Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1589 odpowiedzi w tym temacie

#961 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3195 postów

Napisano 24 marzec 2016 - 17:49

Nie ma problemu, może być drożej. Oczywiście w granicach rozsądku, żeby nie zbliżyć się do dobrych kół systemowych.

Więc jakie powinny być szprychy i piasty?



#962 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 marzec 2016 - 20:30

Na pewno nie tak!
Dołączona grafika

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#963 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 24 marzec 2016 - 20:58

Nie ma problemu, może być drożej. Oczywiście w granicach rozsądku, żeby nie zbliżyć się do dobrych kół systemowych.

Więc jakie powinny być szprychy i piasty?

 

ja bym dał piasty Ultegra, szprychy przy ilości 32 każde markowe dobre



#964 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 24 marzec 2016 - 22:50

http://e-bmx.pl/opis...racing-20h.html

a o tym kółku co sądzicie? szukam na przód czegoś budżetowego o stożku najlepiej 24mm

 

Koło jest efektowne w wygładzie i wcale nie takie tandetne. Pamiętam że nie były zbyt lekkie, ale z wytrzymałością nie było problemów.



#965 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 24 marzec 2016 - 23:07

Mach 1 Pulse Disc 

 

wie ktoś co to mogą być za piasty i szprychy ? bo nic nie pisze...

 

http://www.planetx.c...-hole-disc-hubs

 

WPMPULD_P4.jpg?v=t

 

Nie wiem, ale ta stalowa blaszka w bębenku się nie sprawdzi. Muszą być przynajmniej ze 3szt. po obwodzie, by zabieg miał sens, a tu widać tylko jedną. Alu i tak się natnie od koronek.



#966 Ulepekin

Ulepekin
  • Użytkownik
  • 289 postów
  • SkądMeseritz

Napisano 02 kwiecień 2016 - 10:55

Jako że stałem się
posiadaczem roweru szosowego marki Merida Secultura 400 2016, a że już
pokrzywiłem koło tylne wiec postanowiłem zainwestować w porządne koła
składane na moje dziury.
Interesują mnie koła składane pod jeźdźca ok.80kg, teren w którym
jeżdżę to płaskie drogi ale czasem dziurawe, raz na jakiś czas podjazd
- zależy mi by koła były w miarę lekkie i wytrzymałe pod kasetę
Shimano 11 - fanie by było gdyby było w kolorze czarno czerwonym by
pasowały do reszty roweru - czy w budżecie 1300-1400 zł da się coś
sensownego i wytrzymałego złożyć?
Czy może jakieś koła gotowe firmowe wybrać?


#967 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 600 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 02 kwiecień 2016 - 10:57

odezwij się do daveo.pl , powinnien coś doradzić ;)



#968 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 kwiecień 2016 - 11:00

Jak najbardziej w tym budżecie można złożyć sensowne koła. Przykładowa specyfikacja:

Piasty DT 350

Obręcze Kinlin XR-22T (szerokie: 24 mm i całkiem lekkie: 440 g)

Szprychy Sapim Race, nyple Sapim alu

Waga wyjdzie w okolicach 1565 g



#969 TKK

TKK
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądKarkonosze

Napisano 03 kwiecień 2016 - 19:00

Zacząłem rozglądać się za nowymi kołami. Zacząłem trzeci sezon na seryjnych z gianta pr-2 /waga ok. 1900g/ i pomyślałem o czymś znacznie lżejszym.

Ważę ok. 80 kg +/-3kg /przy 192cm wzrostu ze swojej wagi już nie mam jak zejść :)

Teren górzysty, Jelenia Góra, Karpacz i okolice.

Opony 25mm

W sezonie jeżdżę ok. 8000 tys., w tym na szosie ok . 5000

 

Jakie jest rozsądne minimum wagowe dla kół przy mojej wadze? Mogę na nie przeznaczyć 1000-1500 zł. W tej cenie to chyba raczej tylko składane?

Seryjne koła centrowałem raz przez dwa lata i to zaraz po zakupie. W lżejszych na to nie liczę, ale nie chciałbym ich co miesiąc oddawać do serwisu:)

 

 

 



#970 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 03 kwiecień 2016 - 19:56

Masz szanse na 1400g



#971 84kamil

84kamil
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 04 kwiecień 2016 - 15:03

Cześć,

 

Przybieram się do złożenia nowych kół.

Komponenty:

 

Obręcz karbon 50-55 mm

Piasty DT swiss 240

Szprychy CX ray

 

Mam kilka pytań.

Jest kilka szerokości obręczy do wyboru: 21-23-25. Którą wybrać. Ważę około 80 kg. Podobno czym szersza to bardziej wytrzymała. Czy to prawda i przy mojej wadze lepiej brać szerszą. Czy do szerokości obręczy 25 minimalna szerokość szytki to 25 czy 23 też będzie ok?

Jakie szprychy wybrać ( wtedy i oczywiście odpowiednie piasty): SP czy standardowe? Przy SP wyjdzie trochę drożej ale czy warto dopłacić. Odczuje jakieś różnice? Koła będą wytrzymalsze, szybsze?

 

Pozdrawiam

Kamil



#972 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 07 kwiecień 2016 - 06:37

Jak już ktoś pisał nowa szkoła mówi ze obręcz 25mm.Taka obręcz będzie sztywniejsza,ale też cięższa.Możesz też do takiej obręczy założyć szytkę 23mm.

Co do szprych,nie mam pojęcia.Na pewno wyjdzie drożej i na ogół piasty więcej ważą.



#973 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 07 kwiecień 2016 - 07:40

Szerokość ma wpływ na wytrzymałość pod warunkiem że porównujesz dwie obręcze tego samego producenta z tej samej serii produktów. W innym przypadku można się zdziwić. 



#974 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 07 kwiecień 2016 - 08:10

Wytrzymałość na co?
Na uderzenie kamienia, temperaturę, większy naciąg szprych, czy kopa zawistnego kolegi? ☺
Większa szerokość, to większa sztywność boczna. Ale w przypadku obręczy karbonowych o takiej wysokości ma to małe znaczenie.
Jak 25mm jest na górnej krawędzi bieżni, to z 23 i 25 będzie bardzo dobrze.

#975 84kamil

84kamil
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 07 kwiecień 2016 - 11:57

Wytrzymałość pod moją wagę.

Słyszałem że przy 80 kg to takie lekkie koła ( wyjdą pewnie około 1400 g ) mogą nie być odpowiednio sztywne co wpłynie na ich żywotność. Dlatego podobno szersze bardziej są polecane dla cięższych osób.

 

Wiadomo szersze to cięższe ale wole żeby koło było sztywniejsze.

 

A co do szprych to w kołach firmowych, większość mają szprychy proste dlatego zastanawiam się czy jest jakaś konkretna zaleta tego rozwiązania. Taniej wyjdzie na standardowych szprychach to napewno.



#976 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 15 kwiecień 2016 - 20:24

Chcę sobie złożyć pancerne, bezobsługowe koła treningowe.

Czytaj: bardziej niż 1600g zamiast 2000g interesuje mnie to, że nie będę ich ani razu centrował a będą idealnie proste.

Ważę 68-77kg (sic!), zdaża mi się jeżdzić z plecakiem do 6kg, więc 80kg trzeba liczyć. Mam też dość ciężką nogę.

 

Myślałem o:

  • 32/32H
  • obręcze KinLin XC-279, może jakieś inne pancerne
  • piasty niby Shimano 5800/6800 są niezłe do takich zastosowań, ale pierwsze bardzo ciężkie (661g z zaciskami) a drugie trochę drogie: 454zł, więc chyba będzie to Novatec NT-171/172SB

ze składaniem wyjdzie jakieś 900zł
 

 

Tymczasem mam okazję kupić za 530zł nowe, wszystko DT Swissa:

  • piasty 370 straight pull 24/28H
  • obręcze R450 przód, Race tył
  • szprychy Pillar TB2016
  • składane przez Daveo, masa całości 1726g

 

Czy takie koła przy moich wymaganiach będą znacząco odbiegały "pancernością" od pierwszego zestawu?

Cena jest dużo lepsza.



#977 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 kwiecień 2016 - 11:09

Pomijając cenę i jakość, pamiętaj, że zerwanie szprychy z prostym łbem to zwykle spory problem logistyczny. Nie wszystkie szprychy są łatwe do zdobycia, a już tym bardziej niekoniecznie kupisz je na sztuki.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#978 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 16 kwiecień 2016 - 11:25

xc-279 i shimano 5800 to świetne koła

nie licz gramów

 

Chcę sobie złożyć pancerne, bezobsługowe koła treningowe.

Czytaj: bardziej niż 1600g zamiast 2000g interesuje mnie to, że nie będę ich ani razu centrował a będą idealnie proste.

Ważę 68-77kg (sic!), zdaża mi się jeżdzić z plecakiem do 6kg, więc 80kg trzeba liczyć. Mam też dość ciężką nogę.

 

Myślałem o:

  • 32/32H
  • obręcze KinLin XC-279, może jakieś inne pancerne
  • piasty niby Shimano 5800/6800 są niezłe do takich zastosowań, ale pierwsze bardzo ciężkie (661g z zaciskami) a drugie trochę drogie: 454zł, więc chyba będzie to Novatec NT-171/172SB

ze składaniem wyjdzie jakieś 900zł
 

 

Tymczasem mam okazję kupić za 530zł nowe, wszystko DT Swissa:

  • piasty 370 straight pull 24/28H
  • obręcze R450 przód, Race tył
  • szprychy Pillar TB2016
  • składane przez Daveo, masa całości 1726g

 

Czy takie koła przy moich wymaganiach będą znacząco odbiegały "pancernością" od pierwszego zestawu?

Cena jest dużo lepsza.

 



#979 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 16 kwiecień 2016 - 12:52

Pomijając cenę i jakość, pamiętaj, że zerwanie szprychy z prostym łbem to zwykle spory problem logistyczny. Nie wszystkie szprychy są łatwe do zdobycia, a już tym bardziej niekoniecznie kupisz je na sztuki.

właśnie te Pillary są ciągle sprzedawane na allegro przez daveo. Na sztuki. Mogę kupić parę na zaś.
 
 
@smartboy: A co myślisz o tych Novatecach? Dużo gorsze? I czy warto dopłacić do 6800? Po normalnej cenie 6800 bym nie chciał, ale akurat jest dobra cena w necie: 454zł (5800 to jakieś 275zł).
 
Wiem, że do moich zastosowań gramów się nie liczy, ale zdaża się 2 razy na sezon pojechać na jakiś wyścig, więc w przypadku mocnego przekroczenia 2kg łezka w oku się zakręci ;)
Przy tak "napiętym" kalendarzu startowym osobne koła do ścigania są bez sensu.

#980 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 16 kwiecień 2016 - 19:32

właśnie te DT Swiss Pillary są ciągle sprzedawane na allegro przez daveo. Na sztuki. Mogę kupić parę na zaś.

 

 

@smartboy: A co myślisz o tych Novatecach? Dużo gorsze? I czy warto dopłacić do 6800? Po normalnej cenie 6800 bym nie chciał, ale akurat jest dobra cena w necie: 454zł (5800 to jakieś 275zł).

 

Wiem, że do moich zastosowań gramów się nie liczy, ale zdaża się 2 razy na sezon pojechać na jakiś wyścig, więc w przypadku mocnego przekroczenia 2kg łezka w oku się zakręci ;)

Przy tak "napiętym" kalendarzu startowym osobne koła do ścigania są bez sensu.

 

ja bym wolał 5800 bo tam jest solidne łożyskowanie - kulki 1/4", ultegry nieco lżejsze i ładniejsze ale mnie by było szkoda kasy, żaden novatec nie będzie lepszy od tej piasty, co najwyżej lżejszy

jak ktoś lubi lekko i na maszynach to DT jest jedyną opcją 

xc-279 to najlepszy z kinlinów, mocny i sztywny

szprychy do tej piasty i obręczy każde markowe dobre

 

nie licz gramów tylko kasę zainwestuj w super oponki typu vittoria open corsa, veloflex czy inny challenge - tu poczujesz różnicę natychmiast





Dodaj odpowiedź