Jump to content


Photo

jakie macie przelozenia?


1782 replies to this topic

#1161 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 12 December 2014 - 16:07

No to trzeba będzie trochę poprzepychać, zresztą nikt nie ciśnie >20% na kadencji :)

Nie no jasne tylko pytanie, na czy jeździ większość ten podjazd bo może wystarczyło by 12-27? Ponoć zawodowcy zakładają kompakta na Gliczarów z kasetą 12-27, ale czy faktycznie?



#1162 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2,090 posts
  • SkądKraków

Posted 12 December 2014 - 17:15

To wybierasz przełożenie pod siebie czy pod większość?


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#1163 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 12 December 2014 - 21:54

..........

Korba jest  50-34 , kaseta 12-32  czyli według wzoru jest (50+34) - (32+12)=40   a wszystko ładnie chodzi.

..........

big75, powinno być (50+32)-(34+12)=36T , więc musi chodzić - jeśli pojemność tej przerzutki wynosi 39T, nie sprawdzałem.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1164 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,215 posts
  • SkądPoznań

Posted 13 December 2014 - 10:02

Nie no jasne tylko pytanie, na czy jeździ większość ten podjazd bo może wystarczyło by 12-27? Ponoć zawodowcy zakładają kompakta na Gliczarów z kasetą 12-27, ale czy faktycznie?

Jak zawodowcy zakładają kompakta to Tobie wypada założyć tripla, a i tak tego nie zrobisz :)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1165 kamil2526

kamil2526
  • Użytkownik
  • 13 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 January 2015 - 23:49

witam  ;-)

obecnie jeżdżę na przełożeniu korba 50/39/30 i kaseta 12-27 (10- rzędowa), na takim napędzie kupiłem rower, przerobić na 2 blaty dosyć ciężko bo musiałbym prócz korby wymienić także przerzutkę i klamkomanetkę  :cry: jeżdżę po mazowszu i wielkiego braku przełożeń póki co nie odczułem, ale w tym sezonie wybieram się do Hiszpanii i tam już będą górki, stąd moje pytanie z jakim przełożeniem kupić nową kasetę? zostać przy 12-27? dodam że grupa shimano 105 5603  ;-)



#1166 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,606 posts
  • SkądSzczecin

Posted 05 January 2015 - 00:08

Nie musisz wymieniać ani przerzutki, ani klamkomanetki.

Przerzutka będzie co prawda wyglądała niezbyt ładnie, ale działać będzie w pełni poprawnie.

Klamkomanetki wystarczy ustawić tak, aby blaty odpowiadały biegom "1" i "2" na klamkomanetce (mała i średnia tarcza) i możesz śmigać.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1167 szprot

szprot
  • Użytkownik
  • 122 posts
  • Skądkatzenfurt

Posted 05 January 2015 - 09:00

witam  ;-)

obecnie jeżdżę na przełożeniu korba 50/39/30 i kaseta 12-27 (10- rzędowa), na takim napędzie kupiłem rower, przerobić na 2 blaty dosyć ciężko bo musiałbym prócz korby wymienić także przerzutkę i klamkomanetkę  :cry: jeżdżę po mazowszu i wielkiego braku przełożeń póki co nie odczułem, ale w tym sezonie wybieram się do Hiszpanii i tam już będą górki, stąd moje pytanie z jakim przełożeniem kupić nową kasetę? zostać przy 12-27? dodam że grupa shimano 105 5603  ;-)

czesc.mialem kiedys trzy blaty z przodu a tyl 11-25 i nie bylo gorki pod ktora bym nie podjechal.a kolo mnie jest tego trche np-2,5km a przewyzszenia240m.pozdrawiam



#1168 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 posts
  • SkądKoszalin

Posted 05 January 2015 - 11:00

witam  ;-)

obecnie jeżdżę na przełożeniu korba 50/39/30 i kaseta 12-27 (10- rzędowa), na takim napędzie kupiłem rower, przerobić na 2 blaty dosyć ciężko bo musiałbym prócz korby wymienić także przerzutkę i klamkomanetkę  :cry: jeżdżę po mazowszu i wielkiego braku przełożeń póki co nie odczułem, ale w tym sezonie wybieram się do Hiszpanii i tam już będą górki, stąd moje pytanie z jakim przełożeniem kupić nową kasetę? zostać przy 12-27? dodam że grupa shimano 105 5603  ;-)

zależy jakie górki :D żartuje :D na takim zestawie jezdzilem i w zasadzie wjedziesz wszedzie :D mialem nawet najwieksza koronke 30 i potem 28 i podjazdy ze srednimi na kilometrze 10% (pisze srednie, bo na odcinku bylo oczywiscie wiecej). zaliczylem Alpy i Pireneje.

Z tego co widzialem w górach to najpopularniejszy zestaw to byl kompakt czyli 50/34 i kaseta z najwieksza kornka 28 i ludzie wjezdzali bez problemu na podjazdach w okolicach 15% chwilowego nachylenia.

ten trzeci mały blat daje duży komfort psychinczny i fizyczny :D troche sie mlynkuje ale jedziesz bez zbednej napiny :D i wiem jak boli blisko 4800m w pionie w ciagu jednego dnia :D


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#1169 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Posted 05 January 2015 - 12:27

Ja mam 53/39 i 12/26, jura, góry świętokrzyskie, beskid niski daje rade a na wyższych nie byłem 



#1170 kamil2526

kamil2526
  • Użytkownik
  • 13 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 January 2015 - 00:09

dzięki panowie za podpowiedzi  ;-)  z podjazdami na kasecie 12-27 to nie powinno byc problemu, gorzej jesli chodzi o zjazdy czy plaskie odcinki, boje sie że wtedy może brakować, skłaniam sie do kasety 11-25 lub 12-25 (chociaz w drugim przypadku szybkich przelozen nie przybedzie, ale sadze że 27 to dla mnie za duzo, przelożenie=1,11 to mlynek ktorego nie wykorzystam), jesli chodzi o wyższe przelozenia to wspolczynnik 50/12=4,16 to mało, bardziej widze 50/11=4,54  ;-)



#1171 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 06 January 2015 - 00:20

Mając trzy tarcze z przodu (zwłaszcza, że blat tylko 50 z) brałbym 11-25. W końcu z górki trzeba mieć czym dokręcić, a na podjazdy 30/25 wystarczy. 



#1172 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 06 January 2015 - 06:30

A ja bym zrobił jeszcze inaczej, na Hiszpański wyjazd kaseta 11-28 (ewentualnie 11-25 w zależności jakie % mają góry), a na treningi codzienne na Mazowszu w zupełności wystarczy 11-23. Oczywiście przy obecnej korbie 50/39/30. Nie wiem czy nawet do takiej korby na niziny nie wystarczyła by kaseta 11-21? Bez sensu jest tylko wozić tarczę 30z, od czasu do czasu warto ją wykorzystać skoro już jest, a jakie idealne stopniowanie by było na kasecie 11-21 :-)

Także, ja proponuje dwie kasety bo tak powinno prawidłowo być, na góry kaseta górska, na niziny nizinna, ciasna.



#1173 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Posted 15 January 2015 - 13:10

Pytanko, czy przerzutka z krótkim wózkiem ogarnie kasetę 8rz. 11-28 przy korbie 53-39?

Obecnie jeżdżę na 12-26 i chodzi o to że na stromszych odcinkach przydałoby się jedno zejście z tyłu. Myślałem nad przejściem na kompakt ale te dwa ząbki więcej na największej koronce kasety w zupełności by mi wystarczyły wiec nie wiem czy jest sens zakładać kompakt. W obecnej kasecie najczęściej używam koronek 13-15-17-19, na tej 11-28 miałbym 12-14-16-18 a więc stopniowanie podobne, czyli zejście co 2



#1174 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,606 posts
  • SkądSzczecin

Posted 15 January 2015 - 13:31

Nie będzie z tym problemu.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1175 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Posted 17 January 2015 - 13:29

No dobra,to jeszcze zapytam, HG51 czy pg850,która kasetka jest trwalsza? Bo jeśli 11-28 to tylko te dwie biorę pod uwagę

#1176 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 17 January 2015 - 19:56

Wydaje mi się, że SRAM jest nieco twardszy, ale i tak największe znaczenie ma łańcuch. Miałem taką kasetę, obecnie mam też HG51 w crossie. Sama zmiana biegów bardziej pasuje mi jednak w Shimano. 

Zwróć też uwagę na różnice w stopniowaniu. W Shimano jest 11-13-15-17-19-21-24-28, w Sramie 11-12-14-16-18-21-24-28. 



#1177 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Posted 17 January 2015 - 20:06

chyba zaryzykuję to shimano, stopniowanie na najczęściej używanych koronkach takie samo jak mam obecnie no i jest ok. 60 gram cięższa wiec może będzie trwalsza

#1178 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 19 January 2015 - 11:56

dalej.........

 

teraz mam w szosce nowej 50/34 i 11-26  i jest na razie super na góry typu Podhale itp, okolice Krakowa a i na płaskim mi nie brakuje , 

Zabiegu takiego dokonałem po jazdach na przełajce i wypadach w góry , na razie jestem zadowlony , choc do drugiej szosy  mam korbe Standard i moze tam juz zostawie na płaskie trasy raczej.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1179 Shmitt

Shmitt
  • Użytkownik
  • 119 posts

Posted 16 February 2015 - 23:27

może też dorzucę swoje trzy grosze do dyskusji.
chodzi mi po głowie zmiana na napęd jednotarczowy o ilości zębów 44z a kaseta z tyłu 11-26, 11-28, czy ktoś z użytkowników korzysta z takiego jednotarczowego zestawu, niekoniecznie o takim przełożeniu?.



#1180 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 posts
  • SkądWa-wa

Posted 17 February 2015 - 07:21

Dziwnie jakoś, na płaskie to 44 zęby za mało, na góry za dużo.

A jaki jest cel ćwiczenia? Juz dawno stwierdzono, że dla amatora najlepsze rozwiązanie z uniwersalnych to 50/34 i 11-28. Każde inne rozwiązanie jest mniej optymalne.


Kudos!




Reply to this topic