Jump to content


Photo

jakie macie przelozenia?


1782 replies to this topic

#1181 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2,090 posts
  • SkądKraków

Posted 17 February 2015 - 08:39

@Schmitt, jak na płaskie to rozwiązanie jest bardzo dobre. Jak jesteś gdzieś z centrum Polski, powiedzmy Mazowsza, to jest to dobry pomysł. 

Z tym że główną zaletą tego rozwiązania jest mała waga - a to z kolei nie przyda się specjalnie w płaskim terenie :)

Ale oczywiście to nie jedyny plus, bo eliminuje nam to również przednią przerzutkę, więc jest mniej sprzętu do zepsucia ;) No i oczywiście odpada żonglowanie biegami - co jest nie do przecenienia. Tak że idea bardzo dobra, jeśli śmigasz w równym terenie.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#1182 Shmitt

Shmitt
  • Użytkownik
  • 119 posts

Posted 17 February 2015 - 09:45

To na pytanie na przyszłość, nieco - ponieważ pomysł posiadania szosówki dojrzewa. Moje pytanie ma takie uzasadnienie, ponieważ mieszkając w Katowiach , to w dużych gór nie mam  pod które można wjechać na asfalcie. jest pofałdowany teren, ale bez przesady..
jestem wysokoobrotowy:) i naturalnie kręcę korbami szybciej , a przełożenia jakie teraz najczęściej używam to na płaskim, 3-3,2-3,4  - co powyżej to przeznaczone jest na jazdę z górki, czasem brakuje przełozenia powyżej czterech (na tym kończy się mój zakres) , ale czego oczy nie widzą tego sercu nie żal:)
a z drugej strony na górkach zwanymi zwykłymi podjazdami lubię stanąć w pedały, przełożenie 2,0 wydaje się lużnym a co dopiero 1,65.

przy korbie 44 z przodu i zębatce 11-28 mój zakres pokrywałby się w przybliżeniu z obecnymi przełożeniami od 4,0 do 1,57 , tak na rezerwę:)



#1183 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 posts
  • SkądWa-wa

Posted 17 February 2015 - 09:48

@Schmitt, jak na płaskie to rozwiązanie jest bardzo dobre. Jak jesteś gdzieś z centrum Polski, powiedzmy Mazowsza, to jest to dobry pomysł. 

Z tym że główną zaletą tego rozwiązania jest mała waga - a to z kolei nie przyda się specjalnie w płaskim terenie :)

Ale oczywiście to nie jedyny plus, bo eliminuje nam to również przednią przerzutkę, więc jest mniej sprzętu do zepsucia ;) No i oczywiście odpada żonglowanie biegami - co jest nie do przecenienia. Tak że idea bardzo dobra, jeśli śmigasz w równym terenie.

Nie da rady bez przerzutki, bedzie łańcuch spadał. Juz to kiedys przerabiałem jak robiłem kuracje odchudzające...


Kudos!


#1184 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 posts

Posted 17 February 2015 - 09:58

Chyba że użyje się zębatki 1s.

#1185 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2,090 posts
  • SkądKraków

Posted 17 February 2015 - 10:10

Nie da rady bez przerzutki, bedzie łańcuch spadał. Juz to kiedys przerabiałem jak robiłem kuracje odchudzające...

No ale nie musi działać :D


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#1186 Shmitt

Shmitt
  • Użytkownik
  • 119 posts

Posted 17 February 2015 - 10:38

Nigdy nie używałem zębatki o różnej szerokości zębów  - szeroko-wąskiej (celowo unikam obcej nazwy) poza tym technologicznie jest to do ogarniecia jak  na przykład sram force cx1.
Po prostu chyba nikt z rowerzystów nie używa wszystkich biegów dwudziestu, dwudziestu dwóch, czy idąc dalej - dwudziestu czterech , trzydziestu i tak dalej...
Pewnie jak ja to w dziesieciu, jedenastu używanych biegach, każdy z kolarzy zmieści sie ,
Moje zagadnienie nie dotyczy ścigania się :)



#1187 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,017 posts
  • SkądBrzesko

Posted 17 February 2015 - 10:48

Ja używam wszystkich :) Niektóre rzadziej (52x11) ale mimo wszystko nie zrezygnował bym z żadnego przełożenia 39x52 - 11x28 

No ale ja mam dość sporą liczbę górek o bardzo różnym nachyleniu w okolicy, od kilku procentowych do grubo ponad 20% :D A i na płaskim dobrze jest mieć wybór żeby dobrać prędkość i kadencję.



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#1188 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 24 February 2015 - 21:32

chcę się upewnić czy dałem dupy czy nie (uważam, że dałem, ale to potwierdźcie) mam korbe 50/34, przerzutkę tył Shimano 105 RD-5701 GS i kasetę 12-30. Czy przerzutka obsłuży kasetę ?

#1189 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,606 posts
  • SkądSzczecin

Posted 24 February 2015 - 21:35

Nie spodziewam się problemów.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1190 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 24 February 2015 - 21:41

Dzięki, a jeśli mają   jakieś wystąpić to co to może być ? jakieś ocieranie łańcucha ?



#1191 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,606 posts
  • SkądSzczecin

Posted 24 February 2015 - 22:10

Próbuję rozgryźć, dlaczego w ogóle spodziewasz się problemów. Maksymalna różnica z przodu jest zachowana, maksymalna wielkość koronki jest zachowana, pojemność jest zachowana.

Strona ze specyfikacjami Shimano chwilowo nie działa, więc nie sprawdzę Ci tego na 100%, ale z tego co pamiętam, wszystko jest OK. Skąd myśl, że jest inaczej?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1192 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 24 February 2015 - 22:39

Chciałem się dopytać. Wszystko mi już elegancko wyjaśniłeś. Jeszcze raz dzięki wielkie.

#1193 kris91

kris91
  • Użytkownik
  • 1,314 posts
  • SkądKrotoszyn

Posted 24 February 2015 - 22:46

53/39 oraz 12/27 :)

 

Idealnie u mnie w płd. Wlkp starcza duża tarcza i wszystkie przełożenia z tyłu. Przerzutki przedniej w ogóle nie używam.

 

W górach za to daję radę na 27 i 39. To prawie tak jakby załozyc kompakta i 25 :) Młynka nie ma, ale też jest ok :]



#1194 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 25 February 2015 - 08:58

chcę się upewnić czy dałem dupy czy nie (uważam, że dałem, ale to potwierdźcie) mam korbe 50/34, przerzutkę tył Shimano 105 RD-5701 GS i kasetę 12-30. Czy przerzutka obsłuży kasetę ?

Mam dokładnie taką przerzutkę ,jeździłem 2 lata z kasetą 11-34 ( 9 rz) nie było kompletnie żadnych problemów  teraz mam 12-32 ( 10 rz) i jest podobnie.



#1195 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 25 February 2015 - 09:53

Czyli montować i śmigać :)

#1196 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 posts
  • SkądWa-wa

Posted 25 February 2015 - 09:56

Mam dokładnie taką przerzutkę ,jeździłem 2 lata z kasetą 11-34 ( 9 rz) nie było kompletnie żadnych problemów  teraz mam 12-32 ( 10 rz) i jest podobnie.

Gdzie to takie góry są na 32 zęby?


Kudos!


#1197 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 25 February 2015 - 10:05

Może po lasach na przełajce lata

#1198 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 25 February 2015 - 10:33

Gdzie to takie góry są na 32 zęby?

Czasem i to (dla takiego ''fizola'' jak ja ) to za mało.

 

U nas dość pagórkowaty teren i  żeby oszczędzić kolana , nie robić siłowni  kadencją 40 taka kaseta jest jak znalazł.

Jak sprawdzałem tylko Przełęcz Karkonoską jechałem w zeszłym roku kilkanaście razy .Przykładowo sama końcówka ( 4 km) to wychodziło mi średnia kadencja ca 67-70 na góralu i ca 60 na kolarce ( a to z .......z 11-34). 

( Dawno dawno temu wjechałem tam na 39 + 25 chyba na tyle ale to było kompletnie bez sensu ,jazda wężem , baranek poszedł do góry serce 180 cay czas- po co się tak katować )

 

Pozostałe ( w moim regionie)na których co najmniej 30 zębów znacznie ułatwia sprawę to min.

http://www.altimetr....-redzinska.html

http://www.altimetr....modresedlo.html

http://www.altimetr....-cernahora.html

http://www.altimetr....zd-jelenka.html

http://www.altimetr....azskabouda.html

http://www.altimetr....lesnibouda.html

http://www.altimetr....ora-ruzova.html

http://www.altimetr....-studentov.html

 

+ Dwa gdzie 11-34 może być za mało ( przynajmniej dla mnie) 

http://www.altimetr....og-izerski.html

http://www.altimetr....d-dvoracky.html

 

(wszystko asfalt)

 

To tylko Izerskie , Rudawy ,Karkonosze( i to nie wszystkie)  a jakieś Alpy najlepiej Austriackie to co mamy prowadzić pod górę?



#1199 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 15 October 2015 - 16:12

Dzisiaj odebrałem rower z warsztatu, był przeglądnięty suport (dokręcona miska - może to było przyczyną lekkich trzasków podczas pedałowania) i zmieniłem zębatkę w mechanizmie korbowym z 34z na 36z. Jakiś czas temu kupiłem zębatkę 36z Stronglight-a i nosiłem się z zamiarem wymiany, ale dopiero teraz do tego doszło przy okazji konieczności dłubania w łożyskach suportu.

 

Korba kompaktowa 50/34 fajna sprawa, ale trochę mi przeszkadzała duża zmiana/przeskok przełożeń podczas zrzucania łańcucha z dużej tarczy na małą - aby po takim zrzuceniu nie młynkować, musiałem z tyłu zrzucić 2 lub 3 zębatki niżej. Mam nadzieję, że poprawi się po tym zabiegu (wymianie tarczy) płynność jazdy - szczególnie jak rośnie nachylenie podjazdu i trzeba zrzucić na małą tarczę. Zobaczymy, czy kompakt z tarczami 50/36 okaże się dla mnie lepszy pod tym względem.

 

Kaseta została 12-25.

 

Tylko kiedy będzie można wypróbować nowe przełożenia ? - pogoda nie rozpieszcza.

 

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1200 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 posts

Posted 15 October 2015 - 19:06

Powinno być lepiej.   Mam dwa rowery i przy jednym korba kompakt 50-34 a w drugim 53-39 i komfort redukcji na mmniejszy blat o niebo lepszy.





Reply to this topic