Skocz do zawartości


Zdjęcie

jakie macie przelozenia?


1782 odpowiedzi w tym temacie

#1001 Damiano

Damiano
  • Użytkownik
  • 321 postów
  • SkądDąbrowa Górnicza

Napisano 27 styczeń 2013 - 12:19

W większości uzywałem małej tarczy, ale nie że zawsze:)
39x14 to w starym zestawie max przekos, którego oczywiście nie uzywałem.
Mam rozpiske z przełożeniami - i stare, i nowe, więc widzę co się dubluje a co nie.
Zdaję sobie sprawę, że tak naprawdę nikt nie udzieli mi odpowiedzi co mam zrobić i najlepiej bedzie się przekonać samemu, ale warto poznać opinię innych :)
Teraz mam zamontowaną kasetę 11/28, ale nie jezdziłam za wiele, po za 2 krótkim jazdami.

Mnie nie chodzi o zastępowanie starego przełożenia 39x18 (2,16 - co odpowiada 34x16), ale czy nie odczuje teraz braku 50x18 (2,77) bo sąsiednie przełożenia mają 50x17 (2,94) i 50x19 (2,63) więc robi się dziura 0,3. Między 50x16 (3,12) a 50x17 jest 0,18 róznicy, więc prawie połowa mniej.

#1002 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 27 styczeń 2013 - 12:55

Jazda po płaskim nie stanowi problemu, to chyba normalne. Trzeba starać się jeździć na obu tarczach i raczej na "środku" kasety, - wtedy przekosy są minimalne. Ja bym się zastanawiał nad sytuacjami skrajnymi.

Kiedyś, kiedy byłem piękny i młody (teraz tylko piękny :mrgreen: ) miałem korbę 52/39 i kasetę 13-23. Na takim zestawie objeżdżałem wszystkie tereny w okolicy. Ale lat przybyło i na pewnych podjazdach byłem w panice, bo jadąc na przełożeniu 39/23 (1,695) czułem, że przydałaby się większa zębatka z tyłu. Rok temu założyłem kasetę 13-26, gdzie dla 39/26 przełożenie wynosi 1,5. I jest OK.

W drugim rowerze mam korbę kompaktową 50/34 i kasetę 12-25. W mojej okolicy, tak miękkie przełożenie jak 34/25 = 1,36 nie jest mi potrzebne. Postanowiłem wyrzucić tarczę 34z i zastąpić ją tarczą 36z. Najbardziej miękkie przełożenie będę miał 36/25=1,44, czyli podobne do tego jak lubię (39/26 = 1,5).

Druga opcja to założenie kasety 12-23.

Jeśli chodzi o najlepsze dopasowanie, to najlepszym wyborem są "płaskie" kasety - wtedy "dziury" nie występują.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1003 Damiano

Damiano
  • Użytkownik
  • 321 postów
  • SkądDąbrowa Górnicza

Napisano 27 styczeń 2013 - 14:36

robo skoro masz kompakt i kasetę 12/25, to powiedz jak jezdzi Ci się na blacie bez zębatki 18. Jej brak jakoś doskwiera?

#1004 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 27 styczeń 2013 - 14:56

jak jezdzi Ci się na blacie bez zębatki 18. Jej brak jakoś doskwiera?

Nawet nie wiedziałem, że jej nie mam :-D

Zarówno w napędzie 52/39 i 13-26 (napęd 9-cio biegowy) , jak i 50/34 i 12-25 (10-cio biegowy) nie mam tej koronki. Swobodnie przesiadam się z jednego napędu na drugi ... i nogi same podpowiadają mi, jakie dobrać przełożenie, zależnie od terenu po którym jadę. Nie ma najmniejszego problemu. Już jadąc na danym biegu, jak spojrzę na kasetę, to dopiero widzę, że to inny numerek zębatki licząc od brzegu.

Nie zauważyłem, żeby brakowało mi jakiegoś pośredniego przełożenia.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1005 Damiano

Damiano
  • Użytkownik
  • 321 postów
  • SkądDąbrowa Górnicza

Napisano 28 styczeń 2013 - 16:56

Dzięki. Właśnie o takie opinie mi chodzi.

#1006 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 postów

Napisano 07 luty 2013 - 11:01

Ja kupiłem Stroglicht'a 38 dwa sezony temu i w mojej korbie ultegra działa bez zastrzeżeń.


Rozumiem że do korby 6750 ? zdecydowany jestem na wymianę najchętniej 38 zębów rozwieje ktoś moje wątpliwości działa to bez problemu i kombinacji ?

#1007 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 07 luty 2013 - 13:54

Ja mam 36T q-ringsa wpakowanego w 6750 i nie ma żadnych problemów. Z wymianą małego blatu nie ma problemu, gorzej z dużym.

#1008 Rychla

Rychla
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądZabrze

Napisano 04 maj 2013 - 19:50

Witam,

Obecnie mam w szosówce zestaw 53/39 i kasetę 12/27. Zestaw ten podczas jazdy w grupie jest ok, jednak gdy jadę sam to wydaję mi się być zbyt ciężki. Często jeżdżę na blacie z przodu, a z tyłu na zębatce 23 - 21-19 (wiatr i te sprawy). Z kolei na małej zębatce jest trochę zbyt lekko po płaskim. Ostatnio byłem w beskidach, gdzie przykładowo na Salmopol, od strony szczyrku, w najbardziej stromych miejscach przełożenie 39/27 było zbyt ciężkie na utrzymanie równej kadencji, a nie przepychanie przy tętnie 160.


Wpisywałem rozkłady przełożeń do różnych kalkulatorów, i rozwiązaniem które daje nieco niższą prędkość (liczyłem dla kadencji 90) jest korba kompakt 50/34 i kaseta 12-25.

Generalnie rozchodzi się o to, aby było delikatnie lżej.

Co sądzicie o takim rozwiązaniu, jakie są Wasze doświadczenia?
Składam nowy rower więc kaseta i korba też będzie kupowana dlatego można w sumie dowolnie dobierać kombinacje.

#1009 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 04 maj 2013 - 20:01

Ja mam 52/36 i 12/25 - na bieszczadzkich podjazdach (do 10%) sprawdza się super. Mimo jazdy samemu zdarzało mi się też wrzucać 52/12 dokręcając na zjazdach lub po płaskim z wiatrem w plecy.

#1010 janosikowy17

janosikowy17
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • SkądKoniaków

Napisano 04 maj 2013 - 20:26

Zaczynam dopiero przygodę z kolarstwem. Rower jest już prawie gotowy, ponieważ składam go sam. Z przodu mam dwie tarcze 42 i 48 a z tyłu 11 - 28. Założyłem kasetę mtb ponieważ mieszkam w Beskidach dokładnie w okolicach Istebnej i zastanawiam się jak takie połączenie będzie się sprawdzało.

#1011 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 04 maj 2013 - 20:45

puchaty, zauważ, że kolega Rychla, ma najmniejsze przełożenie: 39/27=1,44, czyli dokładnie takie jak Twoje: 36/25=1,44.

Jeśli mówi, że chciałby "zmiękczyć" zestaw do jazdy po górach, to zestaw jaki podał, czyli kompakt 50/34 + kaseta 12-25 jest jak najbardziej dobrym rozwiązaniem. Jest to najbardziej popularny zestaw zębatek z korbą kompaktową.

Najmniejsze przełożenie wyniesie 34/25=1,36 - czyli "zmiękczenie" wyniesie ok. 6%.


janosikowy17, pomijając, że to nietypowy zestaw, to można go porównać do korby 52/39 + kaseta 12-26. Na zjazdach, przy przełożeniu 48/11=4,36 będziesz ciutkę szybszy niż jadący na 52/12=4,33, a na małym przełożeniu będziecie mieli dokładnie tak samo ciężko pod górkę 42/28=39/26=1,5 - trochę zbyt ciężko na twoje okolice ?

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1012 janosikowy17

janosikowy17
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • SkądKoniaków

Napisano 04 maj 2013 - 21:11

Sugerujecie że może lepiej by było założyć mniejszy blat niż te 42 zęby

#1013 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 04 maj 2013 - 21:23

Raczej tak. Spotyka się korby typowo na płaskie tereny 53/42 lub 52/42 - niektórzy takie preferują, ale mniejsza tarcza 39z, to standard w korbie szosowej. A teraz coraz bardziej popularne stają się kompakty.

Poczytaj poprzednie posty, przelicz przełożenia.

No i nie wiemy ile masz pary w nogach, może dasz radę objeżdżać swoje okolice na takim przełożeniu (1,5) :-D .
Ja, w mojej okolicy, daję radę na takim właśnie.

Ale podejrzewam, że wszystko wyjdzie w "praniu" - kilka tras wszystko ci zweryfikuje i będziesz wiedział co i w którą stronę zmienić (ewentualnie).

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1014 janosikowy17

janosikowy17
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • SkądKoniaków

Napisano 04 maj 2013 - 21:34

Na razie spróbuję bo nie mam wyjścia i zobaczę jak to będzie wyglądało. Rozumiem że kaseta z tylu jest ok. Dziękuję za pomoc.

#1015 Rychla

Rychla
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądZabrze

Napisano 05 maj 2013 - 09:39

Więc rozwiązanie kompakt + kaseta 12-25 będzie chyba najrozsądniejszym wyborem dla mnie.

#1016 michal_lisu

michal_lisu
  • Użytkownik
  • 64 postów
  • SkądWawa

Napisano 29 lipiec 2013 - 16:24

Pytanie laika - mam założoną kasetę shimano slx cs- hg81 10-speed - w szosie to i wygląda słabo i nie bardzo korzystam z tego. Pomyślałem żeby to wymienić powiedzmy na 10-cio rzędową 105tkę. Czy taka wymiana obejdzie się bez dodatkowych komplikacji? poprostu ściagam slx-a zakładam 105tkę i tyle bez jakiś przejściówek, regulacji itp historii.

#1017 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 lipiec 2013 - 16:48

Na pewno będziesz potrzebował skrócić łańcuch (o tyle ogniw, o ile mniejsza będzie największa koronka w nowej kasecie od największej koronki w poprzedniej), prawdopodobnie także wyregulować przerzutkę tylną. Nie licząc tego, całość powinna chodzić jak należy, a może nawet lepiej niż na SLX-ie, bo przerzutka szosowa z zasady najlepiej współpracuje z kasetą szosową.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1018 michal_lisu

michal_lisu
  • Użytkownik
  • 64 postów
  • SkądWawa

Napisano 29 lipiec 2013 - 19:08

Nie licząc tego, całość powinna chodzić jak należy, a może nawet lepiej niż na SLX-ie, bo przerzutka szosowa z zasady najlepiej współpracuje z kasetą szosową.


Spoko, zamówiłem już kaster 105 10-rzędówka 12-25 mam nadzieję ze bedzie ok, wymianą zajmie sie serwis, ja popatrze ;)

#1019 meaculpa

meaculpa
  • Użytkownik
  • 158 postów
  • SkądLublin

Napisano 12 sierpień 2013 - 12:37

Dziś dotarła do mnie tarcza 52z., nareszcie wywalę to dziadostwo 50z, i będę w końcu miał coś zbliżonego do normalnej korby, w przyszłości zamierzam sobie sprawić blat 55.



#1020 Solar

Solar
  • Użytkownik
  • 115 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 09 wrzesień 2013 - 18:42

Panowie, szybkie pytanko. Z przodu 52/39. Z tyłu kaseta 10 rzędowa i mam do wyboru 12-25 i 12-27, którą brać? :) Potrzebuję zestawu jak najbardziej uniwersalnego gdyż 2 kół nie planuję mieć :). Jestem z północy, ale wbrew pozorom trochę górek tutaj mamy :). Wypady w Polskie góry także w planach :)





Dodaj odpowiedź