Skocz do zawartości


Jaki wspornik siodla ?


339 odpowiedzi w tym temacie

#201 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 10 marzec 2013 - 13:17

Z offsetem można jeździć z większą kadencją (mniej siłowo) ;-)


Chyba dokładnie odwrotnie. Mniejszy setback (przesunięcie siodła do tyłu względem linii pionowej poprowadzonej przez suport) pozwala na jazdę z większą kadencją. Przesuwając się na czub siodła zazwyczaj zwiększamy kadencję.

#202 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 10 marzec 2013 - 21:39

Borasad, zdecyduj się na coś. :roll: pozdr

#203 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 11 marzec 2013 - 08:29

Borasad, zdecyduj się na coś. :roll: pozdr


:?: :?: Podałem 2 przykłady na przesunięcie bioder do przodu podczas pedałowania. Można to zrobić przesuwając całe siodełko do przodu, ale można też jeździć bardziej z przodu (na czubie) siodełka ;-) Nic wykluczającego się, obie te metody pozwolą na jazdę z wyższą kadencją, czego na pewno nie zapewni większy setback :mrgreen:

#204 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 11 marzec 2013 - 09:04

No to mamy inaczej :shock: Jak się przesunę do tyłu, to mogę pchać mocno, ale z mniejszą kadencją. pozdr

#205 Centaur12

Centaur12
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • SkądSobota

Napisano 12 marzec 2013 - 17:00

Jak można rozpoznać uszkodzenie lakieru na sztycy od pęknięcia carbonu pod lakierem?

Ciekawe czy dostane kolejne ostrzeżenie tylko dlatego że chciałbym prosić o pomoc osób które coś o tym mogą wiedzieć i rozwiązać mój problem Panie Bury

#206 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 marzec 2013 - 20:57

Jak można rozpoznać uszkodzenie lakieru na sztycy od pęknięcia carbonu pod lakierem?

Ciekawe czy dostane kolejne ostrzeżenie tylko dlatego że chciałbym prosić o pomoc osób które coś o tym mogą wiedzieć i rozwiązać mój problem Panie Bury


1. ?? troche doświadczenia trzeba mieć aby to rozpoznać, jak lakier pękł to znaczy że element zdrowo już pracuje i trzeba sie przyglądać co dalej sie dziać będzie.

tu jest temat o wspornikach siodła - typy ,a nie uszkodzenia , masz pytanie inne więc załóż nowy temat w odpowiednim dziale, a nie rób zamieszania .

2. Osobiste pytania do Burego zadawaj na PW ,

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#207 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 23 marzec 2013 - 21:11

Pytanie, czy ze sztycy PRO PLT da się ściągnąć logo np. Scansolem?
Próbował ktoś? Z tego co widzę, to logo i sama grafika nie jest "rzeźbiona laserowo", więc sądzę, że to zwykła farba. Mam rację?

#208 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 23 marzec 2013 - 21:45

Jak nie laser, to próbuj acetonem/zmywaczem do paznokci jak masz dostęp ;) ja w ten sposób wyczyściłem z napisów mostek FSA.

#209 Isgenaroth

Isgenaroth
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądWołomin

Napisano 05 maj 2013 - 18:24

Właśnie chciałem zmienić w swoim rowerku sztycę. prosiłbym o podpowiedź, która byłaby lepsza:

http://www.bikestacj...ffset-15mm.html

http://wertykal.com/...S-02-white/1181

Proszę o opinie.

#210 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Napisano 05 maj 2013 - 19:11

Deda jest cięższa ale ma mocowanie siodła na 2 śruby, co jest według mnie plusem, Pro jest lżejsze i ma mniejszy offset, a nie lepiej by było dla ciebie poszukać sztycy na allegro Bontrager xxx lite carbon waży tylko 170g i jest całkiem niezła

#211 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 postów
  • SkądMyszków

Napisano 05 maj 2013 - 19:40

90% sztyc Bontragera z allegro to podróbki...

#212 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 06 maj 2013 - 15:18

90% sztyc Bontragera z allegro to podróbki...


Masz pewność? W świetle kilku (dosłownie) przedmiotów wystawionych na allegro marki Bontrager, średnio by pasowało wystawiać używaną podróbkę?

Jeśli jednak to podróbki, to gdzie kupować oryginały - wszak marki Bontrager w PL nie uświadczysz? (jedynie używane pojedyncze przedmioty - siodełko/sztyca/mostki/kiery)

#213 eth

eth
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 07 maj 2013 - 20:23

Oficjalny dystrybutor Treka na Polskę - wrocławski dawny SSC a obecnie Bike Atelier powinien mieć trochę szpeju Bontragera :-)

#214 motyla

motyla
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • SkądGdynia

Napisano 12 maj 2013 - 08:49

A mi właśnie pękła sztyca santori harmony.

Do domu już musiałem wracać na stojaka :)

Możecie polecić coś w zamian?

dzięki!

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#215 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 12 maj 2013 - 09:27

Sztyce "Bontragera" na allegro czy w jakimkolwiek innym internetowym serwisie handlowym to praktycznie zawsze podróbki :) Cechuje je z reguły niższa od oryginału waga w porównaniu do oryginału o tych samych gabarytach.
Oryginalny race xxx lite kosztuje ponad 500 zł (dokładnie chyba 529) i "Bontrager" z allegro za 150 zł, okazja!, nowy na sto procent nie jest bontim z koncernu Trek.

Nie wiem dlaczego akurat ta sztyca cieszy się taką popularnością u podrabiaczy ale tak jest. Na wielu "Bontragerach" znajduje się też logo Ritcheya co jest niesamowitą paranoją :)

Co do oryginału:
- sztyca jest moim zdaniem bardzo mocna
- ma bardzo dobre, stabilne i łatwe w regulacji jażmo. Taki sam system posiada dostępna przez net sztyca Hylix i różne są na jej temat opinie - jednak z mojego doświadczenia wynika że to mocowanie siodła jest wyjątkowo dobre i bezproblemowe. O produktach Bonti można powiedzieć wiele różnych rzeczy ale akurat sztyca (podobnie jak inne modele) wyszła im bardzo udanie.
- jest bardzo trwała
- rozmiar 31,6 w długości 400 mm waży 190 gramów co jest całkiem dobrym wynikiem, rozmiar 27,2 to ok 150 gramów.

- obecny nowy model rxxxl ma zmienioną stylistykę i jest matowy, konstrukcja ani masa sztyc się nie zmieniła. Cena raczej będzie taka sama.

#216 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 12 maj 2013 - 17:52

Gdzieś przeczytałem że podobno nie przypadkowo producenci wsadzają offset do modeli tańszych dla amatorów. Po prostu takie rozwiązanie zwiększa bardziej komfort jazdy, nie obciążając przy tym kolan oraz sprzyja spokojniejszemu stylowi jazdy ;)


Przede wszystkim, czy sztyca będzie z offsetem czy też bez jest zależne od długości nóg kolarza. Z zasady przyjmuje się przy doborze ustawienia siodła, że przy ustawieniu korb poziomo, pion od kolana powinien przebiegać w osi pedała. Na ogół w rowerach szosowych stosuje się sztyce z offsetem, zapewniającą montaż siodełka mniej więcej w połowie prętów. Jednak jeśli kolarz ma krótsze nogi (proporcjonalnie w stosunku do tułowia) może okazać się, że przy optymalnym ustawieniu siodełka, jest ono przesunięte bardzo do przodu, albo co gorsza nie zapewnia optymalnego ułożenia kolana względem osi pedała i nacisk na pedał może odbywać się nogą z kolanem przesuniętym w tył, co powoduje nadmierne obciążenie stawu kolanowego. W tym przypadku sztyca z mniejszym lub nawet zerowym offsetem - czyli bez offsetu będzie sztycą zapewniającą montaż siodełka w optymalnym miejscu mocowania - czyli mniej więcej na środku prętów.

Taki przypadek jest np. u mnie. Właśnie kupiłem sztycę:
Dołączona grafika
Akurat te sztyce sprzedają "w kup teraz" (Buy It Now) $59 z wysyłką. Licytacja na ebay.com, cena wylicytowana to $36 plus $8 przesyłka. Koszt po przewalutowaniu to 144,83 PLN. Czyli cena dość przyzwoita.

Offset jest minimalny - 5mm i jak sądzę powinien być dla mnie optymalnym wyborem. Co prawda zanim z Tajwanu dotrze do mnie to te 3 tygodnie upłyną, ale aż tak mi się nie spieszy.

Masz pewność? W świetle kilku (dosłownie) przedmiotów wystawionych na allegro marki Bontrager, średnio by pasowało wystawiać używaną podróbkę?


Za to na ebay Chińczycy sprzedają tego sporo, ceny w zależności od towaru, takie byle jakie na oko (z i bez napisu Bontrager) w okolicach $30 (z przesyłką free), nieco lepsze jak np taka tutaj
Dołączona grafika
kosztują ok. $42 z wysyłką free (w cenie), czyli ok. 138 PLN - aczkolwiek do mojego Gianta nie bardzo chciałem dawać sztycę sygnowaną Bontrager....

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#217 sherpa1

sherpa1
  • Użytkownik
  • 61 postów
  • SkądŁódź

Napisano 25 czerwiec 2013 - 13:10

Hej

Pytanie pewnie było już powtarzane kilkukrotnie przez różne osoby, ale to tylko czyni je nieśmiertelnym i wartym powracania :)

Otóż znalazłem używaną sztycę Easton EC90 w naprawdę dobrej cenie. Pytanie czy faktycznie moje 4 litery poczują różnicę w stosunku do aluminiowego Concepta ? Ramę mam carbonową focusa.

Jak wasze wrażenia po przesiadkach ?

pozdrawiam,

#218 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Napisano 25 czerwiec 2013 - 19:29

Raczej nie, dużo lepsze wrażenia z jazdy będą po wymianie kierownicy na carbonową :)

#219 Mikip

Mikip
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 25 czerwiec 2013 - 19:31

Wszystko z carbonu tylko nie kiera

#220 sherpa1

sherpa1
  • Użytkownik
  • 61 postów
  • SkądŁódź

Napisano 25 czerwiec 2013 - 21:18

Kiery i mostka się właśnie trochę boję, bo szukam używek a z nimi różnie może być. Sztyca bezpieczniejsza, yulko zawsze zastanawiały mnie te historie jak to niby rewelacyjnie tłumią.



Dodaj odpowiedź