Jako że nowy i pierwszy post to Cześć wszystkim maniakom 
Trafiłem tu z wiadomej przyczyny 
Chciałem złożyć "optymalne" koła przełajowe pod tarcze używane w terenie (szuter, las, polskie drogi, asfalt, dziury, krawężniki itp.)
Moja waga ok 70-75kg plus coś na plecach zawsze wożę czyli liczmy z zapasem całościowo 85kg
Pisząc powyżej optymalne miałem na myśli wytrzymałość jak i oczywiście wagę
Skłaniałbym się do zaplotu x3 na oba koła (nigdy ten zaplot mnie nie zawiódł)
Nęka mnie wybór piast jak i obręczy i tu zaczynają się pytania, zakładając że wrzucę szprychy 2.0/1.8/2.0 (na takich od zawsze jeżdżę nie najcięższe i bezawaryjne w moim przypadku + nyple mosiężne)
Nad piastami myślałem z początku nad dt 350disc ale cenowo i wagowo stoją więcej niż np. novatec. Co do piast novateca osobiście nie używałem i tu pytanie które modele by się w takich kołach najlepiej sprawdziły? Jaka różnica między tylnymi piastami dt/novatec (star ratchet) Jakie brać ew. pod uwagę oprócz już tych wymienionych powyżej?
W rozmiar obręczy celować chcę coś o szer. zew. 23-24mm, co tu byście polecili? miałem archetypy i byłem zadowolony ale jako że tym razem koła pod disc i chciałbym coś o niższym profilu i najfajniej kapslowane, wytrzymałe i lekkie
.
Budżet byłby ok 1200-1300 na komponenty, zaplote sam do naciągu oddam do sprawdzonego serwisu. Chwile czasu na złożenie mam tak więc będzie i czas na szukanie okazji więc nie sugeruje się cenami sklepowymi.
dzięki za uwagę