Skocz do zawartości


Zdjęcie

jakie macie przelozenia?


1782 odpowiedzi w tym temacie

#1141 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądWLKP

Napisano 09 grudzień 2014 - 08:18

Nie, nie jestem przekonany, szukam odpowiedniej tarczy dla siebie. Bo z 46 nie będę korzystać w terenie, jedynie na szosie kiedy przełajówka robi za szosówkę.

 

Dlatego pytałem o poradę co do doboru tarczy, być może żeby zaoszczędzić na wadze i "uprościć" kombinowanie z przełożeniami przeszedłbym na jedno przełożenie 1x10.



#1142 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8606 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 grudzień 2014 - 09:28

1x10 bez dedykowanej tarczy "1x" (która jest oczywiście odpowiednio droga) jest wbrew pozorom sporą upierdliwością, bo musisz czymś ustabilizować łańcuch. Przerabiałem to i okazuje się, że nawet w warunkach miejskich ostatecznie potrzebowałem założonej przerzutki, żeby łańcuch nie spadał. W terenie będzie tylko gorzej.

Przy kadencji 90 RPM nawet tarcza 42T wystarczy Ci do jazdy powyżej 40 km/h na szosie. Być może tędy droga, aby zmniejszyć tarczę, żeby uzyskać lżejsze przełożenia na teren bez konieczności zakładania monstrualnej kasety.

Osobiście nie mam wielkiego doświadczenia w przełaju, ale choć nogę mam niekoniecznie słabą, nawet tarcza 36T z kasetą 11-28 w moim przypadku nie wystarczała na przebijanie się przez najgłębszy piach (a ja osobiście mimo wszystko wolę pozostać na rowerze niż z nim biec, więc wolę dłużej walczyć na b. lekkim biegu). Dlatego ja osobiście nie wyobrażam sobie jednej tarczy na rowerze "do wszystkiego":

- tarcza np. 42T byłaby stanowczo za duża w terenie
- jedynym sposobem, aby była ona choćby minimalnie akceptowalna, byłoby zastosowanie ogromnej kasety
- ogromna kaseta skutecznie zamieniłaby jazdę po szosie w udrękę

Z tego względu 2x10 w kompakcie, z mała tarczą 34T lub w ostateczności 36T, to moim zdaniem najlepsza opcja dla Ciebie. Ale decyzję oczywiście podejmiesz sam.
  • B25CX lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1143 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądWLKP

Napisano 09 grudzień 2014 - 10:42

Dziękuję za tak obszerną odpowiedź.

 

Wszystko sobie jeszcze raz przemyślę, pozdrawiam.



#1144 smpl

smpl
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 grudzień 2014 - 17:16

52/42 z przodu i 14-24 z tyłu (6 biegów). Taki dziwoląg :)



#1145 kecaj

kecaj
  • Użytkownik
  • 80 postów
  • SkądWLKP.

Napisano 09 grudzień 2014 - 19:50

Trzeba mieć chyba konkretną noge do tego dziwoląga

#1146 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8606 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 grudzień 2014 - 23:33

Skoro już rozmawiamy o napędach "1x"... :D


  • B25CX lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1147 smpl

smpl
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 grudzień 2014 - 11:24

Trzeba mieć chyba konkretną noge do tego dziwoląga

Jak sie mieszka w Warszawie to niekoniecznie, ale w górach świętokrzyskich i pod Krakowem odczulem te przelozenia.



#1148 kecaj

kecaj
  • Użytkownik
  • 80 postów
  • SkądWLKP.

Napisano 10 grudzień 2014 - 12:54

Więc wychodzi na to że ja mam cięką noge:)

#1149 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 10 grudzień 2014 - 14:00

Na takim dziwolągu pod 14% wjeżdzałem wiec da radę :D ale kadancja niska z deko :D


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#1150 kecaj

kecaj
  • Użytkownik
  • 80 postów
  • SkądWLKP.

Napisano 10 grudzień 2014 - 21:37

Nie wiem jak to co wyrzej wysłałem ,sory Ale tak sobie licze i nic mi nie pasuje i teraz chciał bym się zapytć czy przerzutka dura ace RD 9000 SS 11rz. będzie chodziła z kasetami 11-25, 12-28 i korbą 50/34 ,52/36 ,53/39 ?

#1151 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 10 grudzień 2014 - 23:20

Maksymalna tylna zębatka dla tej przerzutki to 28T

Całkowita pojemność to 33T

Obliczenia, żeby to sprawdzić:

dla 50/34 i 11-25: (50+25)-(34+11)=30

dla 50/34 i 12-28: (50+28)-(34+12)=32

dla 52/36 i 11-25: (52+25)-(36+11)=30

dla 52/36 i 12-28: (52+28)-(36+12)=32

dla 53/39 i 11-25: (53+25)-(39+11)=28

dla 53/39 i 12-28: (53+28)-(39+12)=30

Czyli wszystkie kombinacje kaset i korb przez ciebie podane, będą obsłużone przez tą przerzutkę.

Jeśli specjaliści od Shimano wykryli jakiś błąd w moim rozumowaniu, to proszę o poprawienie, bo czasem są niuanse.

 

Uffff


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1152 kecaj

kecaj
  • Użytkownik
  • 80 postów
  • SkądWLKP.

Napisano 11 grudzień 2014 - 00:17

Aaa to już teraz wiem gdzie był błąd w tych moich obliczeniach:) Dzięki!

#1153 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 11 grudzień 2014 - 00:33

Zasada jest prosta - przerzutka musi wybrać i napiąć nadmiar łańcucha, jaki powstanie między największym, a najmniejszym "obwodem" na kołach zębatych napędu, więc:

 

Największy obwód (duża tarcza + największa zębatka) - najmniejszy obwód (mała tarcza + najmniejsza zębatka) < lub = Całkowita pojemność przerzutki


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1154 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 11 grudzień 2014 - 08:16

 Ale tak sobie licze i nic mi nie pasuje i teraz chciał bym się zapytć czy przerzutka dura ace RD 9000 SS 11rz. będzie chodziła z kasetami 11-25, 12-28 i korbą 50/34 ,52/36 ,53/39 ?

Tymi liczbami też tak na 100% nie ma co się przejmować.

U siebie mam na tyle RD 5700 GS  gdzie jest napisane, że można założyć kasetę z największą zębatką max 28 . Do tego maksymalna pojemność tej przerzutki w teorii ma wynosić 39 .

Korba jest  50-34 , kaseta 12-32  czyli według wzoru jest (50+34) - (32+12)=40   a wszystko ładnie chodzi.

 

Wcześniej miałem 50-34 i 11-34 i też nie było problemów.. Tutaj pojemność w teorii wychodzi OK bo 39 ale max. 34 zęby  to dużo więcej niż ,,ustawowe 28.

 

 

edit: Nie przepraszam -jest RD5701 GS a to już pojemność max 40 T ale największa zębatka na kasecie może teoretycznie mieć 30 , więc przynajmniej ten parametr nie jest taki sztywny.



#1155 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 11 grudzień 2014 - 20:01

Oczywiście, że można założyć coś innego niż producent i poprawność mówi - np można założyć taki zestaw napędowy, że przekroczy się pojemność przerzutki. Trzeba tylko pamiętać, żeby w czasie jazdy nie korzystać z niektórych kombinacji biegów - zależy, jak się skróci łańcuch.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1156 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 11 grudzień 2014 - 20:58

W miarę wytrenowany amator, ale bez predyspozycji na górala (ok. 100kg), płaska czasówka 10km na poziomie ok. 39km/h. Korba 53/39, jaką zastosować kasetę Campy 10s na Gliczarów w TdPA? Rozważam 12/27, 29 lub 30. W mojej okolicy 8-12% podjazd 400m robię na 23 koronce, nawet z siodła, ale Gliczarów to nie ta liga, a że mam zerowe doświadczenie górskie na szosie dla tego pytam o propozycje by nie zmoczyć.



#1157 marcin.

marcin.
  • Użytkownik
  • 326 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 11 grudzień 2014 - 21:58

32



#1158 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 11 grudzień 2014 - 22:09

Campa nie ma tak wielkiej kasety, max to 12-30 na 10s.



#1159 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 grudzień 2014 - 23:21

No to trzeba będzie trochę poprzepychać, zresztą nikt nie ciśnie >20% na kadencji :)


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#1160 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 12 grudzień 2014 - 13:18

Obecnie mam przelajowke na osprzecie Sora, korba kompakt 50-34, kaseta 11-32. W najblizszym czasie duze inwestycje w caly osprzet nie wchodza w gre, ale mysle nad drobnymi zmianami.

Mieszkam na Pomorzu, generalnie plasko, ale troche gorek tez jest, jezdze tez po sciezkach lesnych.

Po pierwsze chce zmienic blat z 50 na 46, zjazdow do dokrecania zbytnio nie mam w okolicy, a 46 lepiej by sie sprawdzil poza asfaltem i mialbym mniejszy przeskok miedzy zebatkami z przodu.

Do tego chcialbym poprawic stopniowanie kasety, czy 12-27 byloby ok? Zebatke 46T Sora znalazlem tylko w jednym sklepie, kasete HG50 maja wlasnie 12-27 (albo 12-23 i 12-25, ale te na pewno bylyby za twarde).

 

Nadmienie jeszcze, ze na razie moja kondycja jest na niskim poziomie, ale mam zamiar to poprawic :-D

 


Obecnie mam przelajowke na osprzecie Sora, korba kompakt 50-34, kaseta 11-32. W najblizszym czasie duze inwestycje w caly osprzet nie wchodza w gre, ale mysle nad drobnymi zmianami. Naped nie jest zbytnio zuzyty, takze kaseta moze byc w rezerwie na wyjazd w gory ;)

Mieszkam na Pomorzu, generalnie plasko, ale troche gorek tez jest, jezdze tez po sciezkach lesnych.

Po pierwsze chce zmienic blat z 50 na 46, zjazdow do dokrecania zbytnio nie mam w okolicy, a 46 lepiej by sie sprawdzil poza asfaltem i mialbym mniejszy przeskok miedzy zebatkami z przodu.

Do tego chcialbym poprawic stopniowanie kasety, czy 12-27 byloby ok? Zebatke 46T Sora znalazlem tylko w jednym sklepie, kasete HG50 maja wlasnie 12-27 (albo 12-23 i 12-25, ale te na pewno bylyby za twarde).

 

Nadmienie jeszcze, ze na razie moja kondycja jest na raczej niskim poziomie, ale mam zamiar to poprawic :-D





Dodaj odpowiedź