Dzięki i wszystko jasne.
jakie macie przelozenia?
#1242
Napisano 03 marzec 2016 - 12:19
Jeszcze dodam od siebie, że otrzymany współczynnik przemnażasz o obwód koła (dla szosy zazwyczaj koło 2,1m), razy kadencję (ale w obrotach na sekundę, a nie minutę, tj. kad. 90rpm=1,5) oraz razy 3,6 (aby przeliczyć z m/s na km/h) i otrzymasz szybkość z jaką się poruszasz.
Czyli (liczba zębów korby/liczba zębów koronki kasety) * obwód koła [m] * kad [rps] * 3,6 = szybkość [km/h]
#1243
Napisano 03 marzec 2016 - 13:40
Możesz też użyć tego typu kalkulatorów http://home.earthlin...rman/shift.html
#1244
Napisano 03 marzec 2016 - 14:00
ten kalkulator tez fajny i przejrzysty i mozna porownac dwa zestawy po wcisnieciu compare
i tu mam pytanie odnosnie twardosci na podjezdzie jak bardzo moze byc odczuwalna rożnica 0.07
bo mam aktualnie miekkie przelozenie 1.24, a moge zmienic blacik przod i zejdzie na 1,17?? niuasik czy nie??
#1246
Napisano 03 marzec 2016 - 15:11
dokladnie 2 zęby. tyłu juz nie powieksze na gory bo przerzutka mi nie obsluzy i tak mam juz 29 zebow, a przod mam 52/36 i mysle na podmianie na 34. tylko kwestia teraz czy na tego samego pajaka moge zalozyc 34 zamiast 36, czy bedzie sie to wiazalo z wymiana calej korby? i czy w miare normlanie przerzutka obsluzy 34/52??
edit przednia powinna obsluzyc 34/52 bo ma pojemnosc 16 wiec w sumie chyba zaloze sobie koronke 34 na górki i bedzie ciutke lzej niz na blacie 36 bedzie takie smieszne przelozenie na przodzie tyl tez mam wykorzystany na maksa dla krotkiej przerzutki bo maks koronka 29 teraz lancuch jakis sobie wymysle i po sprawie
#1247
Napisano 03 marzec 2016 - 22:19
danek, 36/29 to już by było mega miękko, prawie jak przy trójrzędowych korbach. Moim zdaniem bez sensu, lepiej zachować sobie ten jeden ząbek więcej na korbie. Oczywiście o ile masz sensownie zestopniowaną kasetę do 13, bo jak masz 12, czy nie daj Bóg 11 to oczywiście zejdź z korbą do 52.
#1248
Napisano 04 marzec 2016 - 00:03
Danek - Powinno dać radę wrzucić 34z. Rozstaw śrub w korbie 52/36 to 110mm i ten rozstaw obsługuje zębatki 34z. Pytanie oczywiście czy jest sens, bo to naprawdę strasznie miękkie przełożenie Oraz kwestia tego jak będzie działać przednia przerzutka. Obsłużyć, obsłuży ale tak duży przeskok może się wiązać z problemami przy zmianie i trudnością w regulacji.
#1250
Napisano 04 marzec 2016 - 19:56
Powiem tak ogolnie ta zebatka 34 bedzie na jeden wyjazd w alpy. przewyzszenia rzedu 4tys metrow na odcinku 150km wiec czasem to bardzo miekkie przelozenie bedzie potrzebne .
kaseta na gorki zestopniowana jest od 12-29
Mialem jeszcze niedawno 3 blaty przod to tam dopiero mialem miekko bo 30przod 28 tyl ale to czasem ratowalo zycie jak walilo 37stopni w cieniu a podjazdypo 16% ,a do mety z 50km a w nogach setka
wzialem na probe te 34 zobaczymy co z tego wyjdzie najwyzej odsprzedam zebatke dalej i juz i tak uzywke kupilem super recorda za sensowne pieniadze wiec nie boli jak zle sie bedzie regulowalo albo bedzie malo precyzyjnie to wroci 36 i tyle, warto czasem potestowac moze akurat bo pamietam tez ze kiedys takie miekkie przelozenie uratowalo mnie przed samym wjazdem do karpacza na orlinek, tak potezny skorcz czwórki ze nie bylo szans zejsc z roweru a nawet gdybym zszedl to bym juz nie wsiadl, wtedy rozkrecilem noge na takim 1.07 i wszystko odeszlo
#1252
Napisano 04 marzec 2016 - 21:21
Musisz poszukać prawdziwego info odnośnie pojemności przerzutki, ja jedynie znalazłem na szybko że wynosi 15 i jeśli to prawda to nie będzie się nadawać. Pojemność oznacza jaka może być maksymalna różnica w ilości zębów w tarczach korby. Jeśli pojemność przerzutki wynosi np. 16T to mała tarcza może mieć maksymalnie o 16 mniejszą liczbę zębów od dużej tarczy. To tyle teorii, w praktyce może fd 2200 dać radę bo przecież to tylko różnica jednego zęba.
#1254 Gosc_Bullet_*
Napisano 06 marzec 2016 - 21:30
Czy ktoś mógłby mi poradzić w następującej kwestii: chcę zmienić kasetę - obecnie to jest 10-tka Campy w zakresie 12 - 25. Chcę ją zmienić na 13 - 26 jako napęd w podstawowych kołach ( korba 52 - 39 ). I teraz pytanie - przy krótkim wózku jaka kaseta z max. największą zębatką będzie chodziła przy takiej tylnej przerzutce i klasycznej korbie? Chcę założyć inną kasetę na drugie koła, które w założeniu będą w góry, Nie wiem - strzelam: 13 - 27 ten krótki wózek obsłuży? Dobrze to będzie działać przy tym samym łańcuchu?
Mówiąc inaczej, chcę mieć możliwość jeżdżenia na dwóch kompletach kół przy tej samej tylnej przerzutce, przy czym na jednym zestawie bezie kaseta 13 - 26, a na drugim 13 - 27 ( może nawet 13 - 29 o ile krótki wózek to bezproblemowo by obsłużył ).
#1258
Napisano 13 marzec 2016 - 13:22
Nie obsłuży niestety.