Mam 13-28, ale nie kupiłem jako nowaIstnieje kaseta szosowa 8 rzędowa z koronką 28z? Nie mogę takiej znaleźć, największe jakie się udało 26. Trochę mi się nie widzi po 3 latach rezygnować z 28z (mam wolnobieg z koronką 28).
jakie macie przelozenia?
#1123 Gosc_tobo_*
Napisano 28 październik 2014 - 21:33
#1124
Napisano 28 październik 2014 - 21:40
52/36, 11-25 na 11s przyjemnie zestopniowane, a było 52-39-30 12-28 na 10s czyli było bardzo uniwersalnie
#1126
Napisano 10 listopad 2014 - 23:20
Witam, mam pytanie odnośnie ultegry 6700:
mam korbę 3-rzędową: 52x39x30 i przerzutke ze średnim wózkiem GS.
chciałbym dobrać kasetę, są następujące: 12x23 12x25 11x23 11x25 11x28 12x30
czy wszystkie z nich działałyby z powyższym napędem?
bardzo proszę o odp.
#1127
Napisano 10 listopad 2014 - 23:41
Musisz się przecież wreszcie nauczyć (np. czytając literaturę, poradniki, fachową prasę .... lub to forum), od czego to wszystko zależy - ale niech ci będzie. Bierzesz pierwszy lepszy opis tej przerzutki, który "wyskoczy" po wpisaniu w google - np.:
http://katalog.bikeb...utki-tylne,5962
Teraz odczytujesz dwie wielkości dla odmiany GS, tzn.:
- maks./min. obsługiwana zębatka kasety: 30T/11T - czyli możesz założyć wszystkie kasty, które podałeś.
- całkowita pojemność: 40T - tu musisz sobie policzyć najbardziej "niekorzystny" przypadek, czyli dla kasety 12-30, a obliczenia wyglądają tak: (52+30) - (30+12) = 40, a więc możesz zakładać nawet kasetę 12-30, a przerzutka napnie łańcuch przy wszystkich teoretycznie możliwych przełożeniach.
Tok postępowania będzie aktualny dla innych typów, modeli przerzutek i od innych producentów również.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#1129
Napisano 08 grudzień 2014 - 11:18
Zastanawiam się nad wymianą mniejszej zębatki 36z na większą 38-39 przy kasecie 12-28 ( korba FSA Gossamer 46/36 ):
- czy miejsca dziesiąte w przełożeniu są odczuwalne, np. 36/17=2,11 do 38/17=2,23 ?
Przełożeń chciałbym używać w przełaju, docelowo chciałbym z czasem przejść na system 1x10-11, dlatego szukam odpowiedniego rozmiaru tarczy 38/39, jak ktoś ze startujących w zawodach mógłby się wypowiedzieć to będę wdzięczny.
#1130
Napisano 08 grudzień 2014 - 11:24
Łatwiej i wygodniej będzie policzyć procentowe przeskoki pomiędzy kolejnymi przełożeniami - optymalnie byłoby, aby nie przekraczały one 15%, a im bliżej 10%, tym lepiej.
- B25CX lubi to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1131
Napisano 08 grudzień 2014 - 11:55
- czy miejsca dziesiąte w przełożeniu są odczuwalne, np. 36/17=2,11 do 38/17=2,23 ?
36/17 to przy kadencji 90 - 24km/h, natomiast 38/17 to 25,3km/h, zatem 1,3 różnicy.
Natomiast różnica w kadencji: przy 28km/h, będzie to kadencja odpowiednio 106 i 100, więc 6 obrotów różnicy. Czy sporo czy nie - oceń sam
- B25CX lubi to
#1132
Napisano 08 grudzień 2014 - 16:56
Mnie najbardziej irytuje duży przeskok, kiedy różnica w zębatkach z przodu jest duża - tak jak w korbach kompaktowych.
Przy korbach klasycznych 52/39 lub 53/39, jak się zrzuci z dużej na małą tarczę, to w zasadzie mamy gotowy lżejszy bieg i jedziemy z praktycznie tą samą kadencją.
W korbie kompaktowej 50/34, po zrzuceniu na mniejszą tarczę, aby jechać z tą samą prędkością (mniej więcej), musimy albo bardzo zwiększyć kadencję, albo jednocześnie ze zrzuceniem łańcucha z dużej tarczy zredukować o powiedzmy dwie koronki z tyłu.
W tabelce widać to bardzo ładnie.
Np. jadąc na 46/19 mamy przełożenie 2,47, a po zrzuceniu na małą tarczę i nie zmieniając koronki z tyłu 36/19 już 1,89.
Ja bym wolał mieć w tym momencie 38/19=2 lub 39/19=2,05 - wtedy wszystko przebiega płynniej.
Moim zdaniem, twoje myśli o zmianach idą w dobrym kierunku. Na danej tarczy z przodu, przerzucając tylko z tyłu różnic w przełożeniach nie odczujesz, a jeśli nawet, to szybko nogi ci się przystosują do tych zmian.
- B25CX lubi to
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#1133
Napisano 08 grudzień 2014 - 17:07
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1134
Napisano 08 grudzień 2014 - 17:18
Ale spójrz na przełożenia - mi chodzi o moment, kiedy zrzuca się łańcuch na małą tarczę, a biegu z tyłu nie. I chodzi mi o przykład kolegi B25CX . To co pisałem o 52/39 i 50/34 należy rozpatrywać oddzielnie i też ta sytuacja występuje.
W tym przypadku (z tabelki), który podałem różnica w przełożeniach wynosi: 46/19=2,47 a 36/19=1,87
W przypadku zastosowania mniejszej tarczy, np. z=39, ta różnica wyniesie: 46/19=2,47 a 39/19=2,05
Czyli zrzucenie z dużej tarczy na małą z przodu, w drugim przypadku odczujemy mniej więcej tak, jak wrzucenie jedną koronkę w górę z tyłu. Wg mnie tak się dużo wygodniej jeździ.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#1135
Napisano 08 grudzień 2014 - 17:32
Choć z drugiej strony faktem jest, że przeskok z 50 na 34 jest większy. Ale taki już urok kompaktów. Coś za coś - w zamian dostajemy fantastyczny rozstaw przełożeń, który na klasycznej korbie jest nie do osiągnięcia bez stosowania kaset z wielkimi przeskokami między biegami.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1136
Napisano 08 grudzień 2014 - 17:54
Przecież próbujesz porównać 46x36, czyli typową konfigurację do CX, z hipotetyczną i nierealną kombinacją 46x39, z której nikt rozsądny nie korzysta. Ile znasz osób, które jeżdżą na 46x39?
Choć z drugiej strony faktem jest, że przeskok z 50 na 34 jest większy. Ale taki już urok kompaktów. Coś za coś - w zamian dostajemy fantastyczny rozstaw przełożeń, który na klasycznej korbie jest nie do osiągnięcia bez stosowania kaset z wielkimi przeskokami między biegami.
Nie znam osobiście, ale część zawodowców jeździ na jednej tarczy bądź na dwóch właśnie 46/39. Ja zastanawiam się czy nie przejść na system jednej tarczy i chcę dowiedzieć się w jakim kierunku iść 36<37-39?
40 to już raczej dla mnie za dużo, więc wybór między 38 a 39. Mam 42 w MTB a jakoś w terenie niezbyt z niego korzystałem jeździłem na środkowej tarczy (bodajże 34z.).
Rowery 46/39 "pierwsi - lepsi" z brzegu:
Klaas Vantornout:
http://www.bikeradar...-x-night-36348/
Kevin Pauwels:
http://www.bikeradar...-x-night-43132/
#1138
Napisano 08 grudzień 2014 - 19:55
Przełaj, 11-32 tył, 46/30 przód. Korba taka a nie inna ze względu na lokalizację - Alpy szwajcarskie
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#1139
Napisano 08 grudzień 2014 - 20:50
Wszystko zależy od terenu, czyli potrzeb.
Ja się zastanawiam i liczę obecnie, czy z przodu dać 40/28, 38/26, czy 38/24 i czy z tyłu 11-28 wystarczy na moje "tereny", czy jednak 11-32.
Ale to już o innym rowerze. Sorry
- Stasko lubi to
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#1140
Napisano 08 grudzień 2014 - 21:21
Rowery 46/39 "pierwsi - lepsi" z brzegu:
Klaas Vantornout
Kevin Pauwels
I rozumiem, że jesteś święcie przekonany, że potrzebujesz równie twardych przełożeń co światowa czołówka?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?