Nie ma problemu, może być drożej. Oczywiście w granicach rozsądku, żeby nie zbliżyć się do dobrych kół systemowych.
Więc jakie powinny być szprychy i piasty?
Posted 24 March 2016 - 22:50
http://e-bmx.pl/opis...racing-20h.html
a o tym kółku co sądzicie? szukam na przód czegoś budżetowego o stożku najlepiej 24mm
Koło jest efektowne w wygładzie i wcale nie takie tandetne. Pamiętam że nie były zbyt lekkie, ale z wytrzymałością nie było problemów.
Posted 24 March 2016 - 23:07
Mach 1 Pulse Disc
wie ktoś co to mogą być za piasty i szprychy ? bo nic nie pisze...
http://www.planetx.c...-hole-disc-hubs
Nie wiem, ale ta stalowa blaszka w bębenku się nie sprawdzi. Muszą być przynajmniej ze 3szt. po obwodzie, by zabieg miał sens, a tu widać tylko jedną. Alu i tak się natnie od koronek.
Posted 02 April 2016 - 10:55
Posted 03 April 2016 - 19:00
Zacząłem rozglądać się za nowymi kołami. Zacząłem trzeci sezon na seryjnych z gianta pr-2 /waga ok. 1900g/ i pomyślałem o czymś znacznie lżejszym.
Ważę ok. 80 kg +/-3kg /przy 192cm wzrostu ze swojej wagi już nie mam jak zejść
Teren górzysty, Jelenia Góra, Karpacz i okolice.
Opony 25mm
W sezonie jeżdżę ok. 8000 tys., w tym na szosie ok . 5000
Jakie jest rozsądne minimum wagowe dla kół przy mojej wadze? Mogę na nie przeznaczyć 1000-1500 zł. W tej cenie to chyba raczej tylko składane?
Seryjne koła centrowałem raz przez dwa lata i to zaraz po zakupie. W lżejszych na to nie liczę, ale nie chciałbym ich co miesiąc oddawać do serwisu:)
Posted 04 April 2016 - 15:03
Cześć,
Przybieram się do złożenia nowych kół.
Komponenty:
Obręcz karbon 50-55 mm
Piasty DT swiss 240
Szprychy CX ray
Mam kilka pytań.
Jest kilka szerokości obręczy do wyboru: 21-23-25. Którą wybrać. Ważę około 80 kg. Podobno czym szersza to bardziej wytrzymała. Czy to prawda i przy mojej wadze lepiej brać szerszą. Czy do szerokości obręczy 25 minimalna szerokość szytki to 25 czy 23 też będzie ok?
Jakie szprychy wybrać ( wtedy i oczywiście odpowiednie piasty): SP czy standardowe? Przy SP wyjdzie trochę drożej ale czy warto dopłacić. Odczuje jakieś różnice? Koła będą wytrzymalsze, szybsze?
Pozdrawiam
Kamil
Posted 07 April 2016 - 08:10
Posted 07 April 2016 - 11:57
Wytrzymałość pod moją wagę.
Słyszałem że przy 80 kg to takie lekkie koła ( wyjdą pewnie około 1400 g ) mogą nie być odpowiednio sztywne co wpłynie na ich żywotność. Dlatego podobno szersze bardziej są polecane dla cięższych osób.
Wiadomo szersze to cięższe ale wole żeby koło było sztywniejsze.
A co do szprych to w kołach firmowych, większość mają szprychy proste dlatego zastanawiam się czy jest jakaś konkretna zaleta tego rozwiązania. Taniej wyjdzie na standardowych szprychach to napewno.
Posted 15 April 2016 - 20:24
Chcę sobie złożyć pancerne, bezobsługowe koła treningowe.
Czytaj: bardziej niż 1600g zamiast 2000g interesuje mnie to, że nie będę ich ani razu centrował a będą idealnie proste.
Ważę 68-77kg (sic!), zdaża mi się jeżdzić z plecakiem do 6kg, więc 80kg trzeba liczyć. Mam też dość ciężką nogę.
Myślałem o:
ze składaniem wyjdzie jakieś 900zł
Tymczasem mam okazję kupić za 530zł nowe, wszystko DT Swissa:
Czy takie koła przy moich wymaganiach będą znacząco odbiegały "pancernością" od pierwszego zestawu?
Cena jest dużo lepsza.
Posted 16 April 2016 - 11:09
Pomijając cenę i jakość, pamiętaj, że zerwanie szprychy z prostym łbem to zwykle spory problem logistyczny. Nie wszystkie szprychy są łatwe do zdobycia, a już tym bardziej niekoniecznie kupisz je na sztuki.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 16 April 2016 - 11:25
xc-279 i shimano 5800 to świetne koła
nie licz gramów
Chcę sobie złożyć pancerne, bezobsługowe koła treningowe.
Czytaj: bardziej niż 1600g zamiast 2000g interesuje mnie to, że nie będę ich ani razu centrował a będą idealnie proste.
Ważę 68-77kg (sic!), zdaża mi się jeżdzić z plecakiem do 6kg, więc 80kg trzeba liczyć. Mam też dość ciężką nogę.
Myślałem o:
- 32/32H
- obręcze KinLin XC-279, może jakieś inne pancerne
- piasty niby Shimano 5800/6800 są niezłe do takich zastosowań, ale pierwsze bardzo ciężkie (661g z zaciskami) a drugie trochę drogie: 454zł, więc chyba będzie to Novatec NT-171/172SB
ze składaniem wyjdzie jakieś 900zł
Tymczasem mam okazję kupić za 530zł nowe, wszystko DT Swissa:
- piasty 370 straight pull 24/28H
- obręcze R450 przód, Race tył
- szprychy Pillar TB2016
- składane przez Daveo, masa całości 1726g
Czy takie koła przy moich wymaganiach będą znacząco odbiegały "pancernością" od pierwszego zestawu?
Cena jest dużo lepsza.
Posted 16 April 2016 - 12:52
właśnie te Pillary są ciągle sprzedawane na allegro przez daveo. Na sztuki. Mogę kupić parę na zaś.Pomijając cenę i jakość, pamiętaj, że zerwanie szprychy z prostym łbem to zwykle spory problem logistyczny. Nie wszystkie szprychy są łatwe do zdobycia, a już tym bardziej niekoniecznie kupisz je na sztuki.
Posted 16 April 2016 - 19:32
właśnie te DT Swiss Pillary są ciągle sprzedawane na allegro przez daveo. Na sztuki. Mogę kupić parę na zaś.
@smartboy: A co myślisz o tych Novatecach? Dużo gorsze? I czy warto dopłacić do 6800? Po normalnej cenie 6800 bym nie chciał, ale akurat jest dobra cena w necie: 454zł (5800 to jakieś 275zł).
Wiem, że do moich zastosowań gramów się nie liczy, ale zdaża się 2 razy na sezon pojechać na jakiś wyścig, więc w przypadku mocnego przekroczenia 2kg łezka w oku się zakręci
Przy tak "napiętym" kalendarzu startowym osobne koła do ścigania są bez sensu.
ja bym wolał 5800 bo tam jest solidne łożyskowanie - kulki 1/4", ultegry nieco lżejsze i ładniejsze ale mnie by było szkoda kasy, żaden novatec nie będzie lepszy od tej piasty, co najwyżej lżejszy
jak ktoś lubi lekko i na maszynach to DT jest jedyną opcją
xc-279 to najlepszy z kinlinów, mocny i sztywny
szprychy do tej piasty i obręczy każde markowe dobre
nie licz gramów tylko kasę zainwestuj w super oponki typu vittoria open corsa, veloflex czy inny challenge - tu poczujesz różnicę natychmiast