Poszukuję szprych CN SPOKE AERO 424 niestety cięzko z dostepnością długości kóre chce kupić, znacie jakieś sklepy które je sprzedają na sztuki?
Koła składane
#582
Napisano 31 marzec 2014 - 11:53
#583
Napisano 31 marzec 2014 - 12:01
Chciałbym Was prosić o krótką opinie na temat tych kół. Szukam czegoś dla szwagra który do lekkich nie należy - 110kg +- 5 zależy jak teściowa gotuje na świeta
Rzuciły mi się na allegro takie. Fakt że nie są lekkie ale nie waga powinna być priorytetem. Cena wydaje się atrakcyjna. Budżet raczej bez przekraczania 400zł. No i wizualnie bardzo by mu pasowały czerwono czarne do roweru ale to akurat ostanie na co patrzy. Link poniżej:
http://allegro.pl/sz...4084453534.html
Z góry dzięki
HDJ ROCKER PLATE - Platforma pod trenażer
https://rockerplate.pl - Shimano i Continental + Kolarskie motywy dla etui na telefon
#584 Gosc_marvelo_*
Napisano 31 marzec 2014 - 13:48
Po 36 szprych + wysoki stożek, więc chyba powinny pod szwagrem wytrzymać, chyba że teściowa wyraźnie przesadzi z gotowaniem. Całkiem ładnie się też prezentują.
Ale w te zapewnienia odnośnie absolutnej szczelności piast tak do końca nie wierz:
- PIASTY SĄ USZCZELNIONE, W SPOSÓB KTÓRY, NIE JEST MOŻLIWE PRZEDOSTANIE SIĘ JAKICHKOLWIEK ZANIECZYSZCZEŃ DO ŚRODKA KORPUSU PIASTY , BOKI ZOSTAŁY ZABEZPIECZONE ALUMINIOWYMI DEKIELKAMI ZACISKANYMI NA OSI ŚRUBĄ NA KLUCZ IMBUSOWY.
#585
Napisano 10 kwiecień 2014 - 20:51
Witam.
Chcę złożyć sobie samemu jakieś koła i chciałem się was trochę poradzić.
Mój budżet to maks 900 zł, ważę 70 kg a koła mają służyć do treningów i póki co na zawody. Chcę żeby były trwałe i w miarę lekkie, ale to drugie nie jest aż tak ważne.
Myślę o piastach Shimano Ultegra 6800 na 32 szprychy, i tu mam pytanie czy będę mógł założyć do nich kasetę 9 z jakąś podkładką bo póki co na takim osprzęcie jeżdżę ale w zimie planuje przejść na 11 i stąd piasty 6800 a nie 6700?
Co do obręczy to wybiorę chyba takie http://allegro.pl/ob...4099512712.html ale to nie ostateczna decyzja.
Przednie koło chcę zapleść na słoneczko a tylne na dwa krzyże. Szprychy... i tu pojawia się problem bo nie mam pojęcia jakie wybrać. Myślałem o Sapim Race ale słabo jest z dostępnością. Jakby ktoś mógł coś doradzić, podzielić się spostrzeżeniami to byłbym bardzo wdzięczny.
#586
Napisano 11 kwiecień 2014 - 15:39
32/32 szprych pod 70 kg to bardzo duży zapas. Spokojnie mógłbyś mieć 24/28.
Jeżeli nie masz pojęcia o składaniu kół i nie dysponujesz odpowiednimi narzędziami - centrownicą, miernikiem naprężenia szprych, kluczami itp. to lepiej zostaw to komuś bardziej obeznanemu. Z dostępnością sapim race nie ma problemu, są, tylko że w hurtowni. Sklepy rzadko sprzedają szprychy na sztuki. To kolejny argument za zostawieniem komuś doświadczonemu składania kół.
#591
Napisano 28 kwiecień 2014 - 14:04
Zastanawiam się nad kołami - (obręcze XR-300 lub 270, piasty Novatec, szprychy aero). Po przeliczeniu wychodzi mi koszt równy lub minimalnie niższy niż nowe koła Fulcrum 5. Rozważam Fulcrumy na 2014 rok- mogę poczekać aż się pojawią .
Jakie ew. zalety mają koła składane (oprócz niższych kosztów naprawy w razie uszkodzenia)? Różnica w wadze też niewielka~ ok 100g.
Obręcze Kinlin nie są oczkowane jak większość innych dostępnych na rynku. Nie ma to wpływu na trwałość? Pamiętam, że przy niskiej jakości obręczach bez oczek zdarzały się odkształcenia obręczy od nypli (nie wiem jak obecnie jest, od 15 lat wszystkie obręcze miałem z oczkami )
#593
Napisano 28 kwiecień 2014 - 18:24
XR-19W odpadają- mam obecnie obręcze chyba Mach1 Omega (chyba bo "fabryczne", pod inną nazwą w rowerze), a chciałem jakiejś zmiany wizualnej- stąd pomysł na w miarę lekki stożek. Koła potrzebuję bo korzystam z różnych opon- komplet do jazdy i inne na trenażer a przekładanie opon co 2 dni mnie dobija .
Byłem wstępnie zdecydowany właśnie na komplet XR-300 (ew. XR-380 na tył) z dobrymi szprychami/ piastami. Tylko rozchodzi się obecnie o cenę- taka przyjemność wyjdzie 800-1000pln. Tyle co fabryczne Fulcrumy 5 (tu czekałbym na tegoroczny model, niewiele ponad 1600g). Warto więc składać?
Po rowach raczej nie jeżdżę, a jak w auto przywalę to zdecydowanie inne zmartwienia będę miał niż zastanawianie się czy naprawa koła wyjdzie 200 czy 500pln:).
#594
Napisano 03 maj 2014 - 16:14
Czy piasty novateca:NT-A291/F482SB + obrecze mavic open pro to dobry wybor na skladaki ?
Jakie szprychy do tego? (70kg)
Czy w takich piastach latwo kasuje sie luz, ktory zazwyczaj powstaje po 500-1000km w nowym kole?
Zalezy mi na czyms popularnym i latwo dostepnym stad w/w. Tez dumam jak kolega se211 bo fulcrumy 5 te nowe wydaje sie niezle cena/jakosc tylko z kolei pozniejsze naprawy sa bardziej "klopotliwe" i drozsze.
#596 Gosc_marvelo_*
Napisano 04 maj 2014 - 17:35
Piasty a291.... moja 3.5 letnia córeczka ma w hulajnodze większe łożyska:-)
To fakt, w piastach tych są miniaturowe łożyska 699 (9x20x6 mm), ale sama piasta jest dobrze wykonana, ma dosyć grubą oś, dobrze pomyślane wkręcane w oś kapsle (moim zdaniem to lepsze rozwiązanie, niż nasuwane luźno na oś kapsle blokowane imbusem, jak w większych modelach) i spokojnie pod 70 kg powinna wytrzymać. Oryginalnie w środku siedzą łożyska EZO. U mnie dosyć szybko złapały luz, ale winię za to raczej wodę która dostała się do środka po jeździe w deszczu. Dlatego ja radzę zawsze dosmarować łożysko na samym początku eksploatacji, bo oryginalnie smaru często jest za mało (mała ilość smaru w łożyskach maszynowych jest może dobra do zastosowań wysokoobrotowych w sterylnych warunkach, ale w rowerach się nie sprawdza).
Jak zrobi się luz, to łożysko się wymienia, co kosztuje od kilku do kilkudziesięciu złotych za sztukę.
#597
Napisano 04 maj 2014 - 17:51
Az tak trzeba dlubac przy tych piastach? Mam teraz kola fulcruma i powiem szczerze pomimo, ze wiem, ze tak sie nie powinno robic - piaty rok i nie robilem nic z piastami poza skasowaniem luzu , ktory sie pojawil po 1k km. Jezdze w suchym raczej ale czasami deszcz zlapie.
To w takim razie moze jakies lepsze piasty co polecacie (pod campe poza recordem-dosc kosztowny:) ) ?
#599
Napisano 04 maj 2014 - 18:27
do luki99, ciąg dalszy za wcześnie wysłałem...
słusznie planujesz klasyka mavic open pro,
daj 32/32 szprychy 2/1.8/2, tył po stronie kasety 2.0, jak sucho to nyple mogą być alu, zaplot jak to w klasyku 3x/3x
kalkulator dt pokazuje wagę 1735 gramów - rozsądnie jak na koła które będziesz ujeżdżał do końca świata
#600
Napisano 04 maj 2014 - 19:06
Dzieki, waga kolo 1700 jest ok, wazne dla mnie bedzie to , ze jak skrzywie obrecz jak npl. obecnego fulcruma to ja kupie nowa za nieduza kase i bez problemow..
Co do obreczy czy nie lepiej cxp 33 beda pewnie wytrzymalsze, sa ciut ciezsze - czy open pro starczy na nasze drogi? (nie lubie jezdzic czesto na centrowanie;) )
Co do piast sprawdzilem te DT co podales i cenowo wyjda juz nie tak duzo taniej od recorda (tych nowych oczywiscie) - moze sie na niego szarpnac jak tam jest z regulacjami, dostepnoscia lozysk itd nie ma problemow?