Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1589 odpowiedzi w tym temacie

#601 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 04 maj 2014 - 19:40

piasty record są na kulkach luzem, 2x15szt rozmiar 5/32cala, w (w premie takie kulki kosztują 4gr/sztuka), regulacja jak to w piastach z konusami

w porównaniu z parą dt350 ważą o 50gr mniej 

 

open pro będą bardziej pasowały do recorda, jest to w dodatku b.dobra obręcz podwójnie oczkowana..  wyjdą delikatesowe kółka



#602 luki99

luki99
  • Użytkownik
  • 426 postów
  • Skąddolny slask

Napisano 04 maj 2014 - 20:04

A nie mowisz o tych starszych piastach recorda? Te nowe jak patrze po fotkach maja sruby imbusowe, ktore dobrze znam z piast moich kół fulcrum - regulacja "luzu" to kwestia uzycia imbusa, robi sie to w przyslowiowie "2 minuty".

 

Widac np. na tej fotce:

http://www.campagnol...ecA_catid_7.jsp

 

A tu instrukcja z ich strony:

http://www.campagnol...-REAR_12-12.pdf

 

Pytanie tylko jak wyglada servisowanie "srodka" co jakis czas trzeba bedzie tam zajrzec smarowac ird ktos wie?



#603 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 04 maj 2014 - 20:13

Mają regulację luzu bo są na konusach, dobrze napisałem. Czy się to robi imbusem czy innym kluczem to sprawa drugorzędna i nie zmienia istoty rzeczy.

 



#604 lolokas

lolokas
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 27 maj 2014 - 13:09

Witam,

 

mój pierwszy post więc mam nadzieję że będzie dobrze :)

 

Po wstępnym przekopaniu internetu sprawdzeniu jakichś tam informacji wymyśliłem sobie takie kółko na tył

obręcz: mavic cxp 33

piasta novatec f742sb

no i szprychy dt tylko nie wiem czy champion czy moze competition

składam narazie tylko tyl bo jest dla mnie bardziej problematyczny, mam tylko pare pytan

1) czy będzie można zalożyć opone 700x23

2) przede wszystkim czy to wszystko razem zagra właściwie ?

wiem że piasta raczej pod mtb ale tez moja waga 90kg plus zdarza mi się założyć sakwy (oczywieście wtedy na innej oponie).

 

Jakby ktoś mógł cos naszkrobać i ewentualnie coś doradzić to byłoby miło :)

 

 

aaa no i najważniejsze, dobrałem wedlug kalkulatora dlugość szprych 290 i 291mm

to moje pierwsze skladane kółko więc nie wiem rownież czy długośc szprych ma być różna ?

i tak bede zanosił to gdzies do zaplecenia wiec może na miejscu ktos mi doradzi ... czy kupić te szprychy ( w ciemno ? )



#605 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 maj 2014 - 14:34

1. Można

2. Zagra

 

Trochę wyjdzie ciężkie. 32 szprychy to naprawdę sporo. Ale skoro ważysz 90 kg i jeździsz z sakwami, to może jest to uzasadnione. Szprychy DT champion to trochę przeżytek - ważą tonę i wcale nie są mocniejsze od competition. Nie wiem jaki chcesz zaplot zastosować, od tego zależy długość szprych. 290 i 291 to w zasadzie ta sama długość bo dostępne długości szprych przeskakują co 2 mm, a więc albo 290 albo 292. I tak, dwie różne długości w tylnym kole to standard. 



#606 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 27 maj 2014 - 18:26

Na prośbę kolegów zadam tu swoje pytanie:

 

Jaką piastę z bębenkiem pod Campę mam kupić, w jakie szprychy wejść i jak je zapleść zakładając, że wejdę w obręcze Mavic CPX33? Cena 1000/1500zł z robocizną. Co najważniejsze to koła będą służyć kierowcy o wadze 100kg głównie do treningów, ale i pojedynczy start w lokalnych zawodach nie jest wykluczony. Żadnych sakw, szutrów tylko zwykłe treningi na rodzimych asfaltach.



#607 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 27 maj 2014 - 18:38

Na prośbę kolegów zadam tu swoje pytanie:

 

Jaką piastę z bębenkiem pod Campę mam kupić, w jakie szprychy wejść i jak je zapleść zakładając, że wejdę w obręcze Mavic CPX33? Cena 1000/1500zł z robocizną. Co najważniejsze to koła będą służyć kierowcy o wadze 100kg głównie do treningów, ale i pojedynczy start w lokalnych zawodach nie jest wykluczony. Żadnych sakw, szutrów tylko zwykłe treningi na rodzimych asfaltach.

 

http://www.bikestacj...-424-1889g.html

 

Konkurencja dla obręczy Mavica, waga nie powala, ale to solidne kółka. Pewnie w tym sklepie doradzą Ci coś więcej.
 



#608 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 27 maj 2014 - 18:38

Na prośbę kolegów zadam tu swoje pytanie:

 

Jaką piastę z bębenkiem pod Campę mam kupić, w jakie szprychy wejść i jak je zapleść zakładając, że wejdę w obręcze Mavic CPX33? Cena 1000/1500zł z robocizną. Co najważniejsze to koła będą służyć kierowcy o wadze 100kg głównie do treningów, ale i pojedynczy start w lokalnych zawodach nie jest wykluczony. Żadnych sakw, szutrów tylko zwykłe treningi na rodzimych asfaltach.

 

Ja bym dał piastę dt350 i gdybym ważył 100kg szprychy dt champion - nie są mocniejsze niż pocieniane ale na pewno sztywniejsze. 



#609 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 27 maj 2014 - 19:51

hmmm, A gdyby tak dać obręcz Open Pro?

http://www.bikestacj...-pro-laser.html

wymienić tylko szprychy na jakieś DT champion? W sumie to czemu nie DT Competition przy zaplocie p:28/t:32? A nyple alu kolor dadzą radę?



#610 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 27 maj 2014 - 19:59

Na open pro będziesz ciut lżejsze koła niż na CXP 33, za to na tych drugich będę bardziej sztywne. na tym zdjęciu coś im się chyba pomyliło, to nie jest open pro, inna jak s obręcz na szytkę.

 

Nyple kolorowe ladne, ale podobno słabsze są....



#611 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 27 maj 2014 - 20:04

 na tym zdjęciu coś im się chyba pomyliło, to nie jest open pro, inna jak s obręcz na szytkę.

Tak, też zauważyłem.

 

A to duża i wyczuwalna jest ta różnica sztywności?

 

Nyple alu mam w MTB i dają radę. Właśnie o to chodzi, że są to części zamienne, dostępne bezproblemowo, a nie tak jak w firmowych. Jak padnie jeden czy dwa to się wymieni.



#612 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 27 maj 2014 - 20:13

Open pro to lekka obręcz i dla 100kg 32 championy trzeba dać. Co do sztywności... podam swój przykład: zaczynałem jeździć na rowerze przełajowym ze sztywnym widelcem, który lekko uszosowiłem (opony 23mm, kaseta i przerzutka szosowa itp..). Koła miałem zaplecione 2x32 szprychy 2.0. Tak się przyzwyczaiłem do takich kół, że większość kół szosowych wydaje mi się za miękka. Sztywne koło lepiej się toczy i dla paru gramów nie ma co osłabiać konstrukcji, szczególnie dla zawodnika >80kg.

 

Co do nypli - markowe alu są mocne tylko się trudniej zaplata, większe tarcie na gwincie.



#613 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 27 maj 2014 - 20:16

Arni

Nie jezdziłem ani na jednych, ani na drugich. Wieśc gminna niesie, że niewatpliwie open pro będa lżejsze, i lepsze na wzniesienia. Przy wysokim stożku 33 będą sztywniejsze, po płaskim byc może nieco przyspieszą i pewnie lepsze będą na gorszą nawierzchnie, bardziej odporne na jakieś dziury.

Ten wątek mnie interesuje,bo jestem w podobnej sytuacji jak Ty, tzn. tez mam Vento i też powoli myślę nad ich zmianą, tyle że jeszcze są całe.

#614 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 27 maj 2014 - 20:27

Czyli tak, jeśli Open Pro to szprychy 2.0, 32szt. Jeśli CXP33 to można dać 1,8 28 i 32szt. Ktoś się nie zgadza?

A zaplot? 3 krzyże? Przód i tył tak samo?

 

Pytanie kto to mi do kupy złoży? Znając życie, w sklepach albo będą obręcze, albo piasty, a tu jeszcze pod Campę bęben :-/



#615 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 27 maj 2014 - 20:32

Złóż sobie koła na 32 szprychy przód i tył, będziesz miał super sztywne koła -na podjazdach cała moc pójdzie w korbę :)

W Bikestacji Ci złożą nawet z zakupionych przez Ciebie komponentów, na tym forum też masz speców co zawodowo sie tym zajmują.

Natomiast uważaj na partaczy - kiedyś dałem do złożenia koła i źle naprężone szprychy pękały. Strasznie jest to wkurzające - wyjeżdżasz i po 40 km wracasz z bijącym kołem...Ale jak powiedziałem to był partacz nie fachowiec.

#616 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 27 maj 2014 - 21:11

Tylna piasta pod Campę za grosze:
http://allegro.pl/4-...4251483407.html
Jeśli chodzi o nyple aluminiowe, to w większości kół mam CN-y. Uważam, że są lepsze od np. DT z tego względu, że nie mają ostrego przejścia między podcięciem na klucz a główką (mniejsza podatność na pękanie w tym miejscu).
http://e-bmx.pl/opis...e--gratis-.html
http://www.bikeateli...niowy-anodowany

Obręcz Open Pro mam z tyłu zaplecioną na 32 szprychach Sapim Race (DS) i DT Revolution (NDS), nyple alu CN. Jak dla mnie koło jest wystarczająco sztywne, ale ja ważę ok. 60 kg. Jedyną wadą tej obręczy jest "pykanie" oczek - są trochę za luźno osadzone, trzeba od czasu do czasu wpuścić kropelkę oleju, bo jest to denerwujące. Nie wiem, czy wszystkie egzemplarze tak mają, ale czytałem, że jest to znany problem.



#617 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 maj 2014 - 22:37

U mnie takiego problemu z Open Pro nie ma. Zasadniczo uwielbiam tę obręcz :)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#618 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 28 maj 2014 - 06:58

Czyli tak, jeśli Open Pro to szprychy 2.0, 32szt. Jeśli CXP33 to można dać 1,8 28 i 32szt. Ktoś się nie zgadza?

A zaplot? 3 krzyże? Przód i tył tak samo?

 

Pytanie kto to mi do kupy złoży? Znając życie, w sklepach albo będą obręcze, albo piasty, a tu jeszcze pod Campę bęben :-/

 

my złożymy:

http://www.roseversa...mano/aid:401802

do tych kół włożymy tę piastę:

http://www.roseversa...olo--/aid:44971

Jest też wersja z obręczą CXP33 o ile pamiętam,



#619 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 28 maj 2014 - 07:27

my złożymy:

http://www.roseversa...mano/aid:401802

do tych kół włożymy tę piastę:

http://www.roseversa...olo--/aid:44971

Jest też wersja z obręczą CXP33 o ile pamiętam,

 

Te piasty to o ile mi wiadomo Miche pod inną marką.

 

Rose jest OK, zamawiałem tam parę razy. Moglibyście mieć jak w wielu brytyjskich sklepach darmową wysyłkę powyżej określonej kwoty zakupu. 

Jak u was zamawia się koła nie będące w cenniku, jak w tym wypadku "do tych kół włożymy tę piastę"?

Czy koła zaplatają roboty czy całkowicie ręcznie robicie?



#620 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 28 maj 2014 - 11:20

Trzeba wpisać w zamówieniu - piasta pod Campagnolo ( Xtreme Free Jack Hinterradnabe - für Campagnolo )

i przesłać mi nr zamówienia - wtedy zwrócę uwagę działowi realizacji.

Wysyłka powyżej pewnej kwoty za friko bywa czasem podczas promocji weekendowych. Przesyłka zwykle jest płatna, ale uwzględnia zwrot darmowy (przydatne gdy coś nie pasuje, ciuchy za duże, kierownica nieładna itd)

Koło zaplatane są różnie: większość modeli wstępnie maszyna firmy Holland , a mechanik kontroluje i dociąga, niektóre modele ręcznie. 

 

 





Dodaj odpowiedź