Jump to content


Photo

Hamulce i klocki


684 replies to this topic

#561 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 posts
  • SkądGdańsk

Posted 31 July 2020 - 13:17

Czytam te wpisy o ocieraniu i zastanawiam się, czy może problem nie jest w tolerancjach z jakimi Shimano produkuje komponenty? Mam r8000 i owszem, zdarza się ocieranie, ale tylko w deszczu, gdy dostanie się piasek. Na sucho nic nie ociera, nawet podczas mocnego ciśnięcia na stojąco cisza. Jeżdżę czasem z kumplem. Ma r7000 i też cisza. Więc trochę trudno mi zrozumieć, że ogarnięty serwisant nie jest w stanie tego poprawnie ustawić? No chyba, że zacisk zaciskowi nie równy i po prostu trzeba mieć farta...

#562 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 748 posts

Posted 31 July 2020 - 13:46

Pewnie dochodzi jeszcze kwestia sztywności samych kół i jakości wykonania punktów montażowych zacisków. Dużo zmiennych.

#563 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 31 July 2020 - 13:51

Fart się przyda. U mnie przy zmianie tarcz ze 160 na 140 (co wymagało odwrócenia adaptera flatmount) okazało się że otwory w adapterze nie pasują do otworów w widelcu. Musiałem podebrać z otworu w adapterze jakieś 0.5mm iglakiem bo inaczej nie dało się tego dobrze ustawić. Widać było nawet ślady gwintu od śruby zacisku na ściance adaptera.
  • lukaszzsch likes this

#564 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 posts

Posted 31 July 2020 - 14:05

Ze średnio zużytymi klockami i tarczami jest mniej problemów. Łapią "luz roboczy" i nawet pofalowanie tarczy może mieścić się granicach tolerancji. Oczywiście jeśli cylinderki cofają się prawidłowo. Ja mam zawsze najwięcej zabawy z ustawieniem hamulców przy nowych klockach lub nowych tarczach - potem jak się nie grzebie i okresowo prostuje tarczę, to działa bez zawracania głowy. 



#565 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 777 posts
  • SkądPodhale

Posted 31 July 2020 - 14:17

Magik z Veloart z moimi hamulcami uporał się w 10 minut. Jestem pod wrażeniem. Co zrobił ? nie wiem byłem czym innym zajęty. Póki co nic nie frezował i cisza w hamulcach jet

 


  • lukaszzsch likes this

Facebuk i  YT  Strava


#566 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 posts
  • SkądGdańsk

Posted 31 July 2020 - 17:37

Bo to nie magik, tylko ogarnięty mechanik...😄

#567 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 777 posts
  • SkądPodhale

Posted 31 July 2020 - 19:09

No ale przerzutki tylnej do końca nie potrafił wyregulować :-) 


Facebuk i  YT  Strava


#568 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 777 posts
  • SkądPodhale

Posted 01 August 2020 - 18:34

Dziś dopiero udało mi się zakosztować hamowania na podhalańskich górkach rodzimych górkach. No i w porównaniu ze szczękami ultergy (jakiś starszy model miałem ) to jest przepaść na rzecz tarczowej hydrauliki. :-)


Facebuk i  YT  Strava


#569 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 posts

Posted 01 August 2020 - 20:52

No rejczel Nie wyobrażam sobie hamowania z 70-80km/h na obręczowych.

#570 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 01 August 2020 - 20:57

Jakim cudem przez te wszystkie lata jeździli bez tarczowek.
Dzisiaj Strade Bianche 1-2 na obreczówkach.
  • lukaszzsch likes this

#571 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 777 posts
  • SkądPodhale

Posted 01 August 2020 - 22:29

Takim samym cudem jak kiedyś robiono zdjęcia na kliszy fotograficznej. Odkąd jest cyfra na kliszy robią ...nikt:-)

Facebuk i  YT  Strava


#572 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 777 posts
  • SkądPodhale

Posted 01 August 2020 - 22:30

Do usunięcia
  • manfred likes this

Facebuk i  YT  Strava


#573 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 708 posts

Posted 20 December 2020 - 20:15

Jakie klocki hamulcowe pasują do aktualnej Ultegry hydraulicznej (zdaje się BR-R8070)? Zdaje się L04C https://www.cykloman...tor,id8914.htmlpowinno działać z tymi hamulcami ? Może istnieją tańsze alternatywy?



#574 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 posts
  • SkądGdańsk

Posted 20 December 2020 - 20:32

L02a żywiczne. Ale cena podobna. U mnie przód starcza na około 3tyś a tył na 5tyś km. Tak więc cena nie wydaje mi się wygórowana.

#575 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,880 posts

Posted 20 December 2020 - 20:33

W specyfikacji są:

 

Pad_Standard: K02S Resin, K03S Resin | L02A Resin, L03A Resin

Pad_Option: K04S Metal | L04C Metal

 

Prosimy się stosować specyfikacji a nie robić polisz-druting :)


  • Paput and dywyn like this

#576 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 708 posts

Posted 20 December 2020 - 22:13

Czyli to co podlinkowałem powinno pasować :)



#577 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 20 December 2020 - 22:46

Tansze alternatywy istnieja, jak najbardziej. Do tego sa lepsze od tych zywicznych. Shimano od zawsze daje do swoich hampli takie klocki. Zywiczne ogolnie sa cienkie. Za cene klockow z napisem Shimano na pudelku mozna kupic dwa zestawy alternatywnych klockow.

#578 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,880 posts

Posted 20 December 2020 - 23:02

Tylko najpierw trzeba wiedzieć które są faktycznie lepsze bo klasycznie większość tańszych zamienników to pewnie będzie szit. Skoro znasz te lepsze, za które ręczysz to czemu nie napiszesz od razu 1415chirs ?

 

EDIT: a nie, bo Ty na szczękach jeździsz.



#579 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 21 December 2020 - 09:32

Czy ktoś wie jak sprawdzają się propozycje SwissStopów do tarcz szosowych?



#580 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 21 December 2020 - 10:00

Tylko najpierw trzeba wiedzieć które są faktycznie lepsze bo klasycznie większość tańszych zamienników to pewnie będzie szit. Skoro znasz te lepsze, za które ręczysz to czemu nie napiszesz od razu 1514chirs ?

No wlasnie, trzeba wiedziec, a nie pisac "co mi sie wydaje".
Z mojego ok 15 letniego mtb tarczowego doswiadczenia, probujac rozmaitych klockow z roznymi typami okladzin, wiem, ze ciezko trafic na okladziny, jak to piszesz, "tanszych szit", ktore bylyby gorsze niz zywiczne oryginalne klocki Shimano. Tu akurat nazwa Shimano nie ma nic do rzeczy, po prostu zywiczne sa dosc slabymi okladzinami w porownaniu do sintered, metalikow itp. Tak pod wzgledem sily hamowania, jak i zywotnosci. Jak tylko mialem nowe hamulce z zywicznymi, to jak najszybciej je zajezdzalem i wymienialem na cos mocnieszego.
I nie bez powodu pisalem, ze takie klocki sa 2x tansze od oryginalow. Mozna poprobowac i wybrac, te ktore leza komus najbardziej. Do tego indywidualne okolicznosci beda dyktowaly, to co komu bedzie najbardziej odpowiadac, np: waga, styl hamowania, warunki atmosferyczne.



Reply to this topic