Canyon Ultimate SLX
#41
Posted 16 November 2011 - 22:01
Napisz koniecznie co zrobiłeś z mostkiem, że jest jaki jest. Wyczyściłeś kwasem napisy? Jak uzyskałeś taki mat? Śruby też przemalowane?
Czy sztyca jest seryjna?
Zamierzasz jechać jeszcze w dół z wagą? Jak tak to mostek możesz odchudzić o 40g i sztycę o 30g. :-D Kółka ładne ale jak ktoś nie ma co z kasą robić to przy takim samym stożku da się spokojnie dostać o 150g. lżejsze.
A gdzie się podział topcap? Rozumiem że wsadzasz ekspander z topcapem tylko do zebrania sterów a potem wykręcasz.
#42
Posted 16 November 2011 - 23:52
Znam ludzi ktorzy robia calkiem niezle przebiegi na alu kasetach. Poza tym takie kasety to nie nowosc w np. TdF.
Nie spodziewam sie cudow, tak po prostu ciekawosc i nie ma co ukrywac niska waga
Mostek jest banalnie prosty do zrobienia na czarno.
Cale szczescie, ze Rysiek jest malowany a nie traktowany laserem.
Zastosowalem NitroMors, usuwacz farb. Malowanie samo zlazi.
Plakietka mostka - musialem kupic nowy mostek Pro 44 matrix. Tym samym sposobem usunalem farbe pod ktora ukazala sie ladna matowa anoda.
Sruby sa wymienione na Ti malowane cos ala proszkiem.
Niestety mostka juz, wg mojej wiedzy, nie da sie na ta chwile odchudzic. Z prostej przyczyny, jest on w systemie 1 1/4". Moze za jakis czas, producenci mostkow chyba sie szykuja do zaatakowania tego rozmiaru, zobaczymy.
Sztyca, to Ritchey WCS/VCLS, z usunietym napisem Ritchey, ta sama metoda co mostek.
Owszem, mozna lzej i to wiecej niz 30g ale koszty takiej sztycy sa spore. Mam lzejszego Tokena ale jest w 3k i zupelnie nie pasuje do calosci.
Poza tym jestem z niej zadowolony. Moze cos w przyszlosci.
Kola - masz racje, i tu mozna sporo lzej ale jak wyzej i sam zauwazyles, cena...
Nie majac ograniczen finansowych: obrecze Ax lightness, piasty Tune mig45 mag150 i jakies szprychy i robi sie zestaw ok 950g.
Top capa wogole ni uzywam, to jest zaleta sterow syncrosa, ktore to w swojej budowie umozliwiaja regulowanie sily z jaka sa dociskane lozyska.
#43
Posted 17 November 2011 - 00:26
Najbardziej w tym rowerku podoba mi się waga ;-)
#44
Posted 17 November 2011 - 09:25
#45 Gosc_łukasz_*
Posted 17 November 2011 - 09:50
#47
Posted 12 December 2011 - 14:15
#48
Posted 12 December 2011 - 15:55
Sram red 11-25 162g. Kaseta z powyzszego zdjecia to Recon alu 11-23 86g, kupiona na ebayu w uk:
http://cgi.ebay.co.u...E:X:RTQ:GB:1123
#49
Posted 12 December 2011 - 18:08
#50
Posted 12 December 2011 - 18:20
#51 Gosc_mackie_*
Posted 12 December 2011 - 18:42
p.s możesz zdradzić ile ważysz? ;-)
#52
Posted 12 December 2011 - 18:57
Miguel jak dla mnie sa swietne, nie mam z nimi zadnych problemow, a i wyjmowanie bidonu nie rozni sie wiele od standardowych koszykow. No i 11g dwa koszyki
Juz pare lat temu mialem podobny koszyk tune i takie rozwiazanie przypadlo mi do gustu.
mackie nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi z ta utrata wygody i trwalosci...?
Gdzie tu mialbym tracic na wygodzie? A jesli odnosisz sie do alu kasety, to po prostu chcialem sam sprawdzic jak sie takowe sprawuja.
Jezeli w TdF moga takich uzywac, to czemu nie ja :-)
Moja waga 90+
#53
Posted 12 December 2011 - 21:22
#54 Gosc_mackie_*
Posted 12 December 2011 - 22:24
Bez urazy ale na tym siodle nie da się jeździć, ono tylko "wygląda":D I nie wmówisz mi że jest inaczej xDmackie nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi z ta utrata wygody i trwalosci...?
To całkiem inna bajka, z takim budżetem to ja bym każdy etap na innym rowerze śmigał. ;-)Jezeli w TdF moga takich uzywac, to czemu nie ja
Generalnie moje odczucie jest takie, że odchudzasz go dla idei ;-)
Tak czy siak rower bardzo ładny zwłaszcza złoty łańcuch na tle czarnego- Mega
#55
Posted 13 December 2011 - 08:48
Uzywam speedneedle od 3 lat w mtb. Siodlo Smuda jest zrobione na jego wzror.
I jak dla mnie sa one wygodne.
Oczywiscie, ze dla idei, kazdy robi cos dla jakiejs tam idei, nieprawdaz?
#56 Gosc_oscar_*
Posted 14 December 2011 - 12:29
i nieustająco dziwię się prowokacyjnym zaczepkom... strach się chwalić, bo jak sie nie wybronisz...
#57
Posted 25 December 2011 - 22:38
Pierwsze wrazenia z alu kasety. Jestem pozytywnie zaskoczony. Jej zakup byl podyktowany waga i ciekawoscia jak ten material spisuje sie w tym zastosowaniu, szczegolnie po lekturze przeciwstawnych opinii.
Kaseta zmienia biegi precyzyjnie, nie ma zadnych z tym problemow. Jest wyczuwalne bardzo male opoznienie w stosunku do np. srama red, o ktorym po kilkudziesieciu kilometrach zapomina sie.
Jest bez porownania cichsza od reda ale tu chyba kazda kaseta bedzie cichsza
Zobaczymy jak to bedzie wygladalo po dluzszym przebiegu.
Nie uzywalem, oprocz korkowych (kcnc i te ktore wysylane sa z obreczami z Chin), innych klockow do ram karbonowych ale zolte swissstopy maja duuuuuuzo wiecej mocy.
#58
Posted 20 January 2012 - 22:02
#59
Posted 21 January 2012 - 09:07
Jak dla mnie sila hamowania jest zupelnie wystarczajaca, a modulacja na calkiem dobrym poziomie. Hamulce zachowuja sie zupelnie inaczej po zmianie klockow. Szczegolnie odczuwalne jest to na obreczach karbonowych, na fabrycznych czasami jest smiesznie....
Klocki do obreczy alu daja rade aczkolwiek szalu nie ma. Warto je rowniez wymienic, co wlasnie zamierzam uczynic.
Wspominalem w innym temacie, ze mialem ostatnio okazje pojezdzic z nimi w terenie gorzystym (fuerteventura) jak ktos zna np. trase pajara-betancuria-antigua to wie ze jest tam troche zjazdow.
Nawet na oryginalnych klockach (do alu) nie mialem powodow do narzekania, aczkolwiek czasami sila hamowania moglaby byc wieksza. Dlatego jak wspomnialem bede je zmienial.
Zdaje sobie sprawe ze sa mocniejsze hample na rynku ale cb1 sa najlzejszymi nie-karbonowymi dostepnymi na rynku 164g, ktore to spelniaja swoja role.
Ja akurat nie potrzebuje hampli ktore potrafilyby wystrzelic mnie w kosmos. Ale rozumiem, ze sa tacy jezdzcy ktorym taka sila jest potrzebna.
Madcow z fairwheels napisal bardzo dobry artykul porownujacy rozne modele lekkich hamulcow:
http://fairwheelbike...hp?f=104&t=7582
I jeszcze jedno, wbrew konstrukcji i opinii uzywam ich z linkami power cordz
#60
Posted 22 January 2012 - 21:32