Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1589 odpowiedzi w tym temacie

#541 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 styczeń 2014 - 12:10

@GoscNiedzielny, powiem krótko: znam ten rynek od tej drugiej strony. Zdziwiłbyś się, jak wielką różnicę potrafi zrobić 10% różnicy w cenie.

 

Ogromnej większości sprzedawców po prostu nie opłaca się ściągać sprzętu droższego, nawet jeżeli jest on znacznie lepszy a różnica naprawdę się zwraca, bo większość klientów albo i tak kupi najtańszy sprzęt, albo najpierw zajmie godzinę czasu sprzedawcy, a potem, kiedy już da się przekonać, będzie biadoliło o każdą złotówkę (znam z autopsji przypadki negocjowania ceny o zawrotną kwotę 0,90 zł albo człowieka, który potrafił poświęcić 2 godziny na objechanie 6 sklepów stacjonarnych, żeby kupić taniej część za 20 zł!!!). W efekcie sprzedawca zarobi psie pieniądze za naprawdę spore zaangażowanie w sprawę, więc nic dziwnego, że bardzo wielu sprzedawców uzna, że po prostu nie warto się męczyć, i pójdzie na łatwiznę.

 

W przypadku kół dochodzi jeszcze jeden problem: ludzie w Polsce bardzo często mają całkowicie poprzestawiane priorytety. Fanatycznie wierzą, że przerzutka Ultegra zmienia szybciej od 105, za to na lepsze obręcze nie są gotowi wydać ani złotówki, bo przecież koła to koła i służą tylko do tego, żeby rower miał się na czym toczyć. Osobiście należę do sprzedawców, którzy mają dla takich ludzi zrozumienie (wszak to nie ich wina, że ktoś kiedyś wprowadził ich w błąd) i zawsze staram się spokojnie, ale jednak konsekwentnie tłumaczyć, że prawda leży nieco gdzie indziej, ale zdziwiłbyś się, jak bardzo różni ludzie się trafiają. W skrajnych przypadkach potrafią wręcz obrazić się śmiertelnie o to, że ktoś śmie ich poprawiać, bo "na internetach to inaczej pisali!".

 

Zaznaczam: to nie jest tak, że obwiniam kupujących, ani tym bardziej nie mam oporów przed negocjowaniem cen jako takim (kto u mnie kupował, ten wie, że można się ze mną dogadać). Klienci to tacy sami ludzie jak sprzedawcy: raz są świetni, raz mają uzasadnione roszczenia, a raz są to ludzie, z którymi naprawdę ciężko się współpracuje. Prawda i racja jest oczywiście gdzieś pośrodku. Natomiast obiektywny fakt jest taki, że tak długo, jak sprzedawca nie będzie miał możliwości godziwie zarobić na swoim wysiłku, nie będzie podejmował ryzyka, bo wiem, jak ciężko jest sprzedać np. części SRAM-a czy Campy albo napęd Ultegra Di2 z jakimkolwiek godziwym zyskiem. O bardziej egzotycznych klockach nawet nie wspomnę.

 

 

Jeżeli ktoś uzna, że trzeba to wydzielić do osobnego wątku, to bardzo proszę. Zależałoby mi jednak, aby ten post nie przepadł.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#542 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 styczeń 2014 - 12:12

ale wiesz że przy prędkosciach 20, 30 km/h to nie ma żdanego znaczenia ?

 

a propo aut, widziałeś kiedyś auto co sie składa na zakręcie , jesli porównujemy rower to chyba tylko do ...motocykla, jeśli sie złożysz na zbyt szerokiej feldze, opona sie ugnie i pojedziesz na rancie felgi .

 

ja już dawno przestałem wierzyć w bajki producentów  o cudownych właściwościach tego co oni robią, aby tylko w imie czegoś cudownego wytargać więcej kasy .

 

Aby mówić tutaj o aerodynamice , zacznijmy od samego kolarza, jego pozycji, kształtu ramy..... takie zawirowania na kółkach to pryszcz w porównaniu do gościa 90 kg w powiewajacej koszulce .

 

Nasz rynek.....ludzi którzy naprawde wiedzą jakich kół potrzebują jest tak naprawde ....mało , reszta jak pisałem potrzebuje kół tylko do jazdy .

Karbony... no właśnie,  u nas za to zwiększony  spory ruch od 2-3 lat w tym kierunku,były w sezonie tygodnie ze karbony mi sie śniły po nocach .... prym wiodą przede wszystki trailthoniści , potem lepsi ściganci na maratony i wyścigi, amatorzy to margines i uwierzcie, tych co pytają żeby zrobić koła 23 mm to jest taki margines że go nie widać , wszystko odbija sie o finanse .

Zachód kieruje sie innymi potrzebami, tam procent kół robionych jest marginalny , ten kto trenuje kolarstwo nie jeździ na kołach za 200-300 eu bo to  "tandeta" u nas 300 eu  to już ...wypas lekki.

 

Ja nie jestem ignorantem nowości i najnowszych trendów , wręcz przeciwnie , od paru lat robie głównie to co za granicą jest standardem ( co widać ) , ale zawsze dany rynek kreuje potrzeby , moge w każdej chwili zciągać alu i na 23 mm , zastanawiałem sie już rok temu, tylko że .....nikt tego nie chciał po prostu.

 

przykład, alu  felgi 30 mm , 19 mm width, C 13,5, waga realna 465 g, felgi 28 mm, width 23 mm, C 17 mm, waga realna 495 g, na kołach waga - 60 g , znam takich co już kwękają ( ktoś mi kwękał ostatnio o 20 g !!! )  ....60 g to masakra na podjazdach , już nie wspomne bo pewnie wiecie że trzeba by dac szprychy aero, najlepiej szerokie i to nie takie zwykłe płaskie kwadraciaki, system np 16/20, 16-18/24 a może 2/1, piasty wykonane odpowiednio , najlepiej na SP ładnie zaokrąglone, przód wąskie kołnierze itd itd itd i jest miliony możliwości tworzenia i sposoby zbijania oporów nie tylko na styku opona - felga.

 

Ale ...czemu nie , felga http://hplusson.com/products/archetype  do tego lekkie dętki i oponki 25 mm ma sens.

 

Zawsze można założyc felgi od ...trekinga , mają już C 17 mm.... to najprostszy sposób i tani

 

Mikros, - masz bardzo duży plus u mnie , brawo, nie szanuje sie ludzi zgadzam sie w 100 %, troche sie to zmienia , bo aby dostać dobry produkt , niestety trzeba już  więcej zapłacić , czasem dłużej poczekać, ale za to korzysci niewspółmierne .

 

a internet .... to zło....

 

Chris, czy w opisach H plus Son  nie opisano że doskonale współpracują z oponami 23 mm ale ....tubeless ?   (obręcze szerokie szosowe już dawno wprowadził No Tubes i też pod tubless głównie i przełaje,) bo tam nic nie doczytałem o standardowych oponkach 23 mm, chyba że coś tam słabo tłumacze , albo gdzie indziej piszą więcej .

http://hplusson.com/products/archetype

http://hplusson.com/products/TB14

 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#543 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 12 styczeń 2014 - 18:25

Spike…. odnosnie ugiecia opony na zakrecie jest dokladnie odwrotnie niz napisales. Tak samo jak ze zlapaniem "kapcia" na waskiej i szerokiej obreczy. 

 

Co do predkosci - racje masz polowiczna - wplyw zmniejszonych oporow powietrza jest odczywalny dla srednich 30kmh + , ALE wplyw zmiejszonych oporow toczenia, dzieki zmianie ksztaltu "sladu" opony jest odczuwalny dla KAZDEJ predkosci, szczegolnie w zakresie predkosci , gdzie opory toczenia stanowia gros oporow ruchu. 

 

Za luzny Jersey powiewa tak samo czy masz kola za 100€ czy Zipp'y za 2500€ .  Nie zmienia to faktu, ze dzieki zmnejszonym oporom toczenia i nie wprowadzajacej turbulencji powierzchni natarcia kola uzyskuje sie wieksza predkosc tym samym nakladem mocy. Do tego dochodzi wieksze bezpieczenstwo w zakretach ( slad i ksztalt opony i sposob odksztalcenia ), komfort ( mniejsze cisnienie i mimo to mniejsze opory toczenia ). 

 

WSZYSTKO inne jest poza tematem: i aerodynamika ramy, i luznosc koszulki i masa kolarza. I CENA TEZ.  Roztrzasamy TYLKO ten jeden aspekt : Wplyw szerokosci obreczy na opory aero i opory toczenia ( zmiana wynikajaca z roznic w oplywie powietrza na polaczeniu opona-obrecz + ksztalt obreczy i zmiany ksztaltu "plamy kontaktu" opony z podlozem). Komfort i bezpieczenstwo to juz TEZ inne zagadnienia, silnie powiazane, ale w relacji do tematu glownego : INNE. 

 

O ile Zipp'a dane sa takie jakies "marketingowe" ( ja przynajmniej tak je odbieram ), to artykuly Steve'a Hed'a sa bardzo ciekawe . Warto poczytac.  Szczegolnie o aerodynamicznosci ( rzekomej ) co niektorych szprych "aero" …. . 

 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#544 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 12 styczeń 2014 - 19:09

SPIKE, pewnie z tubelessami Archetype będzie działać też dobrze. Miałem na tej obręczy opony 25mm ale balon robił się już dość pokaźny! Nie mówiąc, że taka szerokość już nie wejdzie do wielu ram i widelców.

Z poczatku chcialem zalozyc (sprobowac) tublessow ale jak zobaczylem jakosc gumy dostepnych opon, to podziekowalem. To sie nie ma prawa nadawac do jazdy szosowej. Oblesne, twarde kabany. Wykonczenie jakby psu z dupy to zostalo wyciagniete (hutchinson). W szosie, wydaje mi sie nie ma to takiego uzasadnienia jak w mtb.



#545 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 12 styczeń 2014 - 21:57

To co pisze Spike o wadze to prawda...  zrobiła się z tego religia, każdy gram na wagę złota kosztem sztywności i trwałości. Co ciekawe w przypadku kół zdejmuje się wagę z piast i szprych a dodaje do obręczy - nielogiczne z punktu widzenia masy rotującej i trwałości koła. 

 

Jak ktoś ogląda u kogoś nowy rower to od razu waży w rękach czy ciężki.



#546 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 12 styczeń 2014 - 22:05

A kto mowi, zeby zaraz isc na kompromis?

Cala sztuka wlasnie polega na pozenieniu lekkosci z tym co wymieniles.

Dlatego jestem zwolennikiem skladanych kol, ktore moga byc tak samo wytrzymale, sztywne, jak ich odpowiedniki, sporo ciezsze systemowe kola. Nie wspominajac o serwisie.

A zawsze jest lepiej jezdzic na lzejszym niz ciezszym.

 

 



#547 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 styczeń 2014 - 23:25

Petri...jak odczujesz różnice przy prędkosci 30 km/h to ja kłaniam sie wpas :-) .

 

a propo, jeśli już jesteśmy w temacie obręczy szerokich to prosze bardzo  http://www.uamcyclin...ssid=299&id=154   tylko ja sie zastanawiam czy to już nie jest przesada....na czasówce może , może

 

Właśnie sie zastanawiam od kogo felgi sprowadzić i jakie , http://www.uamcyclin...ssid=299&id=153  a te wydają mi sie kompromisem , choć i tak nie wierze że same pojadą  bo i tak musze pedałami kręcć , do czego sie wszystko i tak sprowadza.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#548 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 13 styczeń 2014 - 00:22

Spike, zdziwisz sie ale czuje roznice , juz tak od 25 kmh. Czuje roznice jak mam / lub nie mam /  latexowe detki . W przelaju czuje roznice 0,3 bar'a - zwlaszcza na przodzie. 

 

Zebys nie teoretyzowal, zaloz prosze szersze obrecze , dobre piasty , dobre opony i latexowe detki i pojezdzij. Wtedy pogadamy. 

 

 

 

Wyzszosc szerszych obreczy nad 13-15c  to nie jest kwestia "odczuc" tylko potwierdzonych i w symulacjach na komputerze i w tunelu i na drodze FAKTÖW . Klocisz sie z rzeczywistoscia… 

 

Zobaczysz katalog DT na 2015 ( pewnie za jakies 4 miesiace najwczesniej  ) i bedziesz wiedzial w ktora strone idzie "swiat" … . 

 

A problem z kolami "skladanymi" lezy w dostepie do komponentow. Nie ma komponentow, zeby zlozyc za porownywalne $ takie kola jak niektore firmowe ( np 1500-1600g, cieszace sie opinia trwalych i mocnych nawet dla 80-90kg ludu, albo 1600-1650g za 600-700 pln z limitem wagi ponad 100kg ). 

 

Bez problemu zlozysz na komponentach klasy B 1800g w kosztach Campa Khamshin albo Fulcrum R7/R5 - gdzie kola maja swietne opinie, a jak chcesz dobrze i w miare lekko to kosztuje to wiecej niz BDB kola firmowe. Duzo wiecej… . Popatrz na ceny CK, DT 190 i limity zamowien na piasty i obrecze - obaj Spike wiemy jak sie zamawia Dt, prawda ? I dlaczego b malo ludzi robi kola na ich komponentach ( pomijam piasty 240, bo o to stosunkowo latwo u dealerow ) . 

 

Dylemat 1y z brzegu : 

 

Hed Belgium C2 + DT 240 + DT Aero/ CXray  czy Fulcrum Racing 1 ?   Fulcrum tanszy o niemal 100€…. i lzejszy. Dokladam 50€ i mam Racing Zero z ceramika… gdzie same piasty 190'tki musze liczyc +300€ MINIMUM.. Dokladam 200€ do "skladanych" na nie ceramice i mam FFWD F4R/F6R …. 

 

szersza obrecz czy rewelacyjne kola gotowe na lozyskach ceramicznych z 2 letnia gwarancja door2door  ?  O "lansie" i torbach na kola nawet nie wspominam. 

 

Chris1415 woli kola skladane, a jezdzi na Zipp'ach ;)  bo tej klasy kol NIE ZLOZY . Nie ma komponentow, albo koszt jest irracjonalny… 

 

A w ogole to koszt komponentow rowerowych JEST irracjonalny. Na glupocie zawsze powstawaly bajeczne fortuny ;)

 

 

 

 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#549 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 styczeń 2014 - 00:57

........akurat masz pecha , bo śmigałem na bardzo wielu kołach, nie podniecam sie , a świat idzie ku zagładzie własnej , jeszcze chwila i sie okaże że  najlepsze będą oponki 28 mm  i ushape 27 mm .

Druga sprawa, mylisz sie że nie ma komponentów aby skladać dobre koła, baa, są , kwestia kasy, dlatego czołowi wheelbuilderzy na świecie są w cenie .

 

a jakie to są koła za 6-7 stówek ważące 1600 g i na 100 kg , tylko jazdy a nie wymiany szprych ? daj linka .

 

i jeszcze jedno, koła , składa sie głownie  w wybranym limicie wagowym , bo wtedy najlepiej dobrać części, a największą zaletą jest ich tańsza serwisowalność , i pisze o naszej szarej rzeczywistości a nie zachodnej propagandzie sukcesu - zepsuło sie - wymieniam na nowe. I Ty wiesz dokładnie o czym ja pisze , w Polsce jeszcze długo nie bedzie nas stać na "luksusy" i nie sramy na prawo i lewo dolarami.

a teraz ide spać , bo mi kólka bokiem wychodzą .... :-D


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#550 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 13 styczeń 2014 - 08:19

Spike, z calym szacunkiem - nie sadze zebys nie rozumial co dokladnie mam na mysli - a jednak nie odnosisz sie merytorycznie do tego co napsialem…. to nie jest "dyskusja" tylko przepychanka. 

 

A linke znajdz sobie sam- w koncu taki jestes biegly…. Tylko swiat sie sprzysiagl przeciwko tobie… ;) i prawa fizyki tez  :-P


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#551 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 styczeń 2014 - 09:44

Masz rację Petri, jeżdżę na systemowych Zippach. Pewnie gdybym mógł dostać Enve w przyswajalnych cenach, byłoby inaczej. Ale w ukejowie Zippy są w tak dobrych cenach, szczególnie w posezonowych wyprzedażach, że ciężko usprawiedliwić ponad 50% większy wydatek, szczególnie mając koła tej samej klasy. Trochę ego undywidualizmu na tym cierpi ale portfel nie ma nic przeciwko temu :)

#552 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 13 styczeń 2014 - 11:41

I tu podzielam calkowicie twoj pkt widzenia… w pewnej klasie kol nie zlozy sie ani  taniej ani lepiej niz "gotowce" . Najlepszym przykladem jest w super-premium Zipp i Hed, FFWD w "tanich i dobrych" karbonach i Fulcrum/Campa w tanich i relatywnie lekkich ( 1650g ponizej 200€ ) do "tyrania".  

 

Skladanie ma sens jesli jest potrzeba na cos, czego na rynku nie ma (np. kola do turystyki sakwowej, kola na piascie z dynamem, Rohlhoffy... ) , albo skrajny indywidualizm bez wzgledu na cene (Enve+CK). Swoja droga Enve to najpiekniejsze obrecze jakie kiedykolwiek mialem w reku  :) Ale nie dam 8 stow € za szt. Religia mi zabrania  ;) za cene samych 2 obreczy mozna miec kola Corimy, Hed'a, Zipp'a… do wyboru do koloru. 

 

Pewnych rzeczy sie nie zlozy i juz ( 3-4 szprychowce, dyski ). Tu nie ma zmiluj. 

 

Odkad niemal wszyscy producenci kol stosuja standardowe szprychy nie ma z tym problemu ( campa nawet podaje w instrukcji typ, dlugosc i sily naciagu… ) . Inna bajka to uszkodzenie obreczy - i to tez mozna obejsc jesli piasta ma (a zazwyczaj ma ) "standardowa" ilosc szprych a za oryginal producent wola duzo za duzo. Wyjatkiem jest G3, niektore Corimy itp.  Kupuje sie dobra obrecz od DT i zalatwione. 

Przy drozszych kolach jest "crash replacement" lub opcja fabrycznej naprawy ( 3 szprychowce i dyski Corimy ) . 

 

Tak dla przykladu : wymiana wszystkich szprych+ nyple  i lozysk w Neutronach Ultra to koszt Ok. 150€ , Obrecz 60€ , piasta 130€ ….. "normalne" ceny, adekwatne do klasy kol. 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#553 bassride

bassride
  • Użytkownik
  • 76 postów
  • Skądkrk

Napisano 14 styczeń 2014 - 09:53


 

a jakie to są koła za 6-7 stówek ważące 1600 g i na 100 kg , tylko jazdy a nie wymiany szprych ? daj linka .

 

teraz będę z uwagą śledził wątek w nadziei na link tdo takich kół. Mam 92 kg :)



#554 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 styczeń 2014 - 12:12

Panowie, aby powiedzmy przedstwić konkretnie co można zrobić aby byc On tacz prosze bardzo zestaw kompoenentów do szybkiej jazdy , czyli jak być najszybszym w 2014 :

Piasty - Novatec ,Chosen , Powerway, Dt 350 - to takie tańsze

Szprychy ... no tutaj proponuje Mac 424 , aczkolwiek będzie można zstosować grubsze , szersze , też uzależnione od il otworów  i najważniejsze - obręcze

21.....ale 23 mm to już przeżytek ! o tym sie już zapomina, 25 , czy raczej 27 mm profil jest na topie , wieć jesli ktoś chce być w czołówce  http://cycletechrevi...-wheels-rail/2/   i nie słyszeć na jakimś malym maratonie dla amatorów na zadupiu  od jakiegoś małolata tekstu - ale masz cienkie koła .......21 mm to musisz być cienias 

 

Wiec proponuje takie felgi :

http://www.uamcyclin...ssid=299&id=154  troche lżejsze i zgrabniejsze http://www.uamcyclin...ssid=299&id=153  

 

ilości otworów i szprych , a także wybór piast - zależnie od wagi rowerzysty - trzeba pamiętać ze limit wagowy obreczy nie przekłada sie automatycznie na szprychy i piasty !

 

No ale waga kół pojdzie w góre , wiec coś za coś , no i jak pisałem , same koła nie pojadą i jaki sens ma składanie  kół za ok 2-2,5 tyś do roweru za podobną wartość  

Poza tym testy i marketing.... wiemy jak to działa i jak ma działać na klientów, oni mają być przekonani że to im jest potrzebne i muszą to kupic .

Owszem pewenej grupie  kolarzy , która sie naprawde ściga, osiąga wyniki, może mieć to sens, zakłądając że jak pisałem - różnica będzie na tyle odczuwalna w stosunku do takiej samej klasy kół z węższymi felgami , że  ktos powie prawde,  a nie napisze tekst sponsorowany przez producenta  kół - czego jest od cholery w necie .

Dlatego nie wierze w cudowne własciwości , jesli ktoś  naprawde nie powie - chłopie , różnica jest taka iż nogi z dupy wyrywa , na prostej uzyskałem tyle i tyl więcej, a na podjeździe samo jechało. Same testy laboratoryjne to nie wszystko, same wykresy komputerowe też nie . 

Kiedyś trend był na wysokie wąskie felgi  że mają być aero - były najlepsze , teraz znowu , niższe , zaokrąglone  bo wiatr wieje nie tylko z przodu  itd, itp , cały czas nas nakrecają .

 

Ale to dobrze, mamy o czym dyskutować , dociekać , poznawać ..ja bardzo lubie nowinki jakie pojawiają sie w tematyce kołowej, bo zawsze z tego można wyciagnąć wnioski do budowy kół .

 

..... no to terasz tylko czekać , kto takie felgi zamówi i coś powie ...sensownego.

 

Bassride, nie łudź sie za 6 stówek to porządnych piast i obręczy nie kupisz  a jak składać to coś dobrego a nie  byle co , robione byle jak .


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#555 bassride

bassride
  • Użytkownik
  • 76 postów
  • Skądkrk

Napisano 14 styczeń 2014 - 12:39

Spike, i tak skończę u Ciebie w warszatacie :)

Ponieważ nie mam już cierpliwości do wysłuchiwania monologów Rybskiego, nie widzę dla Ciebie żadnej alternatyuwy w krk.

 

Trudno, jak mi nie złożysz fajnych za 600, to zlożysz mi średnie :)

 

Mam 202 cm wzrostu więc te 92 kilo to nie jest wcale dużo. Myślę, że wraz z treningami na siłce jeszcze przybędzie kilka kilo.

Chcę koła mocne i na opony, lekkie szytkowe już mam.

 

 



#556 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 styczeń 2014 - 13:19

hehehehehe stary daje po dupie nieźle ,,,,,,ja z nim lubie rozmawiać jak sie spotykamy , jego monologi są bez końca :-D  ale za to jest to człowiek pasja , wiedza praktyczna nieigarniona ..... dlatego mało go kto rozumie...

 

202 cm  i 90 kg...wiesz jaka to jest przekładnia w nodze i moment obrotowy ??  ja sam sie zastanawiam coraz częściej ,,na cholere mi 20/24 i ciagły strach czy mi coś nie pierdyknie z tyłu , a jak pierdyknie to na bank nie pojade dalej bo zblokuje koło z tyłu w widełkach  :-P

 

Kolega mój po fachu zakupił koła DT ......24/28 na piastach 350, szprychy tam grube są aero , on waży niecałe 80 kg i pewnego pięknego dnia pękła mu szprycha, a koło miało może pół roku, wg mnie to było dziwne bo taka konstrukcja powinna wytrzxymać nawet spokojnie setke , a tu powrót na butach... bo zblokowało koło  i albo rżniemy widełki karbonowe , albo buciki.....a do domu droga daleka...


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#557 bassride

bassride
  • Użytkownik
  • 76 postów
  • Skądkrk

Napisano 14 styczeń 2014 - 13:26

nie chce robić off, ale Szprycha to jest oczywiscie gość i wielki autorytet. Od lat do niech chodzę robić koła. Zasze kończy się to posiedzeniem  na cały wieczór na jego kanapie i słuchałem tyh wszystkich niesamowitych opowieści.. Niestety ostatnio coraz częściej na temat jego pogarszającego sie zdrowia.

 

Ale czasem człoiek zwykle nie ma czasu. A ponieważ odwiedziny u Rybskiego trzeba celebrować, to wolę odpuścić i iśc do Ciebie.

 

Jest jeszcze jewda sprawa: Nie znam sie na nowych komponentach, piastach, szprychach obręczach itp. Chcę koła, ale nie wiem dokładnie jakie i tutaj liczę na Twoją pomoc i doradztwo - jako człowiek w tym siędzącego i obeznanego

 

Gdybym składał klasyki to bym poszdł fo Inżyniera

 



#558 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 14 styczeń 2014 - 17:58

O kuuuu...wa ,ale zadajesz pytania. To cytat z Rybskiego oczywiście :-D   Spike, żyby ktoś podał Ci konkretne dane, musiałby robić powtarzalny test w tunelu aero na rolce. Inaczej kazda jazda jest inna. Nie mówię o ciężkich podjazdach , bo tu opory aero są mniej ważne, chociaż ja wiem? Wiadomo jak jest pod górę i jeszcze pod wiatr. Poza tym, na h...j mi zakładać opony 23 po to, żeby miały....25? Chcę 25 to takie zakładam. W końcu mogę też zakleić plasteliną przejście opona-felga, i mam tanim kosztem nowomodne koła :-/  Coś ci biedni producenci muszą robić, żeby interes się kręcił. Wczoraj pomidory były bardzo niezdrowe, a dzisiaj już wręcz przeciwnie :roll:  Chyba najwazniejszy zdrowy rozsądek w tym wszystkim.  pozdr



#559 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 14 styczeń 2014 - 18:01

a. mozna kupic kola 1650g do 700pln bez probemu ( duuza podpowiedz : 109kg limit ) , ale jak Waszmosciom sie nawet nie chce doopy do sklepow w necie ruszyc ( tak 5cm palcami po kawiaturze ) - to ja nic nie poradze. Minimum inicjatywy trzeba wykazac ;), jak ktos znajdzie jakie, ja napisze gdzie za te $ . 

 

b.Spike - zacznij wreszcie rozrozniac pewne rzeczy : A. potrzebuje , od B. chce to miec - tak na poczatek . 

 

i dodaj to tego "xxxx PLN/€/$ chce/moge na to wydac" . 

 

c. twoje wierzenia maja sie nijak do rzeczywistosci sprawdzonej OD LAT w praktyce/ vide obrecz C2 /  ( i znowu musisz sobie poszukac - za ciebie nikt lekcji nie odrobi… ) Za to twoje "gusla" sa calkowicie uzasadnione i ja to rozumiem - masz dostep do takich a nie innych komponentow i musisz gleboko wierzyc, ze wszystko inne zle jest i niedobre ;) bo jak inaczej przekonasz "klienta" ze Fobos i Team to technologiczne "perelki" ??? ;)

 

d. BARDZO chcialbym zobaczyc ( wg twojego "designu") kola 50mm stozek (UAM) i piasty DT350… tak np 28 przod i 32 tyl ( bo to minimum, mniej nie ma ) …  

 

e. przecze nieustannie twoim wierzeniom, warzac 95 kg i dojezdzajac 1520g kola , i to w przelaju.  po kilkunastu wyjazadch sprawdzilem wycentrowanie : lateral 0.07mm , radial 0,1mm ,  wczesniej na zejsciu z centrownicy bylo 0.04mm i 0.06mm . ZLE ??? 

 

F. Producenci tacy jak Mavic, Campa, Easton sami projektuja obrecze pod konkretny design kola - rzecz niedostepna na rynku wtornym. I stad parametry takich kol sila rzeczy inne… 

 

G. Zlozysz kola na tym, na czym "pozwola" ci zlozyc. Poza Corima i Enve w carbo i HED/H+Son i troche z DT NIGDY to nie bedize high-End . High-End idzie do "firmowek" - ty bedziesz mial dostep do tego za czas jakis, albo nigdy. 

Jedynie, gdzie mozesz przebierac to piasty ( i tez nie do konca - kup genialne Recordy ponizej 32 szprych...) . Bo szprychy juz nie…. 

 

H. @nick : sorry, ze nie moglem sie powstrzymac… ale twoj post jest najlepszym przykladem, ze mozna przeczytac i kompletnie nic zrozumiec… przy plastelinie sie osmarkalem ;) 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#560 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 14 styczeń 2014 - 18:38

Jesteś tak zadufany w sobie, że jak widzę traktujesz Siebie ze śmiertelną powagą. Nic dziwnego, że się mówi jak dziad do obrazu. Mogę Ci podesłać chusteczki do nosa. W Polsce ci ich dostatek na szczęście. Nawet jak WARZYSZ 95 , to nic nie zmienia. Nie mogłem sobie odmówić tej małej złośliwości w odpowiedzi na Twój alfaomegizm :oops:   pozdr





Dodaj odpowiedź