Przecież wszystko jest dobrze opisane (jak krowie na rowie) w aplikacji - czytać trzeba. A że po angielsku? No cóż. Tłumacz albo coś jak się nie umie...
Nadzieja co prawda jeszcze dla Ciebie jest
Kup dongla ANT (i tak się przyda), pobierz Elite Calibration Tool FEC - najprawdopodobniej (głowy nie daję, bo nie mam jak przetestować) powinien umożliwić określenie przybliżonych parametrów P1, P2, P3.
Oczywiście należy włożyć dongle ANT+ do USB komputera/laptopa (sugeruję przedłużacz usb i sam dongle tuż przy hamulcu trenażera), następnie uruchomić program, postępować zgodnie z komunikatami (czytać!)
Przed uruchomieniem programu rozgrzać trenażer, programik nie żąda rozgrzewki jak apka Elite.
Wcisnąć "Connect" trenażer powinien zostać wykryty, wcisnąć po kolei P1, P2, P3 i po każdym wciśnięciu ustanowić prędkość p1=20km/h, p2=30km/h, p3=40km/h. Strzałka ma być w zielonym polu kalibracyjnym. Pod spodem będzie określenie ile ma wynieść wartość kalibracyjna dla każdej prędkości.
Spisać to ręcznie i wykonać kolejne przybliżenia dla (czyli po p1 zrobić p2, a następnie p3).
Po ustaleniu przybliżonych wielkości użyć albo smartfona i wysłać dane z jego poziomu, albo użyć programu elite Real Trainer Calibration - na liście co prawda nie ma Intera, ale jest to Qubo Digital Smart B+ (informacja od Elite) tylko, ze na sztywnej ramie zbliżonej do Rampy. Po wybraniu powyższego trenażera potwierdzić, że nie ma innych urządzeń ANT w promieniu 10m (właściwie chodzi o trenażery...), programik powinien się połączyć, odczytać aktualne parametry i pokazać okno w którym można je zmienić. Zapisać parametry, potwierdzić. Poczekać aż zostaną zapisane, zamknąć program wyłączyć z sieci trenażer, poczekać trochę, włączyć ponownie. Sprawdzić, czy parametry zostały zmienione.
Nie ruszać, jeśli się nie będzie pewnym, co się robi.
No i rekalibrować jeśli będzie możliwość przetestowania z pomiarem mocy.
Z powyższych programików mogą skorzystać również użytkownicy np. Drivo czy Rampy (sprawdzić jak kto chce )
Dodatkowe informacje: Elite RTMB+ ZEN (tu akurat dotyczy kalibracji Real Turbo Muin B+ - może komuś się to też przyda) - ale z tego co widzę to wszędzie będzie niezbędny ergonometr... Czyli może jednak bez miernika mocy się nie obejdzie...
Zawsze możesz jeszcze postarać się o informacje jakie wartości ma Intera lub Qubo Digital Smart B+.
Z innej beczki - szukając w/w informacji na stronach elite można znaleźć wykresy krzywych mocy dla Muin i Kura. Różnice głównie w dolnym zakresie mocy.
Kura: