Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1589 odpowiedzi w tym temacie

#561 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 14 styczeń 2014 - 19:46

@ nick : 

 

Moglbym z toba dyskutowac, ale obiecalem sobie, ze bede to robil tylko z ludzmi inteligentnymi. Ty niestety -co sam dobitnie udowodniles- do tej grupy nie nalezysz.

 

PS. Z ortografia tez masz powazne problemy, nie tylko z ego i czytaniem ze rozumieniem .


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#562 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 14 styczeń 2014 - 21:12

Powodzenia. Małe sprostowanie, jestem nick, a nie @nick. Możesz też pisać Bond, James Bond.  pozdr



#563 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 styczeń 2014 - 21:16

350 są na 28 hole dostępne i tutaj można zmontować zestaw na szprychach aero , najnowszych , płaskie aero 2 x 0.8 x 2,2 x 2, czyli jeszcze lżejsze  - 3,6 g , cieńsze od Mac 424 i Cx Ray  ( nie ma ich na rynku  ) , i takie pewnie bym dał , aby koła były mocne i jednocześnie lekkie , aczkolwiek spokojnie dając nawet Mac 424 przy 28 szprychach  koła będą praktycznie do limitu wagi obręczy a ich waga w porównaniu do 20/24 ??? 12 szprych po 3,6 galbo 4,7 g  to znikoma wartość .

 

Poza tym mam dostępne od czasu do czasu wersje tych piast na 20 i 24 h stokowe i bez problemu sie robi , siedze w temacie od lat, na polskie warunki trzeba umieć rozgraniczyć- piękne i koszmarnie drogie , albo ładne i w przyzwoitej cenie , ale wiesz o co sie wszystko rozbija - proste o kase - wynikl - cena /jakość i daltego produkuje sie , montuje takie koła jakie spełnią te podstawowe wymagania z czesci jakei są oglnie dostępne.

 

 

Piszesz o swoich cudownych kołach... a ja napisze że waże więcej od ciebie i mam zrobione na Fobosach  ponad półtora tysiaka i jeżdżą , nie centrowane nigdy ! dwa komplety, jedne czarne , a drugie białe te poszły teraz do przełajówki tez z przebiegiem ok tysiaka , też nigdy nie centrowane ! a były obciążane nawet do 120 kg specjalnie.

 

Wyśmiwasz kolego miedzy wierszami nas , nie tylko montażystów bo robimy o czy tamto , ale i użytkowników, sypiesz dolcami na prawo i lewo jakie to wspaniałe ceny, ciekawe....a wiesz ile zarabia chłopak , który w wakacje dorabia ? tyle że go stać na nowy , albo używany lekko rower w zakresie 1,5-3 tyś , dla takich robi sie najiwięcej kół takich do 7 stówek , dlaczego ?? bo szprycha w razie awarii kosztuje ok 2,50 zł , a obręcz ok 80-120 zł , a ile w Fulcrumie ? czy Mavicu ? i dlatego u nas sie składa i należy mieć odrobine szacunku do ludzi pracy .

I zakończmy przepychanki , bo to temat o konkretnych wiadomościach .

 

I prosze wkleić linka do tych cudnych kół 1600 g a nie 1650 ,. z limitem 107 kg  za 6 stówek miało być a nie za 7  bo z każdym postem wzrasta cena i waga , popatrzymy.

 

ja już pauzuje bo teamt odbiegł zdrowo od tematu  startowego.

 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#564 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 14 styczeń 2014 - 22:19

zestaw na szprychach aero , najnowszych , płaskie aero 2 x 0.8 x 2,2 x 2, czyli jeszcze lżejsze  - 3,6 

Moze ta szprycha bedzie tyle wazyla ale w rozmiarze 150mm :)

Mac 424, na ich stronie podaja 4,2g. Srednia waga dla 259mm 4,54g, 261mm 4,61g, 265mm 4,73g.

Czyli te 4,2g bedzie dla dlugosci ok 249mm, to mniej wiecej pod stozek 60mm albo 50mm z jakimis gigantycznymi kolnierzami piast.

 

Chcialbym zobaczyc i podotykac te szprychy, jak rowniez sapimowe cx super. Ciekawe na ile odczuwalna bedzie mniejsza sztywnosc boczna w porownaniu do analogicznych 424 i cx ray? 



#565 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 15 styczeń 2014 - 10:18

@ Spike : 

 

1. Nie wysmiewam. jestem jak najdalszy od tego. Twierdze, ze musisz miec takie a nie inne przekonania, bo warunkuje je twoj rynek i twoja klientela. 

Zauwazam tez, ze twoj rynek, to nie caly rynek. Nawet w Polsce. Masz klientele jaka masz. W Polsce sprzedaje sie rowniez FFWD, Zipp i HED. 

 

Poogladaj foty z polskich imprez - ja tam widze WSZYSTKIE zacne marki . Nie tylko kola po 700PLN na rowerach za 1500PLN…. 

 

 

2. Przeczytaj jeszcze raz , tym razem UWAZNIE moj post, gdzie podawalem wagi kol i ceny - i przyznaj : oops , mylilem sie, przepraszam. Ale raczej tego nie zrobisz, bo nie myliles sie… zrobiles to celowo. 

 

I 109 a nie 107 i to w ktoryms kolejnym poscie ( w "oryginale" bylo ponad 100kg ) . 

 

3.Znowu pojawiaja sie -charakterystyczne dla twoich "argumentow" - zbitki i przeinaczenia, nazywajac to raczej delikatnie. 

 

4. Mam katalogi , rowniez OEM ( zwane w DT "Factory" ) i tam piastyDT350 ponizej 28h NIE ISTNIEJA. Jesli takie piasty masz - wrzuc fote. Inaczej mamy kolejny dowod , ze znowu bajki opowiadasz… .

 

5. Moje Zondy tysiaka, to mialy ponad rok temu…. teraz maja ich duzo wiecej i od jakiegos czasu chodza TYLKO w przelaju. NON stop pod 100kg ( kolarz+ubior+"gadzety" - bo zaraz sie przyczepisz, ze napisalem 95 wczesniej, choc na samym poczatku bylo 108… ) I bez oszczedzania.  

Praktyka przeczy twoim teoriom, ze kola o wadze 1500-1600g ( i  to na 16 szprych z przodu, w dodatku-o zgrozo- "firmowe" ) nie nadaja sie pod cykliste 85kg+ , a jak juz to tylko na chwile. Czyli - jak i wiele innych twoich "doswiadczen" - mozna ta teorie w buty wlozyc.  

 

 

Musze tez przyznac, ze czegos nie rozumiem… jestes "expertem" od lat, skladasz setki kol, masz wiedze i doświadczenie, robisz kola dla Pros'ow… i ciagle siedzisz w ciasnym garazu na zadoopiu  ?  

Po tylu latach i z takim doswiadczeniem, wiedza i umiejetnosciami powinienes miec cudny "glanc pomada" sklep/ warsztat, autoryzacje serwisowe DT, Campy, Mavica, Eastona, Zippa…. i kolejki…  I nie narzekalbys na kase, jak to masz w zwyczaju ( meczacym zreszta ) .

 

Zadziwiajacy brak konsekwencji - nieprawda ?  Chyba ze cos ( wiele ) z tego, co o tobie wiemy ( a wiemy raczej wiekszosc od ciebie ) to 3ci rodzaj prawdy (?) . 

 

Nie zarzucam ci niczego -  nigdy nie mialem do czynienia z twoimi uslugami / produktami  -  zastanawia mnie tylko ta rozbieznosc… . 

 

 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#566 bassride

bassride
  • Użytkownik
  • 76 postów
  • Skądkrk

Napisano 15 styczeń 2014 - 11:08

Panowie, proszę.... to temat o kołach a nie o SPIKE.

 

I na prawdę nie potrafię odszukać tych kół z limitem wagowym ponad 100 kg.

Nie z lenistwa, szukałem bezskutecznie.

 

Czy ktoś mnie oświeci?



#567 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 15 styczeń 2014 - 12:35

Fulcrum Racing 5 , model 2014 - asymetryczny. 1620g pod campe, 1655g pod Shimano 9/10/11 wraz ze spacer'em dla 9/10 ( zwazone osobiscie ) . Limit wagowy : 109kg. Dla uzytkownikow pona 82kg zaleca sie czestsze niz co 5000km serwisy piast ( smarowanie ). 

 

regularna cena to ok 200€, a jak sie DOBRZE poszuka to 170-180 .

 

Starsze "5ki" sa ok 70g ciezsze ( i teraz jakies 20-30€ tansze ) , ale maja 20/24 szprych i - slusznie- uwazane sa za wyjatkowo solidne , nawet dla 100kilowcow do przelaja. 

 

Nowe Piatki maja juz lozyska cup&cone, takie same jak no racing1,3 - a nie tzw "maszynowe" , alu os 17mm, a nie stalowa 12mm. 

 

Tak, czy inaczej - ja nie jestem w stanie zbudowac kol tej klasy co Racing 5/2014 , o tej wadze i za porownywalne $ . 

 

Mozna na C2 / Novatec / CxRay - ale to ciut ciezej, sporo drozej i Novatec to nie piasta Campy z genialna prostota serwisu i swietna trwałością.  

 

I post nie byl o Spike'u, tylko o jego machlojach dla poparcia jego mocno watpliwych ( delikatnie rzecz ujmujac ) tez.  Gdyby Spike odniosl sie merytorycznie  ( a tu chciec i moc trzeba ) , nie byloby mojego poprzedniego postu. 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#568 bassride

bassride
  • Użytkownik
  • 76 postów
  • Skądkrk

Napisano 15 styczeń 2014 - 12:54

Serdecznie dziękuję

Teraz pozostaje mi tylko znaleźć sklep, gdzie będą w cenie 700 pln, bo jak t\na razie widzę tylko w granicach 1000 zł.

Pozdrawiam

 

Dla Campy jeszcze lżejsze, to miło :)



#569 szymonef

szymonef
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Skąddolnośląskie

Napisano 15 styczeń 2014 - 19:52

Wracając do tematu szerszych obręczy, to tak w moim tłumaczeniu trochę na podst. niemieckiej strony:

" 1. Team Argos na Giro jeździł na oponach Vittoria Corsa Evo SC w rozmiarze 25 mm;

  2. Sky jeździ na Veloflexach 24, mierzących na obręczy 24.9 mm;

  3. Orica jeździł na Conti 25 mm;

  4. RadioShack jeździł na Schwalbe 25 mm założonych na obręcze Bontragera o szerokości zewn. 27 mm;

  5. Omega i Saxo korzystały z kół Zippa, modelach o szerokości zewn. w okolicach 25 mm."

 

Zatem nie ma co dyskutować z faktami, w zawodowym peletonie dawno zapomniano już o oponach 20 mm itp. wąskich odmianach, większość przesiadła się na opony szersze - szybsze i wygodniejsze. Do tego masa publikacji i testów potwierdzających m.in. obniżone opory toczenia i lepszą aerodynamikę. Można dyskutować nt. tego, jak marginalne bądź nie są te różnice, ale faktem niezaprzeczalnym jest, że różnice istnieją.

 

 


  • 1415chris lubi to

#570 BUBUs

BUBUs
  • Użytkownik
  • 335 postów
  • SkądPabianice

Napisano 11 luty 2014 - 23:00

Ktoś coś wie na temat kół składanych przez ten sklep, np te?

http://allegro.pl/ko...3964418812.html

 

 



#571 jarabl

jarabl
  • Użytkownik
  • 281 postów
  • SkądSierpc

Napisano 12 luty 2014 - 12:07

Ktoś coś wie na temat kół składanych przez ten sklep, np te?

http://allegro.pl/ko...3964418812.html

 Kiedyś sie nimi interesowałem ale okazało sie że mają limit 75 - 80 kg



#572 BUBUs

BUBUs
  • Użytkownik
  • 335 postów
  • SkądPabianice

Napisano 12 luty 2014 - 12:30

Dzięki za odpowiedź. Dla mnie limit wagowy problemem nie jest. Chodziło mi raczej o ich jakoś wykonania - czy się nie rozcentrują po 1000 km. 

Tak czy inaczej kupiłem już dziś inne kółka.



#573 Pawel4freak

Pawel4freak
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądWrocław

Napisano 16 luty 2014 - 22:50

Nie chce zakładać nowego tematu więc napiszę tutaj.
Przymierzam się do złożenia lekkich kółek na obręczach: Kinlin XR-200 i piastach: Mack FIX/SS i teraz pytanie do ilu szprych? Ważę ~70kg, rozważam 24H na przód i tył i czy wytrzymają polskie drogi? Szprychy chciałem dać DT cieniowane i oponę 23c.Sugestie?
Jak ktoś zna inne obręcze lżejsze pod dętkę to był bym wdzięczny za informacje ;)



#574 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 luty 2014 - 01:32

Polecam Kinlin XR-19W http://dandyhorsesto...c14,p20,pl.html (zdjęcia pojawią się lada chwila)

 

Jeżeli zależy ci na zbijaniu wagi, nie ma sensu dawać tyle samo szprych na przód i tył. Przednie koło poddawane jest dużo mniejszym przeciążeniom niż tylne. Przy tak lekkich obręczach jak XR-200 czy XR-19W i wadze ~70kg polecam albo grubsze szprychy - 2/1,8/2 - albo 24/28 szprych i wtedy cieńsze na przód i NDS - 2/1,5/2 i grubsze - 2/1,8/2 - od strony napędu. Skoro koła będą na miasto, to polecam drugą opcję.



#575 Pawel4freak

Pawel4freak
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 luty 2014 - 11:30

mhm czyli jednak 24 na przód i 28 na tył musi być, tył zrobię tak jak mówisz, jeszcze zobaczę, które obręcze wezmę. Na przód jakie szprychy cieniowane wziąć, żeby było lekko i wytrzymałe i jakie nyple wziąć do tego?



#576 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 luty 2014 - 19:25

Wszystko zależy od tego, jakie są twoje priorytety. Czy bardziej zależy ci na niskiej wadze, czy na sztywności i wytrzymałości. Do czego te koła mają służyć? Jaki masz styl jazdy? 

 

Rodzaj szprych trzeba dobrać jak już będzie wiadomo ile ma ich być i jakie będą obręcze.



#577 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 17 luty 2014 - 22:23

kinlin XR-19W,  405 gram.... jak na felgę pod oponkę to leciutkie!!  bardzo podobna dt swiss rr440 waży 45g więcej, mavic open pro o 30g więcej... tacy renomowani producenci wymiękają przy kinlin, dieta cud he he

 

daj 32/36 szprych i będzie super kółko, mogą być delikatesowe pocieniane aby dużo do takiej wylajtowanej obręczy

 

24/24 nawet bym nie pomyślał, koło jak zbytnio pracuje to rosną opory toczenia więc nie może być miękkie


  • biker1974 lubi to

#578 Pawel4freak

Pawel4freak
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 luty 2014 - 22:41

Wszystko zależy od tego, jakie są twoje priorytety. Czy bardziej zależy ci na niskiej wadze, czy na sztywności i wytrzymałości. Do czego te koła mają służyć? Jaki masz styl jazdy? 

 

Rodzaj szprych trzeba dobrać jak już będzie wiadomo ile ma ich być i jakie będą obręcze.

Jednocześnie niska waga i jednocześnie jak wpadnę w dziurę (uroki Wrocławskich dróg <3) to nie musiał zaraz jechać/iść na centrowanie. Po krawężnikach nie skaczę.

Nad obręczami się zastanawiam, 20 lutego dowiem się czy będą dostępne w Polsce XR-200, jak nie to chyba skuszę się na te z twojego linku: XR-19W

 

 

daj 32/36 szprych i będzie super kółko, mogą być delikatesowe pocieniane aby dużo do takiej wylajtowanej obręczy

 

24/24 nawet bym nie pomyślał, koło jak zbytnio pracuje to rosną opory toczenia więc nie może być miękkie

32/36 nie chcę, za duży balast :P

Na początku myślałem 20/24 ale to doszedłem do wniosku, że to może być za słabo jak zamierzam tym jechać po ulicy. Więc rozmyślałem nad 24/24 ale skoro mówicie, że może nie wytrzymać przy cieniowanych szprychach to chyba faktycznie lepiej 24/28.

Do tego te XR-19W wydają się wytrzymalsze więc różnice w wadzę miedzy XR-200, a XR-19W postaram się zbić na czymś innym.

 

Mętlik w głowie, co wybrać ;s teraz w sumie muszę wiedzieć na ile szprych wybrać tył, bo przód raczej zostanie 24 chyba, że ktoś powie, że 20 tez wystarczy :P



#579 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 luty 2014 - 01:05

Jak mają być na miasto, to ja bym dał Sapimy Race. A jeżeli tak bardzo zależy ci na zbijaniu wagi, to na przód i tył NDS Lasery, a z tyłu DS Race. 



#580 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 30 marzec 2014 - 10:20

Mam obręcze Alesia 920 pod szytkę 32h (niski profil 13mm coś jak Ambrosio Montreal) . Jaki zaplot zastosować? Obecnie ważę 83kg netto z rana:-). Jakie szprychy i na ile krzyży żeby wyszło dobre, trwałe kółko do śmigania po mieście.





Dodaj odpowiedź