Jump to content


Photo

Koła składane


1589 replies to this topic

#781 macomac

macomac
  • Użytkownik
  • 63 posts
  • SkądRuda Śląska

Posted 10 April 2015 - 19:59

Siema
Jakie szprychy zalecalibyście do koła tylnego pod 24 szprychy

Piasta DT swiss 350
Obrecz R440 (zwykła czy asymetric?)
Pozdrawiam



#782 lukadabr

lukadabr
  • Użytkownik
  • 122 posts
  • SkądKielcza woj. opolskie

Posted 10 April 2015 - 20:09

Do koła tylnego oczywiście obręcz asymetryczna. Co do szprych to zależy ile ważysz.

Generalnie mogły by być cieniowane 2.0-1,5 i po stronie kasety grubsze 2.0-1,8.


  • Kol1313 likes this

#783 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 posts

Posted 11 April 2015 - 08:04

24 szprychy w tylnym kole składanym to b.mało. RR440 to obręcz mimo wszystko cienkościenna (zobacz przekroje w necie). Jakie szprychy nie wstawisz, to zestaw dla ewidentnie lekkiego zawodnika. Ja bym dał markowe 2.0.

 

Jest teraz tendencja do upodabniania kół składanych do systemowych, ale tam często jest wzmocniona obręcz plus szprychy ciągnięte prawie 200kgf więc w nich bym nie szukał inspiracji i składał bardziej klasyczne koła.



#784 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 posts
  • SkądBergen

Posted 11 April 2015 - 16:40

Szprychy cieniowane 2.0 - 1.8, ewentualnie aero. Do dobrych kół nie daje się zwykłych (nie cieniowanych) szprych.

#785 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1,727 posts
  • SkądDolnośląskie

Posted 11 April 2015 - 16:49

dlaczego nie? 40g wiecej to pikus a bardzo poprawia sztywnosc i wytrzymalosc tylnego kola

Boonen mial Zippy na szprychach 2.0 bo aero i cieniowane byly za miekkie



#786 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 posts
  • SkądBergen

Posted 11 April 2015 - 19:00

Cieniowanie pracują przez co odciążają główkę, gwint i nyple. Na dłuższą metę są więc bardziej wytrzymałe niż nie cieniowane. Oczywiście nie mówimy tutaj o super wylajtowanych szprychach typu revolution czy superspoke.

Jak jesteś Boonen-em to masz nowe koła co wyścig także takie argumenty mają się nijak w stosunku do nas "szaraczków"

PS. Zipp-y akurat sztywne, szczególnie bocznie nigdy nie były wiec nie ma co się dziwić że mu na 2 zapletli.

#787 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 posts
  • SkądBergen

Posted 11 April 2015 - 19:00

Cieniowanie pracują przez co odciążają główkę, gwint i nyple. Na dłuższą metę są więc bardziej wytrzymałe niż nie cieniowane. Oczywiście nie mówimy tutaj o super wylajtowanych szprychach typu revolution czy superspoke.

#788 jeson

jeson
  • Użytkownik
  • 18 posts

Posted 28 April 2015 - 15:49

Ponawiam. Czy ktoś z Was miał do czynienia z kołami składanymi przez tą firmę? http://allegro.pl/ko...5302316981.html



#789 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 28 April 2015 - 20:05

Jeśli zaplatają tak jak na zdjęciu na aukcji, to bym takie koła zareklamował - odesłał i kazał zapleść zgodnie z dobrą praktyką, z nowymi szprychami. Przecież robocizna ta sama, a wszystko sprowadza się do tego, że wystarczy pomyśleć zanim coś się zrobi.

 

Czy wiesz o czym mówię ? Ciekawe czy ktoś się kapnie. 

 

Może nie wszyscy zwracają uwagę na pewne szczegóły w budowie koła rowerowego, ba niektórzy zaplatacze będą dowodzić, że ten szczegół nie ma znaczenia dla wytrzymałości koła. Ale ja bym zareklamował taką robotę.

 

A może zdjęcie to przypadek, może nawet nie ich robota (np zdjęcie z netu), a firma dobra, nie wiem - taką uwagę rzuciłem bo jestem wyczulony na pewne szczegóły.

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#790 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 posts

Posted 28 April 2015 - 20:10

Czy to tylko złudzenie optyczne, czy szprychy niektóre wygladaja na rudawe?

#791 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 28 April 2015 - 20:29

Chodzi o układ szprych atakujących i ciągnących - powinien być symetryczny.

 

Na zdjęciach widać, że np. szprychy atakujące (skierowane zgodnie z kierunkiem obrotu koła) z jednego kołnierza piasty wychodzą od wewnętrznej strony, a z drugiego kołnierza piasty od zewnętrznej. Koło jest niesymetryczne.

 

Szprychy "atakujące" powinny zawsze wychodzić od wewnętrznej str. kołnierzy piasty. Oczywiście "ciągnące" zawsze od zewnętrznej.  

 

Ale jak pisałem - firmy nie znam, a przy zamówieniu można im zwrócić uwagę na ten szczegół, z zaznaczeniem, że jak nie zastosują się do uwag, to koła zostaną odesłane.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#792 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,635 posts
  • SkądSzczecin

Posted 28 April 2015 - 21:19

Moim zdaniem należałoby najpierw zastanowić się, czy serwisant, który popełnia tak podstawowe błędy, jest w stanie zapleść porządnie koło nawet przy poprawnym ułożeniu szprych. 


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#793 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 28 April 2015 - 21:38

A no właśnie. Jak robią koła z "zapasem mocy", do wagi użytkownika i zastosowania, to te koła będą jeździły, nic się nie będzie działo i jest znikome prawdopodobieństwo, że np szprycha pęknie. Będą mieli 0 (zero) reklamacji. Ale jak buduje się koła "na granicy" wytrzymałości, lekkie lub np. do skakania - np. do dirtu, to takie szczegóły "wychodzą" podczas użytkowania.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#794 jeson

jeson
  • Użytkownik
  • 18 posts

Posted 29 April 2015 - 17:05

Dzięki Panowie za uwagi. Na zaplataniu kół nie znam się kompletnie więc zdaję się na opinie bardziej doświadczonych ode mnie osób. Z oferty o którą pytałem rezygnuję. Dzięki.



#795 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 posts

Posted 29 April 2015 - 17:16

myślę że symetryczność szprych atakujących ma znaczenie przy kołach pod tarczówki (znaczne siły hamowania przechodzą przez zaplot), dla pozostałych to takie dzielenie włosa na czworo



#796 JxxK

JxxK
  • Użytkownik
  • 49 posts
  • SkądKatowice

Posted 30 April 2015 - 11:38

Panowie, mam dylemat i to poważny ;)

 

Obecnie mam koła złożone na obręczach Dt Swiss r450 na 24 szprychy przód, tył i przy mojej masie 75 kg odczuwam, że są za mało sztywne. W zeszłym sezonie poszły mi dwie szprychy w tylnym kole. Wymyśliłem sobie, że na ten sezon zmienię obręcze na szersze i sztywniejsze. Zastanawiam się nad dwoma opcjami - Kinlin CX-279 albo H+Son Archetype. Byłem zdecydowany na Archetypy zanim wpadłem na Kinlin`y. Zabiły mi ćwieka. Nie chcę żeby koła ważyły zdecydowanie więcej niż ważą na Dt 450. Za Archetypami przemawia wygląd i waga ale niepokoi mnie anodowany rant i to jak będzie wyglądał zanim wytrze się do gołego alu. Może macie jakieś zdjęcia, doświadczenie w tym zakresie. Kinliny dużo tańsze to plus ale wygląd już nie tak bezbłędny jak Archetypy. 

Dodam, że nie chcę zmieniać piast dlatego zaplot będzie na 24h. 

Wszelkie komentarze i sugestie mile widziane :) 

 

Pozdrawiam.



#797 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 30 April 2015 - 12:28

Ta sama ilość na przodzie i tyle to niepotrzebna nadwyżka wagi, chybaże budujesz turystyka z sakwami na przodzie. Zbuduj tył na tylu, ile potrzebujesz do wygodnej i bezpiecznej jazdy a przód o jeden "rozmiar" mniejszy.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#798 JxxK

JxxK
  • Użytkownik
  • 49 posts
  • SkądKatowice

Posted 30 April 2015 - 13:41

Siara dzięki za odpowiedź ale nie zamierzam póki co zmieniać piast więc zostaję przy opcji 24 24. Problem mam nie w wyborze ilości szprych ale w wyborze samych obręczy. 



#799 JxxK

JxxK
  • Użytkownik
  • 49 posts
  • SkądKatowice

Posted 30 April 2015 - 13:41

Siara dzięki za odpowiedź ale nie zamierzam póki co zmieniać piast więc zostaję przy opcji 24 24. Problem mam nie w wyborze ilości szprych ale w wyborze samych obręczy. 



#800 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 posts

Posted 01 May 2015 - 15:31

dt rr585 na tył nie powinno być problemu





Reply to this topic