Skocz do zawartości


Zdjęcie

jakie macie przelozenia?


1782 odpowiedzi w tym temacie

#961 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 09 czerwiec 2012 - 14:00

Kasete dobiera sie do waunkow w jakich sie jezdzi. Najrozsadniejsza bylaby 11-23 lub 21.
11-25 i tak nie bedzie idealna, wiec, imo, nie warto.
Pojezdzisz na 11-28 i po jakimns czasie sam bedziesz wiedzial jakie przelozenie bedzie dla Ciebie najlepsze, a kasete i tak bedziesz musial po jakims czasie wymienic.

#962 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2670 postów
  • SkądJary

Napisano 29 czerwiec 2012 - 20:25

ja mam ten sam problem co quebel.

czy dopłacać 100zł żeby zamiast 11-28 dostać 11-25

Czy skoro z tych najniższych przełożeń i tak na co dzień ( Mazowsze) się nie korzysta to czy jest zasadnicza różnica pomiędzy tymi kasetami?


Ja mam 3 kasety, przy korbie 39/53, głównie jeżdżę po Mazowszu:
1. kaseta na szybkie płaskie wyścigi, shimano dura-ace:
11-12-13-14-15-16-17-18-19-21
2. kaseta na płaskie wolne wyścigi, treningi i wycieczki, shimano ultegra:
12-13-14-15-16-17-18-19-21-23
3. kaseta na góry, sram PG 1050:
11-12-13-14-15-17-19-22-25-28

#963 meaculpa

meaculpa
  • Użytkownik
  • 158 postów
  • SkądLublin

Napisano 30 czerwiec 2012 - 11:42

Dla mnie ten cały kompakt to jest całkowite nieporozumienie, przy zmianie biegu z dużej tarczy na małą robi się taki młynek że hej, i pozostaje jeszcze kwestia rozstawu mocowania tarczy 110 vs 130. Najlepiej kupić korbę 53-39, a jak ktoś się boi że może mu być za ciężko na tarczy 39 to można sobie dokupić kasetę z koronką 28. Sam się wpakowałem na minę o nazwie kompakt i wywaliłem tarczę 34, może to i dobre dla kogoś kto kręci na bardzo wysokiej kadencji.

#964 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 czerwiec 2012 - 12:13

Moze to jest dla Ciebie nieporozumieniem. Przypuszczam, ze dla wiekszosci na tym forum, takim nie jest. Nie kazdy ma kopyto zeby przepychac tyle zebow na plaskim, nie wspominajac gorek i gor.

#965 meaculpa

meaculpa
  • Użytkownik
  • 158 postów
  • SkądLublin

Napisano 30 czerwiec 2012 - 12:38

Oczywiście oprócz blatu 50 mam jeszcze 39, a chyba 39 zębów to nie jest tak dużo?

#966 Platon

Platon
  • Użytkownik
  • 558 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 czerwiec 2012 - 13:52

Ja często jeżdżę w góry i do klasyka DA dokupiłem kompakt ultegry, dużo większy komfort jazdy. Mam też dwie kasety, 11-23 i 11-28. Zdarzyło mi się pojechać w góry na 39-23, ale nie ma wtedy przyjemności z jazdy, za to przy 11-28 stopniowanie jest fatalne i nadaje się tylko na duże góry gdzie nie ma wyjścia.

#967 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 30 czerwiec 2012 - 19:56

przy zmianie biegu z dużej tarczy na małą robi się taki młynek że hej

A nie możesz jednocześnie zrzucić kilka koronek z tyłu ?

Z twojej wypowiedzi widzę, że nie załapałeś idei przyświecającej wprowadzeniu korb kompaktowych do roweru szosowego, czyli płaska kaseta zapewniająca optymalne dopasowanie obciążenia i mała tarcza dająca możliwość wjechania każdemu pod dowolne wzniesienie.

Ja tam w mam jeden rower z kompaktem w napędzie, drugi ze standardową korbą. Zmieniam je dowolnie, a różnic nie widzę, bo obciążenie reguluję biegami zależnie od terenu. Tylko przy kompaktowej korbie mam większy zapas koronek do dyspozycji dla cięższych podjazdów.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#968 meaculpa

meaculpa
  • Użytkownik
  • 158 postów
  • SkądLublin

Napisano 01 lipiec 2012 - 07:07

przy zmianie biegu z dużej tarczy na małą robi się taki młynek że hej

A nie możesz jednocześnie zrzucić kilka koronek z tyłu ?

Jasne że mogę tak zrobić, ale po co mam tyle pykać, skoro załatwiłem sprawę wymieniając tarczę 34 na 39, po prostu takie rozwiązanie bardziej mi pasuje.

#969 Gosc_RD95_*

Gosc_RD95_*
  • Gość

Napisano 26 lipiec 2012 - 09:37

Ja mam u siebie z przodu 39/53 z tyłu 21-11 i uzywam tylko duzego blatu a z tyłu koronek od 17 do 12 na 11 nie mam siły a wyzsze koronki niz 17 nie sa mi potrzebne nie ma u mnie gór chodz uzywam ich czasem jadac pod wiatr:)

#970 Woland

Woland
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • Skądfrom hell

Napisano 06 wrzesień 2012 - 00:04

Panowie, jaką kasete polecacie do Ultegry triple (50/39/30)? 11-25 czy 12-25? Warto dokładać do Ultegrowej prawie 50zł bo chyba jedyną różnicą między 105 to minimalnie większa waga 105 ale plusem trwalsze wykonanie. Myślicie że poczuje różnice?
Obecnie mam 11-25 i z najmniejszego blatu w ogóle nie korzystam (sam sie zastanawiam po co mi triple) i własnie przydałby sie czasem jeden bieg "lżej" na 39 z przodu. Nie wiem czy kupić inna kasete czy mocniej trenować :P

#971 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 06 wrzesień 2012 - 09:04

Wszystko zależy od tego gdzie i jak jeździsz.

Mając trypla powinienś skupić się na twardej i ciasnej kasecie czyli wg mnie najlepsza opcja to 12-21, ewentualnie 12-23.

#972 Woland

Woland
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • Skądfrom hell

Napisano 06 wrzesień 2012 - 10:41

Wszystko zależy od tego gdzie i jak jeździsz.

Mając trypla powinienś skupić się na twardej i ciasnej kasecie czyli wg mnie najlepsza opcja to 12-21, ewentualnie 12-23.


Właśnie przymieżam sie do 11-25 ewentualnie 12-25. Najmniejszego blatu praktycznie nie używam (chyba że jade w stanie agonalnym, hehe ;)) więc traktuje jazde na triplu jak na kompakcie.
Może ktoś mi powiedzieć czy warto jest dać 50zł więcej za kastete Ultegry 6700 vs 105tke 5700?

#973 piotrsk

piotrsk
  • Użytkownik
  • 63 postów
  • SkądOpole

Napisano 06 wrzesień 2012 - 11:35

13-29 + 53/39, ale ponieważ preferuję wyższą kadencję i często wybieram się w góry to planuję zmianę na 50/34. Przy zakupie (pierwsza szosa - samodzielnie składana) maiłem obawy czy 13 to nie za mało, może 12 a nawet 11 by się przydało. Teraz rzadko kiedy wchodzę nawet na 14. Ciężko mi nawet wyobrazić sobie zastosowanie kombinacji 11 i 53, może jeszcze nie na tym etapie kondycji i umiejętności.

#974 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 06 wrzesień 2012 - 11:39

Wszystko zależy od tego gdzie i jak jeździsz.

Mając trypla powinienś skupić się na twardej i ciasnej kasecie czyli wg mnie najlepsza opcja to 12-21, ewentualnie 12-23.


Właśnie przymieżam sie do 11-25 ewentualnie 12-25. Najmniejszego blatu praktycznie nie używam (chyba że jade w stanie agonalnym, hehe ;)) więc traktuje jazde na triplu jak na kompakcie.
Może ktoś mi powiedzieć czy warto jest dać 50zł więcej za kastete Ultegry 6700 vs 105tke 5700?


jeździsz po górach? jeżeli nie to koronka 11 i 25 jest zbędna i w zupełności styknie Ci 12-21, 12-23 lub nawet 13-23. Im ciaśniej tym lepiej, bo płynniej.

Co do dokładania do Ultegry - jak masz inne wydatki to owe 50zł przeznacz na nie własnie i pozbędziesz sie wydatków a i będziesz mieć dobrą kasetę :)

#975 marianos

marianos
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • Skądslaskie

Napisano 06 wrzesień 2012 - 12:35

Używam następujących 52/38 i 11/25 teren pagórkowaty jak to na Ziemi Cieszyńskiej Polska Południowa i jakoś sie kręci.
Pozdrower

#976 Woland

Woland
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • Skądfrom hell

Napisano 01 październik 2012 - 09:49

Wszystko zależy od tego gdzie i jak jeździsz.

Mając trypla powinienś skupić się na twardej i ciasnej kasecie czyli wg mnie najlepsza opcja to 12-21, ewentualnie 12-23.


Właśnie przymieżam sie do 11-25 ewentualnie 12-25. Najmniejszego blatu praktycznie nie używam (chyba że jade w stanie agonalnym, hehe ;)) więc traktuje jazde na triplu jak na kompakcie.


jeździsz po górach? jeżeli nie to koronka 11 i 25 jest zbędna i w zupełności styknie Ci 12-21, 12-23 lub nawet 13-23. Im ciaśniej tym lepiej, bo płynniej.


A czy przy największym blacie (50) nie odczuje braku 11stki z tyłu?

#977 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 01 październik 2012 - 10:18

Jeśli nie planujesz jeździć z prędkościami powyżej 70km/h to nie odczujesz :)

#978 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 postów

Napisano 13 grudzień 2012 - 11:05

posiadam napęd 50-34 i 11-28 ultegra po kilku jesiennych jazdach stwierdziłem że 34 to porażka całkowicie nie przydatna na Lubelszczyżnie tak więc chcę coś zmienić przez zimę i tak myślę :
- wymiana kasety na 11-23 lub 12-23
- wymiana zębatki 34 na 38-39 i tu pytanie jaką zębatką to można zastąpić i ewentualnie czy to jest duży koszt ?
Chętnie posłucham uwag bardziej doświadczonych .

#979 zawadkaj

zawadkaj
  • Użytkownik
  • 86 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 13 grudzień 2012 - 11:23

Emilio,koszt zębatki 38 poniżej 100zł ja taką założyłem też w ultegrze ikasetę12-23.
Musisz kupić zębatkę o rozstawie otworów 110.
Taki zestaw daje fajne stopniowanie na drogi Mazowsza,ale nie wiemjak to będzie u
Ciebie,bo po Lubelszczyżnie jeżdziłem tylko samochodem.

Pozdrowienia.

#980 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 postów

Napisano 13 grudzień 2012 - 11:54

w starym rowerze miałem 52-39 i 12-25 i praktycznie 39 sporadycznie używałem , w okolicach Nałęczowa lub Kazimierza trochę krótkich chopek jest 50 daje radę na 39 też można ale 34 to bez sensu



Dodaj odpowiedź