Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z przerzutką tylną


92 odpowiedzi w tym temacie

#61 boobik

boobik
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądMędzyzdroje

Napisano 16 luty 2013 - 22:43

Nie wiem jaki model ale obsługiwała 10 więc coś nowszego. Jak myślisz czy jakaś nowa ultegra da sobie rade?.

#62 boobik

boobik
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądMędzyzdroje

Napisano 16 luty 2013 - 22:50

Hak jest oryginalny któru był z ramą, wszystko nowe, przerzutka nowa, linki i pancerze zmienione na nowe i pzeoliwione. Czy pod korbą ma być jakaś podkładka ?

#63 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 17 luty 2013 - 01:38

Już pytałem, ale czy ślizg pod ramą dobrze zamocowany? I brak nadmiernych luzów na bębenku piasty?
Piszesz, że wszystko chodzi lekko, więc raczej wykluczamy ocieranie linki gdzieś w pancerzu. Ale może któryś z odcinków nierówno przycięty (pod kątem), albo końcówka za słabo wciśnięta i pancerz niezbyt dobrze się w niej zagnieździł i trochę się poddaje w tym miejscu (sprężynuje)?
A linka przy przerzutce zamocowana idealnie w rowku? Niewielkie jej przesunięcie w mocowaniu może skutkować nieco gorszą indeksacją., zwłaszcza, że to 10 biegów.

#64 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 luty 2013 - 20:59

boobik miewam podobny problem z napędem 9s w crossie. Tam sprzęt nieco zajechany i zaniedbany. Sprawa wygląda tak. W momencie gdy nie wrzuca mi na wyższą koronkę minimalnie wykręcam baryłkę. Robie to tak długo aż zacznie wchodzić na raz. Czasami przekręcę za dużo i nie zrzuca, wtedy minimalnie w dół. Generalnie 1/8 obrotu baryłki i dupa blada. Sprawdź jeszcze raz kilka spraw, czy na każdym biegu kółko przerzutki jest vis a vis koronki kasety, osobno na blacie i na małej tarczy. Skontroluj czy linka chodzi lekko w pancerzach. Czy po zrzuceniu na mniejszą koronkę idzie ręką dociągnąć przerzutkę (sprawdzisz wtedy czy pancerze nie sprężynują o czym wspomniał marvelo.


#65 boobik

boobik
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądMędzyzdroje

Napisano 18 luty 2013 - 22:04

Maciej uwierz mi że spędziłem mnóstwo godzin przy tym eliminując problemy i jak wspomniałem wyżej wszytko co było możliwe a dotyczy, linek, ślizgów, pancerzy, przerzutki itp zostało sprawdzone.
Dziś przyglądałem się hakowi przerzutki który defacto był z nową ramą i albo to foto jest nie halo albo wózek lekko odchylony w prawo ?. Przerzutka nowa więc odpada skrzywienie, rama nowa jak wspomniałem

Dołączona grafika

#66 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8658 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 18 luty 2013 - 23:50

Sprawdziłem to zdjęcie w programie graficznym - jestem na 99% pewny, że cale zdjęcie jest przechylone o ok. 1,8 stopnia w lewo i stąd taki efekt.

Po wyrównaniu przerzutki idealnie do pionu pasek wzdłuż opony także był idealnie pionowy, więc na moje oko hak jest prosty lub przynajmniej na tyle prosty, by wyeliminować go jako przyczynę problemów.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#67 boobik

boobik
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądMędzyzdroje

Napisano 19 luty 2013 - 07:49

Zaryzykowałem wczoraj i lekko dogiąłem hak do koła, ale dosłownie o 0,5mm i mam wrażenie że jest lepiej, przynajmniej 1 koronka wskakuje teraz, fakt z lekkim zgrzytem ale wchodzi, a od 4 koronki biegi wciąga w górę praktycznie idealnie więc to chyba będzie to. w ogóle ten oryginalny hak jakiś męki jest. No nic po powrocie do domu spróbuje iść tym tropem, zobaczę co z tego wyjdzie.

#68 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 19 luty 2013 - 09:55

Może być tak, że nałożyły się drobne luzy i tolerancje fabryczne i efekt jest , jaki jest. Przy masowej produkcji są założone tolerancje dokładności, w miarę zużywania się tłoczników, wykrojników, frezów itp, te tolerancje będą się powiększać, i mimo, że nie przekroczą zakładanych, to po zsumowaniu luzów na klamkomanetce, przerzutce i kasecie, może wyjść taki efekt. pozdr

#69 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 19 luty 2013 - 12:09

A powiedz jedno: czy te akcje z wskakiwaniem łańcucha na swoje miejsce masz 'na sucho' (na szosie w trakcie jazdy lub rozkręcając korby ręką) czy też występują one tylko w przypadku widocznym na zdjęciu czyli z rowerem wpiętym w trenażer?

Nie wiem jak u innych, ale u mnie wpięcie roweru w trenażer zawsze wiązało się z lekkimi problemami w precyzyjnym wskakiwaniu biegów. Z prostej przyczyny - ścisk trenażera na oś piasty/zacisk koła był wystarczająco duży, aby hak przerzutki lekko podgięło w stronę koła, a to już wystarczy do zachwiania poziomu precyzji całego mechanizmu. Konieczna była lekka regulacja baryłką.

#70 Pirx

Pirx
  • Użytkownik
  • 269 postów
  • SkądKlucze

Napisano 20 luty 2013 - 09:33

Jak najbardziej, mocne zaciśnięcie osi w trenażerze może powodować złą pracę przerzutki.

A jeszcze zapytam: jak tam śrubka "B"? Na zdjęciu odstęp pomiędzy kasetą, a górnym kółkiem przerzutki wygląda na zbyt duży, tymczasem powinien być najmniejszy jak się da, ale żeby kółko przerzutki nie opierało się na kasecie (odległość pomiędzy szczytami zębów 3-5mm). Podobny problem może dawać zła (ciężka) praca sprężyny w górnym punkcie obrotu, wtedy przerzutka ma tendencję do zacinania się w tym punkcie i trzymania łańcucha za daleko lub za blisko kasety.

Druga sprawa: wózek może sobie być pionowy i nawet równoległy do płaszczyzny roweru, ale jeśli płaszczyzny kółek wózka i zębatek kasety nie będą równoległe (wózek skręcony w osi podłużnej) będą problemy z poprawną pracą napędu, a już na pewno będzie hałasował (przerabiałem w MTB). W moim przypadku dodatkowo bydlę zrzucało łańcuch na szprychy.

O poprawnej pracy przerzutki (przy płynnej i lekkiej pracy linki w pancerzach oraz sprawnych manetkach) decyduje wzajemne ustawienie górnego kółka i kasety. Złe ustawienie dolnego kółka odbije się raczej na współpracy łańcucha i korby (wyrzucanie łańcucha za korbę albo na ramę).

#71 boobik

boobik
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądMędzyzdroje

Napisano 21 luty 2013 - 23:03

Problem rozwiązany winowajca to skręcony hak, dodam że nowy w nowej ramie !!!!!. Następna sprawa to klamki 105 5700 które to są dość miękkie i w odróżnieniu od kamek tiagry trzeba je przytrzymywać by zapiąć bieg, co jest irytujące, gdzie w tiagrze klik i bieg zapięty. Czy macie tak samo w 105 5700???

#72 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 luty 2013 - 08:22

1. a pisałem na poprzedneij stronie pkt 3 - hak czy jest w poziomie
2. Rower byłw serwisie i .....
3. Jak teraz z łańcuchem Shimano chodzi ??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#73 boobik

boobik
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądMędzyzdroje

Napisano 22 luty 2013 - 10:55

Spike rama i hak były nowe więc nie dopuszczałem myśli że jest krzywy.
Serwisant dokładnie wyprostował hak.
Łańcuch pracuje ładnie lecz muszę się przyzwyczaić do manetek. Moim zdaniem przereklamowane te 105, zbyt miękie są a przez to często mam problem z zapięciem biegu. Serwisantowi to szło super, mnie to irytuje. Podobno taki urok tych klamek :-(

#74 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 luty 2013 - 11:57

ale w końcu jakie ten łańcuch masz ten Shimano czy Sram ???

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#75 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 postów
  • SkądMyszków

Napisano 22 luty 2013 - 12:01

Cytat

Problem rozwiązany winowajca to skręcony hak, dodam że nowy w nowej ramie !!!!!. Następna sprawa to klamki 105 5700 które to są dość miękkie i w odróżnieniu od kamek tiagry trzeba je przytrzymywać by zapiąć bieg, co jest irytujące, gdzie w tiagrze klik i bieg zapięty. Czy macie tak samo w 105 5700???


Na pewno nie jest to wina manetek. Używałem takich i wszystko chodziło tak jak należy

#76 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 luty 2013 - 13:12

Jak ktoś się z Polo przesiada na Passata to tak już jest, że samochód się "za szybko rozpędza" ;-) To, co ma być plusem lepszego sprzętu okazuje się przeszkadzać...
A tak na serio to 105 czy Ultegra to bardzo dobre klamki, nie marudź! Przyzwyczaisz się pod trzech jazdach.

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#77 boobik

boobik
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądMędzyzdroje

Napisano 22 luty 2013 - 15:50

Łańcuch srama. Tylko irytują mnie te klamki. Trzeba dociągać by zapioł się bieg. W tiagrze tgo nie miałem. Według serwisu taka charakterystyka tych klamek, cała reszta jest zgodna ze sztuką, montażowo nie ma błędu.

#78 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 luty 2013 - 21:35

mam 5700 i zadnego "dociagania" biegu nie muszę stosować... może masz jakieś miękkie pancerze??
Co masz za okablowanie??

#79 boobik

boobik
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądMędzyzdroje

Napisano 22 luty 2013 - 23:00

Pancerze BBB, twarde i mocne, tak samo jak końcówki.
Czyli ciagniesz klamke, słyszysz klik i biega zapięty tak ?. U mie tak nie przejdzie, jeśli podkręce baryłke żeby tak zapinał to są problemy ze zbianiem łańcucha dół. Muszę gdzieś osobiście sprawdzić bo byćmoże dla ciebie to naturalne i nawet tego nie widzisz jak zapinasz biegi.

#80 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 luty 2013 - 09:17

Az dzisiaj na trenerku sprawdzę :/



Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy