jakie macie przelozenia?
#961
Napisano 09 czerwiec 2012 - 14:00
11-25 i tak nie bedzie idealna, wiec, imo, nie warto.
Pojezdzisz na 11-28 i po jakimns czasie sam bedziesz wiedzial jakie przelozenie bedzie dla Ciebie najlepsze, a kasete i tak bedziesz musial po jakims czasie wymienic.
#962
Napisano 29 czerwiec 2012 - 20:25
ja mam ten sam problem co quebel.
czy dopłacać 100zł żeby zamiast 11-28 dostać 11-25
Czy skoro z tych najniższych przełożeń i tak na co dzień ( Mazowsze) się nie korzysta to czy jest zasadnicza różnica pomiędzy tymi kasetami?
Ja mam 3 kasety, przy korbie 39/53, głównie jeżdżę po Mazowszu:
1. kaseta na szybkie płaskie wyścigi, shimano dura-ace:
11-12-13-14-15-16-17-18-19-21
2. kaseta na płaskie wolne wyścigi, treningi i wycieczki, shimano ultegra:
12-13-14-15-16-17-18-19-21-23
3. kaseta na góry, sram PG 1050:
11-12-13-14-15-17-19-22-25-28
#963
Napisano 30 czerwiec 2012 - 11:42
#964
Napisano 30 czerwiec 2012 - 12:13
#966
Napisano 30 czerwiec 2012 - 13:52
#967
Napisano 30 czerwiec 2012 - 19:56
A nie możesz jednocześnie zrzucić kilka koronek z tyłu ?przy zmianie biegu z dużej tarczy na małą robi się taki młynek że hej
Z twojej wypowiedzi widzę, że nie załapałeś idei przyświecającej wprowadzeniu korb kompaktowych do roweru szosowego, czyli płaska kaseta zapewniająca optymalne dopasowanie obciążenia i mała tarcza dająca możliwość wjechania każdemu pod dowolne wzniesienie.
Ja tam w mam jeden rower z kompaktem w napędzie, drugi ze standardową korbą. Zmieniam je dowolnie, a różnic nie widzę, bo obciążenie reguluję biegami zależnie od terenu. Tylko przy kompaktowej korbie mam większy zapas koronek do dyspozycji dla cięższych podjazdów.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#968
Napisano 01 lipiec 2012 - 07:07
Jasne że mogę tak zrobić, ale po co mam tyle pykać, skoro załatwiłem sprawę wymieniając tarczę 34 na 39, po prostu takie rozwiązanie bardziej mi pasuje.A nie możesz jednocześnie zrzucić kilka koronek z tyłu ?przy zmianie biegu z dużej tarczy na małą robi się taki młynek że hej
#970
Napisano 06 wrzesień 2012 - 00:04
Obecnie mam 11-25 i z najmniejszego blatu w ogóle nie korzystam (sam sie zastanawiam po co mi triple) i własnie przydałby sie czasem jeden bieg "lżej" na 39 z przodu. Nie wiem czy kupić inna kasete czy mocniej trenować
#972
Napisano 06 wrzesień 2012 - 10:41
Wszystko zależy od tego gdzie i jak jeździsz.
Mając trypla powinienś skupić się na twardej i ciasnej kasecie czyli wg mnie najlepsza opcja to 12-21, ewentualnie 12-23.
Właśnie przymieżam sie do 11-25 ewentualnie 12-25. Najmniejszego blatu praktycznie nie używam (chyba że jade w stanie agonalnym, hehe ) więc traktuje jazde na triplu jak na kompakcie.
Może ktoś mi powiedzieć czy warto jest dać 50zł więcej za kastete Ultegry 6700 vs 105tke 5700?
#973
Napisano 06 wrzesień 2012 - 11:35
#974
Napisano 06 wrzesień 2012 - 11:39
Wszystko zależy od tego gdzie i jak jeździsz.
Mając trypla powinienś skupić się na twardej i ciasnej kasecie czyli wg mnie najlepsza opcja to 12-21, ewentualnie 12-23.
Właśnie przymieżam sie do 11-25 ewentualnie 12-25. Najmniejszego blatu praktycznie nie używam (chyba że jade w stanie agonalnym, hehe ) więc traktuje jazde na triplu jak na kompakcie.
Może ktoś mi powiedzieć czy warto jest dać 50zł więcej za kastete Ultegry 6700 vs 105tke 5700?
jeździsz po górach? jeżeli nie to koronka 11 i 25 jest zbędna i w zupełności styknie Ci 12-21, 12-23 lub nawet 13-23. Im ciaśniej tym lepiej, bo płynniej.
Co do dokładania do Ultegry - jak masz inne wydatki to owe 50zł przeznacz na nie własnie i pozbędziesz sie wydatków a i będziesz mieć dobrą kasetę
#976
Napisano 01 październik 2012 - 09:49
Wszystko zależy od tego gdzie i jak jeździsz.
Mając trypla powinienś skupić się na twardej i ciasnej kasecie czyli wg mnie najlepsza opcja to 12-21, ewentualnie 12-23.
Właśnie przymieżam sie do 11-25 ewentualnie 12-25. Najmniejszego blatu praktycznie nie używam (chyba że jade w stanie agonalnym, hehe ) więc traktuje jazde na triplu jak na kompakcie.
jeździsz po górach? jeżeli nie to koronka 11 i 25 jest zbędna i w zupełności styknie Ci 12-21, 12-23 lub nawet 13-23. Im ciaśniej tym lepiej, bo płynniej.
A czy przy największym blacie (50) nie odczuje braku 11stki z tyłu?
#978
Napisano 13 grudzień 2012 - 11:05
- wymiana kasety na 11-23 lub 12-23
- wymiana zębatki 34 na 38-39 i tu pytanie jaką zębatką to można zastąpić i ewentualnie czy to jest duży koszt ?
Chętnie posłucham uwag bardziej doświadczonych .
#979
Napisano 13 grudzień 2012 - 11:23
Musisz kupić zębatkę o rozstawie otworów 110.
Taki zestaw daje fajne stopniowanie na drogi Mazowsza,ale nie wiemjak to będzie u
Ciebie,bo po Lubelszczyżnie jeżdziłem tylko samochodem.
Pozdrowienia.