Koła składane
#685
Posted 20 September 2014 - 23:03
#686
Posted 21 September 2014 - 09:52
Pewno, na moje 80-100kg 20+24 tez dzialaja latami (43000km) bez uwag...
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#687
Posted 24 September 2014 - 20:53
AREK74
Pierwsze składane prze zemnie koła ..., możecie ocenić czy prawidłowo to zaplotłem? Miało być na dwa krzyże od napędu i słoneczko po przeciwnej ale coś mi się te szprychy nie układają.
Tak sie nie zaplata tych piast, tak nie będzie dobrze, koło będzie sie rozcentrowywać .
Na dodatek zastosowaleś grube szerokie szrychy , które wymagają spro większego naciagu niż wytrzyma obręcz aby usyskać odp sztywność koła .
Tutaj masz przykład jak prawidłowo zrobić zaplot takiej piasty
https://picasaweb.go...nWheelPrzerobka
na początku pokazałem jak był zrobiony oryginał, a potem przeróbka.
W tym drugim przypadku zastosowałem cieńsze szprychy, a koło wcale nie straciło , wręcz zyskało na sztywności bocznej i stabilności i tak ma być .
Mobilo
Panowie idzie złożyć coś w przedziale 350-450 zł tylne koło - waga 80 - kompatybilność z shimano 105 5700 - 10 rz. najlepiej już z kasetą . Użytkowanie bardziej amatorskie niż wyczynowe - tak aby nie pokrzywiło się przy pierwszej lepszej dziurze ??
Jeżeli to możliwe to proszę o jakiś konkretny namiar.
takie w miare sensowne to np . http://www.velotech....-10s-black.html
albo podobne http://www.velotech....ora-czarne.html
takie do codziennego tyrania
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#690
Posted 20 October 2014 - 13:46
Tak. nawet lżejsze-zależy ile ważysz/jak jeździsz
Nie chce robić reklamy sklepów. Poszukaj np: obręcz Kinlin XR-300, piasta bitex lub novatec, 24 szprychy Sapim Race- taki zestaw przekroczy tylko trochę twój budżet-chyba że uda ci się coś taniej trafić.
- kapu925 likes this
#691
Posted 27 October 2014 - 14:13
http://www.velotech....mano-8-10s.html
lub tymi kołami
http://www.velotech....c-8-10s-15.html
Średnio się znam więc jaka jest różnica pomiędzy bębenkiem alu, a stalowym? 2 inne różnice w tych kołach to obręcze oraz grubość(?) szprych (1.7 i 1.8). Czy ktoś może rozjaśnić różnice? Wagowo prawie identycznie wychodzą...
Nie wiem też jak jest z kasetą i piastą. Przesiadam się z kół 3,9kg w wolnobiegiem ;P Czytałem coś o różnych pająkach w kasetach, i że nie zawsze kaseta spasuje do piasty?
Będę wdzięczny za rozjaśnienie tych kwestii
#692
Posted 27 October 2014 - 16:06
Weź bębenek stalowy, bo masz kasetę pewnie bez pająka (znitowaną tylko) w aluminiowym zębatki ponacinają bębenek.
Oba te zestawy są bardzo podobne, takiej małej różnicy w cieniowaniu szprych nie odczujesz.
BTW. Widzę że Spike zrobił sobie z szosa.org prywatną platformę sprzedaży swoich szpejów rowerowych. Opłaca serwer czy jak?
#695
Posted 12 November 2014 - 16:52
Stoję przed złożeniem kółek do przełaju. Mam kilka kwestii zanim to zrobię :-P
75kg ważę i plecak często wożę :-D co do kółek to jak każdy by było lekko, wytrzymale na lata. Jak się mawia raz a pożądnie wole teraz dołożyć niż potem kombinować i coś zmieniać.
Myślałem nad takim zestawem - waga nie wyjdzie powalająca ale i też nie zastraszająca, kosztem szerszych obręczy i mosiężnych nypli:
archetype w zestawieniu 24/28
piasty - na tył mam dt 240s 28h
- na przód stoje przed wyborem, nie koniecznie dt 240 tu jestem otwarty na sugestie piast do cx
szprychy - tu się bije z myślami co by włożyć? czy np. jakieś parówy 2.0/1.8/2.0 czy może odżałować i włożyć cx-ray? w jakie zaploty pójść by spokojnie dawały radę w terenie
jakie sugestie i wasze odczucia?
#696
Posted 12 November 2014 - 17:52
Stoję przed złożeniem kółek do przełaju. Mam kilka kwestii zanim to zrobię :-P
75kg ważę i plecak często wożę :-D co do kółek to jak każdy by było lekko, wytrzymale na lata. Jak się mawia raz a pożądnie wole teraz dołożyć niż potem kombinować i coś zmieniać.
Myślałem nad takim zestawem - waga nie wyjdzie powalająca ale i też nie zastraszająca, kosztem szerszych obręczy i mosiężnych nypli:
archetype w zestawieniu 24/28
piasty - na tył mam dt 240s 28h
- na przód stoje przed wyborem, nie koniecznie dt 240 tu jestem otwarty na sugestie piast do cx
szprychy - tu się bije z myślami co by włożyć? czy np. jakieś parówy 2.0/1.8/2.0 czy może odżałować i włożyć cx-ray? w jakie zaploty pójść by spokojnie dawały radę w terenie
jakie sugestie i wasze odczucia?
Archetype to eleganckie wyglansowane obręcze - po co takie coś do terenu?
24/28 to nie jest pancerne koło do katownia. Jeśli już takie koniecznie musi być to bym dał szprychy alpine3 albo proste 2.0.
#697
Posted 12 November 2014 - 18:20
chcę szerokie wytrzymałe obręcze które sprawdzą się w terenie a archetypy zbierają dość pochlebne opinie. Ogólnie to z szerokich za dużego wybóru NIE ma. rozważałem także HED C2 ale droższe i ciężej dostać. Dlaczego uważasz że 24/28 za mało? z tego co widzę to dużo osób tak jeździ i chyba nie narzeka.
#698
Posted 14 November 2014 - 09:56
Brać szosowa rozwiejcie trochę wątpliwości, pomóżcie :-D też chciałbym pojeździć :-P a jeszcze zejdzie mi z zakupem części i ze składaniem :-( a jeszcze nie dokonałem wyboru hehe
Koła do cyclocross
mam na tył tą dt 240s 28h (chciałbym wykorzystać) czy pchać się w to czy standardowo i pójść w 32h. czy te 28/28 w zupełności dla mnie by wystarczyły (75kg+). jeśli 28h wystarczająco to jakie szprychy czy jak napisał smartboy iść w takie parówy czy można przemyśleć coś innego?
Jak WY byście widzieli kółka dla takiego typa jak Ja :-o wasze przemyślenia
archetypy 28 czy 32
piasty ?
szprychy ?
Dzięki
#699
Posted 14 November 2014 - 10:43
Brać szosowa rozwiejcie trochę wątpliwości, pomóżcie :-D też chciałbym pojeździć :-P a jeszcze zejdzie mi z zakupem części i ze składaniem :-( a jeszcze nie dokonałem wyboru hehe
Koła do cyclocross
mam na tył tą dt 240s 28h (chciałbym wykorzystać) czy pchać się w to czy standardowo i pójść w 32h. czy te 28/28 w zupełności dla mnie by wystarczyły (75kg+). jeśli 28h wystarczająco to jakie szprychy czy jak napisał smartboy iść w takie parówy czy można przemyśleć coś innego?
Jak WY byście widzieli kółka dla takiego typa jak Ja :-o wasze przemyślenia
archetypy 28 czy 32
piasty ?
szprychy ?
Dzięki
Piastę dt 240 bym wykorzystał. Pisałeś o plecaku, terenie i "na lata".. b.mocna jest obręcz xc279.
Zapleć ją 28/28 przód szprychy cieniowane 2.0/1.8, tył proste 2.0 będzie zestaw jak złoto. Piastę na przód dać możesz dt350 - mam taką w jednym zestawie i jest b.dobra. W lżejsze się nie baw bo po co zmieniać co chwilę łożyska wielkości paznokcia.
Ja podchodzę konserwatywnie. Jakbyś wszedł na forum weightweenies, to tam przeczytasz że koła na 16 laserach dla 300-funtowego gościa są "bombproof":-)
#700
Posted 14 November 2014 - 13:17
Niestety, panuje trend na super ekstra lekkie koła na jak najmniejszej ilości szprych. Wszyscy, niezależnie od wagi chcą koła 20/24 najlepiej na laserach albo CX-Rayach. Według mnie lepiej mieć o 4 lub 8 szprych więcej - większa sztywność, mniejsza podatność na rozcentrowanie i większa wytrzymałość to sprawy dużo łatwiejsze do zauważenia i docenienia niż 20 lub 40 gramów lżejsze koła. Medal dla tego, kto tę różnicę w wadze wyczuje w czasie jazdy.
roni303 - ja polecam 28/28 i szprychy Sapim D-light, albo D-light w przednim i Race w tylnym kole.