Jaki wspornik siodla ?
Started By
Gosc_Stas_*
, 03 Feb 2007 15:42
339 replies to this topic
#183
Posted 25 September 2012 - 17:50
Witam, otrzymałem dziś sztyce kupioną na Alliexpress. Replika Bontrager XXX Lite. Jako że sztyca jest sporo za długa postanowiłem ją obciąć i zrobić mały test wytrzymałości.
Scisnąłem ją do tego stopnia.
Mimo wydawania niepokojących dźwięków, rurka nie pękła
Myślę że można zaufać chińskiemu karbonowi.
Masa sztycy po obcięciu 159g.
Scisnąłem ją do tego stopnia.
Mimo wydawania niepokojących dźwięków, rurka nie pękła
Myślę że można zaufać chińskiemu karbonowi.
#184
Posted 06 December 2012 - 18:53
Witam! Chciałem się Was zapytac czy miał ktoś doświadczenie z sztycą EASTON EC70 bądź ktoś coś o niej słyszał
Chodzi mi dokładnie o taką: http://bajkszop.com/...08-p-10132.html Czy dla osoby, która waży ok 88 kg będzie odpowiednia?
#185
Posted 06 December 2012 - 23:10
kowalzkap, Ja mam taką sztycę. Co mogę o niej powiedzieć to to że działa, fajnie wygląda. Sprawia wrażenie solidnej i nie sądzę żeby miała problem z uniesieniem 90 kg. Dodatkowo aluminiowe jarzmo jest mocne i solidnie trzyma siodło. Ja mam 65kg więc nie przeciążam jej za bardzo
#186
Posted 07 December 2012 - 09:47
Mozesz poszukac znacznie lzejszej sztycy, bo 230g to nawet dla Twojej wagi jest caly czas ciezko.
Widze, ze sa one teraz w duzych znizkach. To ewentualnie moze tlumaczyc sensownosc jej zakupu...?
Widze, ze sa one teraz w duzych znizkach. To ewentualnie moze tlumaczyc sensownosc jej zakupu...?
#190
Posted 31 December 2012 - 18:14
A może taka sztyca ?
http://allegro.pl/sz...2888033215.html
Brać z offset'em czy bez ? Nie znam się, zaznaczam z góry :evil:
Mam ok. 90 kg. Czym większy nr aluminium, np. 6061, 7XXX tym aluminium jest lżejsze i słabsze/wytrzymalsze ?
http://allegro.pl/sz...2888033215.html
Brać z offset'em czy bez ? Nie znam się, zaznaczam z góry :evil:
Mam ok. 90 kg. Czym większy nr aluminium, np. 6061, 7XXX tym aluminium jest lżejsze i słabsze/wytrzymalsze ?
#193
Gosc_adazz_*
Posted 01 January 2013 - 21:33
BŁŚ,
To jaką sztycę kupisz - zależy tylko i wyłącznie od Twoich osobistych preferencji, a jeśli chodzi o ostre to także od Twojego gustu (bo domyślam się że nie jeździsz na torze, tylko po ulicach?).
To że masz 90 kg o niczym jeszcze nie mówi, to czy zaś będziesz miał offset czy też nie to wymaga już nieco poważniejszego podejścia do roweru (geometria, wygoda itp. itd.) - żeby już nie filozofować to po prostu zastanów się czy chcesz być bardziej oddalony od kierownicy (offset), czy być w pozycji "neutralnej" (bez offsetu).
Jeśli chodzi o rodzaje aluminium to w przypadku Twoim nie ma znaczenia, i jedynie odzwierciedli się to w zasobności Twojego portfela ;-)
Jeśli składasz "ostre" to IMHO możesz kupić niemalże każdą sztycę która:
- będzie pasować rozmiarem,
- będzie pasować kolorem,
- będzie pasować stylem (oldschoolowa albo nowoczesna),
W przypadku "ostrego" i innych rowerów przeznaczonych do jazdy typowo miejskiej (chyba że tor?) sztyca nie ma wielkiego znaczenia, lepiej skup się na wytrzymałych kołach i piastach 8-)
To jaką sztycę kupisz - zależy tylko i wyłącznie od Twoich osobistych preferencji, a jeśli chodzi o ostre to także od Twojego gustu (bo domyślam się że nie jeździsz na torze, tylko po ulicach?).
To że masz 90 kg o niczym jeszcze nie mówi, to czy zaś będziesz miał offset czy też nie to wymaga już nieco poważniejszego podejścia do roweru (geometria, wygoda itp. itd.) - żeby już nie filozofować to po prostu zastanów się czy chcesz być bardziej oddalony od kierownicy (offset), czy być w pozycji "neutralnej" (bez offsetu).
Jeśli chodzi o rodzaje aluminium to w przypadku Twoim nie ma znaczenia, i jedynie odzwierciedli się to w zasobności Twojego portfela ;-)
Jeśli składasz "ostre" to IMHO możesz kupić niemalże każdą sztycę która:
- będzie pasować rozmiarem,
- będzie pasować kolorem,
- będzie pasować stylem (oldschoolowa albo nowoczesna),
W przypadku "ostrego" i innych rowerów przeznaczonych do jazdy typowo miejskiej (chyba że tor?) sztyca nie ma wielkiego znaczenia, lepiej skup się na wytrzymałych kołach i piastach 8-)
#195
Posted 06 February 2013 - 14:23
#196
Gosc_marvelo_*
Posted 06 February 2013 - 19:11
Mam tanią karbonową sztycę z Decathlona, którą ostatnio trochę skróciłem. W przekroju widać było coś a la zbrojenie siatką stalową (chyba), a sama grubość ścianek duża.
Możliwe, że ta ma podobną konstrukcję. Nie ma w tym nic złego, poza tym, że masa samej rurki spora (ale i dużo zyskuje po przycięciu), no i jarzmo też dosyć topornie wykonane. Jakieś zalety karbonu chyba jednak ma (trochę tłumi drgania), a wygląda fajnie. Myślę, że złamać się nie powinna, a cena przystępna.
Możliwe, że ta ma podobną konstrukcję. Nie ma w tym nic złego, poza tym, że masa samej rurki spora (ale i dużo zyskuje po przycięciu), no i jarzmo też dosyć topornie wykonane. Jakieś zalety karbonu chyba jednak ma (trochę tłumi drgania), a wygląda fajnie. Myślę, że złamać się nie powinna, a cena przystępna.
#197
Posted 09 March 2013 - 14:33
chciałbym kupić nowy sztyc bo w tym obecnym nawet jak bardzo silnie dokręcę siodełko to mi lata. Po za tym nie jest najwyższych lotów i swoje już przeszło.
Obecny sztyc Zoom mam od nowości zamontowany w Kellys Neos chyba model 2007 lub 2008.
I dopiero teraz zwróciłem uwagę na to przeglądając w necie sztyce, czyżby u mnie był zastosowany sztyc z offsetem.
Jeśli tak to znaczy że muszę też takowy kupić jak przewidział producent.
Nie jeżdżę siłowo i czasem przy dużym wysiłku czuję powyżej kolan zmęczenie.
Obecny sztyc Zoom mam od nowości zamontowany w Kellys Neos chyba model 2007 lub 2008.
I dopiero teraz zwróciłem uwagę na to przeglądając w necie sztyce, czyżby u mnie był zastosowany sztyc z offsetem.
Jeśli tak to znaczy że muszę też takowy kupić jak przewidział producent.
Nie jeżdżę siłowo i czasem przy dużym wysiłku czuję powyżej kolan zmęczenie.
#198
Posted 09 March 2013 - 14:56
Jak masz dobrze ustawione siodlo, to sztyca bez offsetu, tez bedzie dobra. Teraz, wzgledem mocowania, masz sporo przesuniete siodlo do przodu.
#199
Posted 09 March 2013 - 20:36
postanowiłem jednak kupić wspornik ;-) z offsetem. Znalazłem taki model Smica w korzystnej cenie.
Gdzieś przeczytałem że podobno nie przypadkowo producenci wsadzają offset do modeli tańszych dla amatorów. Po prostu takie rozwiązanie zwiększa bardziej komfort jazdy, nie obciążając przy tym kolan oraz sprzyja spokojniejszemu stylowi jazdy
W każdym bądź razie dzięki za pomoc.
Gdzieś przeczytałem że podobno nie przypadkowo producenci wsadzają offset do modeli tańszych dla amatorów. Po prostu takie rozwiązanie zwiększa bardziej komfort jazdy, nie obciążając przy tym kolan oraz sprzyja spokojniejszemu stylowi jazdy
W każdym bądź razie dzięki za pomoc.


