Jak żyć? Czyli prośba o radę w wyborze "szosy"
#41
Napisano 10 luty 2012 - 16:21
Może warto wziąć w niej udział jeżeli jesteś przekonany co do tego rowerku.
Myślę, że cena będzie dużo niższa niż cena kup teraz;p
Oczywiście wiąże sie to z ryzykiem nie wygrania aukcji, ale okazji będzie jeszcze sporo.
#42
Napisano 10 luty 2012 - 16:25
jest druga aukcja(licytacja) z tym samym rowerkiem kończy sie za jeden dzień.
Może warto wziąć w niej udział jeżeli jesteś przekonany co do tego rowerku.
Myślę, że cena będzie dużo niższa niż cena kup teraz;p
Oczywiście wiąże sie to z ryzykiem nie wygrania aukcji, ale okazji będzie jeszcze sporo.
Tak, tak - wiem Ale przecież wiadomo, że ma tam ustawioną cenę minimalną i pewnie jest to 1590 zł Wolę chyba z nim negocjować mailowo.
#43
Napisano 10 luty 2012 - 18:31
wydaje mi się, że jestem w stanie kupić tego Herculesa za 1400 zł. W sensie, że te 200 zł opuści sprzedawca.
Jak myślicie? Warto? Czy odpuścić sobie temat?
Jak już bym miał wydać te 1,4 tys. to chciałbym pojeździć tym z 5 lat - w miarę bezawaryjnie. Myślicie, że to możliwe?
#44
Napisano 10 luty 2012 - 19:35
http://tablica.pl/of...nie-IDdf5L.html
http://allegro.pl/au...2105794043.html
http://tablica.pl/of...esz-IDrxpz.html
#45
Napisano 10 luty 2012 - 19:56
http://tablica.pl/oferta/nowa-szosowka-okazja-taniej-nie-znajdziesz-IDrxpz.html
Skoro tak mówisz Z tych trzech propozycji interesuje mnie tylko ta - bo to nowy rower i cena niezła. Ale... Co to za osprzęt? Chodzi mi o przerzutki, korbę. To znane firmy czy szajs podobny do legendarnego już austriaka/niemca?
#47
Napisano 10 luty 2012 - 21:19
Szajs podobny do niemca. Nie wiem czemu tak się upierasz przy nowym. W Twoim przedziale cenowym naprawdę najlepszym wyjściem jest kupno używanego.
Hehe Sam nie wiem czego chcę. Ale... Są już dwa wyjścia - z czterech jak pamiętacie na początku - więc postęp jest.
1. Kupno opon (nie kół) szosowych i jazda przez sezon na Radiusie góralu. Jednocześnie zbieranie na porządną nówkę.
2. Kupno używki, ok. tysiaka, ale używki pewnej. Czyli od kogoś, kto jest np. na tym forum, ale jakiś znajomy kogoś. Po prostu kupując na odległość można się naciąć.
#49
Napisano 10 luty 2012 - 21:40
Składanie roweru MTB na szosowych kołach to idiotyczny pomysł, większą różnicę odczujesz w komforcie psychicznym niż fizycznie. Podstawowa różnica jest taka, że koła MTB to koła 26 cali, szosa 28, więc zastanów się czy wejdą ci takie koła w rame. Druga sprawa - hamulce - jest mała szansa, że te z MTB będzie sie dało ustawić na obrecz 28 cali.
Krytykuję Cię, bo twoja wiedza o rowerze opiera się na tym, że wiesz, że rower to 2 koła, rama, i pare innych rzeczy. Powtórzę to co na pierwszej stronie - czytaj to co jest na tym forum. Sprawdź sam wszystkie możliwe opcje osprzętu, znajdz hierarchię szosowych grup Shimano lub Campagnolo która jest na chociażby wikipedii, będziesz wiedział przynajmniej czy SH 2300 jest lepsze od sory. Czytaj opinie. Może się zdziwisz, ale 15 letni osprzęt może być ( i z pewnością jest ) dużo lepszy od tego który dostaniesz w nowym rowerze za 1500 a nawet 2 tys.
Kup prawdziwy szosowy rower sprzed 15 lat za 500-700 zł, tak jak 98% ludzi na tym forum, nie każdy musi zaczynać od roweru na ramie Speca czy Cervelo z osprzetem Dura Ace. Poznasz podstawowe różnice między szosą a MTB, zapewniam, że sam się zdziwisz. Jak dowiesz się jak smakuje szosa, to podejmiesz decyzję czy warto kupić lepszy rower za większą kwote, albo jak możesz ulepszyć ten który masz.
Ja sam kupiłem rok temu rower za 700 zł który ma ze 20 lat, 3 miesiace po kupnie robiłem już średnie 25-30 km/h przy dystansach 50-80km. Zjeżdzałem z gór z prędkością 72 km/h, za tirem w centrum miasta 68 km/h i nic mi nie odpadło. Szosy są bardzo wytrzymałe przy swojej delikatności i z 10-15 letniego roweru będziesz tak samo zadowolony jak z tego z np. Decathlonu ( oczywiście musisz trafić na dobry rower, ale jak będziesz miał choć minimalną wiedzę to znajdziesz sobie dobry rower za 500-700 zł, wrzucisz kilka linków i już my Ci pomożemy coś wybrać ).
#50
Napisano 10 luty 2012 - 21:40
tylko do niej trzeba najprawdopodobniej zmienić dętkę na węższą
#51
Napisano 10 luty 2012 - 21:40
Poczekaj troche, do sezonu jeszcze jest czas. Przeglądaj allegro, forum w dziale giełda. Nie napalaj się na rowery z linków. Poluj cierpliwie
Carloss - nie rozumiemy się Raczej nie kupię nic z Allegro - bo nie chcę wyrzucać kasy w błoto. Chyba, że ktoś mi da gwarancję.
#52
Napisano 10 luty 2012 - 21:57
Generalnie mając 1500zł i trochę wiedzy i cierpliwości można kupić sobie rower który w nowości kosztuje 3500 dokładając troszkę (może przegląd nawet wystarczyć) - przecież rowery po paru tyś. km nie są gorsze od tych z 0)
#53 Gosc_KeNaJ_*
Napisano 10 luty 2012 - 21:57
MarekB, dlaczego twierdzisz że zakup przez allegro jest wyrzucaniem kasy w błoto. Poza allegro to raczej ciężko będzie coś upolować. Dużo ludzi kupiło rowery prze allegro i nie narzeka, więc czemu ty miałbyś?
#54
Napisano 10 luty 2012 - 21:58
Poza tym po co ci nowy ? Kupisz a i tak nie będziesz miał gwarancji.
Wyjaśnisz? Bo nie kumam...
Składanie roweru MTB na szosowych kołach to idiotyczny pomysł
W ani jednym miejscu nie napisałem, że to planuję. Bo nie planuję! Chodzi tylko o opony.
Krytykuję Cię, bo twoja wiedza o rowerze opiera się na tym, że wiesz, że rower to 2 koła, rama, i pare innych rzeczy.
Nie każdy ma ambicję, aby być mechanikiem rowerowy, czy specem od nowinek technicznych. Ja nie mam... Wolę jeździć i wolę oglądać kolarstwo w TV.
Sprawdź sam wszystkie możliwe opcje osprzętu, znajdz hierarchię szosowych grup Shimano lub Campagnolo która jest na chociażby wikipedii, będziesz wiedział przynajmniej czy SH 2300 jest lepsze od sory.
Ale dla mnie to strata czasu. I uszanuj to, a nie narzucaj mi swojego podejścia do tematu.
Jak możesz ulepszyć ten który masz.
Pisałem już to, że nie mam zamiaru przy nim majsterkować. Dłubać wolę przy naprawach wokół domu, albo robiąc coś w ogrodzie.
Podsumowując,
to jak z samochodami - lubię jeździć, mógłbym być zawodowy kierowcą, ale na rozwiązaniach technicznych się nie znam. Chcę auto, które jest niezawodne i jeździ przez 6-7 lat. Może dlatego już drugi raz z rzędu kupiłem nowy sprzet. I tak samo jest z rowerami.
#56
Napisano 10 luty 2012 - 22:04
stanowczo punkt 1 a opona to: http://www.decathlon...1-50-17905785/#
tylko do niej trzeba najprawdopodobniej zmienić dętkę na węższą
Właśnie,
pytanie za sto punktów. Jak mam szukać ew. opon do mojego radiusa. Każda szosówka (oczywiście na 26 cali) będzie pasowała? Czy mam zwrócić uwagę na jakiś symbol/wymiar/kod (konkretnie na co)?
#57
Napisano 10 luty 2012 - 22:04
Ale dla mnie to strata czasu.
To czego oczekujesz od forowiczów ? Jeżeli sam nie wykazujesz choć odrobiny chęci, to dlaczego ja mam to robić za Ciebie i poświęcać mój czas ? Zauważ, że za chwilę będzie wałkowana piąta stona tematu, a Ty stoisz w tym samym miejscu co na początku.
#59
Napisano 10 luty 2012 - 22:06
Jak myślicie ? Droższa produkcja, czy po prostu pranie mózgu przez te wszystkie tour de france.. hehe
Edit. No może i zagwarantuje, w końcu nowoczesny rower, ale używka za tą kwotę sprawi więcej frajdy. Powiem inaczej, dużo zależy od...psychiki. Jeśli będzie zadowoleni z zakupu według siebie to i z jazdy amator będzie miał frajdę.
#60
Napisano 10 luty 2012 - 22:07
Ale dla mnie to strata czasu.
Jeżeli sam nie wykazujesz choć odrobiny chęci, to dlaczego ja mam to robić za Ciebie i poświęcać mój czas ?
Sorry, ale ja Cię nie prosiłem, abyś coś za mnie robił...
Zauważ, że za chwilę będzie wałkowana piąta stona tematu, a Ty stoisz w tym samym miejscu co na początku.
A skąd taki wniosek? Z czterech punktów zostały dwa. To dla Ciebie stanie w miejscu? Dzięki Wam sporo się już dowiedziałem i za to dziękuję.