Skocz do zawartości


Zdjęcie

jakie macie przelozenia?


1782 odpowiedzi w tym temacie

#1121 Gosc_qrczakzul_*

Gosc_qrczakzul_*
  • Gość

Napisano 28 październik 2014 - 21:15

Istnieje kaseta szosowa 8 rzędowa z koronką 28z? Nie mogę takiej znaleźć, największe jakie się udało 26. Trochę mi się nie widzi po 3 latach rezygnować z 28z (mam wolnobieg z koronką 28).

Mam 13-28, ale nie kupiłem jako nowa

#1122 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2017 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 28 październik 2014 - 21:23

Kasetę? 13-28 jedyne co znalazłem to wolnobiegi, zresztą sam obecnie taki mam.
Padnie chyba na 11-28, trochę kiepsko ze stopniowaniem, ale nie wyobrażam sobie niektórych podjazdów ponad 20% targać na 25 czy 26 mając z przodu 39.


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#1123 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 28 październik 2014 - 21:33

http://harriscyclery...-hg-51-3062.htm

http://www.bikeman.com/FW6160.html



#1124 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 28 październik 2014 - 21:40

52/36,  11-25 na 11s przyjemnie zestopniowane, a było 52-39-30 12-28 na 10s :D czyli było bardzo uniwersalnie :D


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#1125 ⓜxdanish

ⓜxdanish
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • SkądRumia/Ełk

Napisano 29 październik 2014 - 08:37

50/34 przy 175mm ramieniu korby i 12-27 przy 10s. Ciężko mi cokolwiek powiedzieć o przełożeniu po zaledwie 2 tygodniach używania :)


Pozdrawiam
Mariusz
u11318y2017v3.gif


#1126 łysy1991

łysy1991
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądWrocław/Kamieniec Wrocławski

Napisano 10 listopad 2014 - 23:20

Witam, mam pytanie odnośnie ultegry 6700:

mam korbę 3-rzędową: 52x39x30 i przerzutke ze średnim wózkiem GS.

chciałbym dobrać kasetę, są następujące: 12x23 12x25 11x23 11x25  11x28  12x30

czy wszystkie z nich działałyby z powyższym napędem?

bardzo proszę o odp.



#1127 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 10 listopad 2014 - 23:41

Musisz się przecież wreszcie nauczyć (np. czytając literaturę, poradniki, fachową prasę .... lub to forum), od czego to wszystko zależy - ale niech ci będzie. Bierzesz pierwszy lepszy opis tej przerzutki, który "wyskoczy" po wpisaniu w google - np.:

 http://katalog.bikeb...utki-tylne,5962

 

Teraz odczytujesz dwie wielkości dla odmiany GS, tzn.:

- maks./min. obsługiwana zębatka kasety: 30T/11T - czyli możesz założyć wszystkie kasty, które podałeś.

- całkowita pojemność: 40T - tu musisz sobie policzyć najbardziej "niekorzystny" przypadek, czyli dla kasety 12-30, a obliczenia wyglądają tak: (52+30) - (30+12) = 40, a więc możesz zakładać nawet kasetę 12-30, a przerzutka napnie łańcuch przy wszystkich teoretycznie możliwych przełożeniach.

 

Tok postępowania będzie aktualny dla innych typów, modeli przerzutek i od innych producentów również.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1128 łysy1991

łysy1991
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądWrocław/Kamieniec Wrocławski

Napisano 18 listopad 2014 - 22:12

dziękować:)

 



#1129 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądWLKP

Napisano 08 grudzień 2014 - 11:18

Zastanawiam się nad wymianą mniejszej zębatki 36z na większą 38-39 przy kasecie 12-28 ( korba FSA Gossamer 46/36 ):

 

- czy miejsca dziesiąte w przełożeniu są odczuwalne, np. 36/17=2,11 do 38/17=2,23 ?

 

Przełożeń chciałbym używać w przełaju, docelowo chciałbym z czasem przejść na system 1x10-11, dlatego szukam odpowiedniego rozmiaru tarczy 38/39, jak ktoś ze startujących w zawodach mógłby się wypowiedzieć to będę wdzięczny.

 

p0nsh.jpg



#1130 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8606 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 grudzień 2014 - 11:24

Inaczej będą odczuwalne miejsca dziesiętne np. dla wartości 1,8, a inaczej dla 4,0.

Łatwiej i wygodniej będzie policzyć procentowe przeskoki pomiędzy kolejnymi przełożeniami - optymalnie byłoby, aby nie przekraczały one 15%, a im bliżej 10%, tym lepiej.
  • B25CX lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1131 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 grudzień 2014 - 11:55

 

- czy miejsca dziesiąte w przełożeniu są odczuwalne, np. 36/17=2,11 do 38/17=2,23 ?

 

 

36/17 to przy kadencji 90 - 24km/h, natomiast 38/17 to 25,3km/h, zatem 1,3 różnicy.

Natomiast różnica w kadencji: przy 28km/h, będzie to kadencja odpowiednio 106 i 100, więc 6 obrotów różnicy. Czy sporo czy nie - oceń sam :)


  • B25CX lubi to

"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#1132 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 08 grudzień 2014 - 16:56

Mnie najbardziej irytuje duży przeskok, kiedy różnica w zębatkach z przodu jest duża - tak jak w korbach kompaktowych.

 

Przy korbach klasycznych 52/39 lub 53/39, jak się zrzuci z dużej na małą tarczę, to w zasadzie mamy gotowy lżejszy bieg i jedziemy z praktycznie tą samą kadencją.

 

W korbie kompaktowej 50/34, po zrzuceniu na mniejszą tarczę, aby jechać z tą samą prędkością (mniej więcej), musimy albo bardzo zwiększyć kadencję, albo jednocześnie ze zrzuceniem łańcucha z dużej tarczy zredukować o powiedzmy dwie koronki z tyłu.

 

W tabelce widać to bardzo ładnie.

Np. jadąc na 46/19 mamy przełożenie 2,47, a po zrzuceniu na małą tarczę i nie zmieniając koronki z tyłu 36/19 już 1,89.

Ja bym wolał mieć w tym momencie 38/19=2 lub 39/19=2,05 - wtedy wszystko przebiega płynniej.

 

Moim zdaniem, twoje myśli o zmianach idą w dobrym kierunku. Na danej tarczy z przodu, przerzucając tylko z tyłu różnic w przełożeniach nie odczujesz, a jeśli nawet, to szybko nogi ci się przystosują do tych zmian.


  • B25CX lubi to

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1133 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8606 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 grudzień 2014 - 17:07

LOL, przecież przeskok z 46 na 36 jest procentowo mniejszy (22%) niż z 52 na 39 (25%).

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1134 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 08 grudzień 2014 - 17:18

Ale spójrz na przełożenia - mi chodzi o moment, kiedy zrzuca się łańcuch na małą tarczę, a biegu z tyłu nie. I chodzi mi o przykład kolegi B25CX . To co pisałem o 52/39 i 50/34 należy rozpatrywać oddzielnie i też ta sytuacja występuje. 

 

W tym przypadku (z tabelki), który podałem różnica w przełożeniach wynosi: 46/19=2,47 a 36/19=1,87

W przypadku zastosowania mniejszej tarczy, np. z=39, ta różnica wyniesie: 46/19=2,47 a 39/19=2,05

 

Czyli zrzucenie z dużej tarczy na małą z przodu, w drugim przypadku odczujemy mniej więcej tak, jak wrzucenie jedną koronkę w górę z tyłu. Wg mnie tak się dużo wygodniej jeździ.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1135 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8606 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 grudzień 2014 - 17:32

Przecież próbujesz porównać 46x36, czyli typową konfigurację do CX, z hipotetyczną i nierealną kombinacją 46x39, z której nikt rozsądny nie korzysta. Ile znasz osób, które jeżdżą na 46x39?

Choć z drugiej strony faktem jest, że przeskok z 50 na 34 jest większy. Ale taki już urok kompaktów. Coś za coś - w zamian dostajemy fantastyczny rozstaw przełożeń, który na klasycznej korbie jest nie do osiągnięcia bez stosowania kaset z wielkimi przeskokami między biegami.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1136 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądWLKP

Napisano 08 grudzień 2014 - 17:54

Przecież próbujesz porównać 46x36, czyli typową konfigurację do CX, z hipotetyczną i nierealną kombinacją 46x39, z której nikt rozsądny nie korzysta. Ile znasz osób, które jeżdżą na 46x39?

Choć z drugiej strony faktem jest, że przeskok z 50 na 34 jest większy. Ale taki już urok kompaktów. Coś za coś - w zamian dostajemy fantastyczny rozstaw przełożeń, który na klasycznej korbie jest nie do osiągnięcia bez stosowania kaset z wielkimi przeskokami między biegami.

Nie znam osobiście, ale część zawodowców jeździ na jednej tarczy bądź na dwóch właśnie 46/39. Ja zastanawiam się czy nie przejść na system jednej tarczy i chcę dowiedzieć się w jakim kierunku iść 36<37-39?

40 to już raczej dla mnie za dużo, więc wybór między 38 a 39. Mam 42 w MTB a jakoś w terenie niezbyt z niego korzystałem jeździłem na środkowej tarczy (bodajże 34z.).

 

Rowery 46/39 "pierwsi - lepsi" z brzegu:

 

Klaas Vantornout:

http://www.bikeradar...-x-night-36348/

 

Kevin Pauwels:

http://www.bikeradar...-x-night-43132/

 

 



#1137 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 08 grudzień 2014 - 19:16

W przelaju 46/39 zaczyna się robić tak popularne jak jazda na jeden blat.

#1138 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 grudzień 2014 - 19:55

Przełaj, 11-32 tył, 46/30 przód. Korba taka a nie inna ze względu na lokalizację - Alpy szwajcarskie


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1139 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 08 grudzień 2014 - 20:50

Wszystko zależy od terenu, czyli potrzeb.

 

Ja się zastanawiam i liczę obecnie, czy z przodu dać 40/28, 38/26, czy 38/24 i czy z tyłu 11-28 wystarczy na moje "tereny", czy jednak 11-32.

 

Ale to już o innym rowerze. Sorry


  • Stasko lubi to

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1140 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8606 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 grudzień 2014 - 21:21

Rowery 46/39 "pierwsi - lepsi" z brzegu:
 
Klaas Vantornout
 
Kevin Pauwels


I rozumiem, że jesteś święcie przekonany, że potrzebujesz równie twardych przełożeń co światowa czołówka? :)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź