisano 06 kwiecień 2008 - 20:52
ja sie tez czaje na korbe dura ace jak sie pojawi jakas w dobrej cenie.Slyszalem ze te korby na HT2 sie "gorzej" kreci czy to prawda?
tak, to prawda... :-( :-| :-/ :-? :-x :cry: na początku to sie już wogule nie kręcą... po ok 1000km troche sie "rozkręcają" ale nadal jset kiepsko... sam ma 105 i po 6tys km, kręciły sie bardzo ciężko... po wymnie łożysk na jakieś za 10zł korba od razu lepiej chodzi, o wiele lżej!!!! ja wyczówa bardzo dużą różnice, na plus oczywiście!!! każdemu polecam taką wymiane łożysk, koszt mały, a różnica w pracy ogromna!!! ;-)