Skocz do zawartości


Zdjęcie

jakie macie przelozenia?


1782 odpowiedzi w tym temacie

#781 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 01 luty 2011 - 22:48

kovsi, rzeczywiście zapomniałem o tylnej przerzutce przy takim rozrzucie, ale szczerze mówiąc wcześniej miałem napęd 50-34 i 12-27, więc było 31 i na RD-6600 SS(poj. 29) działało bez zarzutu. Może miałem szczęście ;>

#782 kovsi

kovsi
  • Użytkownik
  • 32 postów
  • SkądDąbrowa Górnicza

Napisano 01 luty 2011 - 23:15

No chyba masz rację PsYhOl: kompakt FSA można wyrwać w dobrej cenie a i ewentualna SORA z długim wózkiem (jakby obecna nie dała rady) to nie jest jakiś super koszt... więc to chyba opcja z najlepzym stosunkiem cena/efekt (skrajne przełożenie = 1,308). Przy tej opcji łańcuch mógłby chyba zostać (nawet byłby ciut za długi ale skrócić akurat można).

btw
właśnie znalazłem informację, że SRAM proponuje zestaw (co prawda 10) 50-34 i 11-32 :D toż to prawie MEGARANGE :D Są i kasety 8rzedowe z rozpieciem 11-32 lub 30 tylko pytanie brzmi czy jest jakakolwiek przerzutka szosowa, która obsłuży koronkę 30?
Bo to jest druga opcja: zostawić korbę i zmienić kasetę na 11-30 i do tego przerzutke tylną (jeśli jest na co) to by dawało już przełożenie równe 1,3. Ale w tym wypadku to już na 100% nowy łańcuch bo zdecydowanie dotychczasowy byłby za krótki.

#783 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 02 luty 2011 - 07:56

właśnie znalazłem informację, że SRAM proponuje zestaw (co prawda 10) 50-34 i 11-32 :D toż to prawie MEGARANGE :D Są i kasety 8rzedowe z rozpieciem 11-32 lub 30 tylko pytanie brzmi czy jest jakakolwiek przerzutka szosowa, która obsłuży koronkę 30?
Bo to jest druga opcja: zostawić korbę i zmienić kasetę na 11-30 i do tego przerzutke tylną (jeśli jest na co) to by dawało już przełożenie równe 1,3. Ale w tym wypadku to już na 100% nowy łańcuch bo zdecydowanie dotychczasowy byłby za krótki.

Ja bym sie nie pakował w górską kasetę. Zdecydowanie bardzij uzyteczne przy podjazdach jest dobre stopniowanie. Spróbuj z kompaktem-powinno smigac na starej przerzutce. W końcu to tylko jeden ząb wiecej niz chce shimano. jesli będa jakies problemy to jedynie na skrajnych przełozeniach i to tez zalezy sporo od tego jak skrócisz łańcuch. Jesli asekuracujne chcesz dać dziwczynie zapas lekkich przełożeń to daj 3 blaty plus nowe przerzutki.

#784 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 02 luty 2011 - 09:32

Na nowy sezon kupiłem kasetę Ultegrę CS-6700
12-28. Powinna dać radę w Istebnej i okolicach.

#785 eib8

eib8
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • SkądŚwidwin \ Szczecin

Napisano 03 luty 2011 - 16:51

witam co sądzicie o kasecie mtb! do szosy!! sram pg-850 11-12-14-16-18-21-24-28 korbę mam 52-42. Kasety szukam w miarę uniwersalnej ponieważ nigdzie się nie ścigam

#786 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 03 luty 2011 - 18:47

Witaj , myśle że kaseta na szosie będzie dużo mniej komfortowa . Za duży skok a za małe skoki obciążenie . inaczej jak w mtb , na szosie nie masz takiej zmiennej . 22 20 19 /bodajże/ 18 16 miałem DAWNO temu w młodzikach i nie było to dobre . Na tamte lata musiało wystarczyć . Teraz jak mamy dostep to trzeba brać kasete ciaśniej zestopniowaną , naprawde poczujesz różnice .Tak ludzie jeżdzą , wszyscy mylić się nie mogą

#787 mariusz k

mariusz k
  • Użytkownik
  • 836 postów
  • Skądrybnik

Napisano 03 luty 2011 - 20:05

witam co sądzicie o kasecie mtb! do szosy!! sram pg-850 11-12-14-16-18-21-24-28 korbę mam 52-42. Kasety szukam w miarę uniwersalnej ponieważ nigdzie się nie ścigam

Jak na szosę to taka kaseta jest bez sensu. Jak się nie jeździ po dużych górach to należy wybrać jak najciaśniej zestopniowaną, takie optimum to moim zdaniem 12-23, stopniowanie przyjemne a i spore podjazdy można wjechać.

#788 xubix

xubix
  • Użytkownik
  • 1552 postów
  • SkądKrotoszyn

Napisano 03 luty 2011 - 20:08

takie optimum to moim zdaniem 12-23

i już widać jak jednak każdy powinien dopasowywać to na własną nogę..
ja strasznie przepychałem w istbenej z 23.. teraz będę miał 27 na końcu [12-27 ,10rz] i sądzę ,że będzie lepiej i dobrze.. kto lubi młynek temu 25 wzwyż pomoże..

#789 eib8

eib8
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • SkądŚwidwin \ Szczecin

Napisano 03 luty 2011 - 21:54

12-13-14-15-17-19-21-23-25

12-13-14-15-16-17-19-21-23

która kaseta będzie lepsza do korby 52-42
proszę zwrócić uwagę że dolna zębatka korby to 42!!!

lub jak to obliczyć

Kaseta ma mieć zastosowanie uniwersalne na prostą drogę i wzniesienia czasem też ( turystyczno, treningowe ( rekreacyjne )) :D

#790 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 03 luty 2011 - 22:01

12 23

#791 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 03 luty 2011 - 22:22

moim zdaniem 12-25 :-P

po co mu twarda kaseta jak ma mały blat 42?

#792 mariusz k

mariusz k
  • Użytkownik
  • 836 postów
  • Skądrybnik

Napisano 03 luty 2011 - 22:23

takie optimum to moim zdaniem 12-23

i już widać jak jednak każdy powinien dopasowywać to na własną nogę..
ja strasznie przepychałem w istbenej z 23.. teraz będę miał 27 na końcu [12-27 ,10rz] i sądzę ,że będzie lepiej i dobrze.. kto lubi młynek temu 25 wzwyż pomoże..

Ale akurat przy mojej wypowiedzi nie brałem pod uwagę takich ścianek jak w Istebnej. Po pierwsze takie trasy rzadko się jeździ (sam zakładam kasetę 12-26 na pojedyncze wyścigi z bardzo sztywnymi podjazdami). Po drugie każdy coś innego preferuje, góralem nie jestem i nie przepadam za bardzo sztywnymi podjazdami. Co nie znaczy że nie lubię jeździć po górach. A na takie podjazdy jakie lubię czyli kilka kilometrów z nachyleniem 5-8 % 23 spokojnie wystarcza. Bynajmniej nie myślcie że wszystko powyżej 25 z tyłu jest dla słabeuszy bo i w Pro -Tourze zakładają okazjonalnie koronki np. 27.

#793 eib8

eib8
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • SkądŚwidwin \ Szczecin

Napisano 03 luty 2011 - 23:44

a więc jaka będzie lepsza korbę jak będę wymieniał to na 52-39

#794 kovsi

kovsi
  • Użytkownik
  • 32 postów
  • SkądDąbrowa Górnicza

Napisano 04 luty 2011 - 00:59

jeżeli do korby z małą tarczą 39 polecacie kasetę do 23 to będąc konsekwentnym do tarczy 42 powinno się dobrać 25 z tyłu. Zauważcie, że 39/23 to prawie to samo co 42/25.

Ponadto z podanych przez kolegę dwóch kaset różnica polega tylko na ewentualnym braku koronki 16... Na 99% bardziej da się odczuć brak 25ki niż 16ki (bo tę może zastąpić i 15ka i 17ka zależy od preferencji co do kadencji). A jeśli największą koronką jest 23 to nic brakującej 25ki nie zastąpi... chyba że własne buty ;)

#795 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 luty 2011 - 08:30

a więc jaka będzie lepsza korbę jak będę wymieniał to na 52-39


12-25 jest bardziej uniwersalna , zawsze masz w zapasie 25 na jakiś podjazd , chyba że masz jakeś porównanie z tytnm co miałeśi nigdy nie używałeś najmiększego trybu z przodu

z tym przełozeniem proponowanym praktycznie wypady w góry spokojnie robisz .
Jeśli masz teren wyjątkowo płaski 12-23 wytarczy

Przykłądowo , mnie na podjazdy w Kasinie i okolice N Targu, Sromowce , 52/39 i 13-26 wystarcza do jazdy rekraacyjnej , czyli powiedmy 12-25 też by stykło spokojnie.

kasety z tyłu zawsze trzeba popatrzeć na jakich przełozeniach jeździliśmy wcześniej - jakie najczęsciej są wykorzystywane w stosunku do terenu jaki mamy do eksploatacji.

Jeśli ktośnie używał największych koronek rzędu 25,26 to lepiej kupić kasete o niższym stopniowaniu , gdzie mamy w partiach bardziej używanych większy zakres przełozeń.

39 i 42 to nie to samo nawet dobierając ząbki z tyłu i uzyskujac ten sam przelicznik, podczas jazdy troche inaczej to czuć .

zresztą można też i kombinacje zrobić mając korbe 52/39 dokupić póżniej 39 jeśli sie okaże że troche brakuje.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#796 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8609 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 04 luty 2011 - 12:18

12-13-14-15-17-19-21-23-25

12-13-14-15-16-17-19-21-23

która kaseta będzie lepsza do korby 52-42
proszę zwrócić uwagę że dolna zębatka korby to 42!!!

lub jak to obliczyć

Kaseta ma mieć zastosowanie uniwersalne na prostą drogę i wzniesienia czasem też ( turystyczno, treningowe ( rekreacyjne )) :D


Obliczyć możesz np. za pomocą arkusza kalkulacyjnego, ewentualnie użyć kalkulatora przygotowanego przez Sheldona Browna dostępnego tutaj

Oczywiście należy oprócz podanych przez Ciebie danych potrzebne będzie przede wszystkim Twoja świadomość, z jaką średnią kadencją jeździsz i z jakimi prędkościami.

Praktycznie przy kasecie 12-25 zyskujesz tylko jedno lżejsze przełożenie, przy kasecie 12-23 zyskujesz nieco ciaśniejsze spasowanie. Nie wiem, czy nie lepsze byłoby rozpatrywanie kasety 11-23 (choć 11 to używam raczej tylko przy zjazdach ;) ) w stosunku do 12-25...
Jeśli bez większego problemu obecnie podjeżdżasz na te twoje wzniesienia na 23 to chyba 11-23 (lub 12-23) byłaby optymalna.

O ile byłoby za twardo, to zawsze możesz zmienić 42 na 39 - koszt niewielki (w porównaniu do zmiany całej korby), a efekt znaczny. No chyba, że faktycznie będziesz wymieniał korbę, to może pomyśl o kompakcie?

52/12 = 4,33
50/11 = 4,55

Jak widać, 50/11 będzie szybsza od 52/12! Ba, nawet od 53/12=4,42!

39/25 = 1,56
34/23 = 1,47


Tutaj z kolei widać, że połączenie 34/23 będzie bardziej miękkie niż 39/25 korby klasycznej.
Niemalże odpowiada to 39/27=1,44! A więc faktycznie bardzo "górskiej" kasecie - ale jeśli nie ma potrzeby aż tak miękkich przełożeń, to może lepiej zaopatrzyć się w kasetę 11-21?
W tym przypadku otrzymujemy 34/21 = 1,62 i będzie to tylko nieco bardziej twarde przełożenie niż w 39/25.
IMHO bardziej praktyczna jest korba compact plus kaseta 11/23 - zapewnia i szybkie przełożenia (szybsze niż w połączniu 52/12) i w miarę miękkie przełożenia, które do warunków górskich mogą być nawet jeszcze bardziej "zmiękczone" przez założenie np. kasety 12/27 (czyli 34/27=1,26). A jeśli przerzutka obsłuży to nawet 12/28, co da przełożenie równe 34/28=1,21. Da się, prawdopodobnie nawet bez zmiany łańcucha (choć ideałem to nie będzie)... A przy takim przełożeniu to żaden podjazd chyba strasznym nie będzie.
Jak dla mnie akurat tego typu wyliczenia były podstawą do zmiany korby klasycznej 53/39 na kompaktową plus kaseta 11/21. Zrezygnowałem ze "szpanowania" ;) korbą z dużym kołem zębatym, na rzecz wygody i aktywnego korzystania z całego zakresu kasety.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#797 eib8

eib8
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • SkądŚwidwin \ Szczecin

Napisano 04 luty 2011 - 15:21

kupiłem nową 105 12-13-14-15-17-19-21-23-25 9rzędową waży 235g i dałem za nią 90zł i do tego łańcuch hg53 za 45zł 108 ogniw bo tyle u mnie wchodzi 270g co o tym sadzicie, za komplet 135zł i kupiłem przy okazji w synkrosie w szczecinie czyli koszty przesyłki odpadają.

#798 eib8

eib8
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • SkądŚwidwin \ Szczecin

Napisano 04 luty 2011 - 15:29

co ile wymieniać łańcuch??

#799 maciej2903

maciej2903
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądKraśnik

Napisano 04 luty 2011 - 16:07

Ja mam korbę 52-39 i kasetę 10rz. - 25-23-21-20-19-18-17-16-15-14. W juniorach nie mogę mieć mniejszej niż 14 z tyłu (czasem przed wyścigiem sprawdzają :shock: ). Plusem jest to, że kaseta jest bardzo gęsto zestopniowana, co pozwala idealnie dobrać przełożenie np. w czasie jazdy pod wiatr lub na czas.

#800 eib8

eib8
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • SkądŚwidwin \ Szczecin

Napisano 04 luty 2011 - 19:56

Koledzy co ile trzeba zmieniać łańcuch aby za szybko nie zajechać kasety??



Dodaj odpowiedź