Właśnie, klasyczne korby są pod tym względem dużo lepsze - w drugim rowerze mam zębatki 52/39. Przy dojechaniu na początku podjazdu do pewnego obciążenia mięśni, zrzucenie z blatu na małą tarczę odczuwam mniej więcej tak, jak wrzucenie niższego biegu z tyłu. Jest to płynne, po zrzuceniu nie młynkuję, nie muszę zrzucać biegów przerzutką tylną.
jakie macie przelozenia?
#1204
Napisano 21 październik 2015 - 12:50
To te opony są aż tyle grubsze, że jest różnica jak między 50 i 46 zębów?
#1205
Napisano 21 październik 2015 - 13:03
To te opony są aż tyle grubsze, że jest różnica jak między 50 i 46 zębów?
700x35C kostka CX w porównaniu z 700x25c gładka jest duża różnica. Teraz czuję się jak na kołach prawie MTB .
Ale bardziej chodzi o charakter jazdy CX i szosa. W terenie 50T pewnie byłoby używane sporadycznie. Na 46T jest znacznie lepiej.
Chowam się do lasu, bo o tej porze na szosie nie chce mi się walczyć z wiatrem. Typowe tarcze CX to chyba jednak: 46/36, 46/34, albo 48/34.
#1206
Napisano 21 październik 2015 - 13:44
No rozumiem - czyli bardziej charakter terenu i opon. Bo ja piłem do tego, że wzrasta średnica koła
#1208
Napisano 06 listopad 2015 - 12:53
Dla 2-rzędowej zdecydowanie SS będzie lepsza.
Przy 3-rzędowej wchodzisz na nowy teren, bo dla grupy 5800 nie przewidziano korb 3-rzędowych. Oficjalnie specyfikacja tego nie obejmuje, ale całość z przerzutką GS raczej będzie chodzić - co najwyżej na niektórych biegach może zmieniać nieco mniej płynnie i mieć "zawahania".
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1210
Napisano 06 listopad 2015 - 13:00
Z punktu widzenia praktyki: 11-25T. Niczego na pewno nie zepsujesz, ale w tym przypadku ryzykujesz, że może minimalnie mniej płynnie zmieniać biegi na najlżejszych przełożeniach.
Decyzja należy do Ciebie.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1211
Napisano 07 listopad 2015 - 20:14
Możesz zwiększyć napięcie sprężyny wózka, powinno pomóc z kasetą 25T, ale wtedy będzie problem z 32...
#1212
Napisano 15 listopad 2015 - 20:31
Właśnie, klasyczne korby są pod tym względem dużo lepsze - w drugim rowerze mam zębatki 52/39. Przy dojechaniu na początku podjazdu do pewnego obciążenia mięśni, zrzucenie z blatu na małą tarczę odczuwam mniej więcej tak, jak wrzucenie niższego biegu z tyłu. Jest to płynne, po zrzuceniu nie młynkuję, nie muszę zrzucać biegów przerzutką tylną.
No nie wiem, ja też mam 53/39 i często na podjeździe po zrzuceniu na małą tarczę muszę tylną wyrównać żeby nie robić młynka. Z tyłu mam 11-28, ale przed rokiem udało mi się wjechać na Magurkę Wilkowicką z tylną kasetą 12-25. Trochę miałem wrażenie, że żylaki pękają, ale dało radę. Teraz zastanawiam się czy by nie zmienić korby na 52/36 i na góry kupić kasetę 12-30, a na płaskie 11-23. W obecnej kasecie przy jeździe na płaskim brakuje mi przełożenia pośredniego.
#1213 Gosc_grzesiek32_*
Napisano 06 luty 2016 - 22:41
Czy przerzutka z krótkim wózkiem ogarnie kasetę 11/30 przy korbie 52/39? Dotychczas myślałem że kasety 12-26,tudzież 11-28 będzie dla mnie uniwersalne ,no i były póki nie miałem okazji znaleźć się w miejscu z nachyleniem 14% na 0.5km i 23% na 100m
- Lukasoo lubi to
#1214 Gosc_marvelo_*
Napisano 06 luty 2016 - 23:31
Co Ty tam masz z tyłu? Sorę 3500, dobrze pamiętam?
Jeśli tak, to powinna spokojnie dać radę.
http://www.shimano.c...rd-3500-ss.html
(30-11)+(52-39)=19+13=32
Całkowita pojemność RD3500 SS to aż 37 zębów, a największa obsługiwana zębatka to 32, więc wszystko mieści się w jej możliwościach.
Wersja GS z pojemnością 41 zębów spokojnie może być nawet stosowana w wielu napędach mtb z trzema tarczami (np. korby 22/32/42 i kaseta 11-32).
#1216
Napisano 07 luty 2016 - 00:14
Grzesiek, a jak u Ciebie z kadencją, jesteś wyczulony? Bo obawiam się czy taka kaseta nie będzie Cię irytować dużymi przeskokami.
#1217
Napisano 07 luty 2016 - 00:21
Pytanie też czy opłaca się mieć 30 z tyłu tylko dla tych 100 metrów ściany. Chyba, że masz zamiar jeździć po niej często to tak. Choć wtedy po jakimś czasie na tyle wyrobisz nogę, że 39x28 spokojnie starczy
Po prostu tak jak Greek mówi będziesz miał spore przeskoki pomiędzy koronkami co może irytować na płaskim.
#1218
Napisano 07 luty 2016 - 11:41
^ dokładnie
#1219 Gosc_grzesiek32_*
Napisano 07 luty 2016 - 12:01
Wjechać wjechałem ale boję się że jak będzie kiedyś więcej niż 14% na 0.5 km czy 12% na 1km to spadne z roweru stąd szukam jakichś rozwiązań a kompakty nie za bardzo mnie interesują. Już lepiej wolę przeskoki i mieć komfort na podjazdach
#1220
Napisano 07 luty 2016 - 13:18
No ale przecież jeździsz głównie po płaskim więc jednak te strome podjazdy to raczej rzadkość