Jump to content


Photo

jakie macie przelozenia?


1782 replies to this topic

#1581 Jaca911

Jaca911
  • Użytkownik
  • 554 posts

Posted 28 July 2017 - 09:37

Ale ja nie odkrywam Ameryki, ani nie stawiam się na znawcę i pro. 

Mając pod nosem pagórki dwukilometrowe marzę o prawdziwych górach koło domu, czyli żeby było przynajmniej te 5 może 6 kilometrów z sensownym 5%+, czym więcej tym lepiej.

 



#1582 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Posted 28 July 2017 - 10:08

Oj takie 2 km ze średnia 7% potrafi się dać we znaki. Jeśli się wjeżdża w granicach swojego rekordu życiowego to w nogach zostanie, nie mówiąc juz o kilku takich wjeżdżanych w miarę blisko siebie. Mam tutaj np. niedaleko taki ciekawy odcinek, gdzie jest kolejno: 1,2 km 6%, 600 m 8%, 600 m 5%, 1,1 km 6%, te górki występują praktycznie zaraz po sobie i idzie się tam zdrowo ujechać.



#1583 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 28 July 2017 - 20:39

I do tego zmierzałem, wcale takie krótkie podjazdy nie są w niczym łatwiejsze od jednostajnych, umiarkowanie nachylonych i długich na 5km. Wystarczy je pokonać jeden po drugim i tak nam wejdzie w d..., że każdy kilometr po nich będzie masakrą. Oczywiście wszystko zależny od tępa tego wjazdu, ale nie mówmy, że liczy się tylko to co długie.


  • Rumcajs likes this

#1584 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 15 August 2017 - 21:24

Typem górala nie jestem (80 kg i 1,70 m wzrostu).

 

Miałem w rowerze napęd 50/34 i 12-25. W tym układzie denerwowało mnie zrucanie z dużej tarczy na małą - za duża różnica w ilości zębów - musiałem zrzucać jednocześnie 3-4 biegi z tyłu, żeby nogi nadążyły z kadencją. Aby to zjawisko zminimalizować zmieniłem tarczę 34z na 36z - jest lepiej - zrzucenie z blatu na małą tarczę odczuwam już jako bardziej płynne (niedościgniona pod tym względem wg mnie jest kombinacja 52/39). Kaseta pozostała 12-25.

 

Jednocześnie zacząłem się zastanawiać, czy dam radę wciągnąć się pod niektóre górki w okolicy. Prawdę mówiąc starałem się je omijać - u mnie jest tak, że jak pojadę na zachód, północny zachód, to mam w miarę płasko. Jak się wypuszczę w przeciwną stronę, to właściwie nie da się nie zahaczyć o jakiś podjazd. W tym sezonie u mnie z kilometrami marnie - leczę kontuzję barku i właściwie nie powinienem jeszcze jeździć (Ciiiicho, nie mówcie lekarzowi), ale ze cztery treningi po przerwie już odbyłem no i dzisiaj wybrałem się na taką trasę z bardziej konkretnym podjazdem (jak dla mnie  :) ).

 

Dojazd 45 km nie po płaskim, całość pod górę jedzie się ok. 6 km, z tego na odcinku 2 km jest średnio 4%, miejscami wskazuje powyżej 6%, dochodząc do 7%.

Obserwowałem, jakie przełożenia są mi potrzebne na tym podjeździe, abym bez napinki i mając w planach następne "hopki" jakie mnie czekają na trasie, jednak podjechał.  Nie wiem czy to wypoczynek, czy b-alanina, ale wciągnąłem się używając w najtrudniejszych momentach przełożenia 36/23 i powiem, że szło to nawet płynnie. Rezerwa w nogach była (ewentualnie mógłbym szybciej) i koronka 25z w zapasie.

 

Dzisiejsze doświadczenie potwierdziło, że dobrze zrobiłem zmieniając tarczę na 36z w kompakcie - w terenie jaki tu mam sobie poradzę i jednocześnie nie będę woził zbędnych koronek. 

 

I jeszcze ważną informację zdobyłem, że jakbym drugim rowerem się wypuścił w te okolice, to z napędem 52/39 i 13-26 też mogę wjechać - nie będzie tylko koronki w zapasie.

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1585 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 16 August 2017 - 14:25

Musiał byś dać kasetę 13-27 i byłoby to samo. No ale takowej nie ma, jest 12-27, a wtedy pozbędziesz się jednej koronki w środku. Zostaw jak jest, masz ewentualnie jeszcze kasetę 11-25 jakbyś chciał siłę poćwiczyć lub uskuteczniać sprinty. Najważniejsze, by nie wozić zbędnych zębatek zarówno na korbie jak i w kasecie :)

#1586 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 16 August 2017 - 15:21

Już się nie boję, że na TEJ górce braknie mi przełożeń, więc i bez tej ratunkowej zębatki mogę jechać. 

 

Teraz została do wypróbowania jeszcze taka górka, Widoma się nazywa, z obu stron - od Oblęgorka czuję, że będzie ciężko, bo jest tam max. 12,8%/100m, ale może dam radę (dawniej wjeżdżałem tam na przełożeniu 39/23), ale od Malmurzyna chyba nie przepchnę - jest krócej, ale bardziej stromo.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1587 Szanti

Szanti
  • Użytkownik
  • 68 posts
  • SkądŁódź

Posted 29 November 2017 - 23:26

W tym roku syn wyciągnął mnie w góry, mam przełajówkę Meridy CycloCros 700 z tyłu kaseta 11-28 z przodu 46,36 korba Sram Rival. 

Powiem nie jetem góralem i trochę mi brakowało przełożeń na podjazdach. Myślałem o zmianie kasety, ale maksymalnie mogę zmienić na 11-32,  to niewiele zmieni. Czy da się do tych korb dodać trzecią tarczę np 26, nie widzę za bardzo możliwości mocowania. 

Wydaje mi się że pozostaje wymiana całych korb. Proszę o potwierdzenie, lub inne pomysły w tym temacie. 



#1588 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 posts

Posted 29 November 2017 - 23:30

Do korby dwurzedowej nie dolozysz trzeciego blatu, trzeba trypla 50/39/30 ale do tego z kolei inna klamkomanetka - nie warta świeczki. Najprościej kup mała tarczę 34 BCD 110 i ja założysz do obecnej korby. Droższa alternatywa to zakup korby "Adventure" od FSA, stopniowanie 48/32 lub 46/30.

#1589 Szanti

Szanti
  • Użytkownik
  • 68 posts
  • SkądŁódź

Posted 29 November 2017 - 23:55

Klamkę mam właśnie o dziwo 3x



#1590 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 posts
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Posted 30 November 2017 - 00:01

Myślałem o zmianie kasety, ale maksymalnie mogę zmienić na 11-32,  to niewiele zmieni. Czy da się do tych korb dodać trzecią tarczę np 26, nie widzę za bardzo możliwości mocowania. 

 

 

Mylisz się, zmiana z 11-28 na 11-32 da i to całkiem sporo, a przynajmniej więcej niż wymiana tarczy z 36 na 34. 4 zęby więcej na kasecie daje ogromny komfort na najbardziej stromych ściankach. Poza tym trypel w przełajówce wiele osób nazwie profanacją, a już na pewno nie jest to sprzęt do wspinaczki, nie idź  tą drogą  :) 


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#1591 Szanti

Szanti
  • Użytkownik
  • 68 posts
  • SkądŁódź

Posted 30 November 2017 - 00:13

Dzięki za uwagę myślałem uciec więcej z 6 zębów z przodu. 

Skłonił mnie właśnie do tego toku myślenia fakt, że klamkę mam 3 rzędową. 

Ale może masz rację, szkoda robić z roweru dziwadło.



#1592 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 30 November 2017 - 00:18

Możesz przecież zmienić kasetę na 11-32 i mała tarczę na 34z.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1593 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 30 November 2017 - 05:10

Klamkę mam właśnie o dziwo 3x

Jaki dokładnie model? Bardzo mało prawdopodobne, żebyś dostał manetkę 3x w rowerze z napędem 2x10/2x11.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1594 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 30 November 2017 - 12:07

I to na dodatek z korbą Rival?

Robo dobrze prawi - tarcza 34 będzie dość dobrze pracować z 46, może nie optymalnie, ale sam tak zrobiłem w przełajówce i nie narzekam.

6 zębów z przodu nie uciekniesz, bo najmniejsza tarcza to właśnie 34 (pomijam niszowe rozwiązania bodajże do 32 zębów produkowane przez Praxis, tu musiałbyś użyć ich korby i tarcz 48/32, szczegóły tutaj). 

A tak przeliczając na szybko:

36/28=1,286

36/32=1,125

 

Przy zmianie tarczy na 34:

34/28=1,214

34/32 = 1,063

 

to ostatnie to i tak lżej, niż dałbyś te 6 zębów mniej na korbie (pomijając, że jest to niemożliwe na standardowej korbie szosowej Rival bcd 110)

30/28=1,071

 

Stosując korbę Praxis i tarcze 48/32:

32/28=1,143

32/32=1 ;)

 

Oczywiście są jeszcze korby stosujące podwójne mocowania, czyli blat standardowy BCD 110, a mała tarcza np. 74mm. Przykład: Sugino OX601D, jednak ma to raczej mały sens (i cena $410)...

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1595 coma

coma
  • Użytkownik
  • 75 posts
  • SkądWarszawa

Posted 30 November 2017 - 13:35

Dzięki za uwagę myślałem uciec więcej z 6 zębów z przodu. 

Skłonił mnie właśnie do tego toku myślenia fakt, że klamkę mam 3 rzędową. 

Ale może masz rację, szkoda robić z roweru dziwadło.

Zaraz dziwadło... Mam korbę 52/42/30 i kasetę 13-26 i na tym mogę praktycznie wszędzie wjechać. Na płaskim chwalę sobie, że mam z tyłu co jeden ząbek w zakresie 13 do 19. Jak na góry 26 mi mało, to mam jeszcze kasetę 13-29. Dla amatora, nie ściganta, świetne rozwiązanie.



#1596 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 30 November 2017 - 14:25

Jak ktoś ma korbę 3 rzędową, której praktycznie obecnie w nowych rowerach się nie stosuje (za wyjątkiem modeli, w które pakuje się stare podzespoły będące leżakami magazynowymi...) to jeszcze jest to zrozumiałe, ale mając już w rowerze korbę 2 rzędową i zastanawiać się nad wymianą na trypla to lekka przesada...

 

A zresztą:

34/28=1,214 (czyli tylko zmiana przedniej zębatki na 34)

30/26=1,154 (niewiele mniej, właściwie to prawie odpowiednik 34/29)

a jak da się to, co obsłuży przerzutka, czyli kaseta z 32T

34/32=1,0625

30/29=1,0345 (czyli prawie to samo co 34/33=1,03)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1597 Szanti

Szanti
  • Użytkownik
  • 68 posts
  • SkądŁódź

Posted 30 November 2017 - 15:28

Jaki dokładnie model? Bardzo mało prawdopodobne, żebyś dostał manetkę 3x w rowerze z napędem 2x10/2x11.

 

Będę w domu to sprawdzę ale przerzutka jest ultegry więc klamki chyba też. 

Jednak zmianę mam na trzy razy z górnej tarczy na dolną. 



#1598 Szanti

Szanti
  • Użytkownik
  • 68 posts
  • SkądŁódź

Posted 30 November 2017 - 15:33

Jednak przyjmę chyba taką wersję jak mówi Prozor kasetę mam 11-32 w trenażerze wymienię tylko tarcze na 34 a widzę że sram do tej korby robi zestaw 50 34 ultegra chyba powinna to obsłużyć . 



#1599 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 posts
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Posted 30 November 2017 - 18:13

Zaraz dziwadło... Mam korbę 52/42/30 i kasetę 13-26 i na tym mogę praktycznie wszędzie wjechać. Na płaskim chwalę sobie, że mam z tyłu co jeden ząbek w zakresie 13 do 19. Jak na góry 26 mi mało, to mam jeszcze kasetę 13-29. Dla amatora, nie ściganta, świetne rozwiązanie.

 

Weż od uwagę że kolega ma rower przełajowy w którym normą staje się powoli 1 tarcza z przodu, w górach będzie też jeżdził raczej okazjonalnie, pakowanie więc do niego trypla to najgorsze rozwiązanie w celu zmiany doboru przełożeń. Korby 3 rzędowe odchodzą powoli do lamusa i znajdują obecnie jeszcze zastosowanie tylko w rowerach trekkngowych i crossowych.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#1600 coma

coma
  • Użytkownik
  • 75 posts
  • SkądWarszawa

Posted 30 November 2017 - 18:36

Korby 3 rzędowe odchodzą powoli do lamusa i znajdują obecnie jeszcze zastosowanie tylko w rowerach trekkngowych i crossowych.

 Prawda, szkoda że producenci od tego odeszli. Lepiej byłoby mieć możliwość wyboru.





Reply to this topic