Skocz do zawartości


Zdjęcie

Technika pedałowania


248 odpowiedzi w tym temacie

#241 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 3169 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 10 maj 2018 - 01:34

Jakiś czas temu wrzucałem tu film z Mazovii w Kazimierzu Dolnym, gdzie prezentowałem na swoim przykładzie jak wygląda ściganie na platformach, zwłaszcza kwestia rzekomo niskiej kadencji z jaką jeżdżą ludzie na platformach.

 

Tym razem kolejna porcja z tegorocznego wyścigu Mazovii w Janowie Lubelskim. Akurat załapałem się na filmie pod koniec, wyprzedzając filmującego zawodnika (po raz drugi już, bo raz wyprzedzałem go na starcie, ale pomyliłem trasę i nałożyłem ze 2 dodatkowe kilometry).

Od 1min24s zaczyna się mój atak (jest nawet trochę jazdy na stojąco). Widać wysoką kadencję (mi wychodzi około 100 obr/min, ale policzcie sami, jak chcecie) oraz to, że nogi wcale nie spadają z pedałów. Normalnie się da, nic złego się nie dzieje.

 

 

.

 



#242 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 696 postów

Napisano 10 maj 2018 - 09:25

Niska kadencja wywodzi się z czego innego, a mianowicie tego , że ludzie nie umieją jeździć  w rytmie, tłumacząc to na różne inne sposoby. Pedały i system  nie ma nic do tego.


CykloOpole !!! :)


#243 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 4959 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 10 maj 2018 - 09:58

Dokładnie. Zresztą zbyt wysoka kadencja wcale nie jest taka korzystna.

 

Jakiś czas temu wrzucałem tu film z Mazovii w Kazimierzu Dolnym, gdzie prezentowałem na swoim przykładzie jak wygląda ściganie na platformach, zwłaszcza kwestia rzekomo niskiej kadencji z jaką jeżdżą ludzie na platformach.

 

Tym razem kolejna porcja z tegorocznego wyścigu Mazovii w Janowie Lubelskim. Akurat załapałem się na filmie pod koniec, wyprzedzając filmującego zawodnika (po raz drugi już, bo raz wyprzedzałem go na starcie, ale pomyliłem trasę i nałożyłem ze 2 dodatkowe kilometry).

Od 1min24s zaczyna się mój atak (jest nawet trochę jazdy na stojąco). Widać wysoką kadencję (mi wychodzi około 100 obr/min, ale policzcie sami, jak chcecie) oraz to, że nogi wcale nie spadają z pedałów. Normalnie się da, nic złego się nie dzieje.

.

 

To co kręcisz w 1:24 to wcale nie jest "wysoka" kadencja. Zdecydowanie poniżej setki obr/min. Ale abstrahując od tego oczywistym jest, że bez przypięcia butów do pedałów da się normalnie i szybko kręcić - zwłaszcza na pokazanym przez Ciebie przykładzie. I chyba nikt tego nie negował. Jednak w niektórych przypadkach wpięcie ma zdecydowaną przewagę nad brakiem wpięcia i większość tego wątku o tym traktuje.

BTW - tak pizgało, że niebieską kufajkę zakładałeś? Wystarczyło mocniej i szybciej zapierniczać, zagrzałbyś się :P

Kask widzę aero na wypasie :P 


Focus Izalco ::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                     Grupa Forum na Garmin Connect


#244 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 696 postów

Napisano 10 maj 2018 - 10:20

Aż skusiłem się obejrzeć i rzeczywiście może jakieś 80obr/min, a więc musiało być twardo. Te niektóre przypadki to wtedy kiedy potrzebny jest pełen obrót korby na mocy ( hopka na prędkość, jazda na czas)...


CykloOpole !!! :)


#245 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 3169 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 10 maj 2018 - 20:34

Ja naliczyłem 10 obrotów korbą w ciągu 6-7 sekund, więc jednak trochę więcej niż 80 obr/min, choć może 100 nie było. Końcowy odcinek był pod wiatr, a wtedy kręci się nieco bardziej siłowo. 

 

W ogóle upału nie było, stąd moja bluza (nie była to kurtka) z długim rękawem. Na rozgrzewce jakoś czułem duży przewiew w tym nowym kasku, więc nawet założyłem opaskę na czoło i uszy. Nie lubię, jak mi łeb przewiewa, bo od razu mi zimniej, a potem mam katar. Gdybym jechał na dłuższym dystansie, to pewnie i spodnie bym założył długie. Jak kiedyś wspominałem, poniżej 20st.C (a było wtedy w cieniu 18-19) na krótko mi za zimno i nie odczuwam komfortu termicznego.

 

Widziałem na trasie parę wywrotek (w tym jedna na starcie, nawet uchwycona przez powyższego autora filmu w części 1-szej, ale tylko akustycznie) i zastanawiam się, jaki udział miały w tym pedały zatrzaskowe. Wciąż uważam, że wielu osobom zatrzaski przynoszą więcej szkód niż pożytku i wciskane im są trochę na siłę lub ulegają presji otoczenia, by w nich jeździć.

 

 

 

 



#246 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 4959 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 10 maj 2018 - 21:24

Jaki udział miały zatrzaski w wywrotkach? Pewno żaden. Na ogół na tego typu zawodach to gapiostwo i brak umiejętności jazdy w grupie jest przyczyną kolizji i w efekcie wywrotek. Przy odrobinie wprawy wypięcie jest intuicyjne i bezproblemowe, tylko pierdoła przewróci się bo nie umie się wypiąć.

Zmarźlak jesteś. Albo za mało z siebie dajesz: zakładając, że tylko 1/3 energii wytworzonej idzie w korbę, a reszta jest tracona jako ciepło to już przy 200 W na korbę 2x tyle idzie na ogrzanie mięśni, a 0,4 kW może już ogrzać. Dla mnie >15 <20*C to komfort cieplny, właściwie do 10*C (i nawet ciut niżej) jest mi ciepło, choć wtedy raczej gacie 3/4 i albo rękawki, albo koszulka z długim rękawem, oczywiście pod warunkiem odpowiedniego wysiłku, bo przy jeździe regeneracyjnej to raczej zmarzłbym. 


  • puchaty lubi to

Focus Izalco ::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                     Grupa Forum na Garmin Connect


#247 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 468 postów

Napisano 10 maj 2018 - 22:31

Do tej pory na szosach jeździłem w zatrzaskach Looka, a na MTB na platformach. Dziś pierwszy raz, za namową kolegów, ale i również, by sobie zdanie wyrobić, prułem 43km lasami MTB z zatrzaskami SPD. I mam wniosek: platformy może i ułatwiają kontrolę nad upadaniem, ale SPD zdecydowanie ułatwia panowanie nad rowerem.
Na szosie nie ma okazji, by to poczuć, bo i nie traci się tyle razy kontroli. Z SPD rower jest non stop pod kontrolą i nigdzie nie ucieknie, a niesforny tył mojego sztywniaka można w locie kontrolować.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#248 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 131 postów
  • SkądKrak/Inwałd

Napisano 11 maj 2018 - 00:34

Ja po przesiadce na spd się mniej bałem o upadek/spadnięcie nogi z pedała w terenie. I skończyły się szramy na goleniach ;). Z wypięciem jeszcze problemu nie miałem.

#249 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 696 postów

Napisano 11 maj 2018 - 09:34

Ja naliczyłem 10 obrotów korbą w ciągu 6-7 sekund, więc jednak trochę więcej niż 80 obr/min, choć może 100 nie było.

 

No to pomiar jak sie patrzy, ale  spoko  chyba mam za stary komputer, gdzie obraz nie nadąża za dźwiekiem ;) Mnie to wyglądało jeszcze na twardy obrót, ale wystarczy, że założysz  cokolwiek z pomiarem kadencji.

 

Końcowy odcinek był pod wiatr, a wtedy kręci się nieco bardziej siłowo.

 

No to powodzenia, każdy z rytmu Cie objedzie.

 

Widziałem na trasie parę wywrotek (w tym jedna na starcie, nawet uchwycona przez powyższego autora filmu w części 1-szej, ale tylko akustycznie) i zastanawiam się, jaki udział miały w tym pedały zatrzaskowe. Wciąż uważam, że wielu osobom zatrzaski przynoszą więcej szkód niż pożytku i wciskane im są trochę na siłę lub ulegają presji otoczenia, by w nich jeździć.

 

Nikt niczego nikomu na siłe nie wciska, to jest każdego indywidualny wybór, tylko podstawowa sprawa to taka, że najpierw trzeba nauczyć się jeździć( w tym wpinać/ wypinać). Pomijając pech to ile różnych łamag startuje w zawodach?

Z tego co obserwuję to jest to dość znaczący procent.

 

Wydaje mi się, że nie ma co ciągnąc tego wywodu, bo  nie ma czegoś takiego jak wyższość jednego systemu nad drugim szczególnie dla kogoś kto korzysta z obu na raz. :)


CykloOpole !!! :)




Dodaj odpowiedź