Witam. Miał ktoś do czynienia z obręczami szosowymi Accent'a? Mam na myśli modele Roadster lub Roadrunner. http://velo.pl/czesci/obrecze
Koła składane
#626
Napisano 09 czerwiec 2014 - 12:05
Witam
Posiadam typowe sprzedawane przez chińczyków koła na oponę z piastami Novateca,obrecze karbon 50mm i szprychy Cn aero 494.
Tylne koło po około 1000km było idealnie proste jednak część szprych zrobiła sie bardzo luźna,dałem do profesjonalnego sklepu rowerowego w Kaliszu, szprychy były juz dobrze naciągnięte(ale nie idealnie) po 3-4 wyjazdach szprychy sa jeszcze bardziej luźne jak przed serwisem a obręcz tak bije ze nie miesici sie w zaciskach hamulca.
Macie jakieś pomysły co mogę zrobić,oddać jeszcze raz do tego sklepu,ogólnie to dlaczego tak się dzieje przy tak znikomym przebiegu?
#627
Napisano 09 czerwiec 2014 - 12:11
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#631
Napisano 09 czerwiec 2014 - 13:14
Zgadzam się w pełni z Nickiem, że możesz (powinieneś?) tę usługę reklamować.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#632
Napisano 09 czerwiec 2014 - 15:05
Prawdopodobnie oddałeś koła do pacanów, którzy podciągnęli kilka szprych, żeby wizualnie wyglądało ok, zgarnęli hajs i oddali ci sfuszerowane koło. Gdyby zrobili to dobrze - użyli tensometru do sprawdzenia naciągu wszystkich szprych, nacentrowali radialnie i bocznie, zadbali o to, żeby szprychy się rozprężyły i ponownie sprawdzili na centrownicy czy koło nie bije, nic takiego nie powinno mieć miejsca.
#634
Napisano 09 czerwiec 2014 - 20:33
Jest jeszcze /ale mało prawdopodobne/ możliwość, że szprychy i nyple to szajs. W szprychach zle uwalcowany gwint, a w nyplach zle nagwintowany. Ew za krótkie szprychy i łapią za mało gwintu w nyplach. Ale normalny serwis powinien to momentalnie zauważyć. pozdr
#635
Napisano 10 czerwiec 2014 - 05:55
Jak widac,renoma i zasób produktów nie idzie w parze z fachowością.
Dzisiaj jade do sklepu zobaczymy co mi powiedzą,aczkolwiek po tym co się tu dowiedziałem odnośnie skomplikowania centrowania koła wątpie aby było to zrobione tak jak napisał kolega Dandy Horse
#636
Napisano 11 czerwiec 2014 - 06:06
Wczoraj byłem w sklepie,właściciel powiedział mi ze być może obręcz jest za sztywna i dlatego szprychy sie luzują.Przed odbiorem mam zobaczyć sobie koło w centrownnicy.
Dodał także ze jego kolega miał taka nogę ze po każdym wyścigu jego cosmic był to dokręcenia.
#639
Napisano 21 czerwiec 2014 - 09:27
Ja mam takie pytanie. Jak składam koła to do ramy szosowej pasują dowolne piasta szosowe? Jest to jakiś standard czy można kupić nie takie jak trzeba?
Obecnie standard to 100mm przód i 130mm tył. Jeśli rama to nie antyk ani torowa to takie piasty powinny pasować do każdej.