Ten obrazek to chyba jest z 98 roku. Szczególnie te ciśnienia są z dupy wzięte. Obecnie przyjmuje się, że mniej więcej 19mm wewnętrznie to optimum dla opon 25mm, 21mm - opona 28mm. Niektórzy jak Enve idą po bandzie - ich koła zoptymalizowane pod oponę 28mm mają 25mm szerokości wewnętrznej, 31 zewnętrznej.
Koła gotowe firmowe
#982
Napisano 17 maj 2018 - 21:30
ja osobiście używam 19mm wewnętrznej i opon 24mm. jest idealos!
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#984
Napisano 18 maj 2018 - 06:08
Po co obrazki, szerokie jest nowym wąskim . Poza zwiększającą się wagą obręczy, nie ma żadnych mi znanych minusów zastosowania szerszej obręczy (oczywiście bez przesady).
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#985
Napisano 18 maj 2018 - 22:19
Obecnie przyjmuje się, że mniej więcej 19mm wewnętrznie to optimum dla opon 25mm
Na 19mm spokojnie można jeszcze 23mm oponkę założyć. Te 19c jest taką granicą przejściową pomiędzy oponą 23 a 25. A gdzie takie aspekty jak kształt obręczy, aerodynamika, faktycznie uzyskany rozmiar? Temat rzeka i już omawiany kilkukrotnie wraz z linkami do testów i publikacji.
Kolega właśnie założył i jeździ na Velo 25 (realnie 23) i obręczy 20c. Uzyskał balon 25mm (szerszy niż obręcz o 1mm). Sam zakładałem i jeździłem na obręczy 25c opony 28mm, tak samo - idealnie (balon bodaj 33mm miał).
#986
Napisano 19 maj 2018 - 06:11
Niezłe jaja. Kiedy jeszcze ok. 2011-2012 założyłem dla testu oponę 23-622 (przy czym był to Michelin, więc liczmy ją jako 25-622) na obręcz 19C i zakochałem się w tej konfiguracji, koledzy z ówczesnej pracy patrzyli na mnie jak na świra.
Dziś okazuje się, że byłem pionierem!
- cauchy lubi to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#987
Napisano 05 lipiec 2018 - 21:04
Panowie, są jakieś gotowe koła na sztywnych osiach, 21mm wewn., nie muszą być turboświetlne stożki, do 30mm max, ale z cichą tylną piastą? najlepiej jakby jej nie było słychać w ogóle? XTR teraz wypuścił swój skylence, ale chyba jeszcze nie ma gotowych kół na tym. Nie wiem czy DT swiss ma coś takiego. Interesuje mnie taki efekt jak tu, 3:20:
#990
Napisano 05 lipiec 2018 - 22:03
Tanio raczej nie znajdziesz nic bezgłośnego. Tu jeszcze patent innej firmy https://onyxrp.com/tech/
Piasty Shimano z którymi miałem do czynienia były dość ciche, w porównaniu do np. DT czy Kozaków.
#991
Napisano 06 lipiec 2018 - 07:31
Nawet z karbonami jest ciężko z tą szerokością - sam szukam i mam potężny problem.
Nie wiem czy będzie w ogóle możliwe znależć aluminiowe w tej szerokości. Nawet 19 mm nie ma za wiele.
Wyjątek -20 mm- to DT:, ale wyższ kwota od założonej:
https://www.dtswiss....1400-spline-21/- ale to pewnie znasz
Z 19 mm te mieszczą się w budżecie:
http://www.wiggle.co...-speed-shimano/
Dopiero teraz doczytałem, że kolejne wymaganie -obok budżetu i szerokości- to cicha piasta...
#992
Napisano 06 lipiec 2018 - 07:47
Moze za duzo wymyslam, bo zwykle tanie piasty w crossach za 2k już są dla mnie ok, od biedy kupie komplet PR-2 Gianta.
#993
Napisano 06 lipiec 2018 - 11:36
Nie wiem, z którego roku są te koła:
https://allegro.pl/k...7015319690.html
ale aktualny model ma 20 mm w środku:
https://www.speciali...eelset/p/132466
#995 Gosc_tobo_*
Napisano 07 lipiec 2018 - 08:11
Ok, nie musi byc zupelnie cicha, tylko zeby to cykanie bylo na niskim poziomie. Koła do gravela/crossa, na oponke 40mm, nie wiem czy 19mm styknie? Te DT swissy R24 co kupilem do crossa fajne są, ale są niemilosiernie glosne. Jak wyjeżdżam nim z mieszkania to mam wrażenie że budzę wszystkich na klatce. Jak jadę z grupką ciesząc się naturą i podziwiając przyrodę czy nawet probuja rozmawiać, one skutecznie w tym przeszkadzają. Zamierzam sprzedac caly rower i zbudowac duzo lzejszy na ramie Diverge z future shockiem.
Moze za duzo wymyslam, bo zwykle tanie piasty w crossach za 2k już są dla mnie ok, od biedy kupie komplet PR-2 Gianta.
Doraźnie możesz spróbować dobrać bardziej miękką sprężynę napinającą zapadki lub na zupełnie budżetówo dać na mechanizm trochę smaru. Jeśli cykanie jest głośne to z reguły sprężyna jest mocna więc poza ultra lepkimi smarami użycie czegoś powinno pomóc.
#996
Napisano 19 lipiec 2018 - 08:13
Wymieniłem ostatnio stare koła na nowe Mavic Aksium 2018. Podczas jazdy na dziurach/słabej jakości asfalcie słychać w tylnym kole odgłosy jakby uderzanych plasikowych części o siebie. Czy jest to normalne w tych kołach, czy też jest to oznaka usterki? Szprychy sprawdziłem palcem, są napięte.