Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1589 odpowiedzi w tym temacie

#521 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 22 grudzień 2013 - 23:27

@spike :

1.podejdz praktycznie , nie filozoficznie…. sa piasty na s-p, buduje sie na nich kola, i te kola jezdza. Podejrzewam , ze w tej chwili wiecej kol "firmowych" jest na szprychach s-p niz jbend… 

2. hong-fu to nie wszystkie karbonowe kola… Podpowiedz brzmi : Corima ( na przyklad, tak z brzegu )

3. sa obrecze i piasty przystosowane do wielkich sil ( z reguly "firmowe" )i tak tez naciągnięte, chocbys nie wiem jak sie zapieral. I ja takie mam. I obrecze i szprychy sa "custom" ( szprychy 2-2.3/1.2-2 ).

4. Piasty s-p sa lzejsze. Sprawdz dane. 

5. jestem "ciezki" i zapewniam cie, ze czuje roznice 200-250g na kolach, o pol kg nawet nie wspominam. 

 

@tobo

 

jakbys na to nie patrzyl poukrecales szprychy w kole, ktore ktos - w swej glupocie i nieuzasadnionej ufnosci w twoja fachowosc, wiedze i doswiadczenie- dal ci do wycentrowania. Po przejsciu przez twoje "fachowe" rece kolo nie nadawalo sie do uzytku przez nastepne 3 tygodnie, bo nie potrafiles w podskokach zalatwic kilku szprych… ktore sam uszkodziles. 

 

I mozesz sie miotac i pienic nazywajac mnie nienormalnym do bolu. Zepsules i koniec. Bezdyskusyjnie. I jak kazdy "fachowiec" jestes to nawet "logicznie" wytlumaczyc, a i pewnie usprawiedliwic  :-D  

 

Blad , powiadasz…. 6 x pod rzad ??? Zarty...

 

Moje zdolnosci i umiejetnosci i "nieomylnosc" nie maja tu nic do rzeczy - to ty spieprzyles stosunkowo prosta robote  :-D  I nikt cie nie "gnoi" - to sa tylko fakty. Sam zgnoiles swoja reputacje. I nikt ci w tym nie pomogl. 

A ty jeszcze dorabiasz "ideologie" do swojej indolencji i nieudolnosci. 

 

 

 

Narzedzia kupuje sie najlepsze jakie sa - szczegolnie jesli sluza do zarabiania pieniedzy poprzez swiadczenie uslug, a nie placze ze sie nie ma, albo ze gorsze jest lepsze. I jak sa dedykowane ( zwlaszcza ze w tym wypadku o niebo lepsze ) to takie sie stosuje. W innym wypadku kombinerkami przytrzymuj ( tu bym sie nie zakladal - juz nie-  ze tak nie zrobiles… ) . 

 

 

 

I potem wszyscy sie dziwia, ze ludzie sami sobie rowery robia…. czemu tu sie dziwic ??? 

 

I ze wzgledow formalnych : gdzie "naprawiasz" rowery ? Warto wiedziec gdzie nie dawac kol do …. czegokolwiek.

 

ja nie potrzebuje, ale wielu czytelnikow jest na pewno zywotnie zainteresowanych .

 

 

 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#522 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 grudzień 2013 - 10:16

Petri....ja to tak ogólnie skomentuje  nie robisz kół to .........nie prowadzisz serwisu ,masz pojęcia teoretyczne, obrażasz wkółko jednego użytkownika wypominając mu to i owo, wkółko już sie niedobrze robi, nie były to Twoje koła więc dajże mu spokój .  .

Tobo może nie jest mistrzem serwisomym ale z czasem praktycznie sie nauczy , albo i nie , a to że sie przyznał do tego ,,,,dobrze , trzeba kulturalnie wytłumaczyć a nie opiedalać wkólko.

 

Znam firme ...znajomych co robia kołka..takie zwykle na szprychach 2.0 i pierwszy raz robili na płaskich aero , co zrobili ? nyple poszły na sucho, gwinty też , nie naciągnęli dobrze koła pozacierali gwinty, pare szprych miało przekrecone osie czyli do wyrzucenia , ale oni to robili pierwszy raz , dostali zjebke ode menie , zakupili odpowiednie przyrządy i jest spokój , fakt ze całe te koła musiałem przerabiać , wymieniać uszkodzone szprychy, ale nic sie nie stało i nikt dymu nie robił po internetach  na całą Polske. Reynoldsa też musiałem poprawiać .....

 

Niektóre firmy stosują kleje do nypli , ale niektóre nie i tutaj skrecenia szprychy płaskiej ultralekkiej , nawet mając bardzo dobre przyrządy jest niestety czasem nieuniknione - zdarza sie  to i nie ma co sie wyżywać na ludziach , to są tylko komponenty i błędy wcześniejszego montażu.

W 90% mavików nie da sie po roku ruszyć większości nypli  idąc tym sposobem myślenia Petri zacznij oskarzać firme o produkcje bubli . Kołą z bikestcji...mtb...DT + XT , wymiana piast...wszystkie nyple do wywalenia , dlaczego ?? bo kolesie nie zabezpieczyli gwintów i sie pozacierały . 

 

Poza tym, temat brzmi , przypomne  koła składane, jak ktoś ma coś do dodania strikte w temacie to prosze bardzo , jak nie to inne tory dyskusji nie są wskazane.

Daj se już spokój.

 

 


  • mikroos lubi to

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#523 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 23 grudzień 2013 - 14:09

Spike - nie musze byc kura, zeby wiedziec jak ma wygladac jajko :)  i druga sprawa : a skad wiesz, ze nie buduje kol ? ;)

 

I masz racje : wiekszosc tzw fachowcow nie stosuje ani wlasciwych procedur i wlasciwych narzedzi. Tzn nie powinno sie tym zajmowac. Tobo jak bierze kola do centrowania TO MA UMIEC , a nie sie uczyc…. 

 

I musze sie tez zgodzic z diagnoza kol firmowych ( przynamniej niektorych ) - wiele jest robionych "na skroty" i maja spartolona strone technologiczna ( Mavic jest idealnym przykladem - ale nie wszystkie ich kola, Niektore Eastony tez ) .

 

EOT, NFA

 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#524 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 09 styczeń 2014 - 21:23

Myślę nad złożeniem kółek z obręczą alu o wysokim profilu. Myślałem sobie o obręczy Alexrims 28 35 mm. Cena za nową ( jedną sztukę ) to ponad 600 zł. O co tu chodzi, czemu to takie drogie i czy warte jest tych pieniędzy?

 

http://amppolska.pl/... bok CNC,120962

 

 



#525 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 09 styczeń 2014 - 22:07

Nie wiem o co tu chodzi, cena faktycznie z kosmosu.

 

A takie obręcze widziałeś:

http://e-bmx.pl/opis...0gr-622x13.html ?

 

Wysokość podobna, waga minimalnie wyższa, a cena wielokrotnie niższa.

 

Dzięki całkowicie schowanym nyplom poprawiają też aerodynamikę koła, ale wymagają nypli wewnętrznych i na pewno gorzej się to centruje. 

 

 



#526 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 09 styczeń 2014 - 23:25

Nie wiem o co tu chodzi, cena faktycznie z kosmosu.

 

A takie obręcze widziałeś:

http://e-bmx.pl/opis...0gr-622x13.html ?

 

Wysokość podobna, waga minimalnie wyższa, a cena wielokrotnie niższa.

 

Dzięki całkowicie schowanym nyplom poprawiają też aerodynamikę koła, ale wymagają nypli wewnętrznych i na pewno gorzej się to centruje. 

 

Jakoś do tych ( czeskich chyba ? ) Remerxów nie mam przekonania. Zawsze mi się kojarzyły z ciężkimi kołami, bardziej może do zimówki niż do szybkiej, przyjemnej jazdy. Te Alexy to też nie jakaś super marka - cena mnie zaciekawiła, tym bardziej, że pojawia się w innych sklepach. Czyli nie pomyłka, i nie przypadek.

Chyba przy składaniu będę się skłaniał raczej do czegoś takiego jak DT Swiss RR 1850.



#527 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 styczeń 2014 - 09:05

Mocna cena tego Alexa - jak zawsze AMP szaleje :D Przyzwoitą obręcz o stożku 19x30 mm i wadze 580 g spokojnie możesz mieć za mniej niż 10% tej ceny.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#528 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 styczeń 2014 - 09:34

na 2014 rok , Accent ma nową obęcz szosową , waga ok 520 g, stozek 30 mm , ceny ??? tak jak u Accenta , przyzwoite.

 

Tak samo będzie nowa obręcz 30 mm u MACH1 , cena na poziomie ok 200 zł niestety

 

poza tym dalej są w sprzedazy DT 520, 585, i inne ciekawe,

 

Np dostałem ostanio felgi robione na zamówienie  20/24 na stożku 27 mm ( nie mylić z 28 i 30 mm bo te nie pasują ) aby ratować koła  Mavica Cosmic Equipe , co nie jest proste bo w kołach Mavica naciąg jest powyzej 135 kg co przekracza max naciąg standardowych felg, ale może dzieki sprytnemu zabiegowi jaki zastosowałem  bedzie dobrze.

 

Jeśli przetrwają testy  to będzie można ratować takie koła z zużytymi felgami, praktycznie też posiadam robione na zamówienie inne felgi 20/24 o profilu 24 mm, to zamawiałem z myślą o podmiankach do kół Fulcruma jako tańszy zamiennik i potrzebuje jakieś tylne koło z uszkodzoną obreczą , kupie tanio , albo przyjme aby przeprowadzić próby wytrzymałości tych zamienników.

A teraz jade testować te Cosmiki :-D 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#529 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 styczeń 2014 - 13:07

Kinlin XR-300 - stożek 30 mm, 450 g. 

 

Niedługo będą dostępne u mnie. 



#530 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 styczeń 2014 - 21:56

a więc tak ....przejechałem przez miasto  na tym przerobionym Mavicu i nwet sie to trzymało, ale musiałem delikatnie poprawić jedną na NDS.

Zciagnąłem koło i zwiekszyłem naciąg szprych do wymaganego przez Mavica czyli max 165 kgf, tutaj dałem  150-155 kgf, wystarczy, koło będzie pod gościem 78 kg , pośmiga to pewnie niedługo coś napiszę .

 

Róznica jest - koło z zamiennikiem lżejsze o 20 g ,

 

teraz czekam na Ksyrium Equipe  jakby ktoś miał np tył z uszkodzoną felgą , do tych modeli kół nie ma już obręczy  dostepnych oryginałów, sprawdzimy czy zamiennik będzie działał dobrze.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#531 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 10 styczeń 2014 - 22:59

Chyba przy składaniu będę się skłaniał raczej do czegoś takiego jak DT Swiss RR 1850.

To jest dobry przyklad, zeby skladac sobie kola. Co to za frajda z jazdy na prawie 2kg kolach?

Ta obrecz Alexrima wyglada obiecujaco. Byloby dobrze zobaczyc  wiecej szczegolow, a i w opisie na ich stronie informacyjna bida. Wnioskujac po rekomendacjach szerokosci opon i jednym dostepnym w sieci zdjeciu, bedzie to kolejna, o szerokosci 23mm, z cyklu nowomodnych, szerokich aero obreczy.

Niemniej cena, chyba dla zartow, bo co prawda nieco nizsze ale z renoma obrecze w standardzie 23mm, typu Pacenti sl23, Hed Belgium C2, czy HPlus Son Archetype, sa sporo lzejszym i tanszym wyborem.



#532 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 styczeń 2014 - 18:07

ja bym raczej w 23 mm nie wchodził ,najlepsza obręcz do szosy to taka, która ma max C=15 mm ( standard jest 13-15C ) , zewnętrzna szerokość max ok 21 mm , powyżej C=15  opona już nie zwiększa swojej szerokosci , wręcz odwrotnie , zmniejsza i robi sie bardziej płaska .

 

do obręczy 23 należałoby zastosować oponke min 25 mm

 

 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#533 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 styczeń 2014 - 18:23

A gdzie tam....

A czemu by nie. Same zalety. Teraz caly swiat obreczy wlasnie wchodzi w 23mm obrecze i szersze.

Dla takich obreczy rekomendowane szerokosci opon zaczynaja sie od 23mm.
Caly zeszly sezon przejezdzilem na takich, szytkowe sa jeszcze szersze ponad 25mm, a i tu szytka 23mm jest standardem. Ta w przeciwienstwie do opony nie zmienia swojego ksztaltu. Opona 23mm na obreczy 23mm zyskuje na szerokosci. W przypadku Veloflexow Corsa 23 i Conti GP4s, opony w rzeczywistosci maja 25mm.


  • mikroos lubi to

#534 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 styczeń 2014 - 20:39

A gdzie tam....

A czemu by nie. Same zalety. Teraz caly swiat obreczy wlasnie wchodzi w 23mm obrecze i szersze.

 

a to ciekawe...cały świat , wszyscy biegną lecą , wyrzucają stare koła i montują 23 mmm, Chris.....że Ty śmigasz to nie oznacza że wszyscy.

Nie widze czołowych producentów obreczy i ich zachwytu .

W przypadku szytek  to co innego , a tutaj o szytkach nie mówiliśmy wsześniej, szytki rządzą sie innymi prawami natury, a co do opon to pomierz, bo ja mierzyłem specjalnie szerokość tej samej opony na 3 różych szerokosciach felg i jest tak jak napisałem .

 

im szerzej tym gorzej w szosie, na zakrętach opona inaczej pracuje, sens widze może w tublesach .

 

Oczywiśćie moge sie mylić , ale chciałem sobie zrobić koła na C17 do szosy i opona zrobiła sie bardziej płaska i węższa  niz przy 14C.

Żadnych zysków nie widze , osobiście używam 13,5C i 14C , teraz montuje 15C do przełajki.

 

23 z tego co pamietam to miało mieć sens w szytykach jako profil U-shape, wieksza sztywnosć, przy niższym profilu, aerodynamika itd


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#535 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 styczeń 2014 - 21:04

Przepraszam, ale chyba nie chcesz powiedzieć, że producenci NIE zaczęli w ostatnich latach budować szerszych kół? Przecież to widać na każdym kroku!


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#536 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 styczeń 2014 - 21:19

Dubel do skasowania prosze.



#537 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 styczeń 2014 - 21:19

SPIKE, czasami mnie zaskakujesz ;) Siedzisz w kolach, a takie rzeczy piszesz. 

Nawet chinczycy zaczeli juz robic 23mm obrecze pod opone.

Zipp, Enve, HED, to nie czolowi producenci? I mam tu na mysli klinczery.

A co do szytkowych, to co Twoim zdaniem usprawiedliwia stosowanie szerokich profili tam, a nie w konstrukcjach pod opone?

 

Masz tu wieksza stabilnosc, mniejsze opory toczenia, wiekszy komfort i lepsze aero, wlasnie szczegolnie w polaczeniu z oponami 23mm, gdzie bardzo ladnie to widac patrzac na linie opona-obrecz.

 

Mierzenie, wazenie, hmmm, tu chyba nie chcesz sie ze mna przekomarzac?

Mam pstryknac zdjecie, zebys uwierzyl? Jak pisalem na 19mm obreczach w/w opony maja 23mm, przy 23mm obreczach, szerokosc wzrasta do 25mm. Zasada jest taka: zmniejsza sie wysokosc, rosnie szerokosc.

 

Przesiadlem sie na takowe i z czystym sumieniem bede takie kazdemu polecal.

 

No wlasnie do przelaju, takie obrecze byly by zupelnie super.



#538 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 styczeń 2014 - 08:30

miałem na mysli  producentów w niższej  półce cenowej, Mavic, Rigida, Remerx, Mach1, Alexrims, itd, czyli to co najwiecej sie sprzedaje , ci co produkują najwięcej także felg dla innych firm ,

 

Jeśli chodzi o tych producentów bardzo drogich to owszem stosują , to wiemy te co wymieniłeś i wiele innych , ale największą role ma sprzedaż i produkcja "dla ludu" - tanie alu i tutaj jest tak jak jest.

 

co do aero to zdania są podzielone i nie sama szerokość felgi to robi, tylko profil w połączeniu z oponą czasem nawet dedykowaną .

 

dzisiaj to ja sie przejde na warsztat i powkładam oponke w felgi od c13 do c17.i zmierze dla dwóch opon, GP 400S i Slikstera

 

A jeśli chodzi o chińczyków.... to już od dawna   polecam felgi "23 mm" jak klienci zamawiają sobie na Twianie pod szytke i takowe robiłem , polecałem głównie pod cięższych np 80+.,

 

Tak Chris, siedze i robie wkółko i nie widze w Polsce żadnego zachwytu ani ciśnienia , robi sie albo kółka alu na stożkach różnej wysokosci i  C 13,5-15, albo karbony i tutaj zamawiają jak najtańsze ...niestety, takze my  ze sobą nie musimy sie kłócić i przekonywać bo My wiemy pewnie sprawy , a dla większosci "kolarzy" ma być tanio i mocno. :-D

 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#539 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 12 styczeń 2014 - 10:41

ardennesairflow.gif

 

 

I dalszy profil obreczy ma znaczenie rowniez, ale nawet przy niskoprofilowych nie ma watpliwosci, prawda Spike ;) ? Clou jest w profilu na polaczeniu opona-obrecz ( aero ), pracy opony w zakretach/ hamowaniu ( zadna tajemnica ze im nizszy profil opony tym lepiej - vide samochody ) i ksztaltu opony na drodze ( opory toczenia ). 

 

Normalne, ze bedziesz patrzyl przez pryzmat "swojego podworka", to calkowicie zrozumiale- zeby zyc trzeba sprzedac, a sprzedasz to, co klient chce, a nie ty … . Co nie przeczy ogolnej tendencji poszerzania obręczy. Polska to KWOTOWO bardzo maly rynek… 

 

Wlasciwosci jezdne opony 23mm na szerokiej obreczy sa na tyle lepsze, ze wielu ludzi wraca z szytek do opon . Nie jest to jakis "masowy" ruch, ale widoczny. Zwlaszcza, ze obrecze z alu pow hamowania robia sie coraz lzejsze ( np w porownaniu do 2-3 lat wstecz ) a i czysty karbon hamuje coraz lepiej i ma coraz lepsze odprowadzanie ciepla. 

 

Swoja droga jestem ciekaw "nowych" obreczy Hed'a C2 25mm - jakos malo jeszcze wrazen prawdziwych uzytkownikow…. .


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#540 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 styczeń 2014 - 11:43

23mm jest o 13$ droższa od XR-300 więc nie uważam, że nie ma budżetowych szerokich felg.
Problem w PL leży wg mnie po stronie rutyny i zgożknienia polskich sklepikarzy/serwisantow, którzy zamiast kreować/edukować klientów/rynek klepią w kółko jedno i to samo, bo jest i im tak prościej i wygodniej, przy okazji biadoląc nad nędznością otaczającej ich rzeczywistości.
Klienci "prości"/budżetowi nie mają świadomości lepszej i nie koniecznie drozszej alternatywy.



Dodaj odpowiedź